Обява

Свий
Няма добавени обяви.

RQ: Колело (планински бегач)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • RQ: Колело (планински бегач)

    Някои може ли да каже,покаже,докаже, как мога да си направя колело за "Офф роуд" (за гората) или по точно ме интересува как да направя първа скорост на колелото да е с по-голям венец за да може да се върти по лесно по склонове....?
    Или излиза или се троши

  • #2
    Re: RQ: Колело (планински бегач)

    Има всякакви предавки, просто отиваш и си купуваш. Само че от едни обороти надолу вече почва да се губи смисъл - вървиш сънвсем бавно и трудно пазиш равновесие особенно по склона.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      До: RQ: Колело (планински бегач)

      Има си цели магазини за планински бегачи. ти хубаво ще сложиш по голям венец за 1вата ама после щи трябват и капли... и гуми и задължително здрава рамка!ида не говорим за предни вилки и т.н... наи добре 1 цяло.има прилични добре оборудвани ( не за състезание чак...)но ПЛАНИНСКИ. щото от обикнивенно да правиш планинско няма смисъл голям
      S10 & Frontera

      Коментар


      • #4
        До: RQ: Колело (планински бегач)

        Първата скорост на всяко колело със 21 скорости е достатъчно бавна за катерене.Въртенето по баири е тегава работа и ако те дразни(щот мене да)то просто само се спускай,а и адреналина е по-голям.А иначе добро колело за в гората като бюджет е съизмеримо със купуването на малък джип.Лек пример:предния амортисиор от сравнително добра марка е с цена от 600 докъм 1500 лева.А той ти е много по-важен в гората от скоростите.Просто по-евтините издържат колкото и евтините амове на джипките в гората-малко.Разбира се може да влезеш в гората и с колело за 150 лева но това може да стане много малко пъти.Помисли и това колело само в гората ли щесе кара?Щото пак е като с джипките-това което е хубаво за в гората не става по асфалт и обратното.
        В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

        Коментар


        • #5
          До: RQ: Колело (планински бегач)

          Имам ето това: T-Rex.JPG

          Сайта на фирма Крос е: http://www.crosscycle.com/

          Все си мисля, че всеки модел с голяма предница Downhill ще се справи с тежки терени. Моя не съм го карал през кой-знае колко гадни места, пък и си е още новичък, има-няма 2000 км, но си е направен здраво. Лошото е, че не е от най-леките велосипедчета.
          Не карай по-бързо от своя ангел-пазител!

          Коментар


          • #6
            До: RQ: Колело (планински бегач)

            първо си помисли как точно ще караш колелото ако ще се спускаш колелото трябва да е с долнхил вилка и при него скоросите за много по различни от на обикновенните колела и ако търсиш нещо любителско за не мн пари гледай да е с по твърд обтегач и преди да почнеш да го караш мъ смени осите на гумите защото мн лесно се криват и чупат то пък ако искаш да го караш екстремно по пъте4ки и с мн трайл елементи по добре си вземи колело с обикновенна вилка с амортисиор.Говора за любителско каране аз се занимавам с mountain bike от 6 годишен за мен трайл карането ми е любимо не и далнхила е много добър но в българия няма места където мойе да караш далнхил иначе тръпката рпи далнхил е мн голяма

            Коментар


            • #7
              До: RQ: Колело (планински бегач)

              А от 500 кинта с алуминиева рамка ще държи ли ???Че ще си зимам... щот се зарибих

              Коментар


              • #8
                До: RQ: Колело (планински бегач)

                Първоначално публикуван от man1a Преглед на мнение
                А от 500 кинта с алуминиева рамка ще държи ли ???Че ще си зимам... щот се зарибих
                Говори с Нико.Много е точен и продава на сносни цени .
                http://www.niko-bikes.com/contact.php
                О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

                Коментар


                • #9
                  До: RQ: Колело (планински бегач)

                  И аз съм с такъв T-REX като колегата pechkov и трябва да споделя че съм доволен.Колелото не е толкова тежко и има 24 скорости.Доволен съм много от него,като се има предвид че некарам "хард" а само даунхил

                  Коментар


                  • #10
                    До: RQ: Колело (планински бегач)

