Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

    Здравейте,колеги с риск да стана нахален ще задам още един въпрос към вас-шофьори.Аз съм шофъор на 12000км и още се уча ,но виждам колко много не съм знаел докато съм имал книжа и пак ми останаха някой въпроси... Та когато съм спрял между две коли на паркинг примерно,как разбирате,кога може да навиете пълен при излизане ,ако ви се налага ,но да минете много близо до бронята на съседвата кола без да я закачите.Аз си знам габаритите мн добре на колата затова и може да се ориентирам след ваш отговор... Примерно кое ви е ориентир в колата след навиване на пълен волан да знаете че с една от страните си на колата няма да закачите съседната предна или задна брона(това в зависимост как е спряла колата до вас) Аз си мисля ,че някой гледат центъра на колата -някъде между предна и задна врата на нормална кола 4-5 метра г/д? Защото ме дразни ,като видя някой опитен как минава на 2-3 см от бронята ми ,а на мен ми трябват едни 10-20 см най-малко и то не ,защото не знам къде ми се намира колата ,а защото не знам кога е момента на навиване на пълен ляв или пълен десен.... Благодаря ви за отзивчивостта ви и в миналата ми публикация ,дано след време и аз да помагам...

  • #2
    От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

    Няма точен ориентир. За всяка кола е различно. Пък и 12ккм са си доста малко. А и време си трябва. Просто някои неща не се учат, те си идват с опита.

    Коментар


    • #3
      От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

      От много неща зависи,най-вече във какво междуавтомобилно пространство си паркирал,колкото е по-тясно толкова по-късно ще започнеш да навиваш волана при излизане,усещането за габаритите на автомобила са на първа линия,не знаеш ли точно къде ти е примерно левия ъгъл на предната броня,лошо.И всичко си идва със опита и годините,това,че излизаш със луфт 15-20см е повече от добре.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #4
        От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        Пък и 12ккм са си доста малко.
        Не и ако са навъртяни на паркинг

        Коментар


        • #5
          От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
          .... Просто някои неща не се учат, те си идват с опита....
          Абе тогава се учеха . Имаше задължителен полигон с каране напред и назад на зиг-заг между пилони , имаше трениране на два вида паркиране ... всичко това влизащо в изпита .
          А имаше и психотехнически прегледи , в които наред с друго се проверяваше и чувството за пространствено ориентиране . Теста не беше като за летци , ама подобен . Щото е известно ,че от всяко дърво ....както свирка , така и шофьор не става.

          Сега е друго . 20 часа "градско" и на изпит ! После човека нали и без друго ще се доучва в трафика и в задръстванията "на една боя разстояние" . Що да се хабим да придобива навици , пък и да автоматизира разни движения . Другите ще го пазят ... само дето няма как да знаят , че е млад шофьор- лепенка на стъклото с удивителен знак няма . Само за платени застраховки и минетки .
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • #6
            От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

            Колега трябва ти повече практика явно,аз и 12000 км нямам сигурно ,но пък си познавам колите много добре.Като начало за да я опознае6 почни да се надигаш и да гледаш ъгъла докато излизаш.Така след известно време ще свикнеш само докато видиш къде е другата кола да разбираш ще излезеш ли или не.Но много зависи и от колата.

            Коментар


            • #7
              От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

              Тук на почит са силовите метални брони, така че не е толкова важно дали ще уцелиш или не
              Честно казано, някак си с вътрешно усещане става номера.
              Да видиш какъв смях е като се кача на жената на "колата".
              Паркирам, виждам че имам поне метър отзад, слизам и гледам броните са на милиметри Че и бронята е пластмасова и не черна

              Коментар


              • #8
                От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

                Аз пък съм дал две агнета за кетапа и не съм шофьор,а съм шафиор,ама така вече 20-се и кусур години.

                п.п.Истината е в практиката и поне една яко очукана кола,всички сме минали по тоя път.

