Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

    Първоначално публикуван от krasipet Преглед на мнение
    Здравейте. Един начин за удължаване живота на акумулатора е зареждане по метода "заряд-разряд". Батерията може да се зарежда с ток с големина до 80% от капацитета на акумулатора, но за време не повече от 2 часа, поради механични проблеми. Самият процес се състои от последователни цикли на заряд и последващ разряд на батерията, като се спазват следните съотношения: Време на заряд 300 сек, време на разряд 20 сек. разрядния ток е 1/5 от тока на заряд. И така до пълно зареждане на батерията.
    Лично аз зареждам с 10А и разреждам съответно с 2А, а цикличността е постигната с таймер 555.
    При този метод газоотделянето е минимално, загряването е минимално (42 градуса C е температура, която не е желателно да се надвишава), сулфатизацията постепенно се премахва, увеличава се капацитета на акумулатора, увеличава се живота му. Но всичко това, само ако редовно се поддържа акумулатора. И това е много стар метод на зареждане, не откривам топлата вода
    А за необслужваемите батерии... прибелят ли оченце, стават само за едно място.

    Колега, аз как да направя такова специално зареждане , при положение че имам обикновено зарядно?? Много ми е чудно, някъде правят ли??? Или да ти го дам ми го заредиш акумулатора и ше те черпя?!

    Коментар


    • #17
      От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

      Сори, че дигам темата от саркофага, но ми стана интересно:

      1.
      За разтварянето на по-големите кристали оловен сулфат защо не се ползва някаква химия? Напр. да се зареди акумулатора до дупка, да се излее електролита от него и да се промие с разтвор на натриев хлорид. Идеята е, че оловния хлорид и натриевия сулфат са разтворими във вода. После да се измие хубаво с дестилирана вода и да се залее пресен електролит.

      2.
      До колкото разбрах, оловото от утайката от оловен сулфат няма как да се върне на плочите, защото не се разтваря в електролита. Ами, ако залеем нещо друго (да речем оловен хлорид или оловен ацетат) и направим малък цикъл на зареждане (да се отложи олово)? После излеем каквото останало, промием и върнем нормалния електролит, съдържащ 37% сярна киселина. Или вероятността да се получи гъбесто олово така е пренебрежимо малка?

      P.S. Нямам претенции да разбирам нещо по темата, само се опитвам да разсъждавам, с малкото, което помня от химията в училище.

      Коментар


      • #18
        От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

        Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение
        Сори, че дигам темата от саркофага, но ми стана интересно:

        1.
        За разтварянето на по-големите кристали оловен сулфат защо не се ползва някаква химия? Напр. да се зареди акумулатора до дупка, да се излее електролита от него и да се промие с разтвор на натриев хлорид. Идеята е, че оловния хлорид и натриевия сулфат са разтворими във вода. После да се измие хубаво с дестилирана вода и да се залее пресен електролит.
        [B]
        Химията на йонните разтвори работи наопаки - ако смесиш разтвори на иначе разтворими вещества, но някаква комбинация от техните йони прави неразтворимо - пада утайка. Освен това точно хлоридните йони са убийствени за оловните акумулатори (реагират с положителния електрод) и това е сериозен проблем в подводния флот. Но идеята периодично му възниква на някого и най-редовната идея е да се сипе в акумулатора ЕДТА (виж уикипедия) с цел да повиши разтворимостта. Ми не става - основният технологичен капитал на оловния акумулатор е именно че всички участващи вещества имат много ниска разтворимост. Електродните реакции все пак вървят "през разтвора", но оловните и плумбатните йони успяват да изминат твърде малко разстояние, което определя устойчивото разпределение на активната маса след много цикли на зареждане и разреждане, а също и нисък саморазряд. Ако веществата бяха по-разтворими щяхме да наблюдаваме "миграция" на активната маса по посока на гравитацията, температурата или разликите в плътността на тока. Примерно горната част на електрода да рехавее, а да се уплътнява долната до степен да не останат пори или да растат игловидни кристали в посока към другия електрод. Или направо да се пренася вещество от единия електрод на другия. Прочее, точно такива явления се наблюдават в цинковите електроди, поради което и акумулаторите с цинков отрицателен електрод са слабо разпространени и силно проблемни.

