Здравейте колеги..
Двоумя се между 3 уреда за Атводиагностика..
Не смятам да се занимавам професионално, просто хоби..Идва приятел с светнала лампа "Chek Engine" и иска да му изтрия грешките...Изтривам му ги и готово..Пък да си чета и комповете на нашите коли..
Според мен е най-добре с Последния ВиСа/защото обхваща най-много модели/, но пък иска настолен компютър...
Голям форум сме, мисля че, все ще се намери човек, който работи или е навътре в нещата с тези уреди, за диагностика, дори и да не е с тях, да изкаже някакво мнение..
Цените на тези 3 уреда са ми по възможностите и затова съм дал тях..То е ясно, че за без пари, не може да се вземе нещо добро, но среден клас поне..Имат и меню на Български, това ме олеснява..
Мерси предвърително на отзовалите се...
Първият е: ELM 327 CAN OBDII Bluetooth
Адаптерът позволява диагностицирането на повечето европейски автомобили, които притежават OBD II стандарта, което го прави универсален тестер.Посредством CAN протокола е възможна диагностиката на по-новите автомобили (след 2003-година).
Работи с:
- американски бензинови от 1996.
- европейски бензинови от 2001.
- дизел от 2004.
В Европа протокола OBD-II е въведен във ВСИЧКИ автомобили след 2001 г.
Поддържа всички OBDII протоколи:
* J1850 PWM (41.6 kbaud)
* J1850 VPW (10.4 kbaud)
* ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
* ISO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
* ISO KWP (fast init, 10.4 kbaud)
* ISO CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
* ISO CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
* ISO CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
* ISO CAN (29 bit ID, 250 kbaud)
Възможности на адаптера:
* Прочитане на кодовете за грешки и тяхното описание. Преглед на минимални, максимални и текущи стойности.
* Изтриване на кодовете за грешки от паметта на контролера
* Наблюдаване в реално време на показанията на сензорите - живи данни.
* Измерване на ускорение, разход и др. подобни параметри
* и много други функции.
Възможно е да се ползва с всеки софтуер предназначен за ELM327.
Множество производители предлагат безплатен и/или платен софтуер за използване с този интерфейс за Windows, Linux, PDA и др. Например: Digimoto, EasyOBDII, MoDiag.professional, PCMScan, Proscan, ScanMaster-ELM, ScanTool, ScanXL_ELM, Vauxcheck, VitalScan и др.
ScanMasterELM позволява и четенето/триенето на грешки в ECU на Opel 1996-2004 (протокол KWP2000) и Alfa Romeo с ECU - М1.5.5, ME2.1, ME3.1 и ME7.3.1 и скор. кутия Selespeed. Други софтуерни продукти също позволяват да се работи с контролери извън OBD-2 стандарта.
Fiat/Alfa/Lancia автомобили:
Интерфейсът може да се използва за диагностика на тези автомобили чрез FiatECUScan.
Таблица на поддържаните контролери/интерфейси. Език на интерфейса - БЪЛГАРСКИ, английски и др.
Спецификация
* Връзка с компютър: USB
* Скорост на обмен: 9600 или 38400
* Индикация LEDs: OBD Tx/Rx, USB Tx/Rx, Power
* Захранване: 12V, вградена защита с/у окъсяване и претоварване
* Консумация: 45 mA
Вторият е: ELM327-USB-OBDII CANУниверсален интерфейс за компютърна авто-диагностика с вграден мулти-протоколен интерпретатор ELM327.
Метален корпус. Висока скорост на обмен. Напълно работоспособен модел. Версия 1.4.
Диагностика на OBD-II съвместими автомобили
Продукта е подходящ за диагностика на всички автомобили отговарящи на стандарта OBDII/EOBDII.
В Европа за пътнически и лекотоварни автомобили, OBDII/EOBDII стандарта е задължителен от 2001г. за бензинови и от 2004г. за дизелови автомобили. В САЩ е в сила от 1996г. Някои производители са изпълнили изискванията на стандарта преди посочените дати.
Възможно е да се ползва с всеки софтуер предназначен за ELM327.
Множество производители предлагат безплатен и/или платен софтуер за използване с този интерфейс за Windows, Linux, PDA и др.
Например: Digimoto, EasyOBDII, MoDiag.professional, PCMScan, Proscan, ScanMaster-ELM, ScanTool, ScanXL_ELM, Vauxcheck, VitalScan, FiatECUScan и др.
Възможности на интерфейса
Специализирана диагностика на Fiat/Alfa/Lancia автомобили
Интерфейсът може да се използва за диагностика на тези автомобили чрез FiatECUScan.
Тук може да намерите повече информация за този софтуер.
Таблица на поддържаните контролери/интерфейси.
Език на интерфейса - БЪЛГАРСКИ, английски и др.
Поддържани протоколи
ScanMasterELM позволява и четенето/триенето на грешки в ECU на Opel 1996-2004 (протокол KWP2000) и Alfa Romeo с ECU - М1.5.5, ME2.1, ME3.1 и ME7.3.1 и скор. кутия Selespeed. Други софтуерни продукти също позволяват да се работи с контролери извън OBD-2 стандарта.
