Димът от предишното изстрелване още не се е разсеял, а нов Фолкън изведе 60 спътника за Старлинк
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Първи пилотиран полет на Crew Dragon
Свий
X
-
- 1 like
Коментар
-
Не можеш да стабилизираш антена при тия дадености. Факта че прекъсва за секунди все пак е показателен че са я укрепили достатъчно.
Нещо не толкова насочено към кораб наблизо би решило проблема, но явно става дума за пари.
Впрочем, изстрелване струва 60 милиона, а върнатата първа степен връща над 40 от тях. В същото време Мъск дава 10% отстъпка за изстрелване с употребявана първа степен.
Към момента и в обозримо бъдеще не виждам кой може да му е конкурент при StarLink системата, ако едно изстрелване му излиза вероятно 15-ина милиона. По сметки системата ще му излезе опколо 3 милиарда до окончателния и вид, но се очаква да носи по 6 милиарда годишно.
Конкуренцията ще трябва да прави и тя първи степени за многократна употреба, иначе хич не я виждам как ще устиска на това. 15-20 милиона на изстрелване ми се чини абсолютно невъзможна по друг начин цена.
-
Интересни са правилата, ограниченията и прекатяване извеждането на Spase Gragon с екипаж.
https://spaceflightnow.com/2020/05/2...nrange-aborts/
Охраната, търсенето и спасяването е от военни части.
Falcon 9 Crew Dragon
Kритериите за стартиране в зависимост от времето
Не стартирайте, ако устойчивият вятър на 162-футовото ниво на стартовата площадка надвишава 30 мили/ч (48.3 км/ч).
Не стартирайте при условия на сриващ се вятър на горното ниво, което може да доведе до проблеми с контрола на изстрелващата се ракета..
Не изстрелвайте в продължение на 30 минути, след като светкавица се е наблюдавала в рамките на 10 морски мили от стартовата площадка или траекторията на полета, освен ако не могат да бъдат изпълнени определени условия.
Не изстрелвайте в рамките на 10 морски мили от кумулонимбусен облак, освен ако не могат да бъдат изпълнени критериите за разстояние и температурата, свързани с времето.
Не изстрелвайте в рамките на 10 морски мили от отделен кумулонимбусен облак.
Не изстрелвайте в рамките на 3 морски мили от облак в гръмотевична буря, освен ако не могат да бъдат изпълнени конкретни критерии за разстояние, свързани с времето.
Не изстрелвайте в рамките на 5 морски мили от нарушени метеорологични облаци, които се разпростират на минусови температури и съдържат умерени или по-големи валежи, освен ако не могат да бъдат изпълнени конкретни критерии за разстояние, свързани с времето.
Не стартирайте за 15 минути, ако показанията на полевия инструмент в рамките на пет морски мили от стартовата площадка надвишават + /- 1500 волта на метър или +/- 1000 волта на метър, ако могат да бъдат изпълнени определени критерии.
Не изстрелвайте през облачен слой с дебелина по-голяма от 4500 фута, който се разпростира до температури на замръзване, освен ако не могат да бъдат изпълнени други специфични критерии.
Не изстрелвайте в рамките на 10 морски мили от кумулус облаци с върхове, които се разпростират до температури на замръзване, освен ако не могат да бъдат изпълнени специфични критерии за разстояние, свързани с височината.
Не изстрелвайте в рамките на 10 морски мили от ръба на гръмотевична буря, която излъчва светкавици в себе си 30 минути след наблюдаването на последната светкавица.
Не изстрелвайте през кумулус облаци, образувани в резултат на или директно свързани с дим, освен ако не могат да бъдат изпълнени критерии, свързани с времето.
Не стартирайте, ако метеорологичното време показва нарушение на ограниченията при приводняване в случай на аварийно отделяне на Dragon.
Не стартирайте, ако влошаващо се време покаже висока вероятност от нарушаване на ограниченията при приводняване в случай на аварийно отделяне на Dragon.
Влошаване на времето се следи на повече от 50 места по протежение на северната линия
на Американско източно крайбрежие и в северната част на Атлантическия океан.
Вероятността за настъпване на ограниченията се изчисляват за всяко място, включително граничните условия за вятър, вълни, мълния и валежи.