        Относително успешна стратегия за десулфатация при технологично по-стари оловни батерии е да се източи електролитът и да се налее чиста вода, в която оловният сулфат е относително по-разтворим, но само той от всички участници. Така батерията може да се зареди (евентуално с неколкократна смяна на образувания киселинен разтвор с вода). Трудността се състои в това да махнеш електролита без да вдигнеш утайките. Вдигнеш ли ги, малки количества от активната маса на единия електрод (с техните си добавки) успешно отравят другия електрод. Трябва да имаш кранчета отдолу или тънка тръбичка до дъното - трудна работа.
        Последно редактирано от Ясен; 06-07-14, 21:43.

        Коментар


        • #19
          От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

          Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение
          ... вероятността да се получи гъбесто олово така е пренебрежимо малка?
          Наистина е пренебрежимо малка. "Гъбестото" състояние на активната маса и на двата електрода е термодинамично неустойчиво, в производствения процес се постига трудно, а веществата непрекъснато се стремят да се отдалечат от него. Цялата хитрина в акумулаторщината е в това да им попречиш да го направят твърде бързо.

          Съществуват концепции за акумулатори, при които едното състояние на електрода (заредено или разредено) е разтворимо и електродът не е гъбест или порест, а плътен. Примерно при зареждане расте, а при изтощаване - намалява. Много хитро, но все не успяват да накарат електрода да расте гладко и равномерно. Все расте или по-бързо до токоотвода, или на игли които правят къси съединения, или изобщо както му падне. Ето защо такива неща са само концепции, а по подобен начин (с разтворими електроди) правят само еднократни елементи, но не и акумулатори.

          Коментар


          • #20
            От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

            Бол мерси!

            Коментар


            • #21
              От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

              Здравейте, айде и аз да изтупам темата от прахта. Провокиран съм от една друга тема в раздела "продавам" от преди няколко дни.В края на въпросната е даден линк към едно зарядно, което ме вкара в размисъл- Как е по-добре да престояват акумулаторите на коли, които не се ползват често - постоянно заредени(както с въпросното зарядно) или да се оставят без да се зареждат и при нужда да се заредят бавно.

              Аз лично винаги съм мислил, че за различните видове батерии е по-добре да не престояват дълго време напълно заредени, но изобщо не съм сигурен, че това е правилно. Конкретния въпрос задавам поради акумулатора на джипа- в този период на годината почти не се кара и до сега винаги съм го оставял на "естествените" процеси и когато "окото" започне да губи зелен цвят го зареждам за няколко часа с ток 6А.

              Надявам се успях да задам въпроса правилно- да взимам ли въпросното зарядно или настоящият начин е по-добър за акумулатора.

              Благодаря предварително!
              Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
              Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

              Коментар


              • #22
                От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

                Стартерният ти акумулатор трябва да се поддържа зареден, но не и да се презарежда. Така наречените 'поддържащи' зарядни имат два главни режима - единият е еднократното зареждане до 14,4 В, колкото е и зареждането в колите, а другият е поддържане - периодично зареждат до около 13 или 13,5 В, като започват заряда при падане до 12,1 - 12,2 В. В 'периодично' не съм сигурен, възможно е постоянно да поддържат напрежение 12,8 - 13 В.
                Зарядното от обявата трябва да се провери за режима за поддържане с понижено напрежение.

                Коментар


                • #23
                  От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

                  Режима на поддържане се включва в случай че напрежението на акумулатора падне до 12,5 волта и го зарежда напълно до 14,4 волта- обадих се на посочения номер и това е информация от човека.
                  Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
                  Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

                  Коментар


                  • #24
                    От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

                    Обикновено зарядно. Ще свърши работа, не се хващай чак за такива детайли. Ако искаш истинско с поддържане си потърси някое, но са по над 100 лв предполагам. Ctek и другите. Ctek MXS 3.8 е 59 евро в Германия например, в америките виждам че има по-голямото за 107 долара, а това е 60.
                    Последно редактирано от lodkar; 03-10-14, 11:09.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

                      Има много начини да си скъсаш нервите с един акумулатор. Един от най-сигурните е да го включиш за дълго време към недостатъчно умно зарядно устройство. Бедата е че в който и режим да бъде оставен оловният акумулатор, той си намира причини за страдание след известно време.

                      Затова умните устройства правят различни неща - най-често оставят акумулатора плаващ известно време, после за кратко го зареждат и така през някакъв интервал.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор

                        И със споменаването им се връщаме към темата за удължаване на живота, идеално
                        107 долари и нужното гъделичкане на акумулатора ще бъде купено.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X