Купуваме и монтираме на джиповете си, китайски фланци, джанти с отрицателно ЕТ, лифт китове от Америка, брони и булбари от Австралия и разбира се механична стъкмистика от България.
И тръгваме да пътешестваме . Резултантния външвн вид на Джипа, няма много общо с първоизточника. Техническите нововъведения, коренно са променили двигателните му характеристики.
При полицейски контрол, какво се случва ?
Ако пътешествието е из България има два начина. Първия и най-широко разпреостранен всички го знаем .
Законният начин, какъв е ? Минаване пред " Технотест " за потвърждение на международните сертификации. "ARB" - Всички ги знаят."Old Man Emu" - всички ги знаят. При положение, че сме закупили и монтирали в оторизиран сервиз - не би трябвало да има проблем.
В чужбина обаче, как стои въпроса. Например в Германия, дали сертификатут за комплектност на джипа от "Технотест" има валидността на TUV сертификат. Или може би "Технотест" са оторизирани да издават директно TUV ?
Втори въпрос е с малко известни фирми доставчици - Трябва ли да се изисква и от тях документ за хомологизация ? И дали в "Технотест", ще го признаят ?
А с доработките, които сами правим ? Там вече ще става доста сложно.
Втора група въпроси, свързани с еднаквостта на зконодателството в отделните държави на Евросъюза. От колегата Zenith, например научих за доста сериозни изисквания в Испания, които не съм виждал в други страни.
И отново същата група въпроси за държави извън Европейския Съюз. Ако имаш валиден документ за Евросъюза в Украйна или Русия, дали има спогодби, които да го валидизират и в други държави ?
Струва си да поразчоплим тези проблеми.
И тръгваме да пътешестваме . Резултантния външвн вид на Джипа, няма много общо с първоизточника. Техническите нововъведения, коренно са променили двигателните му характеристики.
При полицейски контрол, какво се случва ?
Ако пътешествието е из България има два начина. Първия и най-широко разпреостранен всички го знаем .
Законният начин, какъв е ? Минаване пред " Технотест " за потвърждение на международните сертификации. "ARB" - Всички ги знаят."Old Man Emu" - всички ги знаят. При положение, че сме закупили и монтирали в оторизиран сервиз - не би трябвало да има проблем.
В чужбина обаче, как стои въпроса. Например в Германия, дали сертификатут за комплектност на джипа от "Технотест" има валидността на TUV сертификат. Или може би "Технотест" са оторизирани да издават директно TUV ?
Втори въпрос е с малко известни фирми доставчици - Трябва ли да се изисква и от тях документ за хомологизация ? И дали в "Технотест", ще го признаят ?
А с доработките, които сами правим ? Там вече ще става доста сложно.
Втора група въпроси, свързани с еднаквостта на зконодателството в отделните държави на Евросъюза. От колегата Zenith, например научих за доста сериозни изисквания в Испания, които не съм виждал в други страни.
И отново същата група въпроси за държави извън Европейския Съюз. Ако имаш валиден документ за Евросъюза в Украйна или Русия, дали има спогодби, които да го валидизират и в други държави ?
Струва си да поразчоплим тези проблеми.
Коментар