Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лепила за метал.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лепила за метал.

    Досега няма подобна тема, в която да споделим опит за подходящите, за разни случаи, лепила.

    Конкретният повод е следния:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BMW Dr.Syed.jpg
Прегледи:1
Размер:248.4 КБ
ID:5900732

    Ръкохватките на съвременните мотоциклети, имат нарочно отслабено място (бушон), в което да се чупят при евентуален удар. Целта е, счупването да не стане в основата, където моментът (съответно напрежението) е най-голям, за да се запази по-голямата част от лоста, т.е. да има възможност за продължаване на пътуването. Обикновено ръкохватките са от сплави на цветни метали, със сравнително едър кристал, което при евентуално залепване с тънък слой лепило (в рамките на стотни, или дори микрони), би осигурило голяма контактна площ.

    Има ли подходящо за случая лепило?
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

  • #2
    От: Лепила за метал.

    Двукомпонентен Бизон епокси метал.
    За мен е най-добро.

    Коментар


    • #3
      От: Лепила за метал.

      Имам "Епокси Универсал" - със сини "бутала" и още някакво, пак на "Бизон", пак "Епокси", но с червени (изхвърлил съм му опаковката и не знам наименованието му), при това и двата компонента са безцветни. Казано по друг начин, мога още утре да направя проба, но това, което ме смущава е, че и двете лепила са сравнително гъсти и не знам дали ще могат да направят тънък слой, който при това да издържа достатъчно на опън... При това, ако пробата се окаже неуспешна, нямам идея как ще почистя повърхностите, за да ги залепя отново, с друго лепило.
      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

      Коментар


      • #4
        От: Лепила за метал.

        Ползвал съм лепило за алуминий на Вюрт , дву компонентно което все още държи .
        емил златков
        паджеро 2.5тд
        ве стром 650

        Коментар


        • #5
          От: Лепила за метал.

          Обикновено ръкохватките са от алуминиеви сплави . Според мен най здраво ще стане със заварка .
          https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
          https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

          Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

          Коментар


          • #6
            От: Лепила за метал.

            Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
            Обикновено ръкохватките са от алуминиеви сплави . Според мен най здраво ще стане със заварка .
            Шегуваш се, нали?
            ... или нямаш понятие от метали, сплави и свойствата им.

            Първоначално публикуван от zemo Преглед на мнение
            Ползвал съм лепило за алуминий на Вюрт , дву компонентно което все още държи .
            Търся ги от месец, Вюрт де... преместили са си офиса и не знам къде им е новия.

            П.П. Хех... съвсем съм изперкал... Търся ги, ама как?! Сега чукнах в търсачката и вече ги знам 'де са.

            П.П.П. Обаче лепилото им за алуминий не е от най-добрите:

            Вискозитет - Средновизкозно, пастообразно при 20ºC
            Якост на опън при срязвне, съгласно DIN/EN 1465 (0.2 mm фуга) - Al/Al при 20ºC - 18 N/mm2
            Последно редактирано от giorgio; 17-09-10, 18:49.
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #7
              От: Лепила за метал.

              Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
              Имам "Епокси Универсал" - със сини "бутала" и още някакво, пак на "Бизон", пак "Епокси", но с червени (изхвърлил съм му опаковката и не знам наименованието му), при това и двата компонента са безцветни. Казано по друг начин, мога още утре да направя проба, но това, което ме смущава е, че и двете лепила са сравнително гъсти и не знам дали ще могат да направят тънък слой, който при това да издържа достатъчно на опън... При това, ако пробата се окаже неуспешна, нямам идея как ще почистя повърхностите, за да ги залепя отново, с друго лепило.
              Залепи го с някакъв каноколит, после внимателно пробий дупка по диагонал на счупеното и сложи някакъв щифт които вече може да залепиш с Бизон примерно.
              Това ми хрумна в момента, успех.
              TLC 73 4.2-TD
              Автоматик
              Тел.0887859269

              Коментар


              • #8
                От: Лепила за метал.

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                Шегуваш се, нали?
                ... или нямаш понятие от метали, сплави и свойствата им.
                Защо мислиш че се шегувам .Заварявал съм подобни ръкохватки.... Свали я и я занеси на някой аргончик той ще каже дали може да се завари има само една алуминиева сплав която не може да се заварява аргончиците и казват ЦАМ ....
                https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                Коментар


                • #9
                  От: Лепила за метал.

                  Аз също подкрепям welderargon за заварката понеже съм виждал няколко лостчета счупени на същото място и заварени на аргон който издържаха доста време.Но заварката е решение само когато сме си в България или на по цивилизовано място.Подозирам че giorgio пита за съвсем различен случай, а именно когато "случката" се случи насред нищото и нямаш заварчик близко до себе си, та в такъв случаи кое е най-доброто лепило което е подходящо за целта, за да знаем какво да си носим когато тръгнем на някъде.
                  Иван Маринов
                  Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                  ЕНДУРО ВАРНА

                  Коментар


                  • #10
                    От: Лепила за метал.

