Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за носач.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за носач.

    Значи проблема е следния... искам да си преправя старите носачи, т.е. да ги ъпдейтна... за тази цел трябва да отрежа шарнирния болт и на негово място да заваря дълга гайка на която да завия як Унибал... има ги правеини такива и струват 500евро което че рече че може да се заварява самия носач... до тук лесното... но някой може ли да ми каже, как да разбера откаква стомана е носача, за да знам с какво да го заваря... Ето това е станрадтен носач

    И искам да стане ето като този

    Но проблема е, че незнам от каква стомана е.т.е. незнам скакво да го заваря... като го пилнах с флекса не изкара по различни искри от обикновенно черно желязо... та ако някой знае каде може да се провери.. или е запознавт попринцип от какви стомани правят подобни носачи, ще съм благодарен да сподели
    Моите снимки...
    https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
    https://500px.com/ivankoo

  • #2
    От: Въпрос за носач.

    иди до някоя скрападжийница и ги питай те къде носят метал за проверка на състава. Друг начин аз незная.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за носач.

      Би трябвало да е темперован чугун.

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за носач.

        Или си направи изцяло нов носач от дебела стомана или не прави глупости.
        Опасно е както за теб, така и за останалите.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за носач.

          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          Или си направи изцяло нов носач от дебела стомана или не прави глупости.
          Опасно е както за теб, така и за останалите.
          Съгласен напълно. За какво возило е въпросния? Ако е за джипка, вероятно някой прави китове. Можеш да погледнеш от тях идеята, после да вземеш от твоя мерките и да го преоразмериш достатъчно, че да си сигурен. Из интернет можеш да намериш доста безумни и безсмислени решения и снимките им, особено из африкански например форуми.

          ...пък и не мисли че унибала е вся и всьо. И те се разхлопват.


          ...иначе, анализ можеш да направиш, ама там ще ти кажат състава. Каква е термообработката и още повече - каква термообработка трябва да направиш след като завариш - никой не може да ти каже, или ще е скъпо. А и самите експерименти може да излязат и по-скъпи отколкото да си купиш направени носачи, които също ще са със здравина под въпрос.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за носач.

            Ами това е за пежо 205 GTI и аз искам просто вместо шарнир, да съм с унибал, понеже един носач най-евтиния е 120лв. на бр. а унибала е доста по-малко пари от нов носач и се сменя с нов, а не се рециклира, както шарнира, ако искам да мина "по-тънко"
            Та понеже видях, че ги правят от същия носач, като го отрежат и му заварят "гайка" на която навият унибал-а... за това реших да питам от каква стомана се правят носачите... понеже не ми се вярва да е чугун, пък и хръвля искри при шлайфане като всяка една обикновенна стомана... не са остри нито червени... за това реших дали няма да стане този номер.
            А има и такива метални носачи, както Спарки си прави на неговата джипка... там вече отивам и към магарето на унибали... което вече за шосейна кола не си струва... това се прави за писти, кадето не ти трябва въобще мека част по окачването
            Макар, че като се замисля, може да направя метален... като от към магарето, ще направя втулки (вместо унибали както са другите "къстъм"), на които да се набият фабричните тампони а от към шенкела ще е на унибал... това май е по-разумното решение като цяло
            Последно редактирано от Ivanko; 14-10-10, 19:17.
            Моите снимки...
            https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
            https://500px.com/ivankoo

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за носач.

              Ами, никакъв е проблема да се направи и на тампони. От конструктивна гледна точка е почти едно и също.

              Ама, при 120лв за цял носач, според мен не си струва. На мен само долния шарнир оригинален ми е 160 кинта, а неоригинални няма. (тоест, има, ама са боклуци)

              То тоя носач може дори да се направи от цало парче метал чрез фрезоване. Не знам само колко ще излезе заигравката, но гарантирано няма да е под 120лв., освен ако не се намери някой ентусиаст с CNC фреза, дето да взима евтино. Ама и тогава сметката излиза ако ще се правят повече бройки.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за носач.

