Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо Камаз?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защо Камаз?

    Тази година Камаз спечели Дакар отново, защо?
    Къде е тайната на Камаз?
    Преди си го обяснявах с феномена Чагин, но явно има и нещо друго, защо други големи фирми не успяват да се преборят с руснаците?
    Кажете нещо за тези камиони.
    Какъв двигател и трансмисия са закарали руснаците в Чили?
    "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

  • #2
    От: Защо Камаз?

    Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
    Тази година Камаз спечели Дакар отново, защо?
    Къде е тайната на Камаз?
    Няма тайна. Има много знания за експлоатация на камион в подобни условия, хъс, способности, дух и мерак които точно в правилния момент са се комбинирали с правилния бюджет. Както и липсата на някои разходи които при другите отбори биха били много високи. Примерно изпитанията са доста по-лесни за организиране когато имаш пустини под ръка, в сравнение с държави в които за да направиш изпитания в пустинни условия трябва да качиш целия отбор на кораб и да го кандилкаш до Африка.

    Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
    Преди си го обяснявах с феномена Чагин, но явно има и нещо друго, защо други големи фирми не успяват да се преборят с руснаците?
    Големите фирми успяват да се преборят с руснаците. Друг е въпросът кои големи фирми все още участват в ралито. С което въобще не принизявам постиженията на руснаците, гениален екип са.

    Отделно - при Камаз от тези състезания има реална техническа полза, предвид че камионите им се продават на пазари където условията са подобни. Съответно всяко нововъведение въведено на ралито има приложение след това в готовата продукция, ако потрябва.

    "Големите" фирми си продават продукцията основно на "Асфалтирани" пазари. Присъствието им на пазарите с "пустинни" условия е по-скоро чрез купени местни марки, вместо чрез директни продажби - просто тяхната техника е доста по-скъпа. Съответно уроците от пустинята не ги бригат толкова понеже са много по-малко приложими.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      От: Защо Камаз?

      Единственият държавен отбор... или може би е по-правилно да се нарича национален. Абе чисто държавен си е (в случая федеративен)
      А иначе платформата е на Камаз 4326. Tърсил съм много какво има останало от въпросният 4326, но уви. Веднъж още в ерата Чагин, може би около 2006-7 година, На екипа на Чагин му се наложи полеви ремонт на двигателя. Моторът си изглеждаше камазов. Кадарът беше как самият Чагин вади повдигателните пръти от двигателя (бяха го разпарчосали. Тогава Дакар го даваха по евроспорт, пък коментатора там нищо не разбираше.
      П.П. Пиша много бавно и коментарът ми май става излишен.
      Кольо Динев

      Коментар


      • #4
        От: Защо Камаз?

        Според мен, е точна комбинация от части, било двигатели, било лагери и тем подобни...
        Стегнали са се Руснаците и са направили едни камиони, които са си направени на/за място... За спонсорството, няма нужда да казваме, VTB/виншно търговска Банка на Русия/ Държавата май има и тя пръст...
        Доколкото си спомням, двигателя не беше руски, но ги задължиха да сложат руски или нещо подобно, че нямало нищо Руско освен надписа и екипажа
        Ето една спецификация на КаМАЗ 4326-9
        http://www.kamazmaster.ru/team/KAMAZ...-KAMAZ-4326-9/
        Двигатель
        Модель ЯМЗ-8463.10-07
        Тип Дизельный с турбонаддувом
        Число и расположение цилиндров 8, V-образно
        Число клапанов 32
        Рабочий объём, л 18,47
        Макс. мощность, л.с./об/мин 624(850)/2500
        Макс. крутящий момент, Нм/об/мин 2700/1400-1600
        ДвГ-то си е чист Руснак.... Май преди ползваха на WV
        Отдолу има информация за други Камази използвани преди години и по настоящем
        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
        Honda Dominator 650
        088ЧЧ93979-->Борис
        0878956Ч38-->Борис

        Коментар


        • #5
          От: Защо Камаз?

          Момчета, в темата ни за Дакар, и без "май е на ФВ двигателя", е описано всичко, кой с какво кара, с какви части, на кои фирми. Прочетете темата, полезна е и има доста инфо в нея.
          Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

          Коментар


          • #6
            От: Защо Камаз?

