Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Историята на Амо ЗИЛ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Историята на Амо ЗИЛ

    Заводът, основан през 1916 година като частно предприятие бива национализиран само след 2 години, а след още 75 години, през 1992, отново става частно предприятие. През 1996 година се превръща в общинска собственост с форма на акционерно дружество. По време на съществуването на Съветския съюз, заводът става водещ в автомобилостроенето на СССР до приватизацията му. Предприятието преживява възходите и паденията на драматичния ХХ век. Началото на Втората Световна война поставя завода пред заплаха от унищожение и той е евакуиран, като на негово място са основани четири нови завода в различни отрасли. Не по негова воля, се определя и производството му – най-непопулярните в света камиони от среден клас и при това в огромни количества на принцип на „автоматизирана” технология, ориентирана практически върху една конструкция. И това се е смятало за достойно. 2-ри август (20 юли по стар стил) 1916 година в Тюфелевата горичка се прави тържествен молебен и се полагат основите на завода Автомобильного Московского Общества (АМО), който през март 1917 трябвало да бъде готов за експлоатация и да произвежда по 150 камиона Ф-15 по лиценз на италианската фирма „ФИАТ”. Трудностите по време на войната пречат за пълното завършване на завода. Все пак са закупени комплекти за сглобяване на 472 камиона през 1917 г., 779 - през 1918 и 108 - през 1919. Вината за това е на Октомврийската революция и гражданската война. Настъпилата национализация отчуждава имота от акционерите. Недостроеното предприятие се превръща в сервиз, където се поправят автомобили и друго оборудване. На 30.04.1923 година завода АМО приема името на италианския комунист Фереро, убит от фашистите. През юни 1923 Държавното планиране (Госплан ) на СССР поставя задачите на завода за периода 1923-1927 година, като през март 1924 г. идва и конкретно правителствено задание за производството на първите съветски камиони. На 1.11.1924 г. е бил сглобен и първият камион АМО-Ф-15. Тази дата се счита и за рождения ден на съветската автомобилна индустрия. На 01.10.1931 година е пуснат в действие и първия национален конвейр за сглобяване, на който е произведен и АМО-3. По същото време заводът е преименуван на Сталин. През 1933та година АМО-3 е модернизиран, като капацитетът е повишен до 3 тона. 21.08.1933 започва втората реконструкция на завода.През 1934 г. започва производството на ЗИС-5, както и на ЗИС-6 – триосен камион със задвижване 6х4. На 3.11.1935 започва производството на първата руска седемместна лимузина ЗИС-1, основата на която е конструкцията на американската Buick, без закупуване на чертежи от тях. От 1936 до 1941 година усилията на завода се насочват в увеличаване на производството на камиони, в това число двигатели с газови уредби, а също и автобуси, всички на база на ЗИС-5. Настъплението на германските войски към Москва през есента на 1941 година, принуждава да се евакуира значително количество от завода и хората в други градове –Уляновск, Миас, Челябинск и др. През октомври заводът не работи и е бил подготвен за напълно унищожение. Обратът във войната след успеха на Червената армия зимата на 1941-1942, производството на ЗИС започва да набира скорост и през юни 1942 г се произвеждат много военни камиони ЗИС-5В. На 19.09.1942 г. започва работа по създаване на правителствена лимузина от висок клас ЗИС-110. През 1946 г. започва третата реконструкция на ЗИЛ, предназначена за подготовка на производството на първата следвоенна продукция. Това довежда и до началото на производство на хладилници (от 30.04.1950 г) и велосипеди от януари 1951 г , прекратено през 1959 година. В началото на 1953 г. в завода се създава специално звено за проектиране на първия автомобилен завод в Китай. Но главните усилия са насочени към подобряване на продукцията. Появява се ЗИЛ-164, който през 1957 заменя ЗИС-150. Неудачният градски автобус ЗИС-154 още през 1949 е заменен със ЗИС-155, като по това време е бил единствения модел градски автобус в СССР. Той бива заменен с по-комфортния автобус ЗИЛ-158 през 1957г.
    Петдесетте години са и времето, когато излизат и първите бройки на бронетранспортьора ЗИС-152 (1950г.) и автомобила-амфибия ЗИС-485 (1953г.). По настояване на маршал Жуков през 1954г. се създава специално конструкторско бюро за създаване на автомобилна техника, предназначена за мобилните ракетни системи.
    1956 г. –умира Иван Алексеевич Лихачев и завода приема неговото име. Сглобени са два модела за образци на второто поколение камиони – ЗИЛ 130 и Зил 131.
    Четвъртата реконструкция на завода започва през 1959 г и позволява началото на производството на ЗИЛ 130 през 1964г. и на ЗИЛ 131 през 1967г.
    Линията за производство на леки автомобили след ЗИС 110 продължава през 1958 г. с правителствената лимузина ЗИЛ 111.
    Следващите модели ЗИЛ 114 (1967г.), ЗИЛ 117 (1971г.), ЗИЛ 115 (1976г.) и последния ЗИЛ 41041 се приемат като стилни и съвременни.
    В началото на 70те заводът пристъпва към създаването на трето поколение камиони – ЗИЛ 169 (ЗИЛ-4331). През 1980 г. е получено правото за започване на производството на новия камион.
    Декември 1991г. – СССР се разпада и се късат всички многогодишни вътрешни връзки. През 1992 започва епохата на пазарната икономика, която не е позната до този момент.
    ЗИЛ са приватизирани първи в отрасъла и са едни от първите приватизирани големи предприятия в Русия -23.09.1992г. По този начин се губи и централното бюджетно финансиране. Първото общо събрание на акционерите се провежда на 29.04.1994 г и се избира нов орган на управление – съвета на директорите.
    Интересът към ЗИЛ по това време се базира на стария съветски имидж на компанията. Многото желаещи купуват ваучери , за да участват в търг за закупуване на акции. Никой обаче не предполага, че търсенето на камионите ЗИЛ ще бъде незадоволително.
    В краят на 1991г. главният дизайнер и техническият отдел търсят начин за създаване на нови модели, които се изискват от пазара - малолитражни. През 1994 от завода излиза последния ЗИЛ 130 (ЗИЛ-4314) и малолитражния ЗИЛ-5301 „попче” – име дадено му по случайност от Лужков. На негова основа са създадени и много модификации.

    Ето малко и снимки:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ЗИЛ-115.jpg
Прегледи:1
Размер:97.6 КБ
ID:5942876Натиснете снимката за да я уголемите

Име:зил-131.jpg
Прегледи:1
Размер:151.5 КБ
ID:5942877Натиснете снимката за да я уголемите

Име:зил-131-1.jpg
Прегледи:1
Размер:45.8 КБ
ID:5942878Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ЗИЛ 5301.jpg
Прегледи:1
Размер:28.7 КБ
ID:5942879Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ЗИЛ 5301-ван.jpeg
Прегледи:1
Размер:7.9 КБ
ID:5942880Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ЗИС-5.jpg
Прегледи:1
Размер:212.3 КБ
ID:5942881
    LZ1ZAH

  • #2
    От: Историята на Амо ЗИЛ

    чувал сьм че лимузината е наи надеждната вьв света.навремето /студената воина/ американския президент е искал зил но по обясними причини не се е здобил сьс такава.

    Коментар


    • #3
      От: Историята на Амо ЗИЛ

      Първоначално публикуван от uraldiesel Преглед на мнение
      чувал сьм че лимузината е наи надеждната вьв света.навремето /студената воина/ американския президент е искал зил но по обясними причини не се е здобил сьс такава.
      Това в "Работническо дело" ли го прочете или във в. "Септемврийче"?
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #4
        От: Историята на Амо ЗИЛ

        Първоначално публикуван от uraldiesel Преглед на мнение
        чувал сьм че лимузината е наи надеждната вьв света.навремето /студената воина/ американския президент е искал зил но по обясними причини не се е здобил сьс такава.
        ако беше много надеждна бай тошо щеше да се вози на зил а не на пура а й не само той а й още много други държавници
        0 8 76 36 8 542

        Коментар


        • #5
          От: Историята на Амо ЗИЛ

          Първоначално публикуван от uraldiesel Преглед на мнение
          чувал сьм че лимузината е наи надеждната вьв света.навремето /студената воина/ американския президент е искал зил но по обясними причини не се е здобил сьс такава.
          Айде бе?!!
          Както казват руснаците:
          "А мужики то не знали!!"
          יעבור
          «И това ще мине»

          Коментар


          • #6
            От: Историята на Амо ЗИЛ

            Първоначално публикуван от uraldiesel Преглед на мнение
            чувал сьм че лимузината е наи надеждната вьв света.навремето /студената воина/ американския президент е искал зил но по обясними причини не се е здобил сьс такава.
            Тъй ами, той ако беше прозд, щеше ли да стане президент.
            А за игрището за голф - ЗАЗ-ки, повечко - да има и палещи.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X