Обява

Свий
Няма добавени обяви.

момент на затягане болтове колянов вал Камаз

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • момент на затягане болтове колянов вал Камаз

    Колеги помагайте.
    Какъв е момента на затягане на основните и биелните лагери на Камаз?
    Попаднах на информация но нещо не мога да си преведа или не мога да си обясня.
    Не ми е ясно как до увеличаване до размера на болта с 0.25-0.27мм Ако си го превеждам правилно. А на основните нищо не виждам. Моля рускоговорящите за помощ. Благодаря.
    Прикачени файлове

  • #2
    От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

    Май биелни лагери бяха - 15 до 17 кгс-м., Ако не се лъжа М16.
    Основните мисля че се почваха от средата към края. На два пъти. Първо - 9 - 12 кгс-м. И повтаряш от 28 до 30 кгс-м. Но да не те подведа.Иначе това удължаване как ще го хванеш.
    only 4 x 4,sim AWD

    Коментар


    • #3
      От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

      Ще проверя утре заран моите книги.
      Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

      Коментар


      • #4
        От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

        Кришките на коренните подшибници, демек капаците на основните лагери се затягат с 21 - 23.5 кгс/м. Шатунните болтове, демек болтовете на мотовилките се затягат до удължаване с 0,25-0,27мм. Как се замерва, ми сигурно си има не'къв уред за тая работа. Утре сутрин Станьо като мине оттук сигурно ще обясни по-подробно.

        П.П. А ето тука е описано постъпково как се сглобява двигателя на Камаз и с колко се стяга всичко: http://xreferat.com/96/49-1-tehnolog...kamaz-740.html
        Последно редактирано от коко келеша; 04-02-16, 22:05.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #5
          От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

          Ето ти нещо по-лесносмилаемо http://www.remkam.ru/red60-14/
          За удължението на болтовете - Обикновено се дава допустимото разтягане на използвани болтове, (измерени при свалено положение), над което се сменят.
          Трябва да се знае размерът на нов, обаче.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #6
            От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

            Ми мериш дължината на болта преди стягане, и стягаш докато се разтегне с колкот е указано. Не виждам какъв е проблема да се измери дори с обикновен шублер:
            http://www.remkam.ru/rdk25/
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

              Не знае руски...,, Моля рускоговорящите за помощ. Благодаря."
              1. Мериш дължината на свален болт номер 5 от фиг. номер 9 от линка на спарки и стягаш докато се удължи с колкото е казано. Трябва да се съобразиш и с това, което ти каза Н в пост#5- максимално допустимия размер на болта ( да не свалян и стяган много пъти, което не вярвам).
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2016-02-05-02-21-51.png
Прегледи:1
Размер:121.8 КБ
ID:5701655
              Последно редактирано от veskov; 05-02-16, 01:54.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #8
                От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

                Благодаря ви. Мисля че ще се справя.
                Руския го знам колкото да си изкарам боя

                Коментар


                • #9
                  От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

                  Внимавай много със стягането, имам книгата но е в БГ. а аз съм в чужбина и не ми се е налагало да я ползвам повече от 10 год. / онези години платих пари за да ми я откраднат/. По спомен, при Камаз са два вида болтове, има разлика в петите - едните са кухи а другите плътни което ти няма как да видиш, поради тази причина се стягат по различен начин. Много колеги са правили тази грешка, след това палиш загрява и затяга - блокирва и пак наново. Съжалявам че не мога да ти помогна по конкретно.

                  Коментар


                  • #10
                    От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

                    За биелите след 1985 година, доколкото знам, вече се дават килограми а не удължаване на болта.

                    "37. Произвести окочательную затяжку гаек шатунных болтов первой шатунной шейки. Затяжку гаек производить до удлинения шатунных болтов 0,25-0,27 мм. Гайки шатунных болтов М13Х 1,25 изготавливаемые с 1 июля 1985 года, затягиваются с величиной момента затяжки 120-130 Н.м.(12-13 кгс.м.) (головка сменная 19 мм, ключ с присоединительным квадратом, приспособление для контроля удлинения, рукоятка динамометрическая 131М)"

                    С други думи "Гайките на мотовилковите болтове М13Х1,25, произвеждани след 1 юли 1985г. се затягат с момент 120-130 Н.м(12-13кгс.м)
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • #11
                      От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

                      Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                      За биелите след 1985 година, доколкото знам, вече се дават килограми а не удължаване на болта.

                      "37. Произвести окочательную затяжку гаек шатунных болтов первой шатунной шейки. Затяжку гаек производить до удлинения шатунных болтов 0,25-0,27 мм. Гайки шатунных болтов М13Х 1,25 изготавливаемые с 1 июля 1985 года, затягиваются с величиной момента затяжки 120-130 Н.м.(12-13 кгс.м.) (головка сменная 19 мм, ключ с присоединительным квадратом, приспособление для контроля удлинения, рукоятка динамометрическая 131М)"

                      С други думи "Гайките на мотовилковите болтове М13Х1,25, произвеждани след 1 юли 1985г. се затягат с момент 120-130 Н.м(12-13кгс.м)
                      Точно така е.Стария модел болтове са изтънени в средната част и задължително се сменят с нови.Има доста "майстори" които не го правят и после някоя биела излиза през блока.

                      Коментар


                      • #12
                        От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

                        Да де, ама нали всичко дето завършва на "АЗ" - ГАЗ, УАЗ, КАМАЗ, може да се ремонтира с чук, тел и пирон на улицата пред блока (според фолклора на нашенските "майстори"), що му требе на бай Ставри да чете кво пишат ония учените по нек'ви си ръководства за ремонт!
                        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                        Из "Златния телец"

                        Коментар


                        • #13
                          От: момент на затягане болтове колянов вал Камаз

                          Здравейте! Предстой ми ремонт на КАМАЗ. Ремонта са прави поради превъртял биелен лагер. До колкото разбрах биелите са два вида такива преди 85 год. –тези с болтове с изтънената част посредата и такива след 85 год. - с по-дебели болтове. Има ли разлика в самите биели или само болтовете са различни. За моя голяма изненада в двигателя на който предстои ремонт са и от двата вида 5 бр. са с тънки болтове, 3 бр. са с дебели. Явно някой е ремонтирал някога. Въпроса ми е мога ли смело да зимам нови еднакви болтове за биелите и да ги сменям всички или първо трябва да уеднаквя биелите ? Поздрави!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X