Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой е по-добрия самолет - МиГ, или Су?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Този пък шестостенен пето... всъщност е палубния вариант Су -33; забелязва се и пословичната руска немарливост - не са сложени предпазните чохли на двигателите и вече някои си е оставил нещо вътре...

    Коментар


    • #17
      Според фотошопа чохъла е вътре))
      И като знаят къде са го оставили са дигнали и крилата. Някой да не гепи нурсовете)

      Коментар


      • #18
        "Канар" на френски е квото е руското "утка", както отбеляза Стефан.

        За много хора е вариация на тема как да вкараме крилото в сянката на едни дъски.

        Коментар


        • #19
          както е тръгнало ще предложа на колегите от форума на сп.криле да отворят една почетна тема " ДЖИПОВЕ" при тях а ние ще оставим една "самолети" за да обменяме опит те нещата между двете машини са доста общи но друг път ще ги изброя и ...браво за добрите пестове на Volk i стефан
          [img]http://www.danasoft.com/sig/tornadohorn.jpg[/img]

          Use the force young jedi ка'т затънеш в кал до ушите

          Коментар


          • #20

            Кобрата на Пугачов
            Може да бъде изпълнена само със СУ-27
            При нея за около секунда самолета лети напред с опашката
            При посещение на авиосалона пилот от амиканските ВВС казал, че ако срещне във въздуха СУ ще му остане само едно нещо, което да направи - да катапултира
            УАЗ 452АЭ 1975г.

            Коментар


            • #21
              Кобрата я прави и Миг-29. Обаче само с по-малък горивен остатък.
              А само Су-тата могат Кука. Същото като Кобрата само че в хоризонталната равнина. Казват че който прост човек го е виждал после цял живот не е същия и говори само с психиатри))
              Те, повечето няма да успеят и да скочат, щото няма и да разберат че ги атакуват. Новите руски самолети почти никога не включват радарите за да не се демаскират. Ама не им и трябват. Термовизора и телевизора вече виждат на 100 и повече километра. Който иска да поддържа легендата за западната електроника и да лети с джойстик, негова си работа)
              Миг-29 беше първият с прицел на шлема. Сега го има на всички, и на въртолетите. Тогава американците още мислеха че това ще счупи врата на пилота на виражите. А руснаците или пияни, или тъпи, не се сетили за тоя проблем и направили машинката 20 грама Сега ракетите и снарядите отиват където пилота гледа, и това верно е бой като в компютърна игра. А на Су-24 вътрешните пилони изобщо се въртят. Иначе казано може да изстрелва ракети назад ...

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от Стефан
                Миг-29 беше първият с прицел на шлема. Сега го има на всички, и на въртолетите. Тогава американците още мислеха че това ще счупи врата на пилота на виражите. А руснаците или пияни, или тъпи, не се сетили за тоя проблем и направили машинката 20 грама Сега ракетите и снарядите отиват където пилота гледа, и това верно е бой като в компютърна игра.
                Вярно е !
                Освен това този самолет се връща сам на пистата, дори и с мъртъв пилот, защото руснаците владееха едни микровълнови излъчвания за позициониране, а в тия изпълнения има и други интересни примери:
                Черната акула - щурмови хеликоптер Ка при скорост от 200 км./час спокойно може да се завърти около оста си, да обстреля преследваща я цел и после да се върне в изходно положение - без да промени и за секунда скоростта и посоката на полета..

                Коментар


                • #23
                  Тази маневра не е прерогатив на Ка 50. Вярно, че машините с два съосни носещи винта я правят по-лесно и при по-висока скорост.

                  Коментар


                  • #24
                    За оптикопеленгаторите.

                    По въпроса за нашлемните системи за целеуказание и насочване ще кажа следното. Преди няколко години в Графа гостуваха едни американци с A-10. Провеждаха се учебни въздушни боеве между тях и МиГ-29. Да, да, наистина са много различни и въпреки това се получиха много интересни резултата, които изненадаха не само нас но и американците. По стар навик нашите се опитват да прихващат бавните дозвукови щурмоваци с оптикопеленгатора. Но понеже е близък въздушен бой, в един момент пилотите на Тъндърболтите забелязват атакуващите ги МиГ-ове и тук вече става интересно - започват се едни яки маневри по хоризонтала. А-10 е самолет с право крило и е много маневрен, когато е без тежките и влошаващи аеродинамиката подвески. Оказва се че виража е с толкова малък радиус и толкова рязък че главите на оптикопеленгаторите просто го изпускат - не могат да се завъртят с такава ъглова скорост понякога... А американците усетили силата се опитват да излязат в задната полусфера и да обстрелят МиГ-а с онова ужасно нещо GAU-8 (учебно разбира се) Става един такъв въздушен бой а-ла 41-45година
                    Е, после нашите се усетили и включили радарите в режим "близък въздушен бой". Тук вече измъкване няма. И съответно и тягата на МиГ-а... Тъндърболта по хоризонтала - МиГ-а тегли нагоре и атакува отгоре... Та такива неща... Който не вярва да пита Владо Пампоров.
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #25
                      Какво е пък това оптикопеленгатор?

                      Коментар


                      • #26
                        На снимката

                        Виж на снимката в предния край на остъклението на фанара се подава един израстък с формата на капка. Прозрачен е отред. Вътре има термовизор съчетан с лазерен далекомер в повечето случаи. Завърта се синхронно с движенията на главата на пилота, като взима информация от шлема. На практика можеш да насочваш с негова помощ ракетите без да включваш радара и да се демаскираш по този начин. Грубо казано с негова помощ ракетата следи погледа ти и както казваха за МиГ и Су когато тази система още беше нова "може да убива с поглед".
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #27
                          Окото. Инфрачервената система хваща топлината на двигателите, пуска на ракетите, стрелбата с оръдието. Може да ги изпусне само за малко на фона на Слънцето. Като се знаят режимите на турбината, собствения компютър казва на пилота си къде е и какво прави в момента чуждия самолет. Тя и управлява лазерния далекомер - целеуказател. Той освен за разузнаване става и да води ракетите и бомбите. От своя борд, и от другите самолети с които е във връзка. Същото и за наземните цели. Освен това е свързано с телевизионна камера с правилен варио обектив. Използва се тоя диапазон, в който в момента противника не използва смущения. Новите работят на повече от 100 км в насрещен курс и на 300 на догон. На колкото и радарите Обаче не излъчват нищо и никой не усеща че вече са там ...

                          Коментар


                          • #28
                            Абсолютно вярно.

                            Стефан както винаги е точен.
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #29
                              Топлопеленгатор му се казва аз така съм го учил ТП нещо си или изделие Ш пак нещо си. Това че е вързано с шлема не го прави кой знае какво само по бързо се насочва. А иначе за ракетите е вярно само че ако имаш каквито трябва ракети. Като имаш само Р-60 и Р-13 насочваш краставици

                              Коментар


                              • #30
                                хаха

                                Самонасочващите се краставици са хубаво нещо
                                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X