Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос към модератора Ясен.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос към модератора Ясен.

    Въпрос към модератора Ясен.
    Автомобил който с 29” гуми е ускорявал от 0 до 100 км/час за 12.7 секунди за колко ще ускорява след лифт до 32”?
    Land Rover Discovery II, V8 4.0
    VW Golf VI variant
    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

  • #2
    От: Въпрос към модератора Ясен.

    Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
    Въпрос към модератора Ясен.
    Автомобил който с 29” гуми е ускорявал от 0 до 100 км/час за 12.7 секунди за колко ще ускорява след лифт до 32”?
    Не може да ти отговори, щото въпроса е некоректен. Може изобщо да не може да дигне 100 например
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос към модератора Ясен.

      Що па точно към мене? Пак аз, пак аз. Моята теория по въпроса (без да твърдя, че е абсолютно издържана) :

      Ако говорим за реална скорост спрямо пътя, а не за показания на скоростомера, то задачата се решава доста точно с кантара. Проверява се колко тежи колата преди и след лифта, секундите се умножават по новата маса и се разделят на старата.

      За по-точно решение трябва да се отчете увеличеният инеричен момент на колелата спрямо общата инертност на машината ама за това не сега че имам работа. Общо взето ще се получи някаква поправка от рода на 5-7% (в отрицателна посока).

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос към модератора Ясен.

        Най-важният фактор е, че всяка трансмисия се проектира като цяло и в зависимост от конкретният двигател и неговите особености. Тоест промяната на който и да е параметър, а диаметъра на колелата е съществен такъв, ще постави двигателя в "неизгодна" позиция. Затова дори и един и същи автомобил с различни двигатели има различни трансмисии... примерно корона и пиньон се различават между двата модела. Всеки тунинг който променя нещо в предавателното отношение трябва да бъде компенсиран с друго - примерно ей тази Тойота след като и сменихме гумите с друг размер го компенсирахме с други корона и пиньон и промяна на настройките на автомата...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос към модератора Ясен.

          Венци, не се сдържах да го кажа, страхотна сте я направили тази Тойота, най-ми хареса бензиновия мотор и поцинкованото купе...., благородно завиждам, направо ме запали да тръгна по същия скъп и труден път, но наистина джипката си струва всяка вложена стотинка и много човеко часове труд, адмирации

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос към модератора Ясен.

            По моите сметки,които може и да не са верни се получава 15.8сек.

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос към модератора Ясен.

              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
              Най-важният фактор е, че всяка трансмисия се проектира като цяло и в зависимост от конкретният двигател и неговите особености.
              Всичко това е абсолютно вярно и смяната на размера на колелата предполага премисляне на трансмисията (и окачване, и други неща) за да се постигне приемливо пътно поведение.

              Само че задачата е конкретно за ускорение до 100. Така поставена, е въпрос само на мощност и инертност, освен в началните моменти на ускорението, когато на практика всяка съвременна кола (еле па такава която оригинално прави 12.7 секунди) е ограничена от сцеплението на колелата. Увеличаването на диаметъра с 10% при запазване на другите параметри няма да промени качествено процеса, но ще съкрати периода ограничен от сцеплението със същите около 10% - всъщност с по-малко защото по-големите гуми около този момент ще са по-малко загряли. Натам тяговата сила ще спада обратно пропорционално на скоростта по същия начин както с оригиналните колела. Великодушно можем да пренебрегнем тази цялата разлика.

              После:
              Колела с 10% по-голям диаметър са (грубо!) 30% по-тежки, имат около 40% по-голям собствен инеричен момент заради увеличения диаметър и значи същите 40% по-голям инеричен момент около точката на въртене. По принцип инерцията на колелата е едни 10-20% от общата инерция на колата, оттам и общият принос на уголемените с 10% колела е 40% по 10 до 20% или горните там 5-7%

              А, забравих: мощността (към колелата) е еднаква. Казахме само колелата значи двигателят и ефективността на трансмисията остават същите. Предавки ще се сменят по-късно, но това не променя общата картинка. Ако от това по-късно се пропусне една смяна на предавка - печели се време.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос към модератора Ясен.

                Тъй като сме на теоретична вълна има още една променлива.
                Скоростомера е вързан за скоростната кутия /дали с жило или електронно/, така, че ако се засича по километраж колата с по-големите гуми реално ще се движи с повече от 100 км/ч. при показание на таблото 100.
                сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос към модератора Ясен.

                  Изрично тук разглеждаме скоростта. Скоростомерът все едно традиционно показва 10-15% повече, с 10% по-големи гуми току-виж се наместил.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос към модератора Ясен.

                    Така е, но при двете измервания ще има разлика. Коректно е да се правят и двете по гпс ако не се пипа нищо друго, освен гумите
                    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос към модератора Ясен.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      ... инеричен момент .....
                      Аз пък имам един страничен въпрос : този термин ( "инеричен момент" ) от кога е на въоръжение в механиката , че съм старомоден ?
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос към модератора Ясен.

                        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                        Не може да ти отговори, щото въпроса е некоректен. Може изобщо да не може да дигне 100 например
                        Ти пък.Нали с цел подобряване на динамиката е направено
                        Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос към модератора Ясен.

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          Аз пък имам един страничен въпрос : този термин ( "инеричен момент" ) от кога е на въоръжение в механиката , че съм старомоден ?
                          В класическата механика, инерционният момент, наричан също масов инерционен момент или инерчен момент, (SI единици kg·m²·rad-2, ) е мярка за "съпротивата", която едно тяло оказва на промяна в състоянието си на въртеливо движение.
                          Т'ва от кака Вики.
                          подаръци за мъже от FACOM
                          промоция на читави инструменти

                          и на хоби такива

                          тел. О879 Ч8Ч 2З5

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос към модератора Ясен.

                            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                            Аз пък имам един страничен въпрос : този термин ( "инеричен момент" ) от кога е на въоръжение в механиката , че съм старомоден ?
                            В България - примерно от началото на 90-те. И е Инерчен, а не ИнерИчен както съм го написал. Или по-достолепно - масов инерционен момент.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос към модератора Ясен.

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              В България - примерно от началото на 90-те. И е Инерчен, а не ИнерИчен както съм го написал. Или по-достолепно - масов инерционен момент.
                              От доста по рано е според мен. Завършил съм Механо по това време, ма имах учители пред пенсия, които точно така го зовяха - инерчен.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X