Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

    Онзи ден отидохме за 2-3 дни в селото на тъста. Та за следобедната дрямка зачетох едни книжки в древната му библиотека. Като се замисля, това е както изключително интересно и напредничаво четиво за възрастта си(дори и днес), така и изключително разочароващо и показващо пълният застой(освен в аспект екология, разход и ергономия [и пак е спорно]) на днешното автомобилостроене според мен. /съжалявам за снимките, ctrl + '-' ако не ви се събират в прозореца/

















































    Силно препоръчвам да се прегледа, ако на някой му изпадне!
    WG 2.7 CRD

  • #2
    От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

    Всички неща които се коментират на сниманите страници не само са отдавна надминати в днешното автомобилостроене, но някои от тях вече не се и произвеждат по една или друга причина.

    Кадилак например поне десет години наред предлагаха коли точно с такива инфрачервени скенери, които работеха супер добре и си вършеха работата, но клиентите не последваха и опцията просто се продаваше зле. Накрая я спряха.

    Роторните двигатели останаха специалитет на Мазда, които ги произвеждат повече от гордост отколкото от друго. Че в момента и не се произвеждат, новия RX още не е пуснат. По едно време и руснаците имаха роторен прототип, през 90те май дори можеше човек да си го купи.

    Но иначе като технология роторните двигатели бяха убити от петролната криза през 70те, от техническите проблеми с първите търговски модели и най-вече - от пасивната съпротива на дилърите и монтьорите които просто подсказаха че тая работа ще мине без тях. На Запад не може да продаваш кола която механиците отказват да поправят, а механиците не можеш да ги задължиш да си преоборудват сервизите с няколко кубика ново (и скъпо) оборудване за да са готови да поправят коренно нов вид двигател.

    Ако тази книжка е от края на 70те, по времето на публикуването и роторните двигатели са били вече приключил експеримент. Освен за Мазда.

    Иначе за времето си бяха супер тия книжки, аз си спомням как изяждах Наука и Техника за Младежта с кориците когато пуснеха автомобилно издание.

    PS А двигателя със срещуположни бутала (като на горната схема) го изобретих в края на 80те аз в час по литература. До голямото междучасие бях супер горд, после един съученик ме охлади яко като ми каза че това нещо отдавна съществува. Май се ползва в корабните двигатели, или в някакви екскаватори - забравих.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

      Първата я имам и е купена нова още "тогава"! Втората съм си я свалил в ПДФ. Наистина има интересни конструкции на фирми, които вече или липсват или са на дъното и едвам оцеляват.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #4
        От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

        Първата книга беше "библия" за онова време - пазя я и я попрехвърлям отвреме-навреме, все още. Роторните двигатели не са съвсем забравени - справка Rotary Power International
        00359893488603

        ....нямам си вече LR...

        Коментар


        • #5
          От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          ..... По едно време и руснаците имаха роторен прототип, през 90те май дори можеше човек да си го купи.
          .....
          Ако тази книжка е от края на 70те, по времето на публикуването и роторните двигатели са били вече приключил експеримент. Освен за Мазда.
          ...
          Гоблине, оттогава е тая книжка, спомням си как си събирах стотинки, и си я купих.
          Сега е в един кашон, на дъното, и един път на няколко години я прелиствам.
          Обаче!
          Роторните двигатели в руските автомобили са били приоритет на прехващачите на ГАИ - или лади с такива двигатели са се ползвали от руските катаджии.
          Точно по кои години са се ползвали - не помня, но в "За Рулем", който беше задължително абониран ( хем руска книжка, хем интересно и полезно), та в не помня кой брой, имаше доста подробно описание на автомобила, и невероятните усещания като ускорение, и скорост, който предлага.
          И си спомням, че модела беше с трицифрено обозначение...

          Яяя, намерих!!!

          Коментар


          • #6
            От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

            Интересни книжки, първата я имам вкъщи незнайно от кога, баща ми я е купувал някога. Има интересни неща.
            - това което знам за роторните двигатели или така нареченият двигател на Ванкел е, че никой не е успял да го направи достатъчно надежден и най-вече дълготраен. "Сегментите" му са прекалено "меки", а хлабините порядъчни. Но знае ли човек, един ден може именно те да се разработят до нещо иновативно и работещо

            Едит + лада с роторен двигател = летящ милЮцЮонер

            Коментар


            • #7
              От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

              Не бях чувал за тази разработка на руснаците,обаче,не споменават нищо за ресурса на двусекционния ванкел.
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #8
                От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

                За неуспеха на ванкелите - имах предвид при автомобилите.

                При Мазда основните технически проблеми са отдавна решени, или поне сведени до разумни граници. Остава нуждата от специфични навици при поддръжка и експлоатация, които за някои биха били непреодолимо препядствие, за други биха били плюс. Коли за мераклии са си.

                Ванкелов двигател няма да изкара колкото дизелово такси мерцедес, но със сигурност може да изкара колкото силно наточен модерен турбодизел.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

                  Роторните двигатели имат интересно развитие
                  http://liquidpiston.com.s3505.gridse.../how-it-works/

                  Коментар


                  • #10
                    От: "Автомобилът днес и утре '77" и "Съвременни автомобилни конструкции '61"

                    Имам някъде една книга останала от вуйчо ми (лека му пръст) съвременни автомобили някъде от седемдесетте та в нея за Москвич 408 с четирите фара пише че е с авангарден вътрешен дизайн и съвременна правоъгълна форма
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X