Спомних си, че по време на социализъма се срещаха и едни камиони РАБА.Унгарска фирма, произвеждат мостове.В момента имат някакви модели с манови двигатели.Техни мостове се използват и от Урал.Някой ако е работил с РАБА камион или трактор, да разкаже що за машини са.Интересно ми е защо не са популярни, така както и Татра не са толкова разпространени, както са били преди.












Обява
Свий
Няма добавени обяви.
RABA
Свий
X
-
От: RABA
Рабата (камиона) е бил кооперирано производство с МАН, но доколкото знам, на времето РОМАН са ги преборили за пазара на СИВ.
Относно ТАТРА- трудно е да е популярен, след като при еднаква носимост с другите, има по-висок разход на гориво, тежи по-вече и струва едни 15-20000 евро отгоре. Ако не е необходима високопроходима техника, от ТАТРА няма голям смисъл за клиента.
Вярно, в казармата съм виждал ТАТРА 148, на първа бавна с включени блокажи, да мине там, където К700 затъна.Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
-
От: RABA
Малко история - http://www.rabaengines.com/index.php/about-us
Голямата част от автобусите Икарус са с двигатели на RABA.
Такава е била конюнктурата тогава, СИВ е казвал какво и кой да произвежда(както сега го прави ЕС).
Татра губи популярност, по разни причини, обаче след разпадането на СИВ. Но пък само в някои области на приложение. Вече са комбина с Даф и други под шапката на Paccar.
Raba също са имали общо с Даф по някое време, вижда се и от снимките освен че някъде съм го чел.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: RABA
Нашите автобуси Чавдар 11 М 4 бяха с двигател и скоростна кутия на Раба . В началото на демокрацията един приятел работи няколко години на международно с влекач Раба и не беше особено очарован от възможностите му . Като класация го слагаше значително по ниско от чешките европи .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: RABA
Като камион не съм имал допир с тая техника.Но Мадарката Ми беше с заден мост РАБА.Това чудо беше не убиваемо.Естествено до момента в който един мръсник не му отвъртя пробката за маслото.Но и тогава Му трябваха към 500км преди да се предаде и да умре геройски докарваики ме до в къщи.Тролеите на тролеибусния във Враца също бяха с такива мостове. Началник гаража като чу че съм успял да счупа Моя остана доста изненадан. При него имало над 25годишни тролей и никой не е чупил диферинциал.0887284106-Митко
http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related
Коментар
-
От: RABA
На нашите чавдари тия двигатели при грамотна експлоатация си изкарваха над 500 000 километра а при по душманска поне 300 000 . Икарусите в градския на София всички знаем на какво ги подлагат ежедневно по 16 часа .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: RABA
Унгарците са добри машиностроители за разлика от нас и почти толкова добри като чехите. А ТАТРА е легендарна машина и с конструкцията си и с възможностите си. След промените и двете фирми търсят едни или други начини да наваксат това, което са изтървали по време на социализма. И май успяват, докато ние.... ние си знаем докъде я докарахме или по-скоро до къде ни докараха.ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Коментар
-
От: RABA
Чисто новата РАБА е по добра от новата ЕВРОПА.Материала на унгарците е много по качествен .Казвам го като човек патил с чешки камиони това не е желязо а кашкавал.Напънеш болт ...скъса се тръгнеш да го избиваш ...занити се
Унгарците много пътуваха от Европа за Близкия изток се със тези Раби.И нашенци одеха до Иран с Европейките ама некои се прибираха с по 5 бутала вместо 6.....
Кабините са им абсолютно еднакви с ДАФ2800 а мотора и мостовете са по лиценз на Ман.
Както по горе колегите споменаха икарусите и едни наши рейсове са с такава комплектация.
Тези наши рейсове с каросерия по лиценз на Касбюрер Сетра и двигател Раба и мостове същите за времето си бяха прекрасни автобуси.Като го настъпят 100---110 км. в час си върви и двигателя пее.
И караха както казва Сек-1 по 500 000 и отгоре.......К мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
Коментар
-
От: RABA
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнениеНа нашите чавдари тия двигатели при грамотна експлоатация си изкарваха над 500 000 километра а при по душманска поне 300 000 . Икарусите в градския на София всички знаем на какво ги подлагат ежедневно по 16 часа .Всеки трети е шести
Коментар
-
От: RABA
http://www.offroad-bulgaria.com/show...EE%E1%F3%F1%E8 Тука също сме писали за нашите автобуси . В общи линии от соц лагера само икаруса беше по добър от нашите Чавдар 11 М 4 . През 1993 докарвах един такъв Икарус турист с 6 скорости от Германия с лекота подминаваше 115 на шеста .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: RABA
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнениеhttp://www.offroad-bulgaria.com/show...EE%E1%F3%F1%E8 През 1993 докарвах един такъв Икарус турист с 6 скорости от Германия с лекота подминаваше 115 на шеста .0осем9осем7шест0осем7едно
Миро
Коментар
-
От: RABA
То за вървене и чавдарката много вървеше ама ми отиваше икономията . Тогава бях млад и ми беше доста трудно да се удържам да не подгоня някой. Между 90 и 100 тоя мотор беше най тих и икономичен .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар