Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Маркуч за антифриз (водно съединение).

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Маркуч за антифриз (водно съединение).

    Здравейте!

    Препоръчайте ми откъде да купя качествен маркуч за антифриз (водно съединение). За какво иде реч... Преди няколко дни, в неподходящ момент и място (чужбина) се пръсна едно съединение. Как съм се оправял е друга тема. Съединението не е оригинално. Монтирано е при монтажа на газовата уреба преди 5 години. От главата излиза охладителна течност (оригинално съединение), следва тройник, следва въпросният маркуч, който е свързан към радиаторчето за парното. От снимките може да видите на какво се е превърнал – нещо ронливо, нямащо общо с гума. Защо за толкова кратко време, нямам обяснение. Върху него не е капало масло, или гориво. Масло в антифриза също няма. Антифризът е G12+. Странното е, че само това кратко парче е в това състояние. Вярно, че там е най-горещата вода (изход от главата, вход към парното) и че мястото е закътано, не се обдухва и явно е си е жега, но чак пък токлова... Защото същия тип маркуч отива (от тройника) до редуктор-изпарителя и там си е що-годе мек, нищо общо с бакелита на проблемния маркуч. Вярно, че там температурата е по-ниска, има обдухване, дълги са по около 80 см, поради положението на редуктора, но все пак обяснение за неприятната авария нямам. Освен, ако просто на газаджията не му е стигнал маркуча и баш там не е сложил някакъв от кофата, но не ми се вярва. Надписи по него няма, но по другите (те са си еднакви, вътрешно ф15-16 мм) пише FARO ITALY 10 BAR HOT WATER 100C (нямам символ за градус).

    Чудя се, дали тези 100 градуса са малко? Гледам предлагат се на 120-130 градуса, най-често работно налягане 5-6 бар, и налягане на разрушаване 15-20 бар. Ясно е, че налягането не е проблем, дори и при италианския, макар да не знам тези 10 бара какво означават.

    Също така гледам предлагат силиконови маркучи, но все по някакви тунинг магазини и малко ми приличат на стоки от магазин за левче. Може да не съм прав, защото характеристиките, които им дават са умопомрачителни – 200-250 градуса, устойчивост на едва ли не всякаква химия, макар да не намирам засега наистина официална спецификация за температури и хим.устойчивост. Интересното е, че тяхната оплетка изглежда многопластова, ако не ме лъжат снимките в нета. Разбира се, ако шарените маркучи наистина са толкова уникални, ще сложа точно на това критично място такъв, но все пак ми трябва компетентно потвърждение. Иначе традиционните, които гледах из нета и които се предлагат у нас са от EPDM, каквото и да означава. Два слоя и между тях синтетична оплетка.

    Както и да е... Ясно е, че ще търся по-високо температурен.

    Моля, за вашите препоръки и мнения.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_918706.jpg Прегледи:5 Размер:1.33 МБ ID:6774355

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_918705.jpg Прегледи:4 Размер:504.9 КБ ID:6774354
    П.П.: Сега се сещам още нещо. Попадали са ми някакви бутикови супер маркучи, с многослойни оплетки, че и стоманени, но там проблема е, че нормална винтова скоба няма шанс да го стегне и иначе прекрасния маркуч не може да върши работа, така че и това е фактор - еластичност за да може да се монтира и уплътни лесно с обикновенни винтови скоби.

    Последно редактирано от Двигателист; 25-09-21, 22:25.

  • #2
    Или е боклук, или не е за G12, или и двете. Не е от 100те градуса, пък и... От главата МНОГО РЯДКО излизат 100 градуса, колкото и да не ти се вярва.

    Читаво водно съединение гарантирано е само като купиш оригинална част за някой автомобил. Лично съм купувал и турски, от които до момента съм доволен, но не ги ползвам с G12.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Ако е Марков силиконовия маркуч върши идеална работа,аз съм с такива на едната моторетка и се работи прекрасно с тях,а и държат на бой.
      Според мен тия стария се е опекъл от жегата,а и толкова е бил маркуч
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • Двигателист
        Двигателист коментира
        Редактиране на коментар
        Да, но маркови със спецификация някаква в България не намирам. Иначе педполагам са топ като характеристики.

