Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на семеринги на UNIMOG 404

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на семеринги на UNIMOG 404

    Здравейте колеги,
    вчера се захванахме със смяната на семерингите на Мога, понеже тече маслото на предния диференциал. Огледахме мястото и започнахме да разглабяме. Веднага стигнахме обаче до едно шарнирно съединение (141, червена стрелка), което по никакъв начин не иска да се отлепи от дясното рамо на диференциала. Даже с крик го напънахме и не ще. От схемата се вижда, че полуоската откъм дифа е на шлици и би трябвало да излезе. Вярно, че кормилния накрайник в момента пречи да излезе, но поне трябва да се отлепи, а то все едно заварено. Според нас е спекло яко. Някой има ли си идея как може да излезе, преди довечера да разкачим и кормилния накрайник и да го напънем по-сериозно.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0946.jpg
Прегледи:1
Размер:169.0 КБ
ID:5928202 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0948.jpg
Прегледи:1
Размер:164.1 КБ
ID:5928203 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Clipboard02.jpg
Прегледи:1
Размер:77.3 КБ
ID:5928204

    Освен това карето (зелена стрелка) има лек луфт. На схемата не се вижда лагер. Има лагер в редуктора. Ако се е разбил дали не е причина за заминаването на семеринга?
    Последно редактирано от silverfox; 02-05-11, 06:03.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

  • #2
    От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

    Днес стигнахме до карето (със зелена стрелка от горния пост). Не че е необходимо за смяната на семерингите, но излязоха повечко неща. Та стигнахме дотук:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0956.jpg
Прегледи:1
Размер:178.5 КБ
ID:5275267 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0958.jpg
Прегледи:1
Размер:161.4 КБ
ID:5275265 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0957.jpg
Прегледи:1
Размер:171.1 КБ
ID:5275266

    Та тази ос, която се вижда няма махане. Поне не можем да видим как се маха. Няколко пъти чукахме в двете посоки, но не излиза и милиметър. Не се вижда и никакъв задържащ чоп. Идеи?

    ПС - шарнирното съединение от горния пост се отлепи с яко блъскане с чука. Беше с направляващи шлици.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0949.jpg
Прегледи:1
Размер:221.5 КБ
ID:5275269 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0951.jpg
Прегледи:1
Размер:186.9 КБ
ID:5275268

    Семерингите пък са 48х68х10.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

      Мога е сериозна техника,с малък чук не става...добре сте се справили
      LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
      Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

        Първоначално публикуван от belata Преглед на мнение
        Мога е сериозна техника,с малък чук не става...добре сте се справили
        Мда, ама остава тази ос на карето дето не мърда
        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

          Нали имате скица и знаете накъде се вади? С преса или си направете скоба за това място. Може да е лепено с анаеробно лепило и да иска нагряване до 120 градуса, но това е малко вероятно. По-евтино ще е да се пита някой с опит

          Коментар


          • #6
            От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            Нали имате скица и знаете накъде се вади?
            Скица има, но според нея би трябвало да се вади и в двете посоки. Пак според нея има щифт (107), който задържа оста, но не го намираме:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Clipboard08.jpg
Прегледи:1
Размер:27.2 КБ
ID:5275319


            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            По-евтино ще е да се пита някой с опит
            Нали затова питам тук

            ПС - от друга страна така изглежда оста и няма фиксиращ канал:



            Явно ще се приложи пак големия чук
            Последно редактирано от silverfox; 08-05-11, 10:41.
            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

              За щифта 107 от схемата - както е разположен и както оста е гладка, този щифт ми прилича да влиза в канал до оста, с лек наклон спрямо нея, и да се притиска и набива с лека деформация от капачката. Два отвора залепени, големият за оста, малкият за щифта. Като е набит и наравно с повърхността на метала, може като нищо да не може да се намери. Такива щифтове съм виждал по части на предниците на коли, предвидени да се разпробият и при следващ монтаж да се слага нов (гвоздей )
              И моето виждане по въпроса за чука - поне трябва да се направи точен здрав дорник, по който да се чука. Аз бих ползвал някоя шпилка, преса, приспособена скоба и подобни инструменти с които да натикам/издърпвам плавно и силно, без да се разваля формата или някоя повърхност. Но това го пиша без да съм видял нищо, вие си преценето как да е.
              С друг дорник пък може да ползвате някой къртач за бетон... само дорникът да е наистина здрав, че да не се сцепва.

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

                Преди 2 дена поръчах тази скоба, но още я чакам:

                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                Коментар


                • #9
                  От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

                  107 от схемата се оказа не щифт, а елементите на игления лагер. Днес го напънахме яко със скобата и нищо. Вече се замислям за преса. Не мисля, обаче, че трябва да е толкова трудно. 101 и 106 са гумени уплътнения, които ще се сменят, защото заминаха при напъна. Определено не е замислено да се вади така. Почистих го и го огледах отвсякъде и няма щифт и това е. Утре сутринта ще го щракна пак.
                  Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

                    Извинявам се за грешните акъли. Всъщност ако се погледнеше и спецификацията на частите, където пише името и бройката, щеше да стане ясно за какво става дума по-лесно.
                    Успех

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

                      Хич не са грешни. Само не знам дали няма нещо специфично при ваденето или просто е спекло и си трябва яка сила (напр. преса). Ето така изглежда разглобено:

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:cv joint.JPG
Прегледи:1
Размер:20.7 КБ
ID:5278201

                      Виждат се в плика елементите на игления лагер и никъде не се вижда щифт. Оста пак се потвърждава, че е гладка. Тъпа работа.
                      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

                        Ами наскоро вадихме един лагер с диаметър към 90 мм, употребихме сила 10 тона. Нормално е до 2. При вас май диаметърът е 50 мм, не се вижда от снимките, и е защипана на две места. Може би едни няколко тона се полагат. Опитайте с чука да чукнете нещо двутонно отдолу, ако подскочи, значи разполагате със съответната сила
                        Сериозно погледнато, би трябвало карето да издържи няколко тона сила и да успеете.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

                          В тая дупка да не бе да има винт, като на прагата? Впрочем тва каре доста прилича на прагино.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

                            Не - няма. Нито се вижда, нито има на схемата. Днес трябва да пристигнат няколко части поръчани от Мерцедес-Бенц. За съжаление от двете уплътнения, които трябва вече да се сменят (101 и 106) се произвежда само 106, което е и по-елементарно за намиране. 101 заедно с други неща ще се поръчват другата седмица от щатите и затова нещата в момента са на изчакване. Иначе карето отива на преса.
                            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смяна на семеринги на UNIMOG 404

                              Между строителните задачи, които ни налегнаха, днес се стигна до преса и си излезе много културно. Дето се вика "Аз мога и тате може, ама козата си сака пръч". Каза едно яко "прас" както си пише по книгите и излезе. Сега чакам да дойдат липсващите уплътнения от щатите и след няколко дена започваме да сглобяваме
                              Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X