                Коментар


                • #9
                  От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

                  Преди малко спрях на един блог на паркинга. Решавам да си ходя и като излязох ме затворили почети от всякъде. Навсякъде тъмница и не се вижда нищо. Гледам между двете коли има малко местенце. Така аз съм се насочил почети с предмицата на там, ама на преде не виждам нищо в страни, а буквално на сантиметри се минава между колите. Имаше място където съм да се овърна и със заден да се провра между колите. На огледалата си виждам какво разстояние имам и задната светлина осветява добре и габаритите на колата отзад. Така че когато е трябвало да се провра от някъде на една боя разстояние предпочитам назад да е. Даже и с камион когато съм бил пак назад ми е по-лесно за маневра. Има обаче голямо значение от колата. Например на коли седан, заддницата е изнесена доста зад задния мост и ми е по-лесно да преценя гаваритите на колата, докато с хетчбек ми е направо неудобно. Влизам на по-малки места с хетчбек, но пък и много маневти правя докато се наместя и все имам чувството че мястото няма да ми стигне.
                  Всичко си идва с опита. Не мисля че часовете са малко на курсовете. Просто инструктурите гледат да притупат курса. Мене ме учи познат и съм много доволен от него. Показа ми какво трябва да правя. Отдели доста време за полигон. Събираше на по 3-4 човека и заедно ходихме, редувахме се на полигона и така усвоихме всичко важно. На едно кръстовище оттървах колата и изгасна. Веднага ма заведе на полигона и упражнихме потегляне по наклон. С инструктора за камиона беше по същия начин. Само че там камиона имаше проблем със спърачките и като спирам все ме дърпаше на ляво. Викам на инструктъра че лявото колело спира а дясното не и за това ме дърпа. Тоя ми вика че аз не съм свикнал, но ще му свикна. Деня преди изпита ми вика че като проверил колелото нямало масло (системата на камиона беше въздух и масло към всяко колело с отделно казанче). Така бях изградил навик че като спирах контрирах волана на дясно и първите няколко километра докатао се оправя ми беше кошмарно. Инструктора на камиона на караше да сменяме скоростите постоянно и по възможност да караме на по-висока. Но на 4-та вървеше с над 50, а на пета 60 и повече. Понеже беше празен половинките не ги ползвах, тръгвах на 2-ра и за да съм в нормите 40-50 трябваше на изпита до трета да ползвам. Изпитващия ми вика да съм ползвал другите скорости. Обясних му че ограничение имаме 40, а на другите скорости трябва да карам с 50 и повече километра. Той ми вика "Карай по-бързо че няма време" Така стигнах до 5-та с 60-65км/ч. Каза ми отбий тука. Викам си че ме скъса, обаче ме поздрави и ми каза да се явя след обяд да си взема документите.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

                    Първоначално публикуван от belov15 Преглед на мнение
                    Колега трябва ти повече практика явно,аз и 12000 км нямам сигурно ,но пък си познавам колите много добре.Като начало за да я опознае6 почни да се надигаш и да гледаш ъгъла докато излизаш.Така след известно време ще свикнеш само докато видиш къде е другата кола да разбираш ще излезеш ли или не.Но много зависи и от колата.
                    Колега поясних че си знам габаритите много добре ,но така си и мислех... няма точен ориентир! Първоначално си гледах в огледалата и се лепех близо но сега посвикнах и не гледам като излизам имам и малко опит на тежи мажини като зил,T 150 и комбайн съм карал 2-3 лета без никакви премеждия да чукна на дърво... Въпросите които задавам са към стари по-опитни от мен шофьори ,който съм сигурен ,че знаят някоя хитринка ,за която ние по младите неможе и да разберем в даден момент.... затова питам. И не че нещо ,но не си мисли че ако си на 5-6хил км си по-добър ,защото бъди сиурен че още и ти си 'неузрял кашкавал" и ще разбереш като мен ,колко не много си знаел и колко още има да учиш. И с риск да прозвуча самохвалко съм сигурен ,че шофьор на по малко или на мойте скромни км не може да ми бъде конкуренция, защото бас държа че ако ти качна 8 метрова хенга на теглича и връщаш право 100метра ще ти я подаря... Аз затова не се хваля с този скромен опит колко по добре съм си осещал колата защото аз съм се надигал както казваш само на учебната кола!! Поздрави!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

                      Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
                      и поне една яко очукана кола,всички сме минали по тоя път.
                      Аз не съм имал очукана от паркиране и излизане от паркинга кола. Не, че не съм чуквал калника отвреме навреме, но чак до очукана кола не съм стигал.
                      Та не всичко става с чукане
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

                        Сега и Аз да се изпразня по въпроса. А бе човече явно нещо те чопли относно всекъв вид паркирания, вземи си тури едни парктроници и да ти бибиткат относно разстоянията, за по фешън дизайн мое туриш и некоя камерка сега има готини и евтини с високи резолюции, а най евтиния е да забодеш 4 антенки на кьошетата на броните и си ОК даже по време на абитуринтските балове мое си закичиш некое балонче.
                        Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

                          А аз не знаех, че блоговете имат паркиндзи .
                          А по темата мога да кажа, че се научих от раз. Но не веднага. Карах диското из градЪ, първа кола... но по-скоро камьон сякаш. Спрасках 1 стоп правейки маневри, после се заклещвах много пъти, особено из центъра. И накрая на един десен с коли и теснотия един тип ми се провикна, е дай още насам с ляв де, да се изнесеш... и се научи да караш . И аз се научих. Ама сериозно. Нещо ми прещрака и повече не съм имал подобен проблем. Ако си с дълга машина бързо се научаваш, че да сечеш завоите не е лесна работа. И почваш да се изнасяш повечко в другата посока. Сега и малка кола като карам, преди да завия натам, тръгвам на обратно. Някои пасажери даже се шашкат като видят да навивам обратен волан. При излизане от парко място е подобно, но малко по-различно. Ако е тясно отивам максимално до предната кола, а в началото дори слизах да видя има ли още. Дори и сега слизам ако не съм сигурен, че съм спрял добре и се донамествам. Бъзикат ме, че съм шефа на прекаркирането. А първите 2 години само препаркирах. С 1 маневра забрави. Та до къде бях стигнал, а да. Даваш до предната кола плътно, после навиваш обратен волан и даваш плътно до задната кола. От това предницата ти се е изнесла 1/2 навън и в повечето ситуации излизаш с още един пълен волан в правилната посока. Но понякога те заклещват плътно и го правиш това упражнение 5-10 и повече пъти. Пред блоКа ми се е случвало да го правя по 20-30 пъти, щото са ми оставили 1 педя, ама буквално... И ако си плътно до бордюра става много весело, щото с пълен волан не става, пречи тротоара. И съответно с малки корекции се излиза. Влизането после е мнооого по-трудно. Най-добре си направи една инсталация с видими части, примерно големи кашони и потренирай, бутни ги няколко пъти, да видиш къде са границите и пределите на габаритите и твоето усещане...

                          ПП Парктрониците не го оправят, те ти оставят 15-20 см място по принцип, та за 2-3 см не помагат... като падне на около педя и вече писъка е за спиране... Трябва камери и троници с разстояние, но и те лъжат...
                          ПП2 В един епизод на топ гиър имаше една американка, дето отвя всичките мъже и стана първа. Та я питаха дали като жена удря броните като паркира. Тя рече, ами да разбира се, те са за това, бъмп/броня на английски/, бъмп и стоп...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

                            Всичко зависи колко добре познаваш колата си. Аз например от 3 коли най бързо и точно правя маневри с това от аватара ми, а няма нито хидравлика нито е маневрено въпрос на навици. Вземи някой да ти казва отстрани и сам ще си изградиш представа за нещата.
                            Газ 69 2.4i
                            Густо майна, пътят свърши !!!
                            GSM: О895 7О6О59

                            Коментар


                            • #15
                              От: Още едно въпросче към ШОФЬОРИТЕ

                              Намираш 20 -30 метра неотъпкан проходим път.Влизаш напред,слизаш,оглеждаш дирите.Тръгваш назад с помощта на огледалата се опитваш да излезеш в същата диря.Всяка секунда поглеждаш огледалата - ляво,дясно,напред.И повтаряш.Първо се свиква с маневрите,после с габаритите.Колата влиза по един начин напред,и излиза по различен назад.С това трябва да свикнеш.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X