Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Има ли пилоти или авиационни инженери тук?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Има ли пилоти или авиационни инженери тук?

    Струва ли ви се възможно съвременен самолет да изчезне ей така без никoй да може да каже дума и най важното как?

    Е, явно че може, защото се случи ... но как?
    Ти си това,на което се правиш, затова внимавай на какво се правиш! (Кърт Вонегът)

  • #2
    До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

    В основното уравнение самолетът е нула, а природата - безкрайност. От там нататък всичко е без значение.

    А и не е изчезнал. Намериха останките. Като се дезинтегрира над или в бурен океан - няма много за намиране. Бог да прости загиналите.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
      В основното уравнение самолетът е нула, а природата - безкрайност. От там нататък всичко е без значение.

      А и не е изчезнал. Намериха останките. Като се дезинтегрира над или в бурен океан - няма много за намиране. Бог да прости загиналите.
      Да ... прав си, намериха останки, но има обикновенно комуникация между пилотите и базата, а втози случаи - не. Всички експерти до сега твърдят, че е невъзможно да е мълния или турбуленция. Самолета е нов и Французите са сигурни не е бомба (как може да са сигурни не знам), а тогава какво остава?
      Ти си това,на което се правиш, затова внимавай на какво се правиш! (Кърт Вонегът)

      Коментар


      • #4
        До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

        - Димка в пилотската кабина
        - Пилот ненормалник избил колегите си и плонжирал самолета кикотейки се
        - Счупено стъкло на пилотската кабина, отвявайки всички вътре
        - Извънземни, розови слонове, конспирации, масони
        - Комбинация от лоша видимост и лъжещи инструменти, от което просто се забиват във водата по терлици. Прочети за този случай.

        Комбинация от всичко изброено по-горе, или нищо от изброеното по-горе.

        Причините могат да са хиляди. Самолетът е нищо пред стихията. Преди осем години в Щатите един Ербъс се разпадна понеже влезе в завихрянията на самолет летящ пред него.

        Самолетите са нежни гадинки. И естественото им състояние е да падат, а не да летят. В състояние на летеж ги поддържат техника, технология, майсторство, мерак, наземна поддръжка...

        Едно от гореизброените да го няма (и хиляди неизброени) - и самолетът се устремява към естественото си състояние. Това че кутийката е далеч по-сигурна и комфортна отколкото преди 70 години не я прави по-малко кутийка.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #5
          До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          - Димка в пилотската кабина
          - Пилот ненормалник избил колегите си и плонжирал самолета кикотейки се
          - Счупено стъкло на пилотската кабина, отвявайки всички вътре
          - Извънземни, розови слонове, конспирации, масони
          - Комбинация от лоша видимост и лъжещи инструменти, от което просто се забиват във водата по терлици. Прочети за този случай.

          Комбинация от всичко изброено по-горе, или нищо от изброеното по-горе.

          Причините могат да са хиляди. Самолетът е нищо пред стихията. Преди осем години в Щатите един Ербъс се разпадна понеже влезе в завихрянията на самолет летящ пред него.

          Самолетите са нежни гадинки. И естественото им състояние е да падат, а не да летят. В състояние на летеж ги поддържат техника, технология, майсторство, мерак, наземна поддръжка...

          Едно от гореизброените да го няма (и хиляди неизброени) - и самолетът се устремява към естественото си състояние. Това че кутийката е далеч по-сигурна и комфортна отколкото преди 70 години не я прави по-малко кутийка.
          Значи прашинки в кибритени кутийки викаш ти ...
          Ти си това,на което се правиш, затова внимавай на какво се правиш! (Кърт Вонегът)

          Коментар


          • #6
            До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

            Първоначално публикуван от Lidka Преглед на мнение
            Струва ли ви се възможно съвременен самолет да изчезне ей така без никoй да може да каже дума и най важното как?