Спецификация
Комплекта включва:
Третия е: Visa Uniscan 1.3/1.8
Устройството чете голяма част от европейските автомобили произведени в периода 1988-2001г. Тества ECU на двигателя и ECU на някои други системи, които са включени в списъка.
С помощта на този интерфейсен адаптер можете:
• да четете кодовете на грешки от двигателя и другите устройства, които се поддържат. Обикновено AirBag и ABS.
• да получавате кратка информация, помагаща при отстраняване на дефекта за всеки код на грешка
• да изтривате кодовете на грешки от двигателя и другите устройства, които се поддържат.
• да следите стойностите на сигналите, получавани от датчиците в реален режим на работа (живи данни)
• да задействате изпълнителни механизми с цел по-лесно диагностициране на проблема.
Софтуерът работи под чист DOS а не под DOS емулация или COMMAND PROMPT. Минималните изисквания за персоналния комютър на който ще работи системата са Pentium 166MHz, 8MB RAM, 1GB HDD, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДВА (2) COM порта. НЕ РАБОТИ с USB - COM порт или PCMCIA. Не работи на лаптоп!!
Работи със следните модели:
Двоумя се между 3 уреда за Атводиагностика..
Не смятам да се занимавам професионално, просто хоби..Идва приятел с светнала лампа "Chek Engine" и иска да му изтрия грешките...Изтривам му ги и готово..Пък да си чета и комповете на нашите коли..
Според мен е най-добре с Последния ВиСа/защото обхваща най-много модели/, но пък иска настолен компютър...
Голям форум сме, мисля че, все ще се намери човек, който работи или е навътре в нещата с тези уреди, за диагностика, дори и да не е с тях, да изкаже някакво мнение..

Цените на тези 3 уреда са ми по възможностите и затова съм дал тях..То е ясно, че за без пари, не може да се вземе нещо добро, но среден клас поне..Имат и меню на Български, това ме олеснява..
Мерси предвърително на отзовалите се...
Първият е: ELM 327 CAN OBDII Bluetooth
Адаптерът позволява диагностицирането на повечето европейски автомобили, които притежават OBD II стандарта, което го прави универсален тестер.Посредством CAN протокола е възможна диагностиката на по-новите автомобили (след 2003-година).
Работи с:
- американски бензинови от 1996.
- европейски бензинови от 2001.
- дизел от 2004.
В Европа протокола OBD-II е въведен във ВСИЧКИ автомобили след 2001 г.
Поддържа всички OBDII протоколи:
* J1850 PWM (41.6 kbaud)
* J1850 VPW (10.4 kbaud)
* ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
* ISO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
* ISO KWP (fast init, 10.4 kbaud)
* ISO CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
* ISO CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
* ISO CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
* ISO CAN (29 bit ID, 250 kbaud)
Възможности на адаптера:
* Прочитане на кодовете за грешки и тяхното описание. Преглед на минимални, максимални и текущи стойности.
* Изтриване на кодовете за грешки от паметта на контролера
* Наблюдаване в реално време на показанията на сензорите - живи данни.
* Измерване на ускорение, разход и др. подобни параметри
* и много други функции.
Възможно е да се ползва с всеки софтуер предназначен за ELM327.
Множество производители предлагат безплатен и/или платен софтуер за използване с този интерфейс за Windows, Linux, PDA и др. Например: Digimoto, EasyOBDII, MoDiag.professional, PCMScan, Proscan, ScanMaster-ELM, ScanTool, ScanXL_ELM, Vauxcheck, VitalScan и др.
ScanMasterELM позволява и четенето/триенето на грешки в ECU на Opel 1996-2004 (протокол KWP2000) и Alfa Romeo с ECU - М1.5.5, ME2.1, ME3.1 и ME7.3.1 и скор. кутия Selespeed. Други софтуерни продукти също позволяват да се работи с контролери извън OBD-2 стандарта.
Fiat/Alfa/Lancia автомобили:
Интерфейсът може да се използва за диагностика на тези автомобили чрез FiatECUScan.
Таблица на поддържаните контролери/интерфейси. Език на интерфейса - БЪЛГАРСКИ, английски и др.
Спецификация
* Връзка с компютър: USB
* Скорост на обмен: 9600 или 38400
* Индикация LEDs: OBD Tx/Rx, USB Tx/Rx, Power
* Захранване: 12V, вградена защита с/у окъсяване и претоварване
* Консумация: 45 mA
Вторият е: ELM327-USB-OBDII CANУниверсален интерфейс за компютърна авто-диагностика с вграден мулти-протоколен интерпретатор ELM327.
Метален корпус. Висока скорост на обмен. Напълно работоспособен модел. Версия 1.4.
Диагностика на OBD-II съвместими автомобили
Продукта е подходящ за диагностика на всички автомобили отговарящи на стандарта OBDII/EOBDII.
