Здравейте, колеги,
Четох доста изчерпателна публикация за устройството и принципа на действие на диференциалите, но навсякъде чета за раздатка, а всъщност никъде не е описано за какво служи (знам, че е предаване на въртящия момент към двата моста) и как точно прави това, за което монтирана и предвидена. Има ли нещо общо между раздатка и междуосев диференциал, и ако да то при кои автомобили 4х4 се ползва раздатка и при кои междуосев диференциал? Отделно на места става въпрос за бавни скорости, които се осъществяват посредством редуктор, но къде всъщност е поместен той и как всъщност действа? Задавам тези въпроси предвид това, че съм решил да си купя Ford Ranger, 2006г, и просто предпочитам картината по използването на всички тези лостове да ми малко по-ясна. Също така считам, че тук има достатъчно компетентни хора, които да могат да обяснят всичко това. Търсих доста из Интернет, но инфото е доста оскъдно (или аз много изисквам?).
Благодаря предварително.
Четох доста изчерпателна публикация за устройството и принципа на действие на диференциалите, но навсякъде чета за раздатка, а всъщност никъде не е описано за какво служи (знам, че е предаване на въртящия момент към двата моста) и как точно прави това, за което монтирана и предвидена. Има ли нещо общо между раздатка и междуосев диференциал, и ако да то при кои автомобили 4х4 се ползва раздатка и при кои междуосев диференциал? Отделно на места става въпрос за бавни скорости, които се осъществяват посредством редуктор, но къде всъщност е поместен той и как всъщност действа? Задавам тези въпроси предвид това, че съм решил да си купя Ford Ranger, 2006г, и просто предпочитам картината по използването на всички тези лостове да ми малко по-ясна. Също така считам, че тук има достатъчно компетентни хора, които да могат да обяснят всичко това. Търсих доста из Интернет, но инфото е доста оскъдно (или аз много изисквам?).
Благодаря предварително.
Коментар