Обява

Свий
Няма добавени обяви.

RABA

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • RABA

    Спомних си, че по време на социализъма се срещаха и едни камиони РАБА.Унгарска фирма, произвеждат мостове.В момента имат някакви модели с манови двигатели.Техни мостове се използват и от Урал.Някой ако е работил с РАБА камион или трактор, да разкаже що за машини са.Интересно ми е защо не са популярни, така както и Татра не са толкова разпространени, както са били преди.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:64.1 КБ
ID:6002209Натиснете снимката за да я уголемите

Име:raba-f26-turbo-05.jpg
Прегледи:1
Размер:174.7 КБ
ID:6002221Натиснете снимката за да я уголемите

Име:raba_logo.jpg
Прегледи:1
Размер:138.2 КБ
ID:6002220Натиснете снимката за да я уголемите

Име:raba_h14.jpg
Прегледи:1
Размер:93.9 КБ
ID:6002219Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RÁBA_15_MFWD_ad_-_1993.jpg
Прегледи:1
Размер:49.4 КБ
ID:6002218Натиснете снимката за да я уголемите

Име:raba bus.jpg
Прегледи:1
Размер:43.8 КБ
ID:6002217Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Raba38MBotondLightTruck.jpg
Прегледи:1
Размер:43.3 КБ
ID:6002216Натиснете снимката за да я уголемите

Име:pic3_Raba_futomu_Claas3D_web.jpg
Прегледи:1
Размер:60.4 КБ
ID:6002215Натиснете снимката за да я уголемите

Име:images_raba_raba-man_1966_1.jpg
Прегледи:1
Размер:157.2 КБ
ID:6002214Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16110.jpg
Прегледи:1
Размер:72.2 КБ
ID:6002213Натиснете снимката за да я уголемите

Име:006_RABA.png
Прегледи:1
Размер:478.2 КБ
ID:6002212Натиснете снимката за да я уголемите

Име:001_RABA.png
Прегледи:1
Размер:621.4 КБ
ID:6002211Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RÁBA-Steiger_250_4WD_-_1986.jpg
Прегледи:1
Размер:39.1 КБ
ID:6002210Натиснете снимката за да я уголемите

Име:raba-steiger-250,04c7e446.jpg
Прегледи:1
Размер:41.4 КБ
ID:6002222
    Последно редактирано от Самодържец; 11-02-13, 19:11.
    Всеки трети е шести

  • #2
    От: RABA

    Рабата (камиона) е бил кооперирано производство с МАН, но доколкото знам, на времето РОМАН са ги преборили за пазара на СИВ.
    Относно ТАТРА- трудно е да е популярен, след като при еднаква носимост с другите, има по-висок разход на гориво, тежи по-вече и струва едни 15-20000 евро отгоре. Ако не е необходима високопроходима техника, от ТАТРА няма голям смисъл за клиента.
    Вярно, в казармата съм виждал ТАТРА 148, на първа бавна с включени блокажи, да мине там, където К700 затъна.
    Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

    Коментар


    • #3
      От: RABA

      Малко история - http://www.rabaengines.com/index.php/about-us
      Голямата част от автобусите Икарус са с двигатели на RABA.
      Такава е била конюнктурата тогава, СИВ е казвал какво и кой да произвежда(както сега го прави ЕС).
      Татра губи популярност, по разни причини, обаче след разпадането на СИВ. Но пък само в някои области на приложение. Вече са комбина с Даф и други под шапката на Paccar.
      Raba също са имали общо с Даф по някое време, вижда се и от снимките освен че някъде съм го чел.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        От: RABA

        Нашите автобуси Чавдар 11 М 4 бяха с двигател и скоростна кутия на Раба . В началото на демокрацията един приятел работи няколко години на международно с влекач Раба и не беше особено очарован от възможностите му . Като класация го слагаше значително по ниско от чешките европи .
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #5
          От: RABA