В Европа за пътнически и лекотоварни автомобили, OBDII/EOBDII стандарта е задължителен от 2001г. за бензинови и от 2004г. за дизелови автомобили. В САЩ е в сила от 1996г. Някои производители са изпълнили изискванията на стандарта преди посочените дати.
Възможно е да се ползва с всеки софтуер предназначен за ELM327.
Множество производители предлагат безплатен и/или платен софтуер за използване с този интерфейс за Windows, Linux, PDA и др.
Например: Digimoto, EasyOBDII, MoDiag.professional, PCMScan, Proscan, ScanMaster-ELM, ScanTool, ScanXL_ELM, Vauxcheck, VitalScan, FiatECUScan и др.
Възможности на интерфейса
- Прочитане на кодовете за грешки и тяхното описание. Преглед на минимални, максимални и текущи стойности.
- Изтриване на кодовете за грешки от паметта на контролера
- Наблюдаване в реално време на показанията на сензорите - живи данни.
- Измерване на ускорение, разход и др. подобни параметри
- и много други функции.
Специализирана диагностика на Fiat/Alfa/Lancia автомобили
Интерфейсът може да се използва за диагностика на тези автомобили чрез FiatECUScan.
Тук може да намерите повече информация за този софтуер.
Таблица на поддържаните контролери/интерфейси.
Език на интерфейса - БЪЛГАРСКИ, английски и др.
Поддържани протоколи
- SAE J1850 PWM (41.6 kbaud)
- SAE J1850 VPW (10.4 kbaud)
- ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
- ISO 14230-4 KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
- ISO 14230-4 KWP (fast init, 10.4 kbaud)
- ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
- ISO 15765-4 CAN (29 bit ID, 500 kbaud)
- ISO 15765-4 CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
- SO 15765-4 CAN (29 bit ID, 250 kbaud)
- SAE J1939
ScanMasterELM позволява и четенето/триенето на грешки в ECU на Opel 1996-2004 (протокол KWP2000) и Alfa Romeo с ECU - М1.5.5, ME2.1, ME3.1 и ME7.3.1 и скор. кутия Selespeed. Други софтуерни продукти също позволяват да се работи с контролери извън OBD-2 стандарта.
Спецификация
- Метален корпус
- Връзка с компютър: USB
- Скорост на обмен: 38400
- Индикация LEDs: OBD Tx/Rx, USB Tx/Rx, Power
- Захранване: 12V, вградена защита с/у окъсяване и претоварване
- Консумация: 45 mA
Комплекта включва:
- Интерфейс
- Кабел за връзка между интерфейс и OBDII извод за диагностика
- Кабел за връзка между интерфейс и компютър
- CD съдържащо: ръководство за инсталиране на български, драйвери, ELM327 софтуер* на английски, български, руски и др. езици
Третия е: Visa Uniscan 1.3/1.8
Устройството чете голяма част от европейските автомобили произведени в периода 1988-2001г. Тества ECU на двигателя и ECU на някои други системи, които са включени в списъка.
С помощта на този интерфейсен адаптер можете:
• да четете кодовете на грешки от двигателя и другите устройства, които се поддържат. Обикновено AirBag и ABS.
• да получавате кратка информация, помагаща при отстраняване на дефекта за всеки код на грешка
• да изтривате кодовете на грешки от двигателя и другите устройства, които се поддържат.
• да следите стойностите на сигналите, получавани от датчиците в реален режим на работа (живи данни)
• да задействате изпълнителни механизми с цел по-лесно диагностициране на проблема.
Софтуерът работи под чист DOS а не под DOS емулация или COMMAND PROMPT. Минималните изисквания за персоналния комютър на който ще работи системата са Pentium 166MHz, 8MB RAM, 1GB HDD, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДВА (2) COM порта. НЕ РАБОТИ с USB - COM порт или PCMCIA. Не работи на лаптоп!!
Работи със следните модели:
• Европейски марки до 2000г.
• Audi
• Alfa Romeo
• BMW
• Citroen
• Fiat
• Ford
• Lancia
• Mercedes
• Mitsubichi
• Opel
• Peugot
• Rover
• Seat
• Skoda
• Volvo, VW
• OPEL (to 1999)
• FORD (to 1995)
• Renault (to 1999)
• BMW (to 1999)
• MERCEDES (to 1999)
• Fiat, Alfa Romeo, Lancia (to 1999)
Комплектът съдържа:• Audi
• Alfa Romeo
• BMW
• Citroen
• Fiat
• Ford
• Lancia
• Mercedes
• Mitsubichi
• Opel
• Peugot
• Rover
• Seat
• Skoda
• Volvo, VW
• OPEL (to 1999)
• FORD (to 1995)
• Renault (to 1999)
• BMW (to 1999)
• MERCEDES (to 1999)
• Fiat, Alfa Romeo, Lancia (to 1999)
- VISA Unniscan интерфейс
- сериен кабел
- OBD2 кабел
- Mercedes кабел
- BMW кабел
- универсален KL кабел
- 2x2 VAG
- CD
Коментар