                    Първоначално публикуван от VaHk0_ Преглед на мнение
                    Аз също подкрепям welderargon за заварката понеже съм виждал няколко лостчета счупени на същото място и заварени на аргон който издържаха доста време.Но заварката е решение само когато сме си в България или на по цивилизовано място.Подозирам че giorgio пита за съвсем различен случай, а именно когато "случката" се случи насред нищото и нямаш заварчик близко до себе си, та в такъв случаи кое е най-доброто лепило което е подходящо за целта, за да знаем какво да си носим когато тръгнем на някъде.
                    Да но залепиш ли я с лепило после аргончика може и да не иска да ти я завари ...
                    https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                    https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                    Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Лепила за метал.

                      Преди години изпитвах тези, които наричаш "аргончици", за разряд. Металознанието не им е силната страна, всъщност почти не фигурираше между изискванията за знанията им, за получаване на разряд...
                      ЦАМ е съкратено наименование на десетки сплави на основата на цинк, алуминий, мед и още няколко метала, в различни пропорции. Съдейки по теглото и цвета на крайното парче, цинкът в него е поне 20%. На практика, точно тази сплав, не може да се завари!
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Лепила за метал.

                        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                        Преди години изпитвах тези, които наричаш "аргончици", за разряд. Металознанието не им е силната страна, всъщност почти не фигурираше между изискванията за знанията им, за получаване на разряд...
                        ЦАМ е съкратено наименование на десетки сплави на основата на цинк, алуминий, мед и още няколко метала, в различни пропорции. Съдейки по теглото и цвета на крайното парче, цинкът в него е поне 20%. На практика, точно тази сплав, не може да се завари!
                        Ами нали а и аз това съм написал :
                        Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                        ...... има само една алуминиева сплав която не може да се заварява аргончиците и казват ЦАМ ....
                        Но след като си ги изпитвал би трябвало до знаеш че алуминиевите сплави са заваряеми ...а по външен вид по някога не може да се съди за заваряемостта им ....въпреки че оплюваш колегите аргончици, в случая само такъв може да ти помогне ,защото ако залепиш ръкохватката дори и с най здравото лепило пак ще се счупи ......
                        https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                        https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                        Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Лепила за метал.

                          Само малка част от алуминиевите сплави се заваряват!
                          Сплавта на точно тази ръкохватка не е между тях!

                          Трябва ли т.н. майстор да я разтопи половината, за да стигне до същия извод?!

                          Дано най-на края съм бил ясен...

                          П.П. Темата не случайно е за лепила.

                          П.П.П. Ако ставаше със заварка, щях да си я заваря сам. Едва ли трябваше да се хваля, че след като съм изпитвал т.н. "аргончици", аз самият съм заварявал не по-зле от тях...

                          Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                          Да но залепиш ли я с лепило после аргончика може и да не иска да ти я завари ...
                          Не знам да има леппило, което да не сублимира при над 1000 градуса по целзий.
                          Последно редактирано от giorgio; 17-09-10, 19:47.
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Лепила за метал.

                            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                            Само малка част от алуминиевите сплави се заваряват!
                            Сплавта на точно тази ръкохватка не е между тях!

                            Трябва ли т.н. майстор да я разтопи половината, за да стигне до същия извод?!

                            Дано най-на края съм бил ясен...

                            П.П. Темата не случайно е за лепила.
                            Ако е на истина майстор само след кратко запалване ще разбере дали е заваряема или не .. а ти само по вида на ръкохватката не можеш да кажеш на 100% дали ще може да се завари
                            Извинявам се че попречих на основната идея на темата но исках да съм полезен .. пожелавам ти да намериш най здравото лепило ...
                            https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                            https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                            Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Лепила за метал.

                              Aко те притеснява вискозитета на "течния метал", загрей опаковката плавно до към 40-45 градуса, загрей и нещото, в което ще разбъркваш, загрей и малката част на ръкохватката. Това ще ти даде достатъчно тънък залепващ слой с добра адхезия.
                              Може би не е зле преди това да пробваш да залепиш нещо друго от същата сплав, да видиш дали това лепило държи този материал и по този начин.

                              Ако ще се пробива отвор (което ми се вижда добра иедя), според мен е добре да се пробие преди залепването, по оста на детайлите, едва ли ще е нужна дълбочина повече от 3-4мм. Мисля, че дори и отворите да са с диаметър примерно 3мм, а щифта да е 2.5мм, плюс залепването, ще има добър ефект. Естествено, ако има начин да се пробие точно, най-добре.

                              П.П. @Welderargon: не се засягай, проблема по-скоро е като навсякъде другаде. Далеч не всички си разбират достатъчно от работата, аргончиците не правят изключение. Налагало се е за една машина да търсим заварчик, за зараряване на един малко по-особен вал - ако щеш вярвай, разговаряхме с над 20 човека, именити специалисти (хаха), и само един се сети да попита от какво точно е изработен вала. Сам може да се сетиш на кого беше дадена поръчката. И защо Гиоргио е толкова скептично настроен към вашего брата.
                              Последно редактирано от tef4o; 17-09-10, 19:56.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X