Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за камионските интеркулери

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за камионските интеркулери

    Значи, чух че това са големи радиатори, примерно колкото автомобилните, но са по-рядка решетка.
    Та, въпроса е, в кои камиони верно приличат на това.
    Идеята е да се изхвърли ситната плетка от джиповете, и да се смени с това, та да не се задръства от спечена кал, ако ще стои на муцуната на камиончето.

  • #2
    От: Въпрос за камионските интеркулери

    Плетката на ЗиЛ и ГАЗ е абсолютно същата като на УАЗ . Днес ще погледна радиатора на камаза какъв е . От западен камион няма много смисъл да се гледа те отдавна са алуминиеви а и един радиатор струва повече от УАЗа .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за камионските интеркулери

      Не радиатора на двигателя!
      Интересуват ме само радиаторите на интеркулерите им. На големите влекачи, всичко друго отдавна е премерено и претръскано. Затова и ми трябва съвет от стари камионджии и монтьори, собствените ми дебилни мисли са ясни, и безполезни.
      Известни са ми също така конструкциите от 40-те, както и изпарителните. Едното е хилаво за днешните двигатели, за другото джипчетата тон и половина са хилави. Остават само камионските интеркулери, или радиатори на задника. Добре де, на гърба.

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за камионските интеркулери

        На комбайн "Нива" питата на интеркулера е с размерите на водния радиатор. Ама пак не е малък,.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за камионските интеркулери

          Първоначално публикуван от Кольо
          На комбайн "Нива" питата на интеркулера е с размерите на водния радиатор. Ама пак не е малък,.
          На Шкода Европа е по същия начин интеркулера е с размера на водния радиатор.
          Стефане дай размер в който трябва да се вместиш.
          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
          0878 79 20 61 Борис

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за камионските интеркулери

            Да ама е още по-голям.
            От Нивата има някакъв шанс да влезе в някой по-голям джип.
            Ама да не се задръства от кал е умряла работа. Или редовно миене, или на гъза. Пардон гърба
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за камионските интеркулери

              А дали радиатор от интеркулер ще издържи на антифриз ? Все пак е проектиран през него да минава въздух . Ако се намери меден/месингов радиатор от охлаждане с по широка плетка не е проблем да се отреже питата и да се вкара в рамката и казанчетата на УАЗа . Тая операция на времето старите радиаторджии я правеха редовно . С хубав (газов) поялник и малко повече търпение става . На времето на волгата съм разпоявал горното казанче да шомполирам запушените тръбички .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за камионските интеркулери

                Стефане, това вече е играно, имам такъв кулер свален. От камион от най-големите, на налягане ще държи, проектиран е за много по голямо, на корозия също ще държи, във въздуха след турбото има толкова гаден конденз, че инженерите и за това са се сетили, НО не върши работа да охлажда антифриза, или по скоро не сварва да го охлажда. Тръбите по които тече въздуха са много по големи, поради очевадната разлика в плътностите на антифриза и въздуха. Отделно знаеш че флуида се охлажда при допира със стената на тръбата. Интеркулера е проектиран да има вихри в самите тръби и да "разбърква" въздуха във всяка една тръбичка, при антифриза иска други сметки и затова там тръбите са много малки и се цели ламинарен поток на флуида. Малко неясно го описах, кратката версия е НЕ СТАВА. Ако все пак много ти се занимава, мога да помогна с един кулер, около 6к струваше. За теб е безплатно. Един познат въпреки обясненията ми реши да опита и мерихме с лазарен термометър в различните точки на преправеният кулер. И опитно е установено, че не става.
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за камионските интеркулери

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  .... Идеята е да се изхвърли ситната плетка от джиповете, и да се смени с това, та да не се задръства от спечена кал, ако ще стои на муцуната на камиончето.
                  Не се мятай на такива идеи, че ще настъпиш мотиката! Ситната плетка на джиповете са я смятали хора, дето са чели дебелите книги и като тръгнеш да "подобряваш" направеното от тях става манджа с грозде.

                  Аз вече го ядох големия с рядка плетка и по-големи тръбички ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за камионските интеркулери

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    Не се мятай на такива идеи, че ще настъпиш мотиката! Ситната плетка на джиповете са я смятали хора, дето са чели дебелите книги и като тръгнеш да "подобряваш" направеното от тях става манджа с грозде.

                    Аз вече го ядох големия с рядка плетка и по-големи тръбички ...
                    Точно за това се сетих и аз, за сагата с твоят радиатор.
                    Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                    Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                    В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за камионските интеркулери

                      Колко всъщност плътен е интеркулерът? Настрана тези, които откровено си съскат, ама играят ли си в завода да ги правят водоплътни?

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за камионските интеркулери

                        Теста за пропуск е на 4атм, за 2 часа. Много са здрави, защото работят с пулсиращо налягане с всяко отпускане и подаване на газ. Гаден режим на натоварване сам по себе си. Имам кулери събрани през годините, всякакви, за коли, бусове, камиони. Отдавна се каня да ги наснимам, може на някой да са полезни за проекти. Стефане, ти като беше у нас, що мълча, щях да ти ги покажа на живо. Имам повече желязо от тебе :-)
                        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за камионските интеркулери

                          Що-що, щото сливи в устата((( Вие сте виновни дето ме зарибявахте с трактора на комшията, иначе можеше и да се сетя. Обаче един ми показва трактор, друг - море, а аз сам от глухата провинция, и на!

                          Хем бяхме заедно. Идеята е на Аркаша.
                          Ебати кво гадно. Верно ли няма варианти?
                          Някак да се успокои потока отвънка, или нещо друго? Наистина е примамливо да не трябва да се носи отзад, нито да се мие с много литри вода отпред.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за камионските интеркулери

                            Дай размери да ровя дали нямам нещо автомобилно, за камионско никак няма да стане, на автомобилните сечението е поне по малко. Качваш и тестваш. Но съм сигурен, че ще е "за лудо".
                            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за камионските интеркулери

                              Ми колко е на УАЗа? Две педи, на две?
                              Нещо тъдява.
                              После или вие ще ме закопаете в оная нива, или аз вас.
                              Ама май няма да успея.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X