Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

    Тази тема е под влиянието на филма който току що гледах по National Geographic "Строителна зона: Нефтено находище". Естествено знам отдавна за метода но визуалното впечатление от тези огромни багери, самосвали и заводи е внушително. Така че ако повторят филма ви го препоръчвам. В него се спомена, че самосвалите които са използват са с товароподемност 400 тона но не се каза модела ми. Затова давам 2 линка за гигантите при камионите а това са т.н. кариерни самосвали. Наблегнал съм на руските източници защото в нашите открити рудници се използват предимно такива.

    Освен това първият линк е с общи сведения за добиването на нефт от битуминозните пясъци. Най-общо казано това са пясъци пропити с битум. Има ги на различни дълбочини но за добив най-добри са тези които са на повърхността. Копае се с типичната технология за открит рудник и се транспортира със самосвали до завода, там със загрята вода битума се отмива от пясъка след което следва разграждането му под висока температура до по-леките фракции годни за производство на бензин и останалите продукти по традиционните нефтени технологии. Преработват се огромни количества защото от 1 тон пясък се добива само 1 барел нефт. От филма чух, че само за 1 час на завода са му нужни 15млн. литра вода, т.е. колкото за 2 сондажа за газ от шисти. Тя естествено се рециклира с хидроциклони показаха го във филма. Условията за работа на тези хидроциклони са убийствени, все пак тази вода е силно наситена с пясъци а това е направо шмиргел. Затова непрекъснато ги подменят и ремонтират. За отровите и отпадъците които се отделят да не говоря. Вземат се мерки за неутрализирането им но все пак не е като в зелена борова гора.

    Ето това да видят нашите еколози и гарантирано ще припаднат. Но нищо не може да се направи, богатите и лесни месторождения вече свършват а света иска още и още. Затова ще се преработват все по-бедни месторождения във все по-гигантски обеми. Направо ме е страх да си помисля какво ще стане ако и китайците поискат да имат леки коли.

    http://ams.bg/?act=content&rec=136
    Нефтът: Златни пясъци

    http://www.inter-ts.ru/st-013.html
    Карьерные самосвалы - обзорная статья.

    http://photo-day.ru/belaz-75600-krup...amosval-v-sng/
    БелАЗ-75600 — крупнейший самосвал в СНГ

  • #2
    От: Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

    Сега виждам, че съм сбъркал в заглавието на темата "Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1..." и началото му се дублира с друга тема. Също има едно "ог". Ще помоля модератора до го промени като или да стане "Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 3..." или направо да остане само по-краткото "Нефт от битуминозни пясъци". Извинявам се но вече сме в сезона на домашната ракия

    Коментар


    • #3
      От: Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

      Ако е товароподемност - най вероятно са къси тонове 1 ton = 907.185 kg, т.е. 363 метрични тона
      Или пък общото теглото на самосвалите е по 400 тона, а не товароподемността.

      Коментар


      • #4
        От: Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

        Интересно колко е себестойноста на 1 барел нефт и съответно на бензина произведен от него

        Коментар


        • #5
          От: Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

          Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
          Ако е товароподемност - най вероятно са къси тонове 1 ton = 907.185 kg, т.е. 363 метрични тона
          Или пък общото теглото на самосвалите е по 400 тона, а не товароподемността.
          От вторият линк който съм дал се вижда, че най-големите самосвали са с товароподемност 363 тона така че за късите тонове може и да си прав. Като имам предвид картинките на филма не ми се вярва да са с общо тегло 400 тона, огромни бяха. Четох че вече разработват и такива за товароподемност 430-450 тона но съм забравил къде, мисля че руснаците се канеха за такъв но гарантирано и западните компании. Просто тези огромни обеми скала за превозване стимулират такива разработки. Интересно ми е такова огромно чудо колко ли струва. От това на което съм попадал виждам цени от порядъка на $4-5 млн. Не ми изглежда прекалено голяма, но може да е понеже съм свикнал да ги сравнявам със сондажните цени Заплатите както виждам са сравнително ниски за такъв тежък труд само $34,000 годишно но преди година и половина са били почти двойно по-големи.

          http://top5ofanything.com/index.php?h=23b356b4
          The Top 5 Largest Dump Trucks in the World

          http://www.dieselpowermag.com/featur...s/viewall.html
          The 10 Largest Dump Trucks - The Kings of Capacity

          http://www.indeed.com/salary/Dump-Truck-Driver.html
          Dump Truck Driver Salary

          PS И още един линк има и филмчета

          http://www.lubopiten.com/199-kamioni...-golemite.html
          Камиони, големи, най- големите
          Последно редактирано от Фред; 02-01-13, 09:58.

