Здравейте
Тук прочох доста поста с ДАЙТЕ МИ ЧЕРТЕЖИ...моля не опитвайте да си правите такова нещо сами- освеб ако не сте много добър инженер с дълбоки познания за принципа на работа на делтапланера. Наистина изглежда лесно и просто, но точно зад тази привидна простота има много хитри механизми. Предполагам че се знаят доста неща, но самото крило както каза колегата не е само плат и тръби. В него има едни други "пръчки" наречени лати . Те определят аеропрофила на крилото и най-важното ъгъла на атака. Но въпреки че са важни има нещо което е и много по важно - това са ония въжета от горната страна на крилото. Ако ги нямаше тях след като (ако) се излети крилото щеше да влиза в стръмни спирали или странично плъзгане, че и така наречения тък. и всичко би довело до окончателно приземяване. Тази година на Сопот с не моторна делта един руски пилот- който имаше голям стаж зад гърба си почина. Защото точно тези въжета (при напълно изправен и сертифициран делтапланер) се бяха разхлабили. Друго нещо при всеки лек апарат за летене е така наречената тримовка. Или с други думи настройка на крилото- процес с много променливи и с променлив резултат ...
С две думи не започвайте нещо което не познавате- особено ако от него ще ви зависи живота.
Сега за мерклиите хаха
В България още няма много точно разделение за ултралеката авиация. В закона не се прави много ясно разлика какво е ултралека авиация,какво е делта планер какво парапланер и към кой раздел авиация се причисляват. Поради тази причина все още се минава метър.
Ако искате непременно да летите на делта (била обикновенна или мото) ви препоръчвам сериозен курс. За съжаление в Бг истинските делтаджии са на изчезване( било поради финансови причини, било поради хамалогията да се носи делатат и тн). Делтапланера е наистина сериозна машинка,но е много по-безопасна в полет от други ултралеки апарати, но изисква добър пилот.Плюсовете са че е стабилна в полет, по-висока скорост (относително). Минусите са че тежка (само делатат е около 19кг)отделано ако е мото и количката и двигателя, безини и други неща т.е. си трябва яко ремарке или пъл един микробус-което не винаги е много удобно. Времето са приготвяне от сгънато положение до готова за летене е около 25мин.И не на последно място цената- около 20к а може и повече.
Ако по принцип искате да летите с по малко средства и да имате по-голяма подвижност- вземете си парапланер. Това е меко крило (всички го бъркат или оприличават на парашут) лесно се купува. Нужния курс е по-лек и като цяло е доста по лесно за научаване. Има възможност да се лети с двигател. И най-хубавото е че за сега няма никакав контрол. в смисал можете да отидете каде си поискате и да излетите( е разбира се трябва да избягвате летища и военни обекти, но ако си подберете мястото няма никой да разбере че сте там). Плюсовете са че е адски лек 6 кг само крилото като цялата нужна екипировка за безмоторно летене е около 17кг. В сгънато положение е като голяма раница тип самар. Цялто оборудване може да се събере в багайника на Рено Клио. и най-вече цената-цялото оборудване коет можете да си представите ще излезе около 5к. Двигател ако искате отделно е около 4-5к нов (но може и 2-ра ръка-споко ако нещо му стане в въздуха просто ще кацнете там кадето не искате- но нормално кацане без опастност за вас).Времето за приготвяне от сгънато положения е за около 6мин. Минусите са, че има някои особености за летенето с него, относителна ниска скорост(повече зависите от силата на вятъра, амортизацията-много зависи но около 4-5 години издържат.курсове има, и мога да ви препоръчам хора в Варна, сопот и софия.(Внимавайте че има псевдо инструктори-ако Ви интересува питайте)
Така, че за летене има варианти.
Лично аз съм се спрял на парапланерчето Мога да го занеса навсякъде и в чужбина може да се лети смин средства. Изисква се лицинз който се издава бързо и лесно.
Надявам се че съм Ви осветлил нещата
Поздрави
Тук прочох доста поста с ДАЙТЕ МИ ЧЕРТЕЖИ...моля не опитвайте да си правите такова нещо сами- освеб ако не сте много добър инженер с дълбоки познания за принципа на работа на делтапланера. Наистина изглежда лесно и просто, но точно зад тази привидна простота има много хитри механизми. Предполагам че се знаят доста неща, но самото крило както каза колегата не е само плат и тръби. В него има едни други "пръчки" наречени лати . Те определят аеропрофила на крилото и най-важното ъгъла на атака. Но въпреки че са важни има нещо което е и много по важно - това са ония въжета от горната страна на крилото. Ако ги нямаше тях след като (ако) се излети крилото щеше да влиза в стръмни спирали или странично плъзгане, че и така наречения тък. и всичко би довело до окончателно приземяване. Тази година на Сопот с не моторна делта един руски пилот- който имаше голям стаж зад гърба си почина. Защото точно тези въжета (при напълно изправен и сертифициран делтапланер) се бяха разхлабили. Друго нещо при всеки лек апарат за летене е така наречената тримовка. Или с други думи настройка на крилото- процес с много променливи и с променлив резултат ...
С две думи не започвайте нещо което не познавате- особено ако от него ще ви зависи живота.
Сега за мерклиите хаха
В България още няма много точно разделение за ултралеката авиация. В закона не се прави много ясно разлика какво е ултралека авиация,какво е делта планер какво парапланер и към кой раздел авиация се причисляват. Поради тази причина все още се минава метър.
Ако искате непременно да летите на делта (била обикновенна или мото) ви препоръчвам сериозен курс. За съжаление в Бг истинските делтаджии са на изчезване( било поради финансови причини, било поради хамалогията да се носи делатат и тн). Делтапланера е наистина сериозна машинка,но е много по-безопасна в полет от други ултралеки апарати, но изисква добър пилот.Плюсовете са че е стабилна в полет, по-висока скорост (относително). Минусите са че тежка (само делатат е около 19кг)отделано ако е мото и количката и двигателя, безини и други неща т.е. си трябва яко ремарке или пъл един микробус-което не винаги е много удобно. Времето са приготвяне от сгънато положение до готова за летене е около 25мин.И не на последно място цената- около 20к а може и повече.
Ако по принцип искате да летите с по малко средства и да имате по-голяма подвижност- вземете си парапланер. Това е меко крило (всички го бъркат или оприличават на парашут) лесно се купува. Нужния курс е по-лек и като цяло е доста по лесно за научаване. Има възможност да се лети с двигател. И най-хубавото е че за сега няма никакав контрол. в смисал можете да отидете каде си поискате и да излетите( е разбира се трябва да избягвате летища и военни обекти, но ако си подберете мястото няма никой да разбере че сте там). Плюсовете са че е адски лек 6 кг само крилото като цялата нужна екипировка за безмоторно летене е около 17кг. В сