Обява

Свий
Няма добавени обяви.

До каква степен са законни надстройките за OFFRoad, в Европа и по света ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До каква степен са законни надстройките за OFFRoad, в Европа и по света ?

    Купуваме и монтираме на джиповете си, китайски фланци, джанти с отрицателно ЕТ, лифт китове от Америка, брони и булбари от Австралия и разбира се механична стъкмистика от България.
    И тръгваме да пътешестваме . Резултантния външвн вид на Джипа, няма много общо с първоизточника. Техническите нововъведения, коренно са променили двигателните му характеристики.
    При полицейски контрол, какво се случва ?
    Ако пътешествието е из България има два начина. Първия и най-широко разпреостранен всички го знаем .
    Законният начин, какъв е ? Минаване пред " Технотест " за потвърждение на международните сертификации. "ARB" - Всички ги знаят."Old Man Emu" - всички ги знаят. При положение, че сме закупили и монтирали в оторизиран сервиз - не би трябвало да има проблем.
    В чужбина обаче, как стои въпроса. Например в Германия, дали сертификатут за комплектност на джипа от "Технотест" има валидността на TUV сертификат. Или може би "Технотест" са оторизирани да издават директно TUV ?
    Втори въпрос е с малко известни фирми доставчици - Трябва ли да се изисква и от тях документ за хомологизация ? И дали в "Технотест", ще го признаят ?
    А с доработките, които сами правим ? Там вече ще става доста сложно.
    Втора група въпроси, свързани с еднаквостта на зконодателството в отделните държави на Евросъюза. От колегата Zenith, например научих за доста сериозни изисквания в Испания, които не съм виждал в други страни.
    И отново същата група въпроси за държави извън Европейския Съюз. Ако имаш валиден документ за Евросъюза в Украйна или Русия, дали има спогодби, които да го валидизират и в други държави ?

    Струва си да поразчоплим тези проблеми.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

  • #2
    От: До каква степен са законни надстройките за OFFRoad, в Европа и по света ?

    Всичко, което е законно да се движи в България, е съвършено законно да го прави във всяка една друга държава, която признава нашите документи на автомобила.

    В България, ако стриктно се спазва законът, на автомобилът могат да се монтират само и единствено възли и детайли, които имат марка одобрено за използване в Европейският Съюз...(само в официално регистриран сервиз) Освен горе посочените фирми, такива сертификати, за своята продукция, имат всички уважаващи себе си производители... Всичко друго е незаконно. Подобрения, възли и агрегати, разработени и монтирани от частни лица, могат да получат съответното одобрение, само чрез преминаване през съответна сертифицираща организация...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      От: До каква степен са законни надстройките за OFFRoad, в Европа и по света ?

      Ако евентуално стигнеш до Англия, неизменно ще има някакъв контрол при влизане. Ако по документи колата ти е легална , може да се загледат само в нещо особено фрапантно и видимо с просто око. Водят се от разпоредбите в закон за пътния трафик. От видимите неща, много е специфично изискването автомобилът да не наподобява по светлини и окраска колите на полиция/бърза помощ - святкащите лампи например. Може да стане въпрос и за неоновите светлини отдолу, в Шотландия са забранени, англичаните пускат, стига да не се виждат самите лампи. Нитро-бутилки (NO) са разрешени, но такъв автомобил можеш да си го караш само по частни пътища, без да стъпваш на обществената пътна мрежа (иначе бутилката трябва да е демонтирана напълно). Ако имаш монтирано двд/тв някъде в колата, трябва да е така разположено, че въобще да не се вижда от мястото на шофьора. Има съществени разпоредби за гумите, да пасват добре и до колко могат да ти стърчат настрани (глобата е 2500 лири на гума). Табелата с номера и тя се гледа, има изисквания за шрифта и разстоянието между цифри/букви. Тъмните стъкла също трябва да са с определена светопропускливост - ако те спрат и са по-тъмни от необходимото, не можеш да караш докато не ги промениш (ако искаш - чегъртай, важното е светлина да влиза в необходимото количество).

      Ако колата я вземаш на място (пак за Англия), техническият преглед ежегодно е задължителен, както и да известиш застрахователя за всякакви модификации веднага след като ги направиш. Така че, ако искаш да я караш дълготрайно, все ще опреш до подробен контрол. Дори да си правиш промените сам, желателно е да минеш през сервиз, за да нямаш проблеми след това. Без технически преглед и застраховка нямаш пътна такса, а без пътна такса могат да ти пресоват колата на зарче, изневиделица, защото проверката се извършва по компютърни данни.

      Коментар


      • #4
        От: До каква степен са законни надстройките за OFFRoad, в Европа и по света ?

        Карам си Гранда вече близо година на Канарите с БГ номера. Има немалко неща пипани по него, спирали са ме ченгетата но ядове не съм имал. Дискавърито ми беше с местна регистрация и в талона му всичко е описано с подробности. Теглич, булбар, размер на гуми, сменено окачване.....за всичко се иска специална регистрация не знам си къде. Така го купих. Ако реша да регистрирам Гранда тук, не знам дали няма да се наложи да мина през всички тия дивотии описани в талона на Диското. Зная, че тия, които са си барали по колите и не са регистрирали промените, преди да минат преглед свалят всичко и заменят с оригиналното. Като сменях амортисьорите на Гранда с нови (Old Man Emu ) механика ме пита дали не искам да ги боядиса черни Нямало да мина преглед с тия жълтите (не, че минавам преглед тук де..). При слагането на ксеноните същата история. - Ела преди прегледа да ти сложа оригинални...........
        О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

        Коментар


        • #5
          От: До каква степен са законни надстройките за OFFRoad, в Европа и по света ?

          Темата ме интересува, макар и в малко по-друг аспект. Какво се случва при евентуална катастрофа?
          Най-простичкия и безобиден вариант: разсеяна кака забърсва лебедката, щото не видяла стопа (преди 3 седмици се разминах на косъм това да стане реалност, нищо че нямам лебедка). Ако адвокатът и се заяде, а ако е читав, ще се заяде, за стърчащите железа отпред, спасява ли ни Правилника, допускащ до 200мм (по спомен) извънгабаритен "товар" без допълнителна сигнализация, или си изгаряме за неправомерни промени по конструкцията на автомобила?
          Не, че ако закачи оригиналната метална броня на някоя дърта и съвсем легитимна Газка, пораженията ще са по-малки, но как стои въпроса в законово отношение?
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #6
            От: До каква степен са законни надстройките за OFFRoad, в Европа и по света ?

            Конкретно за лебедката - мисля че няма да мине дори бъларския Технотест. Има една наредбица в която изискването за външни габарити включва разпоредба всички стърчащи детайли /ъгли/ да са със заобленост минимум 7 см в диаметър. Това се отнася и до краища на брони и прочее външни очертания на МПС.

            Гумите не могат да излизат извън очертанията на калника. пак по спомени от разни наредби. И не ме питайте коя конкретно. Четох ги когато строих триколката. Има ги на сайта на ИААА - Министерство на Транспорта - систематизирани са.
            http://www.rta.government.bg/n_uredba.html

            Ники , според думите на собственика на Технотест г-н Мицов , имат споразумение с ТЮВ. Но какво включва то - не съм чел. Мисля , че по надеждният вариант е Декра България.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #7
              От: До каква степен са законни надстройките за OFFRoad, в Европа и по света ?

              От гледна точка безопасност, пред бронята на автомобила, не би трябвало да стърчи нищо друго.
              Лебедките с метално въже имат едни "срамни устни", които много трудно се разполагат зад бронята.
              Ако ги оставим пред бронята са си живи убийци. Затова аз се отказвам от ползване на метално въже.
              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X