            Пак се почна ...
            Бюджета на Де Рой например, е много - много по-голям от бюджета на целия Камаз - Мастер. Руската държава НЕ финансира отбора.
            От много години камионите на Дакар са от магазина, и никакъв друг не минава през техническата комисия преди старта.
            Ако става дума за шикалкавене - от тая година камионите са с пломбирани ограничителни ремъци за ходовете на мостовете, след като миналата година Де Рой беше обявил магазинските, а на трасето имаше нещо силно по-други. Така и победи, Камаз даже не го орезилиха, а тая година просто издухаха всички, та никой да не се прави че не забелязва кой кой е всъщност.
            Колкото до завода - това хич да не е, е седмия в света производител на камиони, сега и ще напредне, понеже направиха военни, и много армии ще минат от зиловете на камазове. Още при проектирането им се залага слабо, или несъществуващо сервизно осигуряване, и всичко просто си е направено за такива места. Остават само хората, имат и тях, щом имат треньорска школа. Както ние имахме щанги, борба, художествена гимнастика.

            Коментар


            • #7
              От: Защо Камаз?

              Спечелиха отново защото: имат огромен опит, много "мозък" да развият машината и екипажите в правилната посока, те са единствения от много време заводски отбор индиректно спонсориран от държавата чрез ВТБ която си е държавна и разбира се Чагин.Никога до сега Камаз не са печелили срещу истински заводски отбор, даже и сега Де Рой беше подкрепен от Ивеко ама е далече от заводски отбор.Ако някой ден се включат с истински тимове Мерцедес, Ман, Ивеко или Татра ще видим наистина какво могат камазовци до тогава Камаз са единствения заводски отбор с осигурено финансиране състезаващ се срещу ентусиасти и за това поне аз не се впечатлявам от успехите им.
              А Камаза е с:
              двигател ЯМЗ който се монтира само в състезателния камион и е най тежкия, с най много работен обем и разход от тазгодишните учасници,
              скоросна кутия ZF
              съединител Sachs
              раздатка Steyr
              финландски мостове Sisu и стомана за шасито
              турски кардани
              амортисьори Rieger
              спирачна система Wabco
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9c49965baea91a516a7c030e936a9d88_small-640x324.jpeg
Прегледи:1
Размер:50.5 КБ
ID:5445745

              Коментар


              • #8
                От: Защо Камаз?

                Камиона е "от магазина", ама са направили състезателния и са го пуснали в продажба за да има определените бройки. Това е голямото предимство на заводския тим.
                Все едно да натъпчем чернокож маратонец с допинг, който другите не могат да си позволят но иначе е законен, и като в крайна сметка спечели, да питаме защо точно той
                А в конкретния случай освен здравите гени на марката, заради тежките условия, допинга вкаран от завода с хомологирането на състезателния камион има и над 20 години опит, добър екип и пр. Липсват такива конкуренти и скоро едва ли ще ги има. Големите марки нямат полза от такава реклама, единствено Татра, която вече е собственост на ДАФ, може да имат полза и да направят конкурентно-способен отбор (но е под въпрос).
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: Защо Камаз?

                  Да се изкажа и аз! Мисля ,че всичко е в резултат на натрупания огромен опит при експлоатация в много тежки условия.Не всичко е в парите,според мен други заводски отбори не участват защото няма как да си правят добра реклама ако са втори или трети.Когато са сигурни в себе си ще ги видим и тях!Много знания стоят зад тези победи.Както каза Goblin няма никаква тайна в цялата работа.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Защо Камаз?

                    Какъв допинг? Нищо не схванах от писането? И как да липсва конкуренция?

                    Ивеко на ДеРой, сложи на Камаз близо 1.30 разлика по карането, същото направи и Татрата на Лопрайс?

                    Бюджета на ДеРой е близо 5 пъти по-голям от камазмастер.

                    Горе има снимка с вносните части по Камаза, но за да е по убедителен поста, нека постващият ни поясни нещо за съвместното предприятие ЗФ-Кама, където се правят трансмисии, не само за състезателните машини. Или, че от СИСУ се ползва само кожуха, а полуоските, предавките, главините са Камаз. Или за джантите, отлети в Красноярски и събрани в Камаз, които се монтират и на Татра и на Маз, и на Ман участвали в Дакар.

                    Много е лесно да се прави разсъждение по картинка. Поинтересувайте се малко преди да пишете. Шведската стомана е една от най-качествените, това е известно. Ама да не ФВ или Мерцедес сами да си добиват руда, да я претопяват и да леят стомана и да я штамповат? Не, ползва се готов метал от производител.

