Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

    Здравейте
    Тук прочох доста поста с ДАЙТЕ МИ ЧЕРТЕЖИ...моля не опитвайте да си правите такова нещо сами- освеб ако не сте много добър инженер с дълбоки познания за принципа на работа на делтапланера. Наистина изглежда лесно и просто, но точно зад тази привидна простота има много хитри механизми. Предполагам че се знаят доста неща, но самото крило както каза колегата не е само плат и тръби. В него има едни други "пръчки" наречени лати . Те определят аеропрофила на крилото и най-важното ъгъла на атака. Но въпреки че са важни има нещо което е и много по важно - това са ония въжета от горната страна на крилото. Ако ги нямаше тях след като (ако) се излети крилото щеше да влиза в стръмни спирали или странично плъзгане, че и така наречения тък. и всичко би довело до окончателно приземяване. Тази година на Сопот с не моторна делта един руски пилот- който имаше голям стаж зад гърба си почина. Защото точно тези въжета (при напълно изправен и сертифициран делтапланер) се бяха разхлабили. Друго нещо при всеки лек апарат за летене е така наречената тримовка. Или с други думи настройка на крилото- процес с много променливи и с променлив резултат ...
    С две думи не започвайте нещо което не познавате- особено ако от него ще ви зависи живота.
    Сега за мерклиите хаха
    В България още няма много точно разделение за ултралеката авиация. В закона не се прави много ясно разлика какво е ултралека авиация,какво е делта планер какво парапланер и към кой раздел авиация се причисляват. Поради тази причина все още се минава метър.
    Ако искате непременно да летите на делта (била обикновенна или мото) ви препоръчвам сериозен курс. За съжаление в Бг истинските делтаджии са на изчезване( било поради финансови причини, било поради хамалогията да се носи делатат и тн). Делтапланера е наистина сериозна машинка,но е много по-безопасна в полет от други ултралеки апарати, но изисква добър пилот.Плюсовете са че е стабилна в полет, по-висока скорост (относително). Минусите са че тежка (само делатат е около 19кг)отделано ако е мото и количката и двигателя, безини и други неща т.е. си трябва яко ремарке или пъл един микробус-което не винаги е много удобно. Времето са приготвяне от сгънато положение до готова за летене е около 25мин.И не на последно място цената- около 20к а може и повече.
    Ако по принцип искате да летите с по малко средства и да имате по-голяма подвижност- вземете си парапланер. Това е меко крило (всички го бъркат или оприличават на парашут) лесно се купува. Нужния курс е по-лек и като цяло е доста по лесно за научаване. Има възможност да се лети с двигател. И най-хубавото е че за сега няма никакав контрол. в смисал можете да отидете каде си поискате и да излетите( е разбира се трябва да избягвате летища и военни обекти, но ако си подберете мястото няма никой да разбере че сте там). Плюсовете са че е адски лек 6 кг само крилото като цялата нужна екипировка за безмоторно летене е около 17кг. В сгънато положение е като голяма раница тип самар. Цялто оборудване може да се събере в багайника на Рено Клио. и най-вече цената-цялото оборудване коет можете да си представите ще излезе около 5к. Двигател ако искате отделно е около 4-5к нов (но може и 2-ра ръка-споко ако нещо му стане в въздуха просто ще кацнете там кадето не искате- но нормално кацане без опастност за вас).Времето за приготвяне от сгънато положения е за около 6мин. Минусите са, че има някои особености за летенето с него, относителна ниска скорост(повече зависите от силата на вятъра, амортизацията-много зависи но около 4-5 години издържат.курсове има, и мога да ви препоръчам хора в Варна, сопот и софия.(Внимавайте че има псевдо инструктори-ако Ви интересува питайте)
    Така, че за летене има варианти.
    Лично аз съм се спрял на парапланерчето Мога да го занеса навсякъде и в чужбина може да се лети смин средства. Изисква се лицинз който се издава бързо и лесно.
    Надявам се че съм Ви осветлил нещата
    Поздрави
    Land Rover Defender 110SW 300tdi