            Е, явно че може, защото се случи ... но как?
            Абсолютно възможно. Преди 21 години по време на едно учение на "Варшавския договор", си седяхме с един колега в служебното автобусче, разказвахме си вицове, той излетя на задача....и изчезна. Намериха машината след ден-два, а въпреки че заради учението работеха всички центрове за контрол на въздушното пространство и "целите" се водиха и по планшети в командните пунктове, първоначално дадоха кръг с диаметър 200км.и това в наблъсканото със самолети(тогава) небе на милата ни Родина....тъжно но факт Откъснал съм се от авиацията, отдавна (за съжаление) но след излитане и влизане в "коридора" на нужната височина, на дали има какво да си говорят с контролната кула, над океана е чисто и по-скоро ако някои следи радарната отметка, това е информативно. Тъй като незнам и мястото на катастрофата, може в района да не е имало изобщо радарно покритие, а изчезването да е констатирано от следващия радарен пост, когато във времевия интервал ЧЧ.ММ. полет ХХХ не се е появил на радара.....вероятно после е имало разговори в стил "Абе тоя излетя ли от при вас? Кога, ама сериозно ли? Въййй...." Също така си зависи и от пилотите, но излизайки от зоната на водене на едно летище, може да си пренастроят радиото директно на честотата (канала) на следващото в чиято зона ще влезнат, без значение че между двете летища е радио дупка (необслужван участък) и тъй като предавателите не са свръх мощни, те да са викали нещо, но на непрослушвана честота и т.н......
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

              Е нали имаше твърдения, че от самолета са получени автоматични съобщения за проблеми - късо съединение, и други такива?
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                Аз да ви разкажа малко метеорология, за да подкрепя Goblin за разликата между самолета и въздушния океан:

                В един буреносен/градоносен облак размерът на ледените парчета често надминава 10кг. Говорим за плътен лед десетки сантиметри. За да седят тези буци лед на мястото, където са, е необходим въздушен поток - нагоре, възходящ, с чудовищни (свръхзвукови) скорости. Такъв поток определено има, иначе буците лед нямаше да се образуват в размер, способен да стигне до земята без да се разтопи докрай. По силата на условията в облака, този поток не е постоянен и равномерен, а поривист и пълен с вихри. Движението на тези ледени буци следва вихрите. Ако има нещо друго там, и то ще следва вихрите. Дори ако в единия му край има един вихър, а в другия - съвсем друг. Ако влезе там самолет (правени са такива опити) парчетата, които излизат, са с размер до метър.

                Колкото по-малък и тяговъоръжен е един самолет, толкова по-близо може да мине покрай облака, без напълно да загуби съревнованието с вятъра и да бъде всмукан в мелницата. В това отношение, големите търговски самолети са много, много назад. При тях, задачата се състои в това да не минават през/над области, където може да се образува такава чудесия преди да излязат оттам. И да хвърчат много високо, където такива бурни процеси рядко достигат.

                И после има метеорити. Колкото по-високо, толкова повече. Сблъсък с 200г космическо желязо може да е по-страшен от цяло багажно, пълно с тротил. Малко са, но човечеството лети от сума време. Те спътници сблъскаха преди 2-3 месеца без въобще да се целят (така разказват), какво остава за всички самолети, които човечеството размотава във небето.

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Е нали имаше твърдения, че от самолета са получени автоматични съобщения за проблеми - късо съединение, и други такива?
                Възможно. Подобни прибори са доста автономни и малки - ще сработят, даже на самолета да му се отреже едното крило. Докато падат, ще излъчат каквото знаят.
                Последно редактирано от Goblin; 03-06-09, 17:34.