                    ФВ Груп, ако някой примерно не знае, прави окабеляването за колите си - голф-фабии-а4 в завода в Мездра. Ако някой не знае къде се намира Мездра да погледне на картата. С материали произведени в БГ. Прави ли това Голф6 който си купувате с кеф произведен в България?

                    ЯМЗ 846 си е напълно сериен двигател, който се поставя на доста МЧС и военна техника. Ясно е, че за Дакар се разглобява и ръчно се сглобя наново с части предвидени за Дакар и две турбини . Но това е при всички тимове / с изключение на ХИНО, които карат със сериен двигател, но не се и борят за челните места/.

                    Реално спечелиха защото този сезон имаха късмет, или по-точно конкурентите нямаха късмет. Може още доста да се пише, ама има ли смисъл, като никой не чете.
                    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                    Коментар


                    • #11
                      От: Защо Камаз?

                      Да добавя и аз към колегата ,че трансмисии и мостове за Камаз се произвеждат в Шумен но отливките за трансмисиите си идват от Татарстан.Мостовете се произвеждат на 100 % в Шумен но всичко си е по спецификация от Камаз.Да не забравяме ,че примерно на Камаз не им е рентабилно да оборудват производствена линия примерно за по малко от 100000 моста на година и си правят късите серии в други заводи но те си имат пряк контрол върху качеството.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Защо Камаз?

                        Извинявам се предварително, ако съм съсипал на някой кефа с информацията, че на новото му Ауди от Порше София изток/запад, буксата на клемореда е пресовала Пенка от с.Курново за 400лв заплата.
                        Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                        Коментар


                        • #13
                          От: Защо Камаз?

                          Аха. Щото с дакарски Манове, Татри и Ивеко, от Италия до Холандия селяните си прекарват кирпич, тор, едно-друго от къщи до бахчата. В тях нали има същите гуми, скорости и съединители.
                          Единствения който е взел камион от ДАП-а отсреща, бордова триоска, и е отишъл с него на Дакар-а, е Симеон Симеонович Якубов, шлосер и заводси работяга. От което години по-късно е произлязал Камаз - Мастер.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Защо Камаз?

                            И това е леко преувеличено твоето Стефане. Че го взима обикновения камион, взима го. Ама до Дакар го караха две години по състезания, и първият Дакар на Камаз не беше толкова успешен. А и основоположникът е Фирдаус Кабиров. Човекът дал целият си живот на Камаз и накрая станал неудобен на някой.

                            А за три години до първите Дакарски титли, Камаз и военната промишленост направиха чудеса. Както пишеше Кабиров, ние нямахме комфортно окачване, но за сметка на това можехме да пуснем камаза от 10метра от хеликоптер, без да се строши нищо по него.


                            Всъщност това е нормалнато практика при първите участия. И заводските МАН, и ДАФ навремето започват със съвсем серийна машина, за да достигне до двумоторно чудовище на ДеРой с 1200кс и 240км/ч максимална скорост и титла в Дакар. За съжаление тези подвизи и на ДеРой и на Лопрайз потъват в история. За да дойде историята на Камаз

                            Сега скоростта е 140км/ч. А догодина ще останат история и Тутаевски Камазовски шампионски двигатели, поради новите правила. Ще дойде времето на нови истории.

                            Последно редактирано от paksss; 22-01-13, 23:35. Причина: допълнение
                            Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                            Коментар


                            • #15
                              От: Защо Камаз?

                              Може би ви прави впечатление че в горите тук в БГ в дърводобива се използват предимно Камази.Защо Камаза е по проходим в гората ? Точно заради пъргавия двигател.Другите камиони са с по бавни като обороти двигатели.Високите обороти правят по пъргава машината , е не трябва и да е прекалено тежка.Ще ви дам пример действителен.Товарим камъни в коритото на една река.Първият камион Мерцедес 6х4 влезна , натоварихме го и до там. Мръдна 2 метра и затъна .Тарата му беше към 9,5 тона .Почна да се окопава.Разтоварване ,дърпане и излезе но както и да е.Влезе Камаза ,тара около 9 тона.Натоварихме камъните от Мерцедеса.Същия товар.Качи се шофьора ,вкара му едни обороти,на пълна газ .С пускането на съеденитела Камаза изкочи като тапа от реката.Неможахме да повярваме.Това е мое мнение, но си мисля че само по високооборотния двигател го изкара така,като имате предвид че м-у двата камиона няма голяма разлика в трансмисията само малко по тежкия Мерцедес.Та така си мисля аз.Поздрави на всички

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X