Show must go on!
LZ1VES
Коментар
-
Толко шум за носител с двигатели на технологично ниво 50-те години на миналия век! Въпреки това разбутаха кошера и определено ще видим нови и интересни неща.
С новия двигател дето разработват ще направят истинска крачка напред.
А и нещо се говори че Старлинка нее баш фърчащ рутер ами мини сателит прехващач, та интернета от космоса може да се отложи.
- 1 like
Коментар
-
Интернета от космоса е комерсиален проект, кото ще носи милиарди годишно. Има да почакаш да се отложи от друго освен технически извънредности.
Двигателят е предвиден за 10 старта. Концептуално може и да не е нищо ново, но технологично със сигурност е. Никой не е правил двигател със замисъл за повторно ползване, камо ли 10-орно.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеИнтернета от космоса е комерсиален проект, кото ще носи милиарди годишно. Има да почакаш да се отложи от друго освен технически извънредности.
.
Дали е вярно или поредната рептилска консТипация незнам. Ще се чуе. А че интернета ще носи мелярди е извън всяко съмнение.
Коментар
-
Тия чичковци от изток така си приказват за всичко, в което нямат участие или поне келепир някъде по веригата. Същите преди няколко дни разправяха че щели да "разследват" колко руски компоненти имало в ракетата на Мъск.
Това е начин на мислене дето току-така не се променя, а още си мислят че без тях земята ще спре да се върти, просто защото... така. Еми да си напънат задниците, да спрат да крадат, да спрат да дялкат с теслата и пилата (сбъркания датчик на Протон е емблематичен пример) и току-виж си върнали статуса на фактор. Не става с политически назначения на целия ръководен състав - трябва да оставиш знаещите и можещите да работят и да чертаят бъдещето, а не да им спускаш послушковци за шефове. Трябва им следващият Корольов, ама в днешно време такъв ще се намери само ако му създадеш условия и поле за действие и взиманен на решения. Не става с "Путя великий ще им удари по 20 камшика и ще направят чудеса". Тия времена свършиха.
...пък и какво ги притеснява, след като доскоро се пуйчеха че територията им е абсолютно неприкосновена за външни атаки? Нещо им издишат тезите.
-
-
Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнениеТолко шум за носител с двигатели на технологично ниво 50-те години на миналия век! ...
Че имат почти готов метанов заместител на РД180 и става за мисия до Марс(и няма друг такъв) са чепухи канешнобайо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
Суперспам - спама на суперите
Коментар
-
Ма то така ангро, спокойно можем да го пишем и от '40-те (щот и Фау 2 е с течногоривен двигател в края на краищата). Явно това урежда душевния комфорт, адептите на източните чичковци (този на самите чичковци, едва ли).Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
- 1 like
Коментар
-
Спарки, на практика ракетните дигатели са почти достигнали предела си. Може и да може с още малко побъзикване с материалите, и горивата да се докарат мааааалко по-ниски цени, но до там.
Следващата стъпка би трябвало да е двигатели на друг принцип. Реактивния де факто е механика. Претоварванията при резки ускорения или маневри ще размажат екипажа и пътниците. В сферата нАучната фантастика се изказват хипотези за принципа на работа на двигателите на НЛО примерно. Идеята е за т. нар. полеви принцип на действие - нещо подобно на електромагнитно, или гравитационно (антигравитационно) поле, което действа едновремено на всички атоми в космическия кораб, вкл. и екипажа и пътниците. По този начин няма претоварвания, и допълнитени ускорения насам-натам. Резки манерви под остри ъгли би трябвало да стават безпроблемно, и не само това. Засега е само хипотеза, т.е. предположение. Но някой ден би трябвало да бъде възможен подобен пробив. Иначе ще си се мотаме с тъпите ракетни движоци на Мъск, като кучка в каручка ...
-
Както се вижда, потенциала за по-ниски цени далеч не е изчерпан. Имаме още много да кОпаме в посока надеждност и цена, поне докато едно изстрелване стане не много по-скъпо от цената на горивото за осъществяването му.