                    От 1-2 години и аз съм се зарибил (аматьорски) да си правя колело за офф-роуд. Само че моите разбирания за оф-роуд са дълбоки кални локви и силно напоени глинести терени (руснаците си имат специална дума за това - распутица). В работата си досега съм взаимствал идеи от различни машини, предвидени за труднопроходим терен. Ето накратко моя поглед върху нещата и моите скромни (засега) постижения:
                    1. Брой на двигателните колела - При всички машини, които познавам броят на двигателните колела съставлява над 50% от общия брой колела. (4х4; 6х6; 4х6 и т.н.). Системите 2х2 за колела, които видях не са лесно приложими за домашна изработка, а по-опростени не видях и не можах да измисля. (по точно измислих, но са прекалено тежки за практиката). Едно решение би било добавянето на още едно задвижващо колело, което за момента считам за най-удачно.
                    2, Мощност/въртящ момент. Според скромната статистика, която направих разхождайки се по улицата, всички офф-роуд машини имат по-голяма мощност и по-голям въртящ момент отколкото шосейни машини от същия клас. Наистина аз мога да тренирам и да стана по-силен, но това не е достатъчно. За увеличаването на мощността/въртящия момент предлагам монтирането на втори "двигател" , т.е. още един човек, което води до създаването на колело тип "тандем". И тъй като говорим за самоделки, смятам че най-лесно и евтино тандем се прави не от нулата, а от два велосипеда. (виждал съм самоделен тандем, направен от две украйни). Поставил съм си следните условия, на които трябва да отговаря прототипът:
                    1. Велосипедите в никакъв случай НЕ трябва да са един до друг (т.е. да се получи т.нар. рикша). Поставянето на двата велосипеда един до друг прави невъзможно ползването на ППС-то по междуселищни пътища (защото е много широко и се движи средно с 15-20км/ч).
                    2. За предпочитане е прототипът да е с по една верига за всеки човек, защото по този начин се избягва нуждата от синхронизирано въртене, което води до ненужно забавяне. (Все някой върти по-бавно и той бави другия. Така в крайна сметка колелото се движи със скоростта на по-бавния.)
                    3. Да има поне две задвижващи колела, които да представляват поне 50% от общия брой на колелата. Поне две задвижващи колела са необходими, защото ако задвижващото колело е само едно и то изгуби сцепление, резултатът е затъване насред локвата. Също така всяко колело, което не е задвижващо се "вкопава" в калта и действа като котва, т.е. е пречка.
                    4. Прототипът трябва да е с възможно най-евтини и достъпни части и да е ремонтопригоден, с опростена конструкция.
                    Сега да споделя малко опит и да кажа какво съм направил досега.
                    Последното изсикване го изпълнявам, като използвам велосипеди марка "Балкан". Сега да преминем към същинската част.2-то и 3-то изискване водят до 2 концепции за конструиране на прототип.
                    1. Велосипед с минимум 3 колела (от повече няма смисъл)
                    2.Велосипед с 2 колела. Да разгледаме поотделно двете концепции

                    Велосипед с три колела
                    Според 1-во изискване (малка ширина) трите колела следва да се поставят едно до друго. Това води до два основни проблема:
                    1. Завиване. Ако въобще такова чудо ще завива, радиусът на завоя далеч няма да бъде задоволителен
                    2. Преодоляване на долове и стръмни хълмове. При пресечен терен все едно колело ще се отделя от земната повърхност. Така от една страна рамката ще се натовари допълнителоно (ще се чупи по-често), а от друга страна така се губи сцепление. Тогава един човек трябва да върти като за двама и вместо по-проходимо се получава по-непроходимо колело. Да не говорим, че ако предното (завиващото) колело се отдели, резултатът е падане.
                    Миналото лято се опитах да реша двата проблема, като използвам конструкция тип "скачен автобус". Накратко идеята е два велосипеда да се свържат едни зад друг, като задният е без предно колело. Двата велосипеда свързахме с гъвкава връзка, която позволяваше втория велосипед да се движи независимо от 1-ия в 2 направления - нагоре-надолу и настрани. Тъй като нямам снимки оттогава, дръпнах едно балканче от нета и го обработих с пеинта, за да покажа схематично идеята (нямам претенции за точен чертеж).




                    Най-лесното решение от конструктивна гледна точка бе да срежем вилката и да съединим двете колела посредством лагер (черното кръгче на схемата). За съжаление дефектът на тази конструкция се прояви не на чертожната дъска, а едва когато сглобихме (не)работещ прототип. При завой задният велосипед губи стабилност в странично направлениеи пада. Опитвахме се да решим този проблем чрез ограничители, непозволяващи прекомерното огъване настрани и нагоре-надолу, но задния велосипед твърде много натежава и повлича и предния. С малко мислене (закъсняло) се сетихме, че ако блокираме вилката на задния велосипед и добавим още един лагер между двата велосипеда за странична гъвкавост (т.е. да раменим местата на лагерите, отговарящи съответно за вертикална и хоризонатална гъвкавост) 2-ят велосипед няма да губи стабилност. Опасявам се обаче, че тогава първия велосипед ще почне да губи стабилност. Наистина водачът може да компенсира това с волана, но фактът, че задния велосипед твърде много антежава отзад и на моменти предното (завиващо) колело губи сцепление ни отказа от този тип конструкция.
                    Възможнсостта за "обръщане на задвижването" т.е. преместването на веригата от другата страна с цел осъществяването на възможността за движение назад ме наведе на мислълта за конструкция от тип "триосен самосвал", която все още разработвам.