                Коментар


                • #9
                  До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

                  Малко от това, което аз прочетох в чужд печат: Луи Жобар, председател на Асоциацията на френските пилоти:
                  "Когато летите над Еквадор, преминавате през район, познат като вътрешнотропическа зона на конвергенция(френските пилоти го наричат Черен котел), с огромни облаци-кумулонимбуси. В самолета има радар, който ни дава възможност да видим тези облаци и в случай, че този радар не работи, излитането не е разрешено преди ремонта". (ето една повреда, която би могла да е вкара самолета в крайно опасните метеорологични условия, за които писа Явор.[моя бележка])
                  Дейвид Глив, инспектор за самолетни катастрофи, казва, че би било твърде странно самолетът да е паднал само заради това, че го е ударила мълния и "със сигурност трябва да има и някакви други фактори". Каквато и да е причината за катастрофата, въпросът е как лошото време може да предизвика падане на толкова голям и съвременно оборудван самолет. Една от загадките е това, че от самолета не е изпратен сигнал "SOS".
                  Гей Гратън, английски експерт:
                  "Предполагам, че всичко се е случило прекалено бързо, за да е имало време за "SOS"сигнал. Не вярвам, че става въпрос за прекъсване в електрозахранването, защото в самолета има генератори. Със сигурност пилотите биха изпратили "SOS"сигнал, ако са имали време".

                  Коментар


                  • #10
                    До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

                    Казваха че е станало това, което каза дядо Владо - не се е появил в зоната на покритие на следващия радар. Освен това казаха че са намерили парчета на две места, което значи че се е счупил на две парчета във въздуха, и на голяма височина.
                    Какво е правил в кумулунимбуса не знам, на 8 километра трябва да търсиш облак за да го намериш, на 10 практически няма. Тия самолети обикновено летят на 10, и във всеки случай не им е проблем да се вдигнат още, така че да прескочат всяка буря.
                    Релефа на дъното бил много сложен, не се надяват да намерят черните кутии.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

                      Френският министър на отбраната Ерве Морен не изключва възможността да става дума за терористичен акт.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Какво е правил в кумулунимбуса не знам, на 8 километра трябва да търсиш облак за да го намериш, на 10 практически няма.
                        Абе не е точно баш така. Тук при нас няма, но в тропиците и към екватора се случват стратосферни струи от яките бури отдолу, а и цялата атмосфера там е по-дебела, значи и тропосферата. От друга страна, там във високото мълнии няма вече със сигурност, а всички дружно спекулират с удар от мълния. Може пък да не е летял най-горе.

                        От трета страна, мълнии по самолетите удрят най-редовно и също така най-редовният резултат от това е пребоядисване на две петна изгоряла боя. Някъде четох "веднъж на няколко хиляди летателни часа".

                        Коментар


                        • #13
                          До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

                          При такова развитие на телематиката и комуникациите е наистина учудващо, никой нищо да не знае. Хората следят автобусите, вагони, камиони с ГПС-и, а тук да не се знае какво е станало със самолет за стотици милиони и стотици пасажери...
                          ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                          Коментар


                          • #14
                            До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

                            Както изглежда, най-вероятно ще се окаже атентат. Въздържането по такава версия се дължи основно на факта, че никой не е поел отговорност. Но такъв е бил случаят и с Локърби.
                            При височината, на която е летял (10600 м) разхеметизиране( вследствие на нещо) би довело до почти моментална загуба на съзнание, което също обяснява най-голямата загадка-липсата на SOS сигнал.
                            Версията за електрозахранването ще отпадне, защото този модел има 5 (ПЕТ!) отделни източника на захранване, без да се смятат акумулаторите.
                            По френската статистика, самолет е удрян от мълния веднъж на хиляда летателни часа и почти всички отричат това като възможна причина.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Има ли пилоти или авиационни инжинери тук?

                              Първоначално публикуван от D-MAX Преглед на мнение
                              При такова развитие на телематиката и комуникациите е наистина учудващо, никой нищо да не знае. Хората следят автобусите, вагони, камиони с ГПС-и, а тук да не се знае какво е станало със самолет за стотици милиони и стотици пасажери...
                              Със самолет задачата е определено по-трудна. Нищо друго не се движи толкова бързо, в територия непокрита от клетъчни мрежи. А ако спре внезапно, то обикновено е окончателно и на дълбоко, откъдето никакви сигнали не могат да дойдат.

                              Шофьор на автобус, който седи повреден на пътя, пълен със живи и здрави (и не много щастливи) пътници, най-често е обикновен мърляч. Пилот, чиито повреден самолет е паднал в океана/полето приблизително цял, с някакви оцелели пътници в него, е герой, и такива не са много.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X