Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Радиатор по-тънък от оригиналния

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Радиатор по-тънък от оригиналния

    Преди няколко дни ми протече радиатора на работното муле (пасат Б3). Та значи след ровене в нета поръчах от "OSCARO" радиатор на "Hella" дето според както пишеше трябваше да е дебел 34мм., колкото е и оригиналния. Да ама ми пратиха един дето е 24мм. Та въпроса ми е: Да го монтирам ли или да го върна и да чакам още една неделя за друг, като междувременно платя и разходите по връщането. Ще има ли проблем с тоз по-тънкия, демек - дет се вика на ингилиски - дан' вземе да загрява.

    П.П. Другите размери съвпадат.
    Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

  • #2
    От: Радиатор по-тънък от оригиналния

    Преди време ми протече оригиналния радиатор на предишната ми Вектра, поръчах си тогава нов неоригинален радиатор но беше с доста по-тънка пита, проблема беше че по-често се включваше перката за охлаждането, с една дума не съм имал проблеми но не ми харесваше честото включване на перката и по-бързото загряване заради тънкия радиатор...
    Последно редактирано от Еделвайс; 30-06-14, 22:59. Причина: Пояснение

    Коментар


    • #3
      От: Радиатор по-тънък от оригиналния

      След като е с една трета по-тесен е и с поне един слой тръбички по-малко, а от там и с намалена площ за топлоотдаване. Много е вероятно лятото в горещините и при включен климатик да не се справя добре с охлаждането. Преди време имаше тема на Чавдар (V93)‎ и проблемите му с един такъв радиатор, който беше дал за смяна на питата с друга, но бяха сложили такава с по-малка охладителна площ.
      Като че ли бензиновите, които са по-малко температурно натоварени се справят по-лесно с подобен проблем, но за сметка на честото ползване на електрическия вентилатор. За дизелите такава замяна е по-проблемна. Май е най-добре да се сложи заводски разчетения радиатор.
      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
      First impression is not always true. Get inspired.
      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
      Reading is sooo boring, unlike writing!

      Коментар


      • #4
        От: Радиатор по-тънък от оригиналния

        Определено с по тънък радиатор ще загрява, пробвано е на астра дизел , а и във Валенсия и във Пловдив си е топличко
        емил златков
        паджеро 2.5тд
        ве стром 650

        Коментар


        • #5
          От: Радиатор по-тънък от оригиналния

          Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
          Като че ли бензиновите, които са по-малко температурно натоварени се справят по-лесно с подобен проблем, но за сметка на честото ползване на електрическия вентилатор. За дизелите такава замяна е по-проблемна. Май е най-добре да се сложи заводски разчетения радиатор.
          Не споделям мнение че дизелите са по-проблемни, а точно обратното. От опита ми е показало че дизела е по-малко температурно натоварен от дизела. На теория отдаваната топлина при дизел спрямо бензин при една и съща мощност е също по-малка.
          На мене колата 4 години не е работил вентилатора на радиатора. В един много горещ ден катерих шипка и почети на върха колата вдигна малко по-висока температура и излязох до горе с много страх, но не светна лампичката. Спрях горе и отворих капака, не работеше вентилатора и с почуквания се завърта съвсем леко, но не тръгва. Като се прибрах смъкнах вентилатора и карах 3 месеца без вентилатор и без никакви проблеми, защото е капсолован корпуса и не ми се чупеха занитванията, но не намерих такъв нов вентилатор. В последствие изпилих занитването и го отворих, проблема беше заминали четки. Смених четките и сега си работи. На светофарите понякога усещам да се пуска на ниската степен. Колата ми е италианка и предполагам че там се е пускала перката доста по-често.
          Зимата много бавно загрява. Оставял съм я час да работи на място и едвам отлепя стрелката. А като карам трябва да мина 5км за да загрее и още 5-10 за да стане приятно топло в колата. Баща ми има същата бензинова и определено загрява доста по-бързо, вентилатора се чува доста често да работи почети всеки път след спиране на автомобила.

          Коментар


          • #6
            От: Радиатор по-тънък от оригиналния

            Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
            От опита ми е показало че дизела е по-малко температурно натоварен от дизела.
            Иначе за останалото съм съгласен с теб.