          Като камион не съм имал допир с тая техника.Но Мадарката Ми беше с заден мост РАБА.Това чудо беше не убиваемо.Естествено до момента в който един мръсник не му отвъртя пробката за маслото.Но и тогава Му трябваха към 500км преди да се предаде и да умре геройски докарваики ме до в къщи.Тролеите на тролеибусния във Враца също бяха с такива мостове. Началник гаража като чу че съм успял да счупа Моя остана доста изненадан. При него имало над 25годишни тролей и никой не е чупил диферинциал.
          0887284106-Митко
          http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
          http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

          Коментар


          • #6
            От: RABA

            На нашите чавдари тия двигатели при грамотна експлоатация си изкарваха над 500 000 километра а при по душманска поне 300 000 . Икарусите в градския на София всички знаем на какво ги подлагат ежедневно по 16 часа .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #7
              От: RABA

              Унгарците са добри машиностроители за разлика от нас и почти толкова добри като чехите. А ТАТРА е легендарна машина и с конструкцията си и с възможностите си. След промените и двете фирми търсят едни или други начини да наваксат това, което са изтървали по време на социализма. И май успяват, докато ние.... ние си знаем докъде я докарахме или по-скоро до къде ни докараха.
              ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

              Коментар


              • #8
                От: RABA

                Карал съм Чавдар 11 М 4 с компоновка Раба вярно автобуса беше почти нов но имам само хубави спомени от него .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #9
                  От: RABA

                  Чисто новата РАБА е по добра от новата ЕВРОПА.Материала на унгарците е много по качествен .Казвам го като човек патил с чешки камиони това не е желязо а кашкавал.Напънеш болт ...скъса се тръгнеш да го избиваш ...занити се

                  Унгарците много пътуваха от Европа за Близкия изток се със тези Раби.И нашенци одеха до Иран с Европейките ама некои се прибираха с по 5 бутала вместо 6.....

                  Кабините са им абсолютно еднакви с ДАФ2800 а мотора и мостовете са по лиценз на Ман.

                  Както по горе колегите споменаха икарусите и едни наши рейсове са с такава комплектация.

                  Тези наши рейсове с каросерия по лиценз на Касбюрер Сетра и двигател Раба и мостове същите за времето си бяха прекрасни автобуси.Като го настъпят 100---110 км. в час си върви и двигателя пее.
                  И караха както казва Сек-1 по 500 000 и отгоре.......
                  К мирной жизни не пригоден.
                  Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                  ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                  Коментар


                  • #10
                    От: RABA

                    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                    На нашите чавдари тия двигатели при грамотна експлоатация си изкарваха над 500 000 километра а при по душманска поне 300 000 . Икарусите в градския на София всички знаем на какво ги подлагат ежедневно по 16 часа .
                    Миналата седмица в Будапеща ми направи впечатление, че половината им машини в градския транспорт са икаруси от социалистическо време, може би по-добре поддържани от нашите, и си возят хората без проблем.Разбира се има и други машини, например къси автобуси Волво.
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • #11
                      От: RABA

                      Също съм чувал, че мостовете РАБА са доста здрави и издръжливи, може би заради това са ги избрали от УРАЛ за някои свои модели.

                      Всеки трети е шести

                      Коментар


                      • #12
                        От: RABA

                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...EE%E1%F3%F1%E8 Тука също сме писали за нашите автобуси . В общи линии от соц лагера само икаруса беше по добър от нашите Чавдар 11 М 4 . През 1993 докарвах един такъв Икарус турист с 6 скорости от Германия с лекота подминаваше 115 на шеста .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • #13
                          От: RABA

                          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                          http://www.offroad-bulgaria.com/show...EE%E1%F3%F1%E8 През 1993 докарвах един такъв Икарус турист с 6 скорости от Германия с лекота подминаваше 115 на шеста .
                          11 М 4 стрелката на километража на пета сочеше право надолу на равното!
                          0осем9осем7шест0осем7едно
                          Миро

                          Коментар


                          • #14
                            От: RABA

                            То за вървене и чавдарката много вървеше ама ми отиваше икономията . Тогава бях млад и ми беше доста трудно да се удържам да не подгоня някой. Между 90 и 100 тоя мотор беше най тих и икономичен .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X