Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Устройство и принцип на действие на раздатката?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Устройство и принцип на действие на раздатката?

    Здравейте, колеги,
    Четох доста изчерпателна публикация за устройството и принципа на действие на диференциалите, но навсякъде чета за раздатка, а всъщност никъде не е описано за какво служи (знам, че е предаване на въртящия момент към двата моста) и как точно прави това, за което монтирана и предвидена. Има ли нещо общо между раздатка и междуосев диференциал, и ако да то при кои автомобили 4х4 се ползва раздатка и при кои междуосев диференциал? Отделно на места става въпрос за бавни скорости, които се осъществяват посредством редуктор, но къде всъщност е поместен той и как всъщност действа? Задавам тези въпроси предвид това, че съм решил да си купя Ford Ranger, 2006г, и просто предпочитам картината по използването на всички тези лостове да ми малко по-ясна. Също така считам, че тук има достатъчно компетентни хора, които да могат да обяснят всичко това. Търсих доста из Интернет, но инфото е доста оскъдно (или аз много изисквам?).
    Благодаря предварително.

  • #2
    От: Устройство и принцип на деиствие на раздатката?

    http://www.youtube.com/watch?v=0gUSaNryioI
    Надявам се това да ти помогне. - Само трябва да си малко технически грамотен.
    TLC 73 4.2-TD
    Автоматик
    Тел.0887859269

    Коментар


    • #3
      От: Устройство и принцип на деиствие на раздатката?

      Междуосевият деференциал се намира вътре в раздатката. Тя е един вид деференциял, може да има и блокаж в нея. Ролята и е да предава въртящ момент от скоростната кутия към двата /може и да са повече мостове, а може и да има изход за лебедка, помпа или нещо друго/ моста. Биват реално два типа, Full Time и Part Time. Едната е със зацепени постоянно мостове, а другата пуска желания мост допълнително, посредством контролен лост, копче или според зависи от решението. При наличието на блокаж, в едната той се задейства допълнително, а при другата заедно с пускането на моста. Бая лаишки го написах, та може и да не е съвсем изчерпателно, но горе долу е това...

      Коментар


      • #4
        От: Устройство и принцип на деиствие на раздатката?

        Информация има много. Тук във форума е и на български. Явно не ти се чете... Както и да е ... Ето и моята версия за раздатъчната кутия. Това е устройство, което осигурява задвижване на преден и заден мост. Има най-различни видове и технически решения. Раздатъчната кутия физически се намира след скоростната. От нея излизат два вала които съответно въртят преден и заден кардани, които от своя страна задвижват мостовете. В раздатъчната кутия може да има т.нар. "демултипликатор" две двойки зъбни колела с различно предавателно отношение. В зависимост коя двойка е зацепена имаме бързи и бавни. Обикновено постоянно задвижен е задния мост а при нужда се включва предния. Това е т.нар. Part Time. Проблема е че в завой предните колела изминават по-голям път, а раздатката предава еднакви обороти съм двата моста. На хлъзгаво не е проблем, но при асфалт се получават значителни натоварвания. При Full Time системата в раздатъчната кутия се поставя диференциал, който да поема посочените разлики в обротите. За съжаление няма пълно щастие, при наличието на такъв диференциал ако една от гумите пробуксува, другите три спират и си оставаме на място. Затова се монтира блокаж и когато се включи става Part Time. Включването на блокажа може да бъде решено по различен начин, ръчка, жило, електрически с копче... това е възможно най кратко обяснено надявам се, че съм бил полезен.
        Издържах вчера, ще издържа и днес...

        Коментар


        • #5
          От: Устройство и принцип на деиствие на раздатката?

          Може също така да се добави към горенаписаното, че различните видове раздатъчни кутии имат различно устройство и едни ползват само зъбни предавки а други са с верига в тях.

          При втората /NV242 Full time/ ясно се виждат вградения междинен диференциал, веригата и редукторната група на понижаващата предавка /бавни/ Ето тук има доста снимки на раздатка от Hummer.
          Ако имате желание можете да погледнете и руския сайт. Има доста написано за различните видове и устройството на раздатъчните кутии /в случая на автомобилите Jeep/.
          Успех!
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #6
            От: Устройство и принцип на действие на раздатката?

            Благодаря на отзовалите се. Доста неща ми се изясниха. Мога ли да помоля за малко помощ при означението на детайлите от следната снимка:http://jeep.avtograd.ru/xfer/encyclo...ional_view.jpg

            Коментар


            • #7
              От: Устройство и принцип на действие на раздатката?

              Здравейте колеги , проблема ми е голям, имам либерти 3.7л от 2006 година, раздатъчната му кутия е карана без масло и не става за нищо, моделът по моя преценка е 231 , но се питам дали мога за сложа 242 като по-добра а дали ще станат шлиците, голтовете за захват и т.н. ако някой го е правил може да ми бъде полезен.
              Благодаря

              Коментар


              • #8
                От: Устройство и принцип на действие на раздатката?

                Разликата между 231 и 242 е във входния вал / input shaft/ - дължината и броя на шлиците. Първо трябва да се види с колко шлица е твоята -с 23 /най-вероятно/ или с 21.

                Има описана замяна със снимки /макар и в обратна посока от 242 към 231/, като са разглобени и разменени само входните валове, като по този начин не се налага по-сложна преработка.

                Останалата част - корпус, присъединителни отвори и т.н. са еднакви. В зависимост от това, каква конкретна раздатка ще намериш, може да има разлика в начина на захващане на карето за изхода към предния кардан. Също така трябва да се свърже и индикатора в таблото за различните режими Part Time - оранжев, Full Time - зелен. Вероятно и самия лост /надписите/ за превключване с фиксаторите на режимите трябва да се подменят.
                Ще трябва да попрочетеш и да събереш малко данни преди да решиш. Може да разгледаш и руския сайт, където също има доста информация. Ето тук има конкретно за такава замяна.
                Успех!
                Последно редактирано от Алекс Маринов; 23-02-12, 08:59. Причина: Добавен линк
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #9
                  От: Устройство и принцип на действие на раздатката?

                  Темата ми се вижда интересна и поучителна. Не е ли по-добре да се сложи Тук?
                  Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                  тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Устройство и принцип на действие на раздатката?

                    Първоначално публикуван от dilyan.yordanov Преглед на мнение
                    Благодаря на отзовалите се. Доста неща ми се изясниха. Мога ли да помоля за малко помощ при означението на детайлите от следната снимка:http://jeep.avtograd.ru/xfer/encyclo...ional_view.jpg
                    Горният вал идва от скоростната кутия, Долните валове - на ляво към заден мост, на дясно е изход към преден мост. Раздатката е парт тайм. Муфата V е за бързи - бавни, муфата J е за включване на преден мост.
                    Ако нещо друго те интересува, питай за конкретна буква, че са много буквите за описване

                    Коментар


                    • #11
                      От: Устройство и принцип на действие на раздатката?

                      Първоначално публикуван от heavy duty Преглед на мнение
                      Горният вал идва от скоростната кутия, Долните валове - на ляво към заден мост, на дясно е изход към преден мост. Раздатката е парт тайм. Муфата V е за бързи - бавни, муфата J е за включване на преден мост.
                      Ако нещо друго те интересува, питай за конкретна буква, че са много буквите за описване
                      Аз имам въпрос... за Y и N... като вдигна предния мост и завъртя едната гума се чува някакъв шум от раздатката, само при смяна на посоката на движение на колелото. Шумът наподобява разбит лагер та ако не е нещо от тези за които те питах от кое може да е... Land Rover Discovery '93 2.5 TDI Благодаря предварително!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X