Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

    Има ли някой от вас опит с технологията шлайфане на блок, без да се разглобява двигателя изцяло. Доколкото ми обясниха, свалят се буталата възможно най-ниско, пълнят се с грез, качва се двигателя (със свален картер и маслена помпа и глава, и всичко друго си е намясто) на машината и се шлайфа. Какво се случва после не разбрах? Смуче ли се тая грес, обира се с парцалче ли? Какъв е риска да се прецака двигателя? Какво точно може да му се прецака? Къде освен при буталата могат да попаднат тия стружки? виждал ли е някой как става процедурата? Имате ли познати минали през тая процедура и с какъв успех? Въобще всичко по темата ще ми е от отгромна полза. Важно ми е за да знам дали да се хващам и какво губя и какво печеля с тая система.
    Ако не свършва добре, значи не е свършило!
    0888 315 794
    LZ1UPI
    A1 (Rh+)

  • #2
    До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

    Принципно е възможно. Греста се слага, за да обере стружките. После трябва да я махнеш така, че да не останат стружки. Буталата се слагат в "централно" положение, демек всички по средата на цилиндрите - да са максимално далече.

    Мен друго ме гложди - какво става със стружките, влезли по каналите за маслото/водата?

    Риска да се прецака нещо е колкото при всяко нормално отваряне на двигател - зависи най-вече от кадърността на майстора.

    ЪЪЪ, а какво му е на блока, та се нуждае от шлайфане? Обикновено се измята главата, а не блока? Нещо свършила гарнитура, с последствия от това ли? Поражения покрай цилиндрите? Сподели моля.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

      Незнам за такава технология,няма смисъл от такова шлаифане.При шлайфане ризата се шлайфа отгоре до долу.При положение на буталото в най-ниската точка ще остане нешлайфана част-разстоянието от горната част на буталото до масления сигмент.Другия момент е че,при шлайфане след това трябва да се сменят буталата и сигментите с подходящ ремонтен размер.Най-правилния начин е следния:
      сваляне на двигателя и цялостно разглобяване,носиш на шлаифиста блока и коляновия вал,той ги замерва и ти казва за какъв ремонт са/1,2../,взимаш лагери и бутала и му носиш едно ново бутало с биелата комплект с петата,и една пета от основните лагери-от там той си взима необходимите размери и ги шлайфа по новите части.
      LZ1NBN

      Коментар


      • #4
        До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

        Първоначално публикуван от Нейчо Наков Преглед на мнение
        Незнам за такава технология,няма смисъл от такова шлаифане.При шлайфане ризата се шлайфа отгоре до долу.При положение на буталото в най-ниската точка ще остане нешлайфана част-разстоянието от горната част на буталото до масления сигмент.Другия момент е че,при шлайфане след това трябва да се сменят буталата и сигментите с подходящ ремонтен размер.Най-правилния начин е следния:
        сваляне на двигателя и цялостно разглобяване,носиш на шлаифиста блока и коляновия вал,той ги замерва и ти казва за какъв ремонт са/1,2../,взимаш лагери и бутала и му носиш едно ново бутало с биелата комплект с петата,и една пета от основните лагери-от там той си взима необходимите размери и ги шлайфа по новите части.
        В заглавието пише "челно" шлаифане. Под това аз разбирам горе, дето е гарнитурата. Ама не мога да си представя каква би била повредата, изискваща това.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

          Не прочетох за челно шлаифане-сори.
          LZ1NBN

          Коментар


          • #6
            До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

            Виждал съм на по стари двигатели при разглобяване,отгоре на блока се получават малки язвички
            LZ1NBN

