Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DAF 95 XF 430

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • DAF 95 XF 430

    Здравейте колеги, от месец пуснах в експлоатация един ДАФ ХФ 2002 година, 430 конски сили, 16 ръчни скорости ZF + Intarder, Евро 3. Тегли контейнерно полуремарке Къогел 2008 г. Имам няколко въпроса в тази връзка на които ще се радвам някой запознат да даде отговор. 1- Какъв е нормалния разход: Пълен, празен, средно Пълен-Празен, като празен тежи 15500-17000 кг., а пълен около 38000-40000 кг. Интересувам се, защото ми се струва завишен разхода който дава в момента, нарочно направих един курс с шофъора за да го следя как кара и да не краде, направих и един курс сам и разхода си остава висок според мен. Пример: 1-празен 17000кг. пълен 41500 кг. общ пробег 500 км. Среден разход Пълен-празен: 42л./100км. ; 2- празен 15500кг. пълен 32000 кг. общ пробег 1100 км. Среден разход пълен-празен: 36.5л/100км. Камиона върви много добре, технически е отличен, няма пушеци, загуба на мощност или каквито и да е дефекти на реални 600000 км. лично съм го купувал и внасял от чужбина със сервизна документация и т.н., сменени са му всички филтри, масла и течности... Кажете си мнението и евентуално от къде да започна да отхвърлям вероятните причини до решаване на проблема
    2- Ако някой има някаква сервизна документация или инфо, ще ми бъде от полза.
    Мерси предварително.

  • #2
    От: DAF 95 XF 430

    Колега според мен този разход е абсолютно нормален,много зависи и къде се кара,какъв е маршрута.Аз съм имал случай в които при един и същ товар(40-42 тона),но различен маршрут,разлика от 4-5 литра на 100 км.Дори и с различни камиони Ман и Скания.

    Коментар


    • #3
      От: DAF 95 XF 430

      Първоначално публикуван от Avantgarde Преглед на мнение
      Кажете си мнението и евентуално от къде да започна да отхвърлям вероятните причини до решаване на проблема
      ...ами ако е с двойна редукция и бавен диференциал - тоя разход може и да си е нормален.
      В какво състояние е съединителя?

      Коментар


      • #4
        От: DAF 95 XF 430

        То факторите са много. И прекалено малко главно предаване може да води до по-висок разход(в зависимост от пътните условия).Зависи и с каква кабина е,има ли спойлери,как са регулирани.Състояние и вид на ремаркето(специално контейнерните ремаркета оказват различно влияние в зависимост от вида на превозвания контейнер).Разбира се пътните условия са най-важни.Този разход може да е висок,за оптимални условия на движение–по магистрала с лек.равнинен или хълмист характер на пътя.Може и съвсем нормален да е,по пътища с голяма денивелация,много завои,чести спирания/намалявания и тръгване/ускоряване.Също влияят и евентуални по-продължителни престои с работещ двигател.Влияние имат дори метеорологичните условия,температура на околната среда,видове и размер гуми,налягане в тях и какво ли още не.
        Най-добре е,да имаш база за сравнение със същия камион по същия(същите) маршрут.Водача също много влияе на разхода,но предполагам,че си достатъчно опитен и всички тези фактори са ти известни.
        Въпроса за съединителя е излишен–винаги се усеща ако съединителят боксува,не може да е скрита причина за повишен разход.Според мен,ако всичко друго е в нормални граници,е вероятно да има теч на гориво(достатъчно малък и на такова място че да не се открие лесно),има го и варианта някой да е сменил гумите с друг размер,така че тахографа да не отчита реално разстоянията и скоростта.Но това са само предположения.
        Този модел камион е доста разпространен и много фирми все още го използват(в различни модификации).Не би било толкова трудно да събереш информация от собственици на фирми или шофьори за разхода баш на тоя модел.Доколкото аз съм чувал отзивите за марката –има се за икономичен камион,здрав и сравнително опростен и непретенциозен–това са и главните причини да се ползва от доста фирми и да има популярност(и у нас).

