Може ли някой да ми обясни кой е по-добрия самолет - МиГ , или Су ? С какво и защо? Става дума за най-добрите произведения на двете конструкторски бюра.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Кой е по-добрия самолет - МиГ, или Су?
Свий
X
-
Те винаги са били различни. Правени са с идеята да се допълват в системите и на ПВО-то и на ВВС-то. Като цяло Су-тата обикновено са по-големи и сложни системи от по-тежък клас. Заради размерите на нашата си страна никога не е имало нужда пък и възможност да се събере цялата номенклатура.
Миговете като правило са изтребители. Доколкото примерно от средата на войната се е оказало крайно желателно фронтовата авиация да има универсален самолет, от Миг-23 нататък имат и щурмови и бомбардировъчни възможности, но това не променя изтребителния им произход, с всички последствия. От Су-тата има и съвсем специализирани. Су-25 е чист брониран дозвуков щурмовик, Су-24 е оперативен свръхзвуков бомбардировач, който пък изобщо няма аналози и дявол знае какво е. Щото е и изтребител.
Старите работи - стари, може би най-показателна е двойката Су-27 - Миг-29. Те изобщо са проектирани да работят заедно. Малките мигове осигуряват близката зона на големите Су, пробива на ПВО на фронта, и понеже имат и по-малък радиус на действие се връщат. А големите отиват нататък, над вече чиста територия, за да осигурят някъде си над стратегическите обекти действията на големите бомбардировачи, които идват от другаде и отдалече ...
Но като правило Су-тата са по-сложни и скъпи самолети. Миговете са прости войници.
-
Су е руската версия на Йгъл Ф15, скъп и много маневрен - с променлив вектор на тягата, който му позволява единствен в света да изпълнява "кобрата на Пугачев", демек тръгва вертикално нагоре, после незабавно хоризонтира..
Миг е евтиния и масов изтребител, какъвто е Ф16, разликата е че Ф16 се управлява с джойстик, а при Миг 29 трябва да си октопод за да превключваш тумблерите...
Правен с нитове, както се правят тенджерите..
Стария Су е самолета, който свали южнокорейския пътнически Боинг с 300 човека, но не съм сигурен, че битката е била равностойна..
Щурмовия Су е кошмара на муджахидините от Афганистан, но след няколко разфасовани на живо руски пилоти, катапултирали се от ударени щурмоваци, са започнали да имитират дейност и двете страни са били доволни..
P.S. При Ф 16 има ред операции които подлежат на одобрение от бордовия компютър, демек ако претоварването във виража е по-голямо от заложеното колкото и да ръчкаш джойстика няма да стане..
В Миг-29 такива глупости няма и това е предимство във въздушна битка, най-много урината ти да си излезе сама от претоварването, но ако дойдеш в съзнание със сигурност ще си в позиция
" Нужна въсота и скорость! И не жалеть патронов! "!
И разбира се - да не повръщаш в кислородната маска защото след теб има и други пилоти!
Коментар
-
Леле!...
Никой няма на въоръжение нищо с променлив вектор. Никое сегашно Су не е аналог на никой Ф, в аеродинамиката им има принципиални разлики. Никой американски самолет не е стигнал по-далече от силно развити наплави на крилото, но от това до интегралната аеродинамика има колкото от файтона до ферарито. Су-31 - перспективния тежък изтребител и модификациите на Су-30, и палубен, с променливи вектори все едно ще идат на въоръжение в Индия, Китай и Виетнам. Те имат пари, те си ги и купуват. Руската армия няма. Какво има да става с И-42, прототипа на Миг с управляем вектор и даже с обратна стреловидност, никой не знае. Американците нямат и няма да имат свръхманеврен изтребител през следващите 30-50 години, Раптора не е такъв а вече е готов. Прочее, тая концепция има колкото привърженици толкова и противници, и явно те са надделели там.
Корейския боинг го свали Су-7 - малък самолет който прилича на Миг-21 отдалече и е чист прехващач. И разговорите за честност на тая работа ми се струват непочтенни - когато изпращаш разузнавач в чуждото небе няма кво после да хленчиш че кучето го е ухапало.
С Миг-29 - Ф-16 работата е същата - единственото им общо е че това са леките изтребители на двете страни. Глупостите с джойстика са само част от проблемите му. Ама някой ще си купи вила в Испания от тая работа.
Коментар
-
Стефане, обратната стреловидност е на Су, а не на Миг...
Ако това не е така, ще обиколя квартала на ръце...така наречената "утка"..
За корейците си прав..
Един руснак се оплакал на приятеля си, че срещнал дъщеря му в публичен дом....
Приятеля се ядосал и попитал, а ти какво направи !??!
"Е......бу и плачу, плачу и ....бу!" му отговорил той!
Такова беше времето!
Коментар
-
"Утка" е прякор за хоризонтална стреловидност. Значи, като го гледаш откъм муцуната. И-42 е на МИГ и е с обратна стреловидност на плоскостите. Стреловидни са, ама не назад а напред. Че е и двуплощникС предно хоризонтално оперение. Което обаче не може да се сведе до предните крилца на Еврофайтера, които са прости вихрови генератори.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар