Обява

Свий
Няма добавени обяви.

БТР-60, МТЛБ и БМП-23

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • БТР-60, МТЛБ и БМП-23

    За БТР 60 горкийевските другари са били наясно, че са направили антимашина с тези два ГАЗ-40П (90к.с.) и са очаквали военната комисия да ги зарита, обаче шапкарите са заподскачали от кеф. 70-ката пак е с два ЗМЗ-4905 (115 к.с),

    Чак покрай Афганистан им се набива в тиквите, че са се оляли с тоя бензин и ръгат турбодизелака КАМАЗ 7403 (260 к.с.), който вече дава достатъчно мощност и сам. 90-ката е още по-добре.

    Може и да бъркам двигателите, но е ясно, че това, което са стъкмили поради недостатъчна мощност действително е повишило живота на машината под тежък обстрел. Документирани са такива случаи. От друга страна, двата двигателя с капризите си вероятно са навирали машините в неприятности. Това не се казва изрично, но се предполага.

  • #2
    Служил съм и в мотострелкови полк на БТР-60 и в танкова бригада на МТЛБ и БМП-23. Нищо общо. БТРа верно вози мазно като има колела отсекъде, ама по-скоро просто изостава от трактора по енергичност на маневрирането. Щото и той вози не лошо когато наоколо има ЗКТЧ-та)
    Никога не съм усещал недостиг на мощност. Купища яки редуктори с много n-ове, и мотоциклетен двигател ще го мести А виж разхода е верно важен. Хич и не трябват грамадни лакоми двигатели.

    Коментар


    • #3
      Е, ся... Многото n-ове повишават въртящия момента, ама пропорционално свалят оборотите, така че с лабав двигател ще се влачи бавно и стабилно - таман да се учат враговето по него. Дай да не бъркаме сила с мощност...

      Коментар


      • #4
        )) А за къде да бърза, на оня свят още никой не е закъснял.
        По 300 причини маршовите скорости на колоните са 40 - 60 км/ч. На всички дистанции на боя (освен в градски бой) ъгловите му скорости са мизерни за тия които стрелят по него, и свръхзвуков да е. Много малко неща във военната техника трябва да са бързи, пък някои просто не може ...(((

        Коментар


        • #5
          Не говоря за колона. В колоната, войниците могат да си седят и по камионите. Тази машина е бронирана, не за случаите на засади на колоните, ами за да доставя месо във вече горещи области. Там скоростта е критична. Не само заради обстрела, ами и за времето, през което остава в киреча.

          Скоростта винаги е била един от определящите фактори. Дори и преди да я има тая техника. В новите условия е още по-критична.

          Коментар


          • #6
            Стига бе, остава и спални вагони да се произведат за сичката войска
            Това е единствения транспорт на мотопехотата. В камиони някой нанякъде се вози инцидентно и целево. БТР-а все пак си е транспортьор, това не е пълноценна бойна машина. По специалността си работи от районите за съсредоточаване до рубежите за атака. Ако има неподавени огневи точки личния състав се спешава, при всяко положение е по-безопасно. МТЛБ-то е същата песен, само дето е по-надеждно. И по-ниско, та по-трудно го улучват. Обаче и двете имат много малки зони на поразяване, и малко-много могат да осигурят огнево съпровождане на десанта си само в крайната фаза на атаката, като се хванат гуша за гуша. Колкото и да са бързи, огневия маньовър на противостоящата артилерия е несравнимо по-бърз.
            По принцип противоартилерийския манньовър е основно с посоката на движението. Със скоростта също, обаче диапазона от 20 км/ч (скоростта на безопасното десантиране) до примерно 60 (максималната скорост на движение) е напълно достатъчен за да се измъква от прицелен навесен огън. От настилен с право мерене ... както му провърви. Ако чуждите мерачи не са некви изтръпнали бомбета няма шансове и на Ф-1 да се прави ...

            Коментар


            • #7
              Все едно слушам военната доктрина от 60-те за колосалния сблъсък между ВД и НАТО в равнинна Европа.

              Реалностите отдавна са съвсем други, а конфликтите сериозно се урбанизират.

              Явно и ГАЗаджийте го разбират, защото още на 80А слагат 30мм автоматично оръдие, а на "Ростока"освен всички иновации и въртенето на място, вдигат мощността от 240 на 510 к.с. и максималната скорост от 80 на 100 км/ч. Остава да го пуснат в производство.

              Коментар


              • #8
                А, дойдохме си на думата. БТР-80 си е съвсем обикновен, с малката куполка с КПВТ и ПКТ в нея. Казват че имало модификации чак с Утес вместо КПВТ-то, ама не е принципиално. А всякаквите Кливери си стоят разработени, обаче така и ги няма по БТРите. Щом ги няма по частите ги няма изобщо. А баш тия също ги няма ако ги няма масово, понеже пехотата все пак е масов вид войска. Хем трябва да ги има в комплекти по за цели дивизии, по няколко хиляди машини, иначе по-добре да не мислиш за тях изобщо.
                ) От всякакво такова нямане докато имахме танкови бригади пак изпреварихме света. С какви ужасни финансови трудности е било постигнато нямам представа, но така или иначе се оказахме пред световната теория. Огневите възможности на един десантен батальон от танковите бригади превишаваше тия на трите стрелкови батальона от мотострелковия полк Колосална плътност на огъня в отбрана. Практическа неуязвимост от всичко в тактическото звено. А по идея десанта е калпава войска тъкмо защото е огнево немощен Възможностите на бригадите бяха сравними или надвишаваха тия на нормална танкова дивизия. Не само съседите, никой никога не е имал толкова съвършени съединения.
                А да, един от номерата беше тъкмо артилерийските куполи на БМП-тата. Е, не чак Кливери, обаче ги имаше.
                Дадоха сичко на циганите за вторични суровини.

                Коментар


                • #9
                  лошото е, че Стефан е прав,правят армията 20-30 000 с представителни функции,две американски бази по 30 000 да ни пазят от "терористи",купуват машини за милиарди и..... екшън дано някой от службите не го види-ще ме разпънат а всъщност войната е съвкупност от много фактори-сама по себеси една машина е нищо
                  Сузуки Самурай-старт от скрапа
                  0885192667

                  Коментар


                  • #10
                    ...

                    Миро, Миро, нямаш си представа колко си прав, казвам го защото съм бил вътре... Той Стефан като му казах и сега не ми говори... Плачеше ми се когато отивах в някоя закриваща се авиобаза и гледах как вятъра търкаля тръни през полосата, всички сгради зеят с празни прозорци, а навън джогалите чакат да вдигнем и последните наряди за охрана за да накълцат самолетите с кирки за скраб...Ама пак не е по темата сори.
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X