Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

    Е щом трябва протокол така да е , но Американците са ги именували Фрог ,а ние им викахме Жабите , ако това има някакво значение.
    Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

    Коментар


    • #62
      От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

      Така и тук не открих колега механник водач на Маз-543, Маз-537 и Зил 135 , а темата направо умря.
      Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

      Коментар


      • #63
        От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

        На ЗИЛ135ЛМ съм се возил в казармата - същия като на третата снимка - ракетна ПУ за ЛУНА-М.
        Имаше и транспортен ЗИЛ135 със кран за товарене на ракетата върху пусковата установка.
        Някога можех да правя това упражнение, въпреки че крана ми се виждаше слабичък за
        целта.После ме преместиха на ОТР21-точка.
        На старта на КВ състезание се чувствам като комар на нудистки плаж - знам какво да правя,ама не знам от къде да започна.

        Коментар


        • #64
          От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

          Ей го значи кои били глухонемите. Дето не ни даваха да ги гледаме и в гръб.
          Не знам колко мазут горите, от опитни старшини съм чувал че струвате чифт кубинки на километър на рота. Значи толкова сме късали додето сме търчали наоколо да ви пазим. Ние не ви виждаме, вие не ни виждате - никой нищо не е видял. Само като се връщаме каталясали, покрай секретната казарма бабите се тюхкат че нищо не са изпрали, понеже пак спрял тока че излезли ракетите.
          Ма как ма, не излизаха сичките, само четири отидоха ...
          Че що четири, аз шест видях ...
          А, че тя кога е родила?

          Коментар


          • #65
            От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

            Точно глухонемите бяхме , лафа де беше такъв , а за горенето Маза духаше 150 литра на 100 км , но си зависеше от това дали караш с разблокиран хидротрансформатор или с разблокиран.Има два резервоара /ляв десен/ всеки по 400 литра и още един допълнителен от 150 литра. Вечер , като се прибирахме ме заболяваше ръката да държа пистолета докато се напълнят. Един дядо в съседното село разправял , като се прибрал от джендема. ,,Абе днеска в гората кви бяха тия луди военни едни машини едно чудо гъмяха много и тия военни луди ли бяха цял ден само крещяха и всички други и те повтаряха и те крещяха и остай ми ква беше тая дебела тръба , стълб ли беше ту я дигаха ту я сваляха , а накрая ме видяха и взеха та ме арестуваха и казаха тука да не стъпвам повече,,.
            Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

            Коментар


            • #66
              От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

              Първоначално публикуван от traper2504 Преглед на мнение
              Така и тук не открих колега механник водач на Маз-543, Маз-537 и Зил 135 , а темата направо умря.
              Има, има! Вчера се регистрирах, ама се намърдах в темата за Урал-а.
              С теб можем да си говорим поне до утре сутринта на тази тема. Бях във Видин през 1985г. Взвода за мех. водачи на ЗиЛ-135.
              Почти всичко си спомням по устройството на автомобила и ракетния комплекс. Водеше се много сериозен учебен процес.
              Ако някой го интересува нещо, ще се радвам да бъда полезен.
              Някои хора тук наистина си пишат свободни съчинения относно автомобила и състава на комплекса. Чули недочули, недозапомнили.
              Бях шофьор на транспортната машина в Ракетно-техническия взвод, която се води ЗиЛ 135 ЛТМ.
              Пусковата установка е на същата база и ТЯ разполага със собствен кран за претоварване на ракетата.

              Транспортна машина:Натиснете снимката за да я уголемите

Име:file.jpg
Прегледи:1
Размер:131.4 КБ
ID:5481688

              Коментар


              • #67
                От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                Еее най после един колега мех. водач от Видинската школа...станахме двама с малката , че колегата е бил на ,,жабата,, , а аз през 83год. на 27 май влязох във Видинската школа , но на МАЗ-537 танковия влекач. Правил съм и по някое друго кръгче и със ЗИЛа - 135 , който е с два двигателя от УРАЛ. Верно с тебе моем да си хортуваме много за , което мн. се радвам. Пиши от къде си , може и на лични.Поздрави!
                Това е от школата във Видин МАЗ-537.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:MAZ-537-KET-T-Moscow-2011-V_Kuzmin-1S.jpg
Прегледи:1
Размер:428.2 КБ
ID:5482612Натиснете снимката за да я уголемите

Име:MAZ-537-KET-T-Moscow-2011-V_Kuzmin-2S.jpg
Прегледи:1
Размер:383.8 КБ
ID:5482613
                А това е от ,,Марино поле,,МАЗ-543.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9P117-Scud-TEL-1S.jpg
Прегледи:1
Размер:239.6 КБ
ID:5482614
                Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

                Коментар


                • #68
                  От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                  Късметлии, с кви машинки сте се забавлявали....
                  Всеки трети е шести

                  Коментар


                  • #69
                    От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                    Аз пък ги учих ама само по учебници и схеми .И на всичко отгоре имаха гриф секретно , ама защо и аз не разбрах . Трябваше да ходим да ги видим и на живо ама нещо не успяха да организират . Да уточня става въпрос за автомобилите а не за пусковата установка.
                    По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                      Да ви попитам момчета в Бета имахме няколко влекача Татра 813 някай карал ли е такова животно?
                      За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                      0878 79 20 61 Борис

                      Коментар


                      • #71
                        От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                        Колега кои години си работил в Бета ? Може и на лични .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • #72
                          От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                          Кутията ти е пълна затова тук 1998 2003
                          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                          0878 79 20 61 Борис

                          Коментар


                          • #73
                            От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                            Специално за вас момчета http://dokwar.ru/publ/artillerija_i_...rija/14-1-0-52
                            За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                            0878 79 20 61 Борис

                            Коментар


                            • #74
                              От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                              Първоначално публикуван от traper2504 Преглед на мнение
                              Еее най после един колега мех. водач от Видинската школа...станахме двама с малката , че колегата е бил на ,,жабата,, , а аз през 83год. на 27 май влязох във Видинската школа , но на МАЗ-537 танковия влекач. Правил съм и по някое друго кръгче и със ЗИЛа - 135 , който е с два двигателя от УРАЛ. Верно с тебе моем да си хортуваме много за , което мн. се радвам. Пиши от къде си , може и на лични.Поздрави!...................
                              От Пловдив съм. Във Видинската школа влязох на 29.03.85г. Септември ме разпределиха в ракетен дивизион в Пазарджик. Бяхме в един район и с други поделения, но бяхме зад висок зид и с отделно КПП. Казваха ни "глухите", а не "глухонемите". Всеки месец по една седмица в гората на занятие. Полигона беше в района на с. Паталеница. Забой-отбой, докато влезеш в норматива. Взводния засичаше със секундомера. И в стартовите батареи беше същата работа. Нашата беше малко по-лека. Зора беше докато им сдадем ракетите. В зависимост от задачата, стиковахме и бойни части т.е. сменяхме ги. Във взвода имахме и кран Урал 375. С винтови крикове беше. С цел да нямат отказ. Войника кранист бая мускули беше направил. И стрелата се вадеше на ръка от походно положение. Старшинката от кабинката само му отпускаше въже.
                              Сега ще ви кажа точно - тези машини 135 и крана Урал си имаха щатни шофьори и кранист старшини. Ние бяхме пом. шофьори. Нашето предназначение беше, при тревога да изкараме автомобила от казармата до изходния пункт, който беше на 10тина км. от Пз.
                              Обаче, като те видят че можеш да караш, старшините само се возеха, щото явно им беше писнало да карат вече.
                              Това в общи линии. Мн. мога да пиша още, ама взе да ме домързява.
                              Няколко думи и за автомобила:
                              Като устройство е като БТР, но е с два бензинови двигателя от УРАЛ 375 и са управляеми предния и задния мост - дали ще го караш напред или назад, няма значение. Обаче е много шавлив с тоя управляем заден мост и неопитен водач трудно може да държи пътя.
                              Левият двигател движи левите колела , десният- десните. Няма диференциали, само кардани и редуктори. Две скоростни кутии и т.н.
                              Е това нещо, нищо не може да го спре! Всичко е спънато и не може да превърти гуми! Всички колела се въртят еднакво, дори и някои да са във въздуха. Само рамата е стомана. Кабина и калници са от стъклопласт.
                              Изобщо, уникална конструкция и инженерна мисъл.

                              http://www.youtube.com/watch?v=5QC9MPRJRrc

                              Маз-а във Видин го знам. Двата автомобила заедно ходеха на извънградско кормуване. Ходехме някъде до Кула, до колкото си спомням.

                              Поздрави

                              Коментар


                              • #75
                                От: Руските ракетни носители (МЗКТ-79221)

                                Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                                Да ви попитам момчета в Бета имахме няколко влекача Татра 813 някай карал ли е такова животно?
                                Преди двайсетина години един приятел караше такава влекач в градския транспорт . Двигателя и е V 12 въздухар и по същество е добавен още половин двигател към стандартния 8 цилиндров на Татра 148 . Интересното е че скоростната кутия е през 4 степенен редуктор и имаше нещо от сорта на 20 предавки напред и 4 назад . Като включиш на най бавните на първа за 15 минути влекача не те подминава а на най бързите празен се ускорява жестоко . Завиващи са предните два моста . Човека цял живот беше карал тежки влекачи и казваше че с два такива отпред и един такъв отзад са возили навремето турбините за доста централи в България . Карал съм го няколко километра празен . Сравнение с руските Татра 813 си е направо космически кораб .
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X