Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няма двигател - няма проблем...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Няма двигател - няма проблем...

    Винаги съм си мислел, че гражданската авиация се движи по строги закони и правила...
    Този Ту-154 на Аерофлот ме кара да се замислям дали е така. Лети по международни линии (Дюселдорф - Москва) с двигател по-малко - просто му сложили тапата хората! Има го нащракан на много места из нета, снимали го при излитане и изтръпвали как наближава краят на пистата и той с мъка отлепва...


  • #2
    До: Няма двигател - няма проблем...

    Ако пилотите са руснаци- няма проблеми. Ако бяха американци, щяха да ореват орталъка.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #3
      До: Няма двигател - няма проблем...

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      ...той с мъка отлепва...
      Извинявай но нещо не съм съгласен не с теб, ( както на Макс, Фанатик или Куздов за Фронтерите, так и твоето мнение за "мицуто" съм го приемал като аксиома - вярно,без доказване ) а с тези които публикуват! Аз сам авио инженер (макар и бивш) по основно образование. Това се слага на двигателите отпред и отзад при по-дълъг престой за да попречи на всякаква летяща гад да се свре на сухо и топло и да гнезди или някой да си хвърли вътре пликчето с боклука, в нашата част на света се ползва руската дума "заглушка". Като правило заглушките се слагат върху въздухозаборника (най-отпред) и върху (соплото) най-отзад, а не вътре върху ротора(турбината) Сигурно в случая (на снимката самолета явно рулира с пуснати предкрилки за излитане),мотора е повреден и за да не се върти от насрещния въздушен поток Иван е измайсторил това, вероятно става дума за съвременните еФтинджас авио-маймунджолъци да приберем машината аварийно от скъпите "чужди" летища и наши "добре обучени и платени, ВЕРНИ" другари да и сложат на наше летище някакъв нов и съвсем здрав ( по подправени документи) мотор. Колкото до набирането на височина при излитане никога не съм говорил с пилотите (бойни или граждански) защо в нашия стил на летене излитането и набора на височина става плавно, а западните машини се "забиваха" в небето....ама си е така
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        До: Няма двигател - няма проблем...

        Няма "бивш" авиоинженер Драго ми е, че пишат и професионалисти тук, а не само любители на авиацията като мен.
        Ето източниците на снимката и инфото:
        http://www.airliners.net/photo/Aerof...54M/1417084/M/

        http://www.airliners.net/photo/Aerof...54M/1416570/M/

        Все пак това е един от най-уважаваните авиационни портали по света.
        Странно: и предкрилките, и задкрилките са му в положение за излитане, затова и не се усъмних в текста.

        Коментар


        • #5
          До: Няма двигател - няма проблем...

          Я виж ти то имало и други щури авиатори.
          За да лети 154 голяма заслуга имат българските пилоти.
          Инструкцията по летателна експлоатация е писана от нашите пилоти на лидерните самолети.
          А набирането на височина зависи от много фактори.Боинг имат много по голяма тяговъоръженост и заради нормите за шум набират под по голям ъгъл. А тапите се слагат на въздухозаборника и соплото и обикновенно са по големи и червени.
          М ката излита спокойно на два двигателя ,а това може да е техническо прелитане.
          Последно редактирано от Георги Крумов; 30-10-08, 21:11.

          Коментар


          • #6
            До: Няма двигател - няма проблем...

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            ..и предкрилките... са му в положение за излитане...
            Сигурен ли си в това? Аз не съм любител авиатор, но наскоро пак се повози...ъъъ полетях малко и забелязах, че предкрилките са в това положение при кацане. Не съм съвсем сигурен, но...

            Коментар


            • #7
              До: Няма двигател - няма проблем...

              Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
              Сигурен ли си в това? Аз не съм любител авиатор, но наскоро пак се повози...ъъъ полетях малко и забелязах, че предкрилките са в това положение при кацане. Не съм съвсем сигурен, но...
              Ами не съм сигурен, защото не съм го учил това като дядо владо, но пък съм наблюдателен и съм забелязал, че предкрилките от този тип имат само положения горе и долу и то е еднакво и при излитане и при кацане, докато има и автоматични предкрилки, чието положение зависи от ъгъла на атака на самолета, наричат ги често "носки" от руски и се използват най-често при изтребителите и други маневрени самолети. Не знам на какво си се "возил"
              Задкрилките пък имат повече положения - стандартни за излитане и кацане и междинни, които зависят от скоростта и натоварването на самолета.
              Опааа! Отплеснах се...

              Коментар


              • #8
                До: Няма двигател - няма проблем...

                Нищо, де такава е темата. Обикновено се "возя" на AirBus и винаги вкарвам по едно-две големи, щото ме е шубе, та не помня предкрилките да съм ги виждал в това положение при излитане. Задкрилките са ясни..
                Последно редактирано от Lazar; 30-10-08, 21:32.

                Коментар


                • #9
                  До: Няма двигател - няма проблем...

                  Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
                  Сигурен ли си в това?
                  Обща теория по спомени ( старост нерадост) в ненаучно популярен вид
                  Крилото (образно казано) е равно отдолу и гърбово отгоре за да създава подемна сила. За да се повиши ефективността му при малки скорости ( излитане и кацане) то се "изгърбва" още повече с предкрилки и задкрилки. При излитане след достигане на определена скорост те се убират тъй като въздушният поток при по-висока скорост създава достатъчна подемна сила и при нормално крило. При подхода за кацане ( след 4 завой ) самолета се пада към пистата почти без газ (планира) тогава и надлъжната ос на самолета е под ъгъл (вирната ) спрямо посоката на движение и цялата крилна механизация пак се задейства. Малко преди да се "трясне" на пистата самолета отново "литва" ( подава се газ и гореспоменатия ъгъл почни изчезва) за да кацне меко и контролирано. Оттук нататък подемна сила не ни трябва, съответно предкрилките трябва да се уберат, задкрилките (ако могат) слизат на втора позиция и работят като въздушни спирачки, отгоре на крилото (ако ги има) се отварят клапи които прекъсват нормалния въздушен поток и го завихрат (да не дарпа нагоре) май се казваха интерцептори ама съм забравил соплото (ако има тави екстра) се свива като кокоша трътка и почва да духа напред (реактивен реверс - дава се още газ) , а пилотите натискат спирачка (или поне единия ) и се мачат да държат "пилето на пистата" т.е. видял си правилно, но на земята се пускат при излитане....иначе водката, сельодката и стюардесата може и да променят процедурата
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #10
                    До: Няма двигател - няма проблем...

                    Благодаря за изчерпателния отговор.

                    Иначе, много често след кацане ми се иска да ида и да цапна пилотите по тиквите.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X