        P.S.Във Форума пишат и някои собственици на транспортни фирми и хора имащи повече личен опит в този вид транспорт,а вероятно и с конкретния камион.Сигурен съм,че биха могли да дадат по-конкретна и полезна за теб информация.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #5
          От: DAF 95 XF 430

          За празен на едната страна и натоварен обратно ДАФ това е доста висок разход според Мен.На какъв терен са били тия два курса планински равнинен или смесен и в какво съотношение? С Волво F12 от 88г хенгер 16.2т тара 400к.с. и 12ст.ск.кутия релацията Монтана-Русе празен със средна скорост около 60-65км/ч даде 28л/100км празен и обратно Русе-Монтана с 25.5т товар 38л/100км като подържаше горе долу същата средна скорост.А ДАФ-а се слави като доста по-икономичен камион.Прегледай по спирачките да не задържат някой от колелата.Времето също оказва влияние като например насрещен попътен или страничен вятър.Качество на горивото също е от голямо значение.Имал съм случаи с лоша нафта камиона върви но гори страшно стигал е до 70/100 а бяга като ужилен.

          С колегата cecoa1 явно сме писали заедно но Той е по-бърз.
          0887284106-Митко
          http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
          http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

          Коментар


          • #6
            От: DAF 95 XF 430

            С моя ДАФ до Косово пълно празно ме учуди 27 л. на сто но не съм дигал повече от70км в час.Тогава сърбите доста държеха на това.С 20 тона товар бех Коко кола.А ДафА 380 коня змей брате
            К мирной жизни не пригоден.
            Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
            ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

            Коментар


            • #7
              От: DAF 95 XF 430

              Имам такива 8 бройки и смея да твърдя, че разхода е нормален. Занимавам се с транспорт на бордиви и насипни товари, като не се претоварва, тоест се кара с общо тегло 40т. 2003 година камион по пресечен терен, пълно празно гори 35/37 на 100. Според зависи колко си дърпат шофьорите.. Но това е друга тема. За там си има GPSси и други играчки !
              Non scholae sed vitae discimus.

              Коментар


              • #8
                От: DAF 95 XF 430

                Всичко е огледано по камиона единия пример е по маршрут Варна-Дупница-Варна общото тегло беше 32 т въобще не ги усети камиона , другия Варна-Велико Търново-Варна над 41.5 т. си беше сероизен товар, но пак си върви доволно за мощността. Няма проблеми с мощността, спирачките са проверени. На колеги с брезенти зимната им норма пълен-празен не надвишава 34 говорим за близко тегло и аналогични машини. Смених горивото от Ромпетрол на Лукойл, но не забелязвам осезаема разлика. Само да вметна, че Варна Дупница празен на отиване даде разход 32л./100км. с 20 фута контеинер 13.000 кг е тарата на камиона 2.700-2800 на контейнера общо под 16 т. Събирам мнения и мерси за вниманието.

                Коментар


                • #9
                  От: DAF 95 XF 430

                  Колега, преди да дойде до тебе какво е влачил?

                  Коментар


                  • #10
                    От: DAF 95 XF 430

                    Колега не се заблуждавай,че камион на 8 години е 600000км.В Европа камионите въртят по 200000 на година.Това означава,че е на мин. 1500000км.Моя съвет е да почистиш добре горивната система.Провери дюзите и помпата,турбината.Провери дали не е спукан интеркулера.Провери компресията.При моите също имаше големи аномалий,но им запечатах резервоарите и има голям ефект.Някой шофйори напуснаха,другите паднаха с 5-7л. на 100км
                    SKI-DOO SUMMIT

                    Коментар


                    • #11
                      От: DAF 95 XF 430

                      Krassi, мерси за съветите, наистина си на 100 % прав за километрите по принцип, но в случая говорим за изключение камиона е само с 400 л. резервоар теглил е хладилно ремарке на кратки разстояния, знам му историята пък и състоянието му го потвърждава, затова платих и цена като за 2 г. по-нов милионник. По принцип горивната система съм я оставил за последно, ако другите мерки не дадат резултат. Иначе друго което забравих да кажа е, че беше с гуми размер 315/80/22.5 свалих го на 315/70/22.5 след което направих нужната калибровка на тахографа, така че показва вярно. В момента, на последната предавка с 90км./ч. върви с 1400 об/мин.

                      Коментар


                      • #12
                        От: DAF 95 XF 430

                        Колега, започвай първо с горивната уредба, казано от опит.

                        Коментар


                        • #13
                          От: DAF 95 XF 430

                          Първоначално публикуван от Avantgarde Преглед на мнение
                          Иначе друго което забравих да кажа е, че беше с гуми размер 315/80/22.5 свалих го на 315/70/22.5 след което направих нужната калибровка на тахографа, така че показва вярно. В момента, на последната предавка с 90км./ч. върви с 1400 об/мин.
                          Мда...
                          Това са от 2 до 4 литра на 100 км при дълъг път. Сваляйки размера на гумите все едно си забавил диференциала. Разликата при двата размера с един и същ диференциал е около 100 об/мин при 90 км/ч.
                          Отделно от това - си скъсил предавките - сега камиона дърпа повече на всяка предавка, ама за да се ускориш излизаш много по-лесно от зелената зона, освен ако не ръгаш лоста много бързо...

                          Коментар


                          • #14
                            От: DAF 95 XF 430

                            Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                            Мда...
                            Това са от 2 до 4 литра на 100 км при дълъг път. Сваляйки размера на гумите все едно си забавил диференциала. Разликата при двата размера с един и същ диференциал е около 100 об/мин при 90 км/ч.
                            Отделно от това - си скъсил предавките - сега камиона дърпа повече на всяка предавка, ама за да се ускориш излизаш много по-лесно от зелената зона, освен ако не ръгаш лоста много бързо...
                            С малкото уточнение,че все пак икономията за която казваш зависи от условията на експлоатация.При един терен с големи спускания и изкачвания,може да е точно обратното–камиона да е по-икономичен с тези предавки и гуми.
                            Не е случайно,че всички производители на камиони(не само западноевропейските) предлагат по няколко варианта за гуми и предавки,при определен модел с определени двигатели.Така читавите фирми(подпомагани от читавите дилъри) могат да си избират най-икномичния вариант,спрямо своите условия на работа.
                            Виждал съм модели,с толкова дълги предавки,че при 90км/ч са на 1100об/мин,ама те са за равнинни терени.На пътища с голяма денивелация са по-неефективни поради честите превключвания на предавки под директната.

                            Между другото,има ли обективна причина за смяната на размера гуми,в конкретния случай?(разликата във височината на лафета едва ли би била повече от 30-40мм)
                            Щом не пуши и върви добре,едва ли има нещо по горивната уредба(то вървенето е малко субективно).Но пък един преглед на съответен тестер,няма да навреди.Има двигатели,на които определени детайли по горивната уредба са консуматив и подлежат на подмяна(не става въпрос за филтри)но наистина на големи интервали.В доста мотори се налага и регулиране на клапаните на няколко стотин хиляди километра.При конкретния не знам как е...
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #15
                              От: DAF 95 XF 430

                              Аз го казвам от опит и важи за нашите условия и първокласна пътна мрежа.
                              Ако камиона е теглил хладилник и е бил специфициран за това - диференциала най-вероятно е бил стандартен, а не бърз, което при смяна на гумите с по-малък диаметър има ефект на бавен диференциал, (но с повече негативи защото теглителната сила върху периферията на джантата - т.е. нееластичната част от рамото е същата, като при по-големия размер, разликата в теглителната сила идва само от еластичната част - гумата, където има повече загуби).
                              Т.е. дори при равни обороти на мотора в сравнение с бавен диференциал - избрания вариант ще е с по-голям разход на гориво.

                              Горе долу сметката е - при 90 км/ч, единична редукция и гуми 315/70 или на 315/80:
                              - бърз диференциал около 1200-1300 об/мин
                              - стандартен диференциал около 1300-1400 об/мин
                              - бавен диференциал около 1400-1500 об/мин
                              За да се запази това отношение - диференциала на моделите с високите гуми отговарят на бавния диференциал при ниските.
                              Тъй като почти всички тежки западни камиони ползват агрегати на ZF - сметките са почти универсални.
                              При двойна редукция или при гуми 295/60 оборотите са 100-150 нагоре.

                              Вярно е, че има лудаци, които искат още по-бърз диференциал, ако дърпа дрехарка в Германия няма да е проблем, ма за тука не е удачен вариант защото ще се влачи по баирите.
                              Във всеки случай - бързия диференциал няма да даде по голям разход на гориво - просто камиона ще е доста по бавен. Може да е бърз само ако мощността на камиона е по-голяма от необходимото. Което вече носи по-голям разход, но ние говорим за равни двигатели и разлика само в диференциалите...

                              ПП. Смяната на гумите ще свали общата височина на композицията с около 8-9 см. Но само ако освен гумите, е сменил и лафета (от 185 на 150 мм).
                              Последно редактирано от vlageo; 14-12-10, 10:44.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X