    • #4
      Слагай силиконов, по-добри са от гуменетките. Цената им все още е неприятна и не са толкова разпространени, и хората са скептични спрямо тях.

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Или е боклук, или не е за G12, или и двете. Не е от 100те градуса, пък и... От главата МНОГО РЯДКО излизат 100 градуса, колкото и да не ти се вярва.

        Читаво водно съединение гарантирано е само като купиш оригинална част за някой автомобил. Лично съм купувал и турски, от които до момента съм доволен, но не ги ползвам с G12.
        Не знам... Вентилаторите ми се включват на 100. Датчика е точно там, на изхода от главата, който подава течност към парното. За това съм склонен да мисля, че оттам понякога (преди да включи вентилаторите) са баш 100 градуса.

        За съжаление, не намирам информация относно устойчивост към различни типове антифриз. Обикновено пишат само антифриз. Апропо, G11 ,или G12 е по-неагресивен на теория към гумени изделия?
        Последно редактирано от Двигателист; 25-09-21, 23:10.

        Коментар


        • #6
          G12 e с 2-EHA вътре и ебава мамата на уплътнения и маркучи, които не са правени за него. Обикновено се скапват в посока размекване, май.

          Силикона също си заминава от това.

          Просто ти трябва оригинално водно съединение от автомобил с G12. Например VW от 2005 насам със сигурност са с такива.

          Ако колата ти оригинално не е с G12, те съветвам да го смениш с G11, защото следващото ще е я водна помпа, я друго съединение.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Еспейса ти не е представителна извадка на всички автомобили. Аз хвърлих 2 оригинални водни помпи + пълен комплект водни съединения на старото ми терано, за което нямам друго обяснение.

          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            В случая не е размекване. Виж на голямата снимка. Отвътре прилича на въглища. Относно антифриза не мога да бъда на сто процента сигурен, защото японците и техните стандарти не винаги съвпадат с европейските. Оригинално колата е с Тойота лонг лайф, който е червен. Такъв си беше. 15 годишен оригинален, който аз естествено смених при първото обслужване с G12+. С него съм минал 160000 км. Естествено и с G11 да беше, предполагам пак щеше да си работи.
            Между другото преди месец смених водна помпа, защото японците не дават да се сменя с ангренаж, а само да се провери, а пък моя опит с някои европейски е да се сменя с ангренажа. Ами на 160000 км беше неразличима от новата, която сложих, така че явно пак излезнаха прави Смених, защото така и така я бях купил. Говорим за оригинална част.

            Между другото при теб какъв беше ефекта върху маркучите? На дъвка ли са станали?

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Започнаха да пропускат около скобите, без значение какви скоби сложа и колко ги стягам.

            Помпите започваха да пропускат. Двигателя отвътре беше като нов, включително помпата.

        • #7
          Никой ли не чете..и не гадае?
          Симптомите, липсата на надписи и това "Защото същия тип маркуч отива (от тройника) до редуктор-изпарителя и там си е що-годе мек" казват, че за охладителна течност са сложили маслоустойчив маркуч. Резултатът е ясен и всеизвестен по принцип, сега е о очевиден.
          Сложи си маркуч за вода и готово. Силиконовите не са устойчиви на всякакви химикали. Просто не са изброили тези, които ги повреждат, а не че няма.
          Същия маркуч може би не е еднакъв с този с надписите.

          Коментар


          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            Това е и моето подозрение.

        • #8
          Колеги спрях се на тези два варианта:
          https://dexyflex.eu/bg/%d0%bc%d0%b0%...0-radiator-ll/

          https://markuchite.com/markuchi-za-o...Semperit-FKD-R

          Коментар


          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Тези не са маслоустойчиви.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Те и не трябва да са. Нито едно оригинално водно съединение не е.

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Да, точно така. Но излезе нещо ново - на единият пише, че е от ЕПДМ и е устойчив на масло. Забравили са да кажат, че е за външното покритие.

        • #9
          Аз до сега не съм попадал на неоригинален маркуч който да изкара повече от 5 години. Говорим за маркучи за "гореща вода" от производители като Семперит, Фаро и прочее. Каучук пазарджик изкарват и по-малко.

          Просто ги сменяш профилактично на 3-4 години и това е. Стават на пластмаса обикновени и започват да сълзят откъм щуцерите поради загуба на еластичност. Случва се и да се пробият или скъсат като при теб. Оригиналните остават еластични за целия живот на колата.

          Коментар


          • #10
            Какви размери ти трябват? Че на някой етап здраво ми писна да се занимавам с маркучи куче марка по всичките дърти коли и си взех Семперит и Континентал по 10-ина метра от някакъв вносител - и, естествено, не съм ги изразходвал осезаемо.

            Изкарват по повече от 5 години с какъвто искаш антифриз, но - не са вечни. Не се е случило маркуч за вода от тия две марки да ми свърти номер, но се напукват осезаемо след 7-8 години.


            Виж, с маркучите за бензин работата е малко по-сложна, особено ако искаш да работят при висока температура и без непрекъснато да тече бензин в тях (добре дошъл в света на газовите уредби).


            За големи водни диаметри (двигател-радиатор-термостат-помпа) съм ползвал с еднозначно положителен резултат силиконовите съединения на Хидромарк. Правят ги някъде във Варненската Народна Република и се продават онлайн. С тях цялата интрига е да си сглобиш нужната комбинация от прави, 45 градуса и 90 градуса колена. Помежду им - неръждаеми муфички и скоби. Юнашки скоби има в Ташев-Галвинг примерно или пак при хидромарк, традиционните червячни скоби не са убедителни за дълготрайна употреба защото силно деформират маркуча.

            Ама струват едни пари. УАЗа го оборудвах с такива общо за около 150лв (отделно че ги купувах почти всички два пъти докато нацеля геометрията).

            От днешна гледна точка това са едни добре похарчени пари защото "оригиналните" за УАЗ струват 20-30лв комплекта и едно че са "сделани" и не пасват и друго че са гола вода като материал.

            Има някакви по-евтини с подобен външен вид които се продават по тунинг-мунинг магазините ама колкото съм погледнал все не вдъхват доверие като ги разгледаш отблизо.

            Коментар


            • TStanim
              TStanim коментира
              Редактиране на коментар
              Абсолютно същите проблеми (УМЗ-414 т.е. практически УАЗ). Предимно за Лада съм купувал гумени маркучи (всякакви: скъпи и компект оригинални) защото при мен системата е колхоз тип Лада и вече двигателя загрява за 5-7мин. (за сравнение с преди.. двигателя загряваше до нормална температура само на чер път, но най-често – никога Скоро си разкарах колекцията термостати. ).
              Предпочитам медни муфи и съединения (и по-автентично изглеждат за ретротехника) защото може да се режат запояват под всякакви ъгли, но с маркучите винаги - ГРЕДА... Пукнатини едва ли не с монтирането и често започват а и са предимно в крайщата та чак се чудих дали да не ги обработвам там с нещо и добре че е само тестов монтаж (докато се решат всичките дребни проблеми на колхоза), иначе с такова нещо изобщо няма да смея да се засиля на ~1k км.

              Благодаря за инфото. Съвсем скоро ще се хвърля в Хидромарк и да видим. Мда.. и за скобите също – не знаех как да реша този проблем и нито едни от 3-те вида червячни скоби които имам, не ми харесват.

              За проблемите с маркучите за бензин (или се разпадат с пукнатини или се разлагат а понякога и едновременно на единия край едното, а на другия другото) ми подсказаха идеята просто да ги сменя с маркучи предназначени за газ (пропан-бутан). Само тестово на колата съм пробвал и за сега една година никакви проблеми, но е рано още за сериозни изводи.
              Последно редактирано от TStanim; 30-09-21, 10:33.

          • #11
            Ясене, благодаря! Но вече бях поръчал маркуч от Dexyflex. Според сайта им е производство на Eaton. Ще видим... Вчера сменях. В крайна сметка разбрах, може би, какво се е случило. Просто при Тойота Авенсис с 3S-FE двигател едното съдениение към парното е с променлив диаметър, което е изненадало газаджийте, което между впрочем и мен малко ме изненада, те са се фрустрирали нещо и са пльоснали маркуч, какъвто са имали, който явно не е за там и тази мина гръмна при мен .