          Коментар


          • #6
            От: Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

            Този линк бях пуснал по-рано в ХХL.

            http://www.etftrucks.eu/

            Сайта е за нова концепция за кариерни самосвали. Информацията е много, но аз лично не разбрах дали е само проект или вече действа някъде. Във връзка с разкриването на нови източници на петрол изглежда като добра перспектива за транспорт на суровината.
            Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

            Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

            Коментар


            • #7
              От: Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

              Благодаря за линка концепциите вътре са интересни. Не ми е известно да са реализирани но все пак не ми е специалност, при среща с колегите ще се поинтересувам. В тази насока ще е интересна и реализацията на концепцията за "умен автомобил" американците са доста напреднали. Като се има предвид, че разработват и имат сполучливи експерименти за лека кола която самостоятелно да пропътува стотици километри реагирайки на сложни пътни ситуации кариерите с техните фиксирани маршрути би трябвало да са много лесна задача за тях. Като гледах филма точно това ми се въртеше в главата, имаме сравнително прости и повтарящи се дейности които плачат за автоматизиране. Основното ще е икономическият ефект от такава автоматизация.

              Хубавото в цялата ситуация е, че става дума за отрасъл с обороти за стотици милиарди. В такива условия е лесно да се отделят десетки и дори стотици милиони за изследвания и разработки. Направо завиждам на колегите които ще се занимават с това.

              Коментар


              • #8
                От: Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

                Първоначално публикуван от Сианга Преглед на мнение
                Този линк бях пуснал по-рано в ХХL.
                http://www.etftrucks.eu/
                Сайта е за нова концепция за кариерни самосвали. Информацията е много, но аз лично не разбрах дали е само проект или вече действа някъде.
                Ще започне да действа от тази година в Бразилия.
                http://www.oemoffhighway.com/article...gid-haul-truck
                Поживем - увидим.
                Като знам колко дъмпера се произвеждат в момента - имам сериозни съмнения че това ще проработи скоро.
                Имам и некои други съобръжения - основно лимита на товарачната техника, с която ще го товарят и поразиите която може да нанесе върху такава конструкция ...ма трябва да видя повече параметри...
                Дано господата от ОАЕ които са инвеститор в проекта да имат сериозен гръб. интересно дали ще са на Баума тази година...

                Първоначално публикуван от Фред Преглед на мнение
                ...кариерите с техните фиксирани маршрути би трябвало да са много лесна задача за тях.
                Никакъв шанс в близките 50 до 100 години...
                Казвам го като специалист в областта...

                Основния проблем в кариерата са товарните и разтоварните точки, при които има огромна динамика в условията и просто не подлежат на елиминиране на човешкия фактор - много често и разминаването на превозните средства (което е по-малък проблем в големите рудници, но в количествено отношение - кариерите и мините с този проблем са много повече от тези при които го няма).

                ПП. Ето го:
                http://www.dse.nl/~emv/Dumper%20ETF-240.html
                4 двигателя Мерцедес V8
                225 тона тара, 240 т тона полезен товар (кофти съотношение е малко)
                20м дълъг, 7 широк, 6 висок
                Последно редактирано от vlageo; 03-01-13, 00:04.

                Коментар


                • #9
                  От: Неконвенциални газови и нефтени ресурси - Част 1 - Нефт ог битуминозни пясъци

                  Първоначално публикуван от plaskom Преглед на мнение
                  Интересно колко е себестойноста на 1 барел нефт и съответно на бензина произведен от него
                  Това което пише е че при сегашните цени на петрола, Канада вече се нарежда на трето място в света по нефтени запаси...
                  При по-високи цени - тези запаси само ще растат...
                  В момента май са основен вносител на петрол в САЩ...но може и да бъркам - не ми се рови за статистика...

                  ПП. В момента доста активно експериментират с методи за извличане на битума ин-ситу - с хоризонтално сондиране на два сондажа на около 4-6м един над друг. През горния инжектират пара, през долния изпомпват втечнения битум.
                  В момента около 10-15% от него се добиват по този начин - останалото е директно копане.

                  ПП2: ...имаше някъде интересни коментари че САЩ нямат вече толкова сили интереси в Близкия изток именно поради наличието на вече достъпни ресурси от север...
                  Един вид - що да поддържат военно присъствие в Персийския залив като могат да спестят парите и да купуват нефт от Алберта и Сие...

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X