МАЗ 537 8х8 е тежък влекач предназначен за теглене на неделими товари. Кабината е четириместна. Двигателя Д12А-525 е задно разположен (зад кабината), 12-цилиндров дизел с двойна система за филтрация на входящия въздух. Двигателят е със сух картер. Запалването се осъществява по традиционния начин с електро стартер или с резервната система за пневматичен пуск. Инсталирания воден подгревател, облекчава запалването при крайно ниски температури. Двигателя има аварийни системи, които го спират принудително при превишаване на максималните обороти, при невъзможност да бъде угасен с принудително спиране на горивото или ако налягането на маслото спадне под определена граница.
Въртящият момент от двигателя се предава чрез хидро-трансмисия, която включва хидро-трансформатор и три степенна скоростна кутия. За облекчено запалване на двигателя при ниски температури има специална муфа, която изключва трансмисията в този момент. Освен това скоростната кутия е оборудвана със специален механизъм за плавно потегляне на първа и задна скорост. Хидро трансформаторът е с управляеми режими на работа и може да бъде блокиран при движение на високите предавки.
Машината е с класическа схема използваща раздатъчна кутия с три положения. Изключено, бавни и директни скорости. Положението изключено се използва само когато е необходимо да работи лебедката, с която е съоръжена машината стандартно.
От раздатъчната кутия въртящия момент се предава чрез между осовите диференциали и карданните валове към планетарните предавки, които са във всеки от осемте колела. Между осовите диференциали на първия и втория мост са с блокировки използващи повишено триене, а диференциалите на третия и четвъртия мост са самоблокиращи. Общо в машината има 14 основни кардани.
Двете предни колела са с независимо окачване използващо торсиони и хидравлични амортисьори. Всички колела са с регулируемо от кабината налягане и размер 18,00-24.
Едновременно завиващи са и първия и втория мост. Интересно е, че спирачния път на машината е 15 метра при 30км/ч и за целта се използва пневмо хидравлична система. Кормилното управление е оборудвано с хидравлична система.
Максималния теглен товар при някои от модификациите на МАЗ (545) е 100 тона. Основното предназначение на тази машина е за превоз на тежки бронирани машини, балистични ракети или специализирани системи. Може да гази вода до 1.5 метра.
Техническа спецификация:
Обща маса: ~22 тона и външни размери ~8961mm x 2884mm x 3100mm. Ширината на коловоза е 2200мм и клиренса до най-ниската точка е 500мм. Радиуса на завой е 15.5 метра. Работния обем на дизеловия двигател е 38,88 литра. Максималната скорост е 65км/ч. Мощност 525кс при 2000 об/мин, а въртящия момент е 2200 Nm. Разхода на гориво е 125 л/100км, има два резервоара с по 450 литра.
Ъгъл на заход отпред 34 градуса, отзад 52 градуса.
Лебедката е с общо тегло от 1200кг, разполага с въже от 100 метра и може да осигури усилие от 15 тона.
Коментар