  • #2
    До: МОТОДЕЛТАПЛАНЕР

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    Чертежи се намират, но мога да ти кажа, че нещата изглеждат много прости а всъщност НЕ СА. За да реализираш адекватно нещо подобно се изисква наистина сериозна подготовка и познаване на доста технологии и материали. Или доста пари...
    Това не е просто едно опънато платнище с няколко тръби и двигател...
    Машините на Авиоделта определено са много добри, за който може да си ги позволи...
    Ами какво да Ви кажа. Аз не съм много съгласен. Че не е лесно не е, но пък и не е трудно въобще в сравнение с леките самолети. Не знам за какви специални технологии точно говори колегата, но за една мотоделта са необходими следните технологии. Пробиване на тръби, завиване на гайки, струговане и фрезоване по-малко. Ако има и други споделете ги.
    Това е най-лесно достъпния моторен летателен апарат. Унас има доста хора, които са строили и строят в момента мотоделти и които няма да откажат помощ и съвети на никой. С тяхна помощ е трудно да се сбърка някаде, дори да не си инжинер завършил авиационна техника. За да построиш един мотоделтапланер адекватно е почти задължително да имаш под ръка струг, още по-добре и фреза, разбира се добри и пълни чертежи, необходимо е и място за построяването му и още някой дреболии. След което трябва да си намериш матерялите, най-вече дураловите тръби, които у нас не се намират много лесно на ниски цени. Най-лесно и бързо се намират от две места Авиоделта и Антон Сергов от Севлиево (аз ги взех от него).
    Относно крилото, аз си го поръчах изцяло готово, но може да си поръчате само плата и да си направите металната част. Може да се поръча готово крило или само плат, пак от двете гореспоменати места.
    За времето и цената не се ангажирам конкретно, но ако имаш свободно врме може да стане и за един месец. А относно разликата в сигурността и цената между повечето самоделни мотоделтапланери в БГ и тези на авиоделта, според мен а и не само- в цената е много голяма, а в сигурността малка. Аз не съм чувал за сериозен инцидент с любителски построен мотоделтапланер у нас. Мотоделтапланерите на авиоделта са същите каквито се строят и от любителите, класическа мотоколичка космос. Ако някой от Вас може да ми каже на какво по-точно се дължи тази неуписуема разлика в сигурността между двата вида мотоделти ще се радвам. Говорил съм с Румен Иванов, шеф на авиоделта, които според мен приема много по-равнодушно идеята за мотоделтапланер собствена постройка от някои от Вас. Дори ми предложи да ми съдейства до извесртна степен.

    С поздрави:
    Ясен Вълков

    P.S.- Аз вече превършвам моята мотоделта. Изработил съм почти всички детайли и елеметни и остава да я събера и да уточня какъв двигател ще използвам. Имам и снимки, но са само на детайлите. Ако някой се интересува мога да му ги пратя.
    Последно редактирано от fantom; 03-01-08, 12:33.
    Родените да пълзят не могат да летят!

    Коментар


    • #3
      xgfu,

      Първоначално публикуван от fantom Преглед на мнение
      Ами какво да Ви кажа. Аз не съм много съгласен. Че не е лесно не е, но пък и не е трудно въобще в сравнение с леките самолети. Това е най-лесно достъпния моторен летателен апарат. Унас има доста хора, които са строили и строят в момента мотоделти и които няма да откажат помощ и съвети на никой. С тяхна помощ е трудно да се сбърка някаде, дори да не си инжинер завършил авиационна техника. За да построиш един мотоделтапланер адекватно е почти задължително да имаш под ръка струг, още по-добре и фреза, разбира се добри и пълни чертежи, необходимо е и място за построяването му и още някой дреболии. След което трябва да си намериш матерялите, най-вече дураловите тръби, които у нас не се намират много лесно на ниски цени. Най-лесно и бързо се намират от две места Авиоделта и Антон Сергов от Севлиево (аз ги взех от него).
      Относно крилото, аз си го поръчах изцяло готово, но може да си поръчате само плата и да си направите металната част. Може да се поръча готово крило или само плат, пак от двете гореспоменати места.
      За времето и цената не се ангажирам конкретно, но ако имаш свободно врме може да стане и за един месец. А относно разликата в сигурността и цената между повечето самоделни мотоделтапланери в БГ и тези на авиоделта, според мен а и не само- в цената е много голяма, а в сигурността малка. Аз не съм чувал за сериозен инцидент с любителски построен мотоделтапланер у нас. Мотоделтапланерите на авиоделта са същите каквито се строят и от любителите, класическа мотоколичка космос. Ако някой от Вас може да ми каже на какво по-точно се дължи тази неуписуема разлика в сигурността между двата вида мотоделти ще се радвам. Говорил съм с Румен Иванов, шеф на авиоделта, които според мен приема много по-равнодушно идеята за мотоделтапланер собствена постройка от някои от Вас. Дори ми предложи да ми съдейства до извесртна степен.

      С поздрави:
      Ясен Вълков

      P.S.- Аз вече превършвам моята мотоделта. Изработил съм почти всички детайли и елеметни и остава да я събера и да уточня какъв двигател ще използвам. Имам и снимки, но са само на детайлите. Ако някой се интересува мога да му ги пратя.
      Съгласен съм с това - естествено, че се строят и ще се строят такива машини. Аз също се занимавах преди с подобни неща. Това, което казах е, че не е чак толкова просто и компромиси с материалите не е желателно да се правят. Тръбите, които се използват са Д16Т по БДС и ГОСТ. Намират се и не са чак толкова скъпи. Аз съм фен на двигателите Субару. Напоследък са ми много интересни автожирите, но там проблемът е с намиране на лопатите за ротора.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #4
        До: МОТОДЕЛТАПЛАНЕР

        Първоначално публикуван от Scrapheap
        Това, което казах е, че не е чак толкова просто и компромиси с материалите не е желателно да се правят. Тръбите, които се използват са Д16Т по БДС и ГОСТ.
        Съгласен съм. А относно сплавите, винаги си имат заместители. Д16Т е най-доброто, но може и Д1Т; 6061-Т6; 2024-Т4; 2017; 6082.
        Родените да пълзят не могат да летят!

        Коментар


        • #5
          До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

          аз също имам желание донякъде и умение за построяване на мото делта планер.
          но нямам чертежи.всичко ми е горе долу ясно но стои въпроса с витлото.откъде как и колко ще струва.аргонов апарат за спойките трябва ли или всички сглобки са разглобяеми.

          Коментар


          • #6
            До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

            Витлото се избира в зависимост от много фактори. Намират се готови.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #7
              До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

              а ориентировъчна цена.

              Коментар


              • #8
                До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

                Дървените двулопатни са най-евтини, но колко точно не мога да ти кажа.
                Едно българско композитно витло с фиксирана стъпка е около 70-80 лв. за хъба и по 100-120 лв на лопата.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

                  звучи добре.но ако е повече лопатково не е ли по ефективно.или му трябва по мощен мотор.да речем донора е субару 1.8 с или без турбо.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

                    Първоначално публикуван от koko11
                    звучи добре.но ако е повече лопатково не е ли по ефективно.или му трябва по мощен мотор.да речем донора е субару 1.8 с или без турбо.
                    ЕА-81 става с шестлопатен пропелер
                    Освен това и редуктор трябва
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

                      Почти всички сглобки са разглобяеми. Има няколко заварки на вилката, моторамката и на още няколко места, но те са от неръждаема стомана или черно което може да се завари и с електрожен.
                      Витлосе определя наистина от доста фактори. Можеш да използваш двулопатково дървено витло, което могат да ти изработят на няколко места у нас. Цената му ще е около 300лв. Витло от композитни матеряли пак има на няколо места, едно от които е при човека от Севлиево с който работя- Антон Сергов. Ето и неговия сайт: http://www.plovdivair1.hit.bg/prop.htm Цаната за лопата е 150лв. а за главина 80лв. Пише и колко лопати са необходими за определен двигател. На теория колкото повече са лопатите, толкова е по голямо к.п.д.-то на винта или е по-ефективно. И на другите места цените са подобни. Разгледайте целия сайт. Има информация и цени за доста неща. Определено е по-евтино от авиоделта. Може да се използва и дървено витло с повече от две лопати (до 6), но не знам от къде се намират и колко струват.
                      При Антон Сергов може да се изкара и курс и да се направи облитане на мотоделтапланера. Но аз за сега все още не съм решил каде точно ще правя тези неща и дали няма да карам курса на моята си делта.
                      Родените да пълзят не могат да летят!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

                        мерси.севлиево ми е на 35 километра ще ида да говоря с човека.`

                        Коментар


                        • #13
                          До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

                          като гледам плата на крилото май е най сериозната инвестиция.
                          само с посочения плат ли може да се оборудва или има и алтернативен такъв.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

                            Първоначално публикуван от Scrapheap
                            Освен това и редуктор трябва
                            Да трябва да се нямалят оборотите. Това може да стане със затворен редуктор със зъбни колела или със ремъчни шайби с клиновиден или назъбен ремък. В Пловдив имало някаква много добра фирма за зъбни колела за назъбени ремъци. Ако не се лъжа се казва "Интербелт" и от нея пазаруват почти всички мотоделтапланеристи от цяла България.
                            Аз съм от Пловдив и ще ми е много удобно, но още не съм стигнал до там.
                            Родените да пълзят не могат да летят!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Полезна информация за мото,делта и парапланеризъм.

                              Ами има и алтернативни варянти, но аз не съм се интересувал. По принцип има хора които си преправят разни безмоторни крила, за да им излезне по евтино, като ги усилват, но аз нямам много информация за това. Ако отидеш Сергов той може да ти обясни.
                              Родените да пълзят не могат да летят!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X