Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разход гориво на камиони влекачи?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разход гориво на камиони влекачи?

    Имама няколко влекача Шкоди Европа 93-94г и Мерцедеси 92г. Разхода им по норма е съответно 39л и 40л. Убеден съм че харчат по-малко. Има ли други фактори влияещи на разходса на горив освен товара и терена?
    Някой може ли да ми каже най-често какви хитрости прилагат шофъорите за да крадат нафта и как да ги изловя.


    Благодаря Ви.

  • #2
    Навремето карах едно служебно Пежо 306 1,4 i, като го карах аз гореше 7,5 на сто, като го караша щатния шофьор гореше 9 на сто.
    Сам разбираш коя е вярната цифра.
    Единия от триковете е да се кара на по9ниска предавка, напр. вместо на пета на четвърта със същата скорост, колата ръмжи и не се трае, обаче нали е служебна майната й. Другия номер е като се пълни "догоре" щото със картите на Петрол пълним винаги догоре и съобщаваме на бензинджията километража зада го отпечата на бележката, та като казвам догоре веднъж ми заредиха на една бензиностанция, после отидох на друга и долях, оказа се разлика от окло 1-2 литра (говоря за същото пежо).
    Хитрините са безкрайни, българина е научен да краде.
    Все пак ще ти препоръчам да си изкараш карти за гориво, било Транскарт или Шел карт и да не даваш пари в брой да зареждат където си искат и другото - винаги да пълнят догоре и да се отбелязват километрите на фишовете и номера на камиона. Или да определиш един разход - норма и коъто даде преразход да го удържаш от заплатата.
    Успех
    Не бързай ако искаш да стигнеш
    __________________________________
    Discovery II TD5 10P

    Коментар


    • #3
      И според мен са задължителни картите за гориво. Без значение SHELL, OMV, Petrol и т.н.

      След това трябва да се признава разход на ГСМ само и единствено според нормата за съответния автомобил. Обърнете се към документацията. Има си и съответните правила за преразход когато е много студено, в града и т.н. Всичко отгоре както правилно написаха преди мен да си го плащат от джоба...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        Разход гориво на камиони влекачи?

        В случая зареждаме на наша бензиностанция и шофъорите не боравят въобще с пари. Имаме норма за Мерц.- 39л, за Шкодата - 40л. Тези норми са по наредбата от 1989г. Мисля да седна с шофъорите и да направим няколко от основните дестинации заедно, за да видя колко харчат. Освен по-ниската предавка с какво друго могат да ми докарат
        по висок разход при положение че се возя до тях и ги следя. Искам да кажа може ли нещо по техническото състояние на камиона да предизвиква по висок разход за пред моята проверка.

        Мерси

        Коментар


        • #5
          До V.Petrov

          Да така обаче въпреки нормите, наредбите и правилниците наскоро хванахме един шофъор да продава бензин - явно се прави икономия по някакъв начин.

          Коментар


          • #6
            Превъртат километража колега
            Навремето работех в чистотата и точно така правехме всички
            Някои с ел. моторче от чистачки , други с дрелка , трети " лекуват " самия уред и т.н. и т.н.

            Коментар


            • #7
              До fulda

              Да може и да се превърта, но имаме фиксирани разстояния от град Х до град У и то им се признава.
              Изключват от скорост на баирите ли, как карат икономично не ми е ясно?

              Коментар


              • #8
                Като каза за изключването от скорост се сетих че един познат шофьор разправяше веднъж че някакъв негов колега се хвалил че пускал по Шипка надолу по инерция и барабаните побеляли от жегата, а моя човек му казал че е луд и че може а запали гумите и цистерната отгоре след това.
                Та ако се кара по инерция ще се разбере по накладките.
                Не бързай ако искаш да стигнеш
                __________________________________
                Discovery II TD5 10P

                Коментар


                • #9
                  Гумите. Ако са износени различно, разхода се вдига.
                  Прогряването на моторите през зимата. Като тръгне малко по-рано със студен мотор - ей я икономията, а че на мотора му отива ресурса с проценти при всяко такова изпълнение - майната му, чорбаджията е враг.
                  Времето за работа на място, ако има навесни агрегати с някакво захранване от основния двигател.
                  Времето през което просто не го гаси, щото "ей сега ще тръгва, и да не падне въздуха", и така 3 часа.
                  Ако е натоварен до горе и пълзи през Шипка или Коняво разхода е огромен. На равно, с нормален товар и с крейсерската скорост (икономичната по данните на производителя) разхода е по-голям разбира се, но едва ли не в района на часовия разход, демек като стои на място. На дребните хълмове може да "влита на турбината", т.е. като избира правилно скоростите, да използва инерцията, и всъщност да не мени оборотите на мотора.
                  Мене ако питаш, излейте резервоарите, хем ще им изчистите калта и ръждата, налейте контролно варел, който не е смачкан, и без предупреждение се качи с най-крадливия. За два дни досадна командировка ще разбереш кви аджеба ги вършат...
                  По моите наблюдения читавия работник е единствено който наистина знае занаята, и с който се държиш човешки. Тогава е наистина лоялен, и вместо да се чуди как да открадне, ще се грижи и за машината. В малките предприятия зер квото за всички, такова и за чорбаджията, иначе работа се спича, и лошо за който не го разбира ...

                  Коментар


                  • #10
                    Най-важното за разхода е товара, който е на машината и нейната скорост !!
                    Имам познати шофьори на камиони ... та .. единия караше Европа...
                    При скорост 80 км. с 25-27 т. гореше 36-38 л.
                    А при скорост около 65-70 км. падаше на 32-34 л.
                    Идеята е прекалено ясна, отнема леко от педала на газта ... минава днес примерно 500 км. и пътува около 1 час повече .... НО ... се прибира с една туба нафта !!!
                    Ще го хванеш знаеш ли кога ???!!!
                    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                    Коментар


                    • #11
                      20 години се "боря"с тях/шофьорите/.При засечка дори развиват тръбичката за излишната нафта и я пускат да си тече по земята.Плащали са по 200лв. преразходи/при заплата 220-230/ Най-добре вземи срещу добро заплащане външен шофьор при засечката/макар,че всички са един дол дренки/.Или на някой от курсовете тръгваш след него,в крайната точка се появяваш и зареждате гориво до количеството с което е тръгнал.
                      Има една приказка,че дори Сталин не се е оправил с шофьорите,та камо ли ние.

                      Коментар


                      • #12
                        Външният шофьор няма да се оправи нормално на първия курс, и разхода ще е голям. Башка дето ще счупи нещо. Без да иска, при пълна добронамереност. То леките коли са различни, па кво остава за сцепките... Ние имаме една Мадара с прицеп, специализиран, наистина излиза по-евтино да следиш шофьора да не е пиян, отколкото да си я караш сам. А още по-евтино е да ти докарват - откарват чисто транспортни фирми с еднакви камиони. Тогава пътуват в колона, и да се счупи нещо си помагат, и стигат за където, и ремонтите им се връзват по парите. И даже печелят, ако правят както пише в книжките.
                        А иначе там си е страшно.

                        Коментар


                        • #13
                          Ето тук бих писал много защото аз съм и шофьор и работодател,
                          но нямам такова време да задълбавам в нещата.
                          За колегата с товарните автомабили:
                          1. Сваляш нормата винаги да са в преразход, така винаги ще ти
                          дължат
                          2.Ако не можеш да си замериш сам автомобилите е много лошо за
                          теб,ако правиш курс по определен маршрут с твой шофьор е добре
                          ти да караш за да знаеш за какво става въпрос.
                          3.Имай в предвид че един и същи автомобил дава различен разход
                          при различни шофьори,натоварване,атмосферни условия,трафик и т.н.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Митко/fulda/
                            Превъртат километража колега
                            Навремето работех в чистотата и точно така правехме всички
                            Някои с ел. моторче от чистачки , други с дрелка , трети " лекуват " самия уред и т.н. и т.н.
                            И после лимонтоза Това беше на времето.

                            Коментар


                            • #15
                              Re: До V.Petrov

                              Първоначално публикуван от Nikiexec
                              Да така обаче въпреки нормите, наредбите и правилниците наскоро хванахме един шофъор да продава бензин - явно се прави икономия по някакъв начин.
                              От къде прави икономия на бензин (Европата и Мерцедеса са дизелови)

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X