            Коментар


            • #7
              До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

              Общо взето колата е Витара дълга 16в. първо смеси водата с маслото - корозия на главата, шлайф, смяна на гарнитурата, 500 км ОК, пак смеси водата с маслото - Спукана глава по цялата дължина при клапаните => разговори с кой ли не, накрая се докопах да съпорта на сузуки в япония - от там човека каза "раздут блок - задължително трябва да се шлайфа (и снима) (същото ми го каза и колегата sineto от форума преди още първия път да сваляме гарнитурата). Майсторите тук обаче "основен ремонт та основен ремонт"
              Ако не свършва добре, значи не е свършило!
              0888 315 794
              LZ1UPI
              A1 (Rh+)

              Коментар


              • #8
                До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

                Японеца каза, че ако не шлайфаме блока и сложим нова глава - пак ще се спука или главата или БЛОКА
                Повредата изискваща това е, че се подувал блока отвътре с от 0.1 до 0.5 мм на тези двигатели
                Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                0888 315 794
                LZ1UPI
                A1 (Rh+)

                Коментар


                • #9
                  До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

                  Луда идея

                  Всички отвори можеш да запушиш с някакви парцалчета, даже и с по едно магнитче завито в тях.
                  После вадиш внимателно.
                  Освен стружки ще има и абразивно зърно, а него магнит не го лови.
                  Успех! И да споделиш резултата

                  Коментар


                  • #10
                    До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

                    Колеги,
                    Може блока да се шлайфа на ръка без дори да се вади от колата, ако е чугунен блока.
                    Необходимо е да се освободи място, чрез временно отстраняване на казанчета и прочие. Инструментите, които са необходими са шабър(не триъгълен а челен), трасажна плоча и мисля че и луфтомер 0.03 мм ще е достатъчен. Малко миниум смесен с масло за проследяване на повърхостта.
                    Както колегата е дал добра идея, отворите да се запълнят с парцалчета, ако е възможно с магнитчета в тях.

                    Ако на пострадалия не му е известен някои от необходимите инструменти по-добре да ходи на машина само с блока.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

                      На рака ? Небих рискувал ! Правя двигатели по цял ден !
                      А каква е идеята да несе вадят буталата и вала ? Това е супер елементарен двигател без тайни по него ! Разглобява се и се събира ЦЕЛИЯ за 4-5 часа !!! Вала към блока е с 10 гайки който се развиват с пистолета за 40 секунди и после вала се дръпва както е с буталата и готово ..........
                      Последно редактирано от CJ_; 15-07-08, 21:17.
                      Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                      Коментар


                      • #12
                        До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

                        В подкрепа на горното мнение съм
                        Само спазваш реда как си ги вадил, сменяш лагери (ако искаш) и имаш двигател който ще изкара прилично дълго време при нормална експлоатация
                        Случайни хора УАЗ не карат

                        Коментар


                        • #13
                          До: Челно шлайфане на блок без да се разглобява двигателя?

                          Колеги,
                          Аз не твърдя че шлайфането на ръка е най-добрия избор. Имаше въпрос може ли без да се вади мотора и аз споделих моя опит.
                          Стружките, ако не са едри не са проблем, но абразивните частици, колкото и малки да са си остават проблем, за това се прави с шабър, а не с абразивен елемент. При ръчно шлайфане на чугунен блок по-скоро има метален прах, докато при алуминия си има дълги стружки, но пък те са меки.
                          Принципно и аз съм за машинно шлайфане, колкото и да сложен мотора, защотото си се разглобява и виждаш всичко. Често пъти съм попадал на скрити дефекти(покривена мотовилка, кофти лагери). От друга страна не са единични случаите след машинен шлайф главата да слезе по-крива, ако не е била добре базирана на машината или пък не е била темперирана. А най-финното шлайфане е ръчно, то изисква и доста майсторлък, за да не се усерат нещата(ако мога така леко да се изразя). Ръчното е трудоемко и времеемко, но при положение че няй-близката машина е на около 1500 км се прави на ръка за два дни и става идеално. Не само за блок, ами и за глава съм го правил. Обаче после гарнитурата не беше моя работа, но пък съм гледал как се прави.
                          Ако има машина наоколо, да шлайфаш на ръка е грехота, а без да знаеш как е опасно.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X