Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Покривна палатка YAKIMA SkyRise2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    На мен не ми хареса материята на палатката. За тази цена според мен можеха да сложат нещо различно от стандартния найлон за палтки.

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
      Благодаря за подробния преглед!

      Малко допълнение за стълбата - возя такава от няколко години в кемпера. Не ми изглежда най-смисленото нещо по няколко причини:
      - тегло: при общо тегло 42 кг, тези телескопи правят около 1/4 от него. Да ги возиш на най-високата точка на МПС-то не е много хитро.
      - разгъване: това чудо се разгъва от долните секции нагоре - не знам колко е удобно да го премяташ и държиш във въздуха, докато щракнат всички закопчалки.
      - надеждност: ключалките имат навика да се пълнят с пясък и прах. Колкото и да мия и смазвам редовно цялата стълба и да я пазя от пясък, след 3 лета половината искат донаместване на ръка, за да се заключат като хората.

      Като цяло - за тази цена на палатката спокойно може да се проектира и произведе доста по-лека и проста стълба, вместо да се ползва готово решение от друг брат-китаец.
      И аз благодаря за вниманието

      Та...
      Тоя тип стълби не случайно са на тоя тип палатки.
      Играе нивелираща опора, която трябва да качва и да поддържа костно-мускулно-сланинести структури които спят горе.
      Освен опора е и средството за отваряне на палатката.
      Освен това секциите могат да се отварят в какъвто искаш ред.
      Първо долни, горни, средни...важно е след отварянето да се съберат в горния край,
      така че опората да се осъществява с най-дебелите секции, а "амортизиращия" ход на най-горната да е най-малък.
      Има си конструктивни предимства и недостатъци, но когато е изработена добре, функционира както трябва.
      Тествал съм такава стълба на "лоу-кост" палатка /под 500Е/, нищо общо освен външния вид отдалеч.
      Има всичките проблеми, които си описал. Заклинват секции, не се заключват закопчалките и т.н.
      Ако сравня стълбите на моята бивша Maggiolina, тази на Yakima е в пъти по-стабилна и удобна.
      По-широка е, при отваряне-затваряне не можеш да си счупиш пръст / не се разминават стъпалата при тази дейност/,
      регулира се по-прецизно по височина, не се забива в терена ако е по-мек.
      Като тегло - да е по-лека италианската с не повече от килограм /алуминиевата/, стоманената италианка е по-тежка.
      Относно теглото, де да знам.. Ако 6-7кг. са проблем за горе на тавана, значи там въобще не трябва да има палатка.

      Относно пълненето с пясък - смазването е голяма грешка.
      Там трябва да е сухо, със смазка дори и да попадне нещо там - там ще си и остане, и ще започне да работи като абразивна паста.
      Пластмасовите рингове предпазват, колкото предпазват, но като се шлайфат с тази паста при всяко движение, след време и може и мравки да се завъдят.
      Палатката, която тествах е на много километри и ползване. Стълбата е неразличима от нова.



      Първоначално публикуван от dancoo Преглед на мнение
      На мен не ми хареса материята на палатката. За тази цена според мен можеха да сложат нещо различно от стандартния найлон за палтки.
      Нещо не мога да схвана. Не ти харесва палатка направена с плат за палатки?
      210D с PU е хубав плат за палатки.
      Със сигурност Yakima могат да направят палатка с плат като на тези по 7-9К лева.
      Но ще е ....най-образно казано друга палатка. Най-малкото концепцията за тегло отива на ...палатка.
      Нали правим разлика между 100-150g/m2 и 380-420g/m2 . Добавяме и нещата, които трябва да се променят в конструкцията.

      Писал съм и друг път: Най-големия недостатък на хубавите палатки е цената.
      Ама то и за АйАйТелефоните е така, за часовници между 3К и 20К да не отварям дума, най ме е яд за цените на ARB-блокажите.
      Пък за цена на двумасов маховик за таралясник, който цял струва 600 евро - един приятел от две седмици плаче само като му гледа кутията.


      Коментар


      • #18
        Принципно на повечето автомобили дават макс натоварване на рейлите около 75кг....Това по две за двата рейла е 150кг., така, че относно въпроса дали ще издържат покривите/защото проблема не е в самия рейл, а в алтавия покрив на който е закрепен и за това е това ограничение на натоварването/, според мен на повечето стокови автомобили...не!!!
        Това е 150-180кг. двама възрастни, плюс 45кг. палатка и общото тегло става над 200-220кг..
        Наистина трябва да се вземе предвид, че след разпъването част от теглото на палатката е извън автомобила и се подпира на стълбата, както и част от теглото на спящите вътре, но...каква част и с колко се намалява натоварването на самите рейли според мен е трудно да се каже.
        Тоест риск от сгъване на покрива не е изключен при монтаж на рейла...
        На времето заради това на Тераното се чудих как да направя захватите на багажника, за да ги подпра на скритите под ръбовете на вратите отводнителни канали.Ами измислих го и...накрая върху багажник 40кг. играхме трима възрастни и едно дете/общо над 300кг. тегло/ хоро за тест...Така след това с палатката на покрива бях напълно спокоен, но...с по-новите коли, които на практика няма въпросните отводнителни канали и за нещо на покрива разчитат на въпросните надлъжни рейли нещата са други и според мен риск съществува!
        Поздрави!
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          А според мен ДА,ще издържи без проблеми 200 кила на всеки автомобил който може да прекрачи паве.

      • #19
        Ами не знам...всеки си преценява риска.Производителя дава на рейл 75кг, заради кашкаваления покрив/това дори и на джип/.Като му хлътне на някого покрива...да е мислил.Аз лично на Тераното не посмях да слагам покривната палатка на рейлите..., защото видях и то точно на Терано при натоварен багажник на покрива как му беше огънат тавана и пода на багажника опираше на покрива на джипа...
        Та всеки да си прави сметката, защото после няма на кого да ревеш да ти оправя колата.За твоя сметка ще е и...ще е кърпена работа вече!
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Абсолютно правилно

          Както и при тегленето и при товаренето - дават едни минимални цифри за да си вържат гащите,ако закараш мойто комби в Европа и ще го скопят,ни да товариш ни да влачиш......па то си е същото комби и тук и там.

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X