            Маркучите от дексифлекс ги използвах от тройниците до редуктор-изпарителя. Те са ф15 вътрешно (заради щуцерите на изпарителя). Те обаче не станаха на мястото на гръмналото съединение. В крайна сметка там пасна идеално оригинално съединение от парното на MAN TGX. Доста ново е, от донор 2020 година. На снимките може да се види всъщност, че при товарните автомобили не се пести от материал. Вижда се маркуча, който поръчах с каква стена е, вижда се и съединението от MAN. Отделно си има и някакво защитно чорапче отвън,

            Другото, което си „дръпнах“ от MAN са винтовите скоби (на едната снимка се вижда донякъде). По принцип съм предубеден към тях, харесвам си оригиналните пружинни за Тойота, но тези скоби ми направиха много добро впечатление. Първо - неръждаеми са, второ – краищата (ръбовете) на лентата са леко завалцовани, така че да не режат маркуча, трето – червяка е много стабилен и може да стягат зверски без да превъртат (което е нож с две остриета). Днес гледах за сълзене. Засега няма. Ще видим като падне под нулата зимата, че тогава може да има.

            Тук е мястото да спомена, че често при такива изпълнения причината за теч са некачествените скоби, лоши съединения (тройници) и неправилно подбран диаметър. В смисъл, ако имаш щуцер ф16, сложи маркуч ф15, който влиза стегнато и с хубава скоба дори и с G12 течовете са малко вероятни. При мен хич не беше така (неправилно подбрани маркучи, неполирани ръбове от отливката на тройниците, лоши скоби) което водеше до сълзене зимата. Отделно, че щуцерите на редуктора са ф15, а маркуча към тях ф16, пък аз се чудя на червената локвичка под него когато температурата падне под нулата.




            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG-3007.JPG Прегледи:0 Размер:636.9 КБ ID:6775703

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-3008.JPG
Прегледи:975
Размер:389.1 КБ
ID:6775709
            Последно редактирано от Двигателист; 30-09-21, 22:21.

            Коментар


            • Двигателист
              Двигателист коментира
              Редактиране на коментар
              Само да добавя, понеже вече не мога да редактирам мнението, че съединението от MAN е по-дълго и с повече кривки. Това на снимката е част от него, която изрязах до подходяща дължина и форма.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Скоби има читави и без да се налага да ги скубеш от друг автомобил. Norma е марката - има ги като неръждаени и като поцинковани, широки и тесни. В ИТТ ги продават.

            • Двигателист
              Двигателист коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря, ще го имам предвид за вбъдеще!

          • #12
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

            Силикона също си заминава от това.
            Здравейте,
            ОТ къде имате тази информация?
            Благодаря!



            Черно, мирише и разваля характера!

            Коментар


            • td120
              td120 коментира
              Редактиране на коментар
              https://shorehoses.com/selecting-hos...-oat-coolants/

              https://penriteoil.com.au/assets/img...se-Fitting.pdf

              Обаче досадното е, че 2-EHA я има и в G11(в болшинството от тях) , и в G12+; и в G12++ и т.н.

              Затуй преди да се купи течност или маркучи, човек трябва да се разтърси по листите за безопасност,а не да се ръководи там от "съответства на..." ..."покрива и надхвърля стандартите на ...." и прочее обещания.

              После тия означения на съвсем не се припокриват напълно с фирмените(на производителя на техниката).

              Тука примери :

              Glysantin G48 (VW G11) с 2-eha:
              https://www.glysantin.de/sites/defau...20G48%20EN.pdf

              Glysantin G30 (VW g12+) - 2-eha няма :
              https://www.glysantin.de/sites/defau...20G30%20EN.pdf


              G12++ (VW TL 774 G) с 2-eha:
              https://www.haertol.de/wp-content/up...D12++_engl.pdf

              Glysantin G40 (VW G12++) отново няма 2-eha.


              BASF-ските глисантини се ползват за производството на продуктите на разни фирми,обикновено в търговското наименование на продукта това е загатнато,например Comma Xstream G30 или пък Valvoline Zerex G05, или пък си го заявяват съвсем открито.

              MAN открай време имат препоръка да не се ползват антифризи по спецификацията им "324 Typ SNF" със силиконови маркучи...

          • #13
            Из интернета имаше и картинки даже. С това не казвам че всеки силикон ще си замине. Вероятно има и видове, предвидени за това.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X