Чудех се как да озаглавя темата, ама това май е най-близко до първоначалната идея за която иде реч. Както и да е, да разкажа първо каква е драмата - при едно разглабяне на ГНП-то на колата ми, което е Roto-Diesel (Lucas CAV), и последващото сглобяване, явно или не съм си знаел силата или понятието "умора на метала" е доста по-реалистично с годините - скъсах болта на който се завива гайката придържаща лостчето за подаване на газта! Не съм я презорвал, смея да твърдя, че съвсем лекинко се опитах да я затегна и болта се скъса почти в основата - има около 1~1,5 навивки от резбата и то под ъгъл. Тъй като само с текст не става, ето малко разкази в картинки за да съм по-ясен:
Помпата представлява това, с червено съм оградил въпросната гайка която "предобрих" и скъса (снимката в случая не е на моята помпа, апропо):

Детайлът който се контролира от тази "ръчка" ако можем да я наречем така е следният (скъсаната част е най-отдясно горе, оградена в червено):

Представлява цяло парче метал свързано с цилиндъра чрез подвижна връзка, която е нитована и не може да се разглоби. Целия детайл може да се свали с развиването на малката гайка (намираща се най-отляво).
Тъй като лостчето за подаване на газта се връща в "нулево" положение от доста мощна пружина, гайката която се навива на тази ос по-скоро го крепи да не изскочи отколкото да извършва друга по-сериозна работа. Проблема е, че точно понеже има много малко навивки от резбата и тя не може да го удържи и то съответно изскача от мястото си. За момента съм притегнал с доста зор гайката на мястото и към оставащите 1-2 навивки от резбата, но е въпрос на време да изскочи и да изтърве лостчето - проблема е, че ако стане по време на изпреварване например, ще хм... абе ясно ви е.
Досега пробвах да го залепя с поксипол (тцъ!) и течния метал на Бизон, но резултата е еднозначен - "тцъ!"
Не стига това, ами и не мога да намеря друга Roto-Diesel помпа от която да взема въпросната част!
Та ако имате някаква идея как да възстановя потрошеното от мен, ще съм ви много благодарен, та може дори да си изразя благодарността в бири
Може би да се парне със заварка и да се навие резба през нея ли, що ли... Ама пък как да се запази съосността?
Помпата представлява това, с червено съм оградил въпросната гайка която "предобрих" и скъса (снимката в случая не е на моята помпа, апропо):

Детайлът който се контролира от тази "ръчка" ако можем да я наречем така е следният (скъсаната част е най-отдясно горе, оградена в червено):

Представлява цяло парче метал свързано с цилиндъра чрез подвижна връзка, която е нитована и не може да се разглоби. Целия детайл може да се свали с развиването на малката гайка (намираща се най-отляво).
Тъй като лостчето за подаване на газта се връща в "нулево" положение от доста мощна пружина, гайката която се навива на тази ос по-скоро го крепи да не изскочи отколкото да извършва друга по-сериозна работа. Проблема е, че точно понеже има много малко навивки от резбата и тя не може да го удържи и то съответно изскача от мястото си. За момента съм притегнал с доста зор гайката на мястото и към оставащите 1-2 навивки от резбата, но е въпрос на време да изскочи и да изтърве лостчето - проблема е, че ако стане по време на изпреварване например, ще хм... абе ясно ви е.
Досега пробвах да го залепя с поксипол (тцъ!) и течния метал на Бизон, но резултата е еднозначен - "тцъ!"

Не стига това, ами и не мога да намеря друга Roto-Diesel помпа от която да взема въпросната част!
Та ако имате някаква идея как да възстановя потрошеното от мен, ще съм ви много благодарен, та може дори да си изразя благодарността в бири

Може би да се парне със заварка и да се навие резба през нея ли, що ли... Ама пък как да се запази съосността?
Коментар