А че концептуално нищо друго не сме измислили - еми не сме. Даже на теория с възможно практическо изпълнение в обозримо бъдеще не сме.
Преди да доживеем потенциалните кардинално различни технологии за това, което сега правим по груб и разхитителен начин (защото друго не сме измислили), ще ни се наложи по същия груб и разхитителен начин да осъществяваме неща, дето ще ни осигурят времето да ги доживеем тези нови технологии.
С гравитационните истории в момента сме на ниво "теоретично доказване на съществуването на топлата вода", без изобщо да сме помирисвали такава на практика.
-
Двигателят на Falcon 9 не е метанов и си е баш концепция от 50те, но технологично е всичко друго, но не и от 50те. Концептуално е най-лесната за подкаване надеждно система и толкоз. Дяволът е в подробностите, обаче.
И концепцията на метановия Raptor не е от вчера, ама реализацията никаква я няма до сега, именно заради технологични проблеми. И други фирми и организации кОпат в тая посока. За Марс става не защото е някаква изключителност като параметри, а защото на Марс може да се произвежда метан. И водород може да се произвежда, ама със съхранението му зорът е много по-голям. Двигателите на совалките са водородни и с доста респектиращи параметри, но очевидно си има причина да се кОпа в посока метан, full-flow. Само заради full-flow-а ефективността се вдига доволно.
Руснаците впрочем са първите, измислили материал, дето да издържа на кислород в условията, които са нужни за да работи турбопомпата на такъв двигател. По него време американците са го мислили за невъзможно.
Истината е че всички имат своите постижения в тия неща. Ама едни ги развиват а други "разследват" защо конкуренцията прави нещо, дето те са проспали. Още по-горичвата истина е че никой сам не може да направи нещата, които могат всички заедно, но очевидно няма изгледи нещо подобно на МКС като концепция за сътрудничество да се случи отново. За жалост.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
- 3 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеРуснаците впрочем са първите, измислили материал, дето да издържа на кислород в условията, които са нужни за да работи турбопомпата на такъв двигател. По него време американците са го мислили за невъзможно.Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Коментар
-
Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
Какво имаш предвид? Окислителят за двигателя на същата Фау 2 е същият втечнен кислород.
Задвижващата част на турбо помпата му работи в режим излишък на гориво. Преобогатената сме излиза орез отделна тръба под формата на яко сажди и се губи (не създава тяга). Не може да се върне в горивната камера, защото ще задръсти всичко със сажди и други такива хубавини.
За да може да се върне в горивната камера, трябва да работи в режим излишък на кислород. Ама преобогатена с кислород смес при тия температури разкатава фамилията на компонентите на помпата. По някое време американците установили че руснаците измислили материал, който да издържа на това.
Идеята е да се стигне до това (Closed cycle):
Такъв е двигателя на N1 за лунната програма на руснаците, такъв е и RD-180. Помпата работи в режим на излипък на кислород, сажди няма, запушване няма, и всичко се връща в горивната камера, създавайки тяга. По времето, по което руснаците правят такъв двигател, американците са мислили че няма материал, който да издържи на кислород под високото налягане и темепратура, под които се намира около турбинната част на помпата.
...обаче, тук има друг недостатък - кислородо-богатата смес, минала през pre-burner-а, достига до горивната камера гореща и под високо налягане, докато горивото не минава през pre-burner и стига "студено", което налага някои ограничения във възможното изходно налягане.
Вместо това, американците правят водороден двигател, където сажди няма (двигателя на совалката RS-25):
2 отделни помпи, работещи при недостиг на кислород, но водорода не прави сажди. С материалите на турбината проблем няма, обаче водородната помпа е дивашки голяма и скъпа (защото трябва повече водород за единица кислород), а освен това в едната помпа имаме потенциален проблем, защото водород и кислород ги дели едно уплътнение. Обаче си остава проблема че горивото стига до камерата под формата на горещ газ, а кислородът не минава през pre-burner и стига студен.
Raptor e това (Full-flow):
Пак 2 помпи, горивната работи с излипък на гориво, кислородната с излишък на кислород - проблема с материала, издържащ на кислородна среда под високо налягане и температура си го има, но няма проблем с уплътненията - ако в горивната помпа през уплътнението между задвижваща и помпена част премине някакво количество гориво, то ще влезе в контакт с вече преобогатена горивна смес и няма да последва нищо, а в помпата за кислород, ако премине кислород през уплътнението, той ще е в контакт с вече преобогатена с кислород смес, и отново няма да последва нищо. Съответно доста по-проста и надеждан конструкция на помпите. Тук и двете съставки минават през pre-burner и достигат до горивната камера под формата на горещ газ, съответно изходните налягания могат да са по-високи, от там и ефективността.
Защо метан - освен че може да се произвежда лесно, не прави сажди. Такъв двигател не може да работи с гориво, което в преобогатен вариант прави сажди като RP-1. Метанът е златната среда - не прави сажди, по-плътен е от водорода и се съхранява много по-лесно.
ПП: СмЕтам, изяснихме въпроса и защо американците пазаруват RD-180 от руснаците - дивашки изгодно им беше за двигател с такива параметри.
Последно редактирано от sparkybg; 08-06-20, 10:06.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
- 2 likes
Коментар
-
РД-180 не е ли на керосин и кислород, ако не се лъжа?
-
Да, на керосин е, но не е full-flow, а е затворен цикъл с помпа, работеща с излишък на кислород. Втората картинка, както съм и писал в текста под нея. Всичкия кислород минава през pre-buurner, а горивото си стига "студено" до горивната камера и се пали чак там. Точно при тоя вид двигател руснаците са решили проблема с материалите за помпата, но другото ограничение, свързано с достигането на горивото в течно състояние до горивната камера, си остава. Веорятно технически е по-просто или просто е било единственото осъществимо към него момент.
Схемите са общи. Спецификите са в реализацията им, от там и изборът на гориво.
По последната схема преди Raptor-а няма друг двигател, изобщо стигнал до фаза тестване. Концепцията е точно толкова стара, колкото и при останалите три. Просто чак сега някой се е хванал да развива технологии за осъществяването и.Последно редактирано от sparkybg; 08-06-20, 13:29.
-
-
Абе горе долу двигателя на Фалкона е 4 цилиндров с карбуратор и делко ама 3д принтиран, Раптора вече ще е турбо инжекция с променливи фази на газоразпределението
Коментар
-
Веско, в интерес на истината др. Фердинанд Порше, е направил електрическата кола, и първият хибрид преди ламаринената Лизи. И при това електромоторите са били вградени в главините на колелата. Батериите стигали само за 30-40 км. и се наложило да монтира ДВГ с генератор. И това всичкото около 1905г. ако не се лъжа. Та и тук нищо принципно ново, подробностите по електрониката, както отбелязва спарки дават някакви възможности, и по-добрите батерии, дават някакъв смисъл на цялата идея.
Обаче никой досега не е успял да повтори експеримента на Тесла с електроколата. Това би трябвало да е нещо принципно ново, като електрозахранване, освен електромотора...
-
Първия серийно произведен електроавтомобил е на Томас Паркър, някъде в 1884 година. Паркър е известен с това, че е електрифицирал Лондонското метро.
Рудолф Дизел прави първите експерименти с двигателя си след 1893 година, а първия му работещ модел е през 1897 година.
Идеята ми беше, че двигателите имат цикличен живот, в зависимост от нивото на науката и развитието на технологиите. Физиката - термодинамика, механика, няма как да променим. Само можем да развиваме малко изучените клонове.
-
@KingOfRoad: Единственото доказателство за "Експеримента на тесла" са думите на някакъв братовчед, според когото колата черпела енергия космически лъчи помощта на 2 метрова антена и кутия с радиолампи.
Дай да не внасаме бълбукатори и в тая тема. Нищо от всичката мистика около Тесла не е доказано, а вече се ровим в много по-фундаментални природни закони, и то от много години. Доказано е само че от един момент нататък си е бил откровено чалнат.
В интернет има достатъчно "работещи прототипи" на дивайси, теглещи енергия от къде ли не. Можеш да си купиш, ако искаш. Всички до един се базират на поголовната неграмотност по отношение на електромагнетизма и естествената невъзможност на всеки да решава уравнения по-дълги от 2 реда.
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар