Здравейте!
Препоръчайте ми откъде да купя качествен маркуч за антифриз (водно съединение). За какво иде реч... Преди няколко дни, в неподходящ момент и място (чужбина) се пръсна едно съединение. Как съм се оправял е друга тема. Съединението не е оригинално. Монтирано е при монтажа на газовата уреба преди 5 години. От главата излиза охладителна течност (оригинално съединение), следва тройник, следва въпросният маркуч, който е свързан към радиаторчето за парното. От снимките може да видите на какво се е превърнал – нещо ронливо, нямащо общо с гума. Защо за толкова кратко време, нямам обяснение. Върху него не е капало масло, или гориво. Масло в антифриза също няма. Антифризът е G12+. Странното е, че само това кратко парче е в това състояние. Вярно, че там е най-горещата вода (изход от главата, вход към парното) и че мястото е закътано, не се обдухва и явно е си е жега, но чак пък токлова... Защото същия тип маркуч отива (от тройника) до редуктор-изпарителя и там си е що-годе мек, нищо общо с бакелита на проблемния маркуч. Вярно, че там температурата е по-ниска, има обдухване, дълги са по около 80 см, поради положението на редуктора, но все пак обяснение за неприятната авария нямам. Освен, ако просто на газаджията не му е стигнал маркуча и баш там не е сложил някакъв от кофата, но не ми се вярва. Надписи по него няма, но по другите (те са си еднакви, вътрешно ф15-16 мм) пише FARO ITALY 10 BAR HOT WATER 100C (нямам символ за градус).
Чудя се, дали тези 100 градуса са малко? Гледам предлагат се на 120-130 градуса, най-често работно налягане 5-6 бар, и налягане на разрушаване 15-20 бар. Ясно е, че налягането не е проблем, дори и при италианския, макар да не знам тези 10 бара какво означават.
Също така гледам предлагат силиконови маркучи, но все по някакви тунинг магазини и малко ми приличат на стоки от магазин за левче. Може да не съм прав, защото характеристиките, които им дават са умопомрачителни – 200-250 градуса, устойчивост на едва ли не всякаква химия, макар да не намирам засега наистина официална спецификация за температури и хим.устойчивост. Интересното е, че тяхната оплетка изглежда многопластова, ако не ме лъжат снимките в нета. Разбира се, ако шарените маркучи наистина са толкова уникални, ще сложа точно на това критично място такъв, но все пак ми трябва компетентно потвърждение. Иначе традиционните, които гледах из нета и които се предлагат у нас са от EPDM, каквото и да означава. Два слоя и между тях синтетична оплетка.
Както и да е... Ясно е, че ще търся по-високо температурен.
Моля, за вашите препоръки и мнения.
П.П.: Сега се сещам още нещо. Попадали са ми някакви бутикови супер маркучи, с многослойни оплетки, че и стоманени, но там проблема е, че нормална винтова скоба няма шанс да го стегне и иначе прекрасния маркуч не може да върши работа, така че и това е фактор - еластичност за да може да се монтира и уплътни лесно с обикновенни винтови скоби.
Препоръчайте ми откъде да купя качествен маркуч за антифриз (водно съединение). За какво иде реч... Преди няколко дни, в неподходящ момент и място (чужбина) се пръсна едно съединение. Как съм се оправял е друга тема. Съединението не е оригинално. Монтирано е при монтажа на газовата уреба преди 5 години. От главата излиза охладителна течност (оригинално съединение), следва тройник, следва въпросният маркуч, който е свързан към радиаторчето за парното. От снимките може да видите на какво се е превърнал – нещо ронливо, нямащо общо с гума. Защо за толкова кратко време, нямам обяснение. Върху него не е капало масло, или гориво. Масло в антифриза също няма. Антифризът е G12+. Странното е, че само това кратко парче е в това състояние. Вярно, че там е най-горещата вода (изход от главата, вход към парното) и че мястото е закътано, не се обдухва и явно е си е жега, но чак пък токлова... Защото същия тип маркуч отива (от тройника) до редуктор-изпарителя и там си е що-годе мек, нищо общо с бакелита на проблемния маркуч. Вярно, че там температурата е по-ниска, има обдухване, дълги са по около 80 см, поради положението на редуктора, но все пак обяснение за неприятната авария нямам. Освен, ако просто на газаджията не му е стигнал маркуча и баш там не е сложил някакъв от кофата, но не ми се вярва. Надписи по него няма, но по другите (те са си еднакви, вътрешно ф15-16 мм) пише FARO ITALY 10 BAR HOT WATER 100C (нямам символ за градус).
Чудя се, дали тези 100 градуса са малко? Гледам предлагат се на 120-130 градуса, най-често работно налягане 5-6 бар, и налягане на разрушаване 15-20 бар. Ясно е, че налягането не е проблем, дори и при италианския, макар да не знам тези 10 бара какво означават.
Също така гледам предлагат силиконови маркучи, но все по някакви тунинг магазини и малко ми приличат на стоки от магазин за левче. Може да не съм прав, защото характеристиките, които им дават са умопомрачителни – 200-250 градуса, устойчивост на едва ли не всякаква химия, макар да не намирам засега наистина официална спецификация за температури и хим.устойчивост. Интересното е, че тяхната оплетка изглежда многопластова, ако не ме лъжат снимките в нета. Разбира се, ако шарените маркучи наистина са толкова уникални, ще сложа точно на това критично място такъв, но все пак ми трябва компетентно потвърждение. Иначе традиционните, които гледах из нета и които се предлагат у нас са от EPDM, каквото и да означава. Два слоя и между тях синтетична оплетка.
Както и да е... Ясно е, че ще търся по-високо температурен.
Моля, за вашите препоръки и мнения.
П.П.: Сега се сещам още нещо. Попадали са ми някакви бутикови супер маркучи, с многослойни оплетки, че и стоманени, но там проблема е, че нормална винтова скоба няма шанс да го стегне и иначе прекрасния маркуч не може да върши работа, така че и това е фактор - еластичност за да може да се монтира и уплътни лесно с обикновенни винтови скоби.
Коментар