            Коментар


            • #7
              От: Радиатор по-тънък от оригиналния

              Първоначално публикуван от viperr Преглед на мнение
              Първоначално публикуван от dimich87
              От опита ми е показало че дизела е по-малко температурно натоварен от дизела.


              Иначе за останалото съм съгласен с теб.
              Твърдя че е по-малко температурно натоварен и мога да го докажа с няколко учебника където дават максимални температури за бензинови и дизелови двигатели.
              Бензинов Tz=2300-3000K
              Дизелов Tz=1800-2200K

              Обаче максималните налягания в дизелов двигател са 2 пъти по-големи
              за бензинов Pz=3-5,5MPa
              за дизелов Pz=5-10MPa

              Обърнете внимание и на факта че температурата на газовете излизащи от двигателя също при дизеловите двигатели е по-ниска
              за бензинов Tb=1200-1500К
              за дизелови Тb=900-1200K
              От последното може да си направите и извод защо на бензиновите двигатели изпускателната система е необходимо да се подменя по често от на дизелов двигател.

              Коментар


              • #8
                От: Радиатор по-тънък от оригиналния

                Не го слагай изчакай си другия .
                0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                Коментар


                • #9
                  От: Радиатор по-тънък от оригиналния

                  Евала. С това вече доказваш правотата си на 100%. Приеми извинения и уважение.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Радиатор по-тънък от оригиналния

                    На един и същи модел автомобил с различно големи двигатели често слагат един и същи радиатор. Ако колата не е с най-големия за модела сигурно и по-скромен радиатор ще пасне.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Радиатор по-тънък от оригиналния

                      Един приятел три пъти прави глава заради по-тънък радиатор, също и вентилатора му се включва много по-често. Не си заслужава, за да разбере, че не става да си купи два радиатора и другите ремонти, това може да се разбере и след година.
                      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                      Коментар


                      • #12
                        От: Радиатор по-тънък от оригиналния

                        Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                        Не го слагай изчакай си другия .
                        Аха, това и направих. Върнах го и поръчах друг, от друг магазин.
                        Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Радиатор по-тънък от оригиналния

                          Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение

                          Обаче максималните налягания в дизелов двигател са 2 пъти по-големи
                          за бензинов Pz=3-5,5MPa
                          за дизелов Pz=5-10MPa

                          .......
                          "Максималните налягания в дизелов двигател" са доста обширно понятие . Това конкретно налягане Pz за къде се отнася ?
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Радиатор по-тънък от оригиналния

                            Това е максималното налягане в горивната камера, на някой етап от работния такт. Само че тези неща (както и температурите) нямат пряко отношение към темата, защото за охладителната уредба са интересни мощностите. Иначе един турбодизелов двигател от по-новите с голяма литрова мощност лесно може да стигне по-високи температури и в горивната камера, и в изпускателните газове, спрямо бензинов.

                            И тук идва откритието, че дизеловият двигател е по-ефективен от бензиновия и работи с излишък от въздух, като горенето обхваща по-малка част от горивната камера. Което идва да каже, че при равна изходна механична мощност той произвежда по-малко топлина, която освен това се разпределя повече към изгорелите газове и по-малко към стените на цилиндъра и горивната камера (спрямо бензиновия).

                            Практически това води не само до нужда от по-малки радиатори, но и до проблеми с отопление на купето зимно време, които производителите решават по всякакви странни начини - вискозни отоплители, подгревни свещи в охладителната уредба или просто злоупотреба с подгревните свещи на самия двигател.

                            И те така.

                            А по темата - всичко зависи от това доколко са смислени инвестициите във въпросната кола. Тънкият радиатор несъмнено дава по-малък запас на охладителната уредба, което може да е важно в случая, а може и не. Примерно за служебна колица която цикли из града с двама служители и куфар е все едно, а за семейно комби което редовно минава през планинските проходи - има си смисъл.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Радиатор по-тънък от оригиналния

                              Точно цикленето из града при високи температури и разказва играта, без да има голямо значение товара . Перката в повечето случаи включва 5-10 градуса над работната на термостата, ако е малък радиатора работната температура става тази при която включва перката, което след известно време си оказва влиание .
                              0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X