                    При тази конструкция разстоянието м/у задните две колела е сведено до минимум, което в голяма степен решава проблема със завиването. Проблемът с преодоляване на пресечен терен се решава чрез монтирането на гъвкава връзка, позволяваща на прототипа да "се чупи" във вертикално направление. Според мен най-удачно е двата велосипеда да се свържат чрез твърда връзка, а допълнително рамката н предния велосипед да се среже и сглоби наново чрез гъвкава връзка. Така от една страна се удължава разстоянието м/у предните две колела, което сподпомага за стабилност във завоите, а от дръга фактът, че двете задни колела са неподвижни едно спрямо друго би позволил монтирането на гъсенична верига, което би повишило неколкократно проходимостта на прототипа. За да има достатъчно сцепление на предното колело обаче е необходимо да се монтират пружини на мястото на гъвкавата връзка, така че да натискат предното колело надолу с подходящата сила. (много тврдо окачване означава, че предното колело ще "заорава"в калта, а много меко-недостатъчно сцепление , което е особено опасно на завои. Особено ако има пясък по пътя.).
                    П.П забравих да упомена, че е необходимо седалката за втория човек да се завърти и изнесе по-назад с цел удобство. Но това е 30 мин работа с ножовка и електрожен
                    Да разгледаме втората концепция

                    Велосипед с две колела

                    Най-удачния прототип, който се сетих, изпълняващ и трите условия е конструкция тип "трактор Т-150". За целта се съединяват две колела по следния начин:




                    Ест. предния велосипед е с "обърнато задвижване". Двата велосипеда се съединяват посредством гъвкава връзка, което позволява на модела да "се чупи" настрани и да завива подобно на трактор "Т-150". Единственото, което ме притеснява, е усилието, необходимо за завиване. Ако то е твърде голямо, моделът ще бъде неуправляем или най-малкото тромав.


                    Последните два модела все още не съм ги пробвал, защото чакам да изляза във ваканция. Ако някой има опит в подобни неща, или забелязва слабости в конструкцията/предлага решение за отстраняването на такива/ с радост ще го изслушам. Надявам се да съм бил полезен.

                    Коментар


                    • #11
                      До: RQ: Колело (планински бегач)

                      За мен най-важното е рамката ,а по-точно нейната маса (колкото по-лека толкоз по-добре) и здравина (за да няма някое изнендващо спукване).Гледам,че има рамки от по 2000 лв.На времето прекрох едно такова Балканче и му сложих скорости от "Турист".

                      Коментар


                      • #12
                        До: RQ: Колело (планински бегач)

                        Колега, цялата тази теория и практика, според мен, няма да доведе до никъде. Не претендирам да разбирам от механика, но съм карал планински велосипед и бих си позволил да ти дам съвет - вземи едно колело и покарай по камъни, кал, нагоре, надолу, много нагоре и много надолу и ще стигнеш до извода, че всякакви съчленявания и конскрукции са невъзможни. Не искам да звуча крайно, но си губиш времето напразно, убеден съм. Тандем за нещо различно от разходка в парка или шосейно колоездене няма смисъл.

                        Все пак ако ти доставя удоволствие да решаваш механични главоблъсканици ти пожелавам успех

                        Коментар


                        • #13
                          До: RQ: Колело (планински бегач)

                          Най-близкото до велосипеда моторно превозно средство е мотоциклета. Тези за офроуд, също са с едно задвижващо колело. Когато масата на превозното средство е достатъчно малка, че то да може да се избута на ръка, няма особен смисъл от допълнителни задвижващи колелета, които само биха удължили базата и затруднили придвижването през пресечен терен. Не знам дали си пробвал на пресечен терен двуколесно превозно срество, на което баланса зависи от двама души... задачата граничи с невъзможносто. Ако все пак се държи на двама човека и две задвижващи колела, то може би трябва да се помисли за по-тясна триколка. При това скоростите са задължителни. Важна особеност на 4х4 офроуд машините са и предавките, които като добавим и бавните са повече от на стандартна машина. Всъщност именно понижаващите предавки присъстват винаги, а по-голямата мощност никак не е задължителна, дори напротив - УАЗ, G-класите с малък дизел и т.н.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #14
                            До: RQ: Колело (планински бегач)

                            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                            Не знам дали си пробвал на пресечен терен двуколесно превозно срество, на което баланса зависи от двама души... задачата граничи с невъзможносто.
                            Хихи, доста весело ще е на подобен велосипед =)),сигурен съм, че кефа ще е на ниво =)).

                            Не бих го направил с 3 колела, по добре само с 2, като и двамата велосипедисти трябва да са близо един до друг, за да е достатъчно късо междуосието .

                            Коментар


                            • #15
                              До: RQ: Колело (планински бегач)

                              Аз също съм решил да си направя колело с 4 гуми (рикша) но с много нисак центар на тежестта и ще го използвам за офроуд но по лесни маршрути без калища и скали.Аз бих ти предложил да го направиш с 3 колела за да има повече баланс.Ако е така констукцията с две колела и двама човека наистина ще е малко трудно оправлението.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X