                Ами на мен оригинален носач ми е някъде към 700лв в СФА.... най-евтините ментета са по 120лв. хубавите са от по 200лв. и за това исках да го направя по-трайно така да се каже... Иначе за фрезата, имам точния човек... ама не си струва за 2-4бр. да се прави чертеж (и то ва... за ляв и десен носач)... то той е сложния... след това е лесно, машината си знае работата Но май като му дойде времето наистина ще го направя май цялия нов, пак на втулки и с унибал накрая... ама ще ми е повече заигравка докато го направя да е същия като фабричния... за това ми се щеше ако стане номера с фабричните
                Моите снимки...
                https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                https://500px.com/ivankoo

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за носач.

                  Като ги гледам са уникално прости като конструкция и взимане на размери. Важни са взаимните положение на двата захвата към купето и тоя на шарнира. Другото и с точност +/- 5мм да го направите, все е тая. А чертежа за левия е огледален на чертежа за десния - 2 клика на мишката в програмата.

                  ...пуснах ли ти мухата а?

                  Но не го прави с унибал. Направи го с подходящ шарнир. Ше изкарва повече. Унибала се пълни с гняс и това го скапва. Иначе е много по-здрав, но няма как да го защитиш от гнусотиите, освен ако не вземеш марков с уплътнения, а той пък е скъп. Никой не си кара състезателната джипка толкова километри, колкото обикновена кола. Ако пък излезеш някъде в чужбина с нея - има държави в които използването на тоя елемент в окачването е забранено.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за носач.

                    Ами да, може наистина да се направи с друг шарнир на мястото на фабричния... така че само той да се сменя когато се наложи, а не цялия носач... А за точността... трябва на 3-те точки на захват да няма разлика в разположението им, иначе ще измети гумата напред или назад. А другите размери мове да варират като ширина и дебелина на материала... Хммм... е сега вече ще има размисли... хаха

                    П.П. Те са го измислили хората, само за моята кола съм намерил 2-3 различни варианта все "къстъм"... но само на унибали
                    Последно редактирано от Ivanko; 14-10-10, 21:10.
                    Моите снимки...
                    https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                    https://500px.com/ivankoo

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за носач.

                      Ако колата се ползва за състезания и не се кара е ок да е с унибали, но не такива детски а нещо по сериозно. И ще знаеш, че са консуматив и няма да ти пука. Иначе варианта със шарнир е много по добре за всекидневна употреба. Пак си направи къстъм носачи, но със ефтини лесно заменяеми шарнири, с добро качество. Ако е за идеята, отиваш в моргата, вземаш си носачи се мяташ да заваряш и пак не е ясно дали някъде няма да изкочи гумата.
                      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за носач.

                        Първоначално публикуван от Ivanko Преглед на мнение
                        Ами да, може наистина да се направи с друг шарнир на мястото на фабричния... така че само той да се сменя когато се наложи, а не цялия носач... А за точността... трябва на 3-те точки на захват да няма разлика в разположението им, иначе ще измети гумата напред или назад. А другите размери мове да варират като ширина и дебелина на материала... Хммм... е сега вече ще има размисли... хаха

                        П.П. Те са го измислили хората, само за моята кола съм намерил 2-3 различни варианта все "къстъм"... но само на унибали
                        Първия е тотална смешка. Виж само разликата между двата при външния унибал. Даже и станок не са си направили, който за тоя носач е супер прост. Третия - безсмислено тежък. Спестили са си някой лев и са го резнали на лазер, от което обаче, въпреки дебелината, не е сигурно дали е по-здрав от оригиналния. Остана втория, дето е що-годе. Това поне е мойто мнение.

                        Ама и аз като Джамбазов пак ти казвам - не ти трябват унибали. Едно че ще стане каручка и може да не издържат захватите на купето и да се разбият, и второ - ще си сменяш унибали често-често, не защото не са здрави, а защото работят при лоши условия. Направи си го като оригиналния, още повече щом имаш фрезист с ЦПУ на разположение. Просто отпред направи шарнира сменяем.

                        Единственото, за което ти трябва точност, е взаимното разположение на двата захвата и центъра на шарнира. Всичко останало е без значение с каква точност, въпроса е да го преоразмерите достатъчно че да сте сигурни че ще е здраво, и да не го правите от стомана 3 (в превод - говнолин ). Пример за ставащ материал е например S355J2 или позната масово като st52-3. Заваряема е, с някои леки подготовки (подгряване до към 100 градуса), широко разпространена, и евтина. А е поне 1.5 пъти по-здрава от стомана 3 (по същата номенклатура еквивалента на стомана 3 е S235J...). Има и разни хром-ванадиеви истории, но повечето (с малко изключения) искат специален режим на заваряване, подгряване и отгряване, пък и не са масови, не се намирет лесно (точно заваряемите), и са скъпи.

                        А мен не ме гледай че съм правил - това са горните ми носачи, а там усилията са малки, а освен друго - преоразмерен е неколкократно, тъй че със сигурност е поне двойно по-здрав от оригиналния, по-здрав от шарнира и захвата му към него и по-здрав от оста, дето държи ушите. Ако бях с макферсони отпред съвсем не съм сигурен дали бих посмял да сложа такова нещо на джипката си за долен носач, освен ако не намеря начин безопасно да го тествам спрямо оригиналния, и то ще е след много-много мислене как да стане максимално здраво, без да е по-тежко от джипката.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за носач.

                          С тръби от хроммолибден4130 с подходящо Ф и дебелена на материала и читав майстор на МИГ заваряне няма кой знае какъв проблем да се копира носача, има унибали с тефлонови вложки които мизерията не ги яде и карат много(ама много) дълго време, отделно може да си променяш градуса на шенкела(и гумите респективко) според начина за който си решил да караш, но в твоя случай не си заслужава, правил съм го и никак не е евтино. Другото е че хроммоли-то в БГ не се намира и е бая чакане, читави унибали също, а и са си доста по скъпи от шарнирите но има защо изкарават много повече на по агресивно каране което не е нужно за всекидневието.
                          Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за носач.

                            Ясно ще го видим как ще го правя като му дойде времето, явно няма да е сега че имам още много неща да правя по колата покрай транспалнацията... Иначе за променяне на ъгъла (дължината) на носача исках също да става... защото това при тези коли се прави като се сложат по-яки полуоски от по-голяма кола съответно с носачите... и това изкарва шенкала от доло с още 10-15мм. на вън... Което евентуално ще ми се наложи като ми се разтропат (ако не и строшат, че съм виждал и такива на същия двигател) сегашните полуски с новия двигател
                            Моите снимки...
                            https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                            https://500px.com/ivankoo

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за носач.

                              Значи след известнир азмисли реших окончателно как ще е... сега съм решил да го направя носача така, че да мога да си сменявам шарнира... така, че да мога да сложа шенкел от пежо 306 и 405... защото там частите не са толквоа дефицит както е при 205GTI а и там полуоските са по-здрави, понеже е кофти с полуоски за 105кс. да караш с двигател 150кс. а за в бъдеще и на горе. А горепосочената интервенция си паства без никакви проблеми и други преправяние,,,
                              Та проблемата е следната
                              Реших носача да е с лдебела амарина (12-14мм. някъде), както този
                              НО... да си е на втулки от към магарето така, че да си сложа полиуретановите тампони, които се слагат на фабричния носач... а от към шенкела ще е на разглобяемо съединение, както е на повечето автомобили- сменяваш само шарнира, който се държи на 3 болта... Като съответно като го направя с правилните размери които ще съм ги сметнал предварително, ще мога да си слагам и двата вида шенкели (от 306 и 405)...


                              Та въпроса е- точно от какъв материал да направя носача- втулките и ламарината... Дали да е черен или неръждавейка... и някой ако знае каде има такъв още по-добре... както и с какви електроди да ги заваря на ММА или с каква тел на ВИГ (предпочитам ММА)... все си мисля, че тези българските електроди които хвали Асен са най-подходящи... 18/8/6 или неръждавейка Е307 15
                              Чакам препоръки
                              Моите снимки...
                              https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                              https://500px.com/ivankoo

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X