Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Материал за изработка на допълнителен резервоар - Long Ranger ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Материал за изработка на допълнителен резервоар - Long Ranger ?

    При експедиционните джипове, едно от главните търсени качества е Автономност.
    Съществен елемент от автономността на един автомобил е пробегът, който може да се реализира от зареждане - до следващо зареждане. Ориентировъчно, този пробег варира между 1000 и 1500 километра.
    Налага се уголемяване на съществуващите резервоари, както и поставяне на допълнителни. За да не се влоши комфорта при дългото пътуване, тези резервоари, най-често са разположени под купето. От тук, може да се формулират изискванията, към подобен резервоар.
    1. Вместимост, за не по малко от 300 километра - над 60 литра. Да се има в предвид, че карането вероятно ще е в офроуд условия.
    2. Зашита от удари. От това, което съм изчел до момента, задължително се слага престилка. При това трябва да е изработена от твърд материал, който да не искри при удар в камък. Тези изисквания са противоречиви - сами по себе си. Видях и престилки изработени от дебел Алуминий, който е мек.
    3. Материал за изработка на самият резервоар. В четенето по въпроса, намерих най-различни решения; от черна пластмаса, през стъклотекстолит със метални смески / защото е електростатичен/, през Алуминий комбиниран с метална рамка от неръждавейка, до чиста неръждавейка, или само от черна ламарина.
    Всеки , който иска да разгледа световният опит по въпроса, може да пусне Гугъл търсене с ключови думи : Additional long range fuel tank .
    4. Резервоарът, трябва да е с вътрешна серпентина, за да се избегнат вълнови процеси вътре в съдържаното гориво, при неминуемо клатене на джипа.
    5. Системата за обединяване на горивото в двата резервоара е цяла наука.
    Може да имаме просто претакане на гориво от спомагателния към основния резервоар с допълнителна помпа, може обратното гориво от инжекциона да се връща в спомагателния резервоар и от там в основния, може и с кранчета и клапани. Да се има в предвид, че основният резервоар, най често е на по-високо от спомагателния.

    Ако се избере материал - неръждавейка, тя пък е доста видове.


    304 и 304л се набръчкват при заваряване за дебелини 1.2 - 1.5 мм, 430 се заварява перфектно, но пък по лесно ръждясва.
    Твърди се, че 430 като значително по твърда, ще се спука от вибрации и усуквания.
    Очаквам мнения по въпроса, както и алтернативни решения.
    Единственото което съм чул като съвет до този момент е: Извади 1500 $ и си поръчай от Австралия. Те Австралийците знаят всичко..
    Което най-малкото ме обижда, като български инженер.
    Последно редактирано от Nik Nikolov; 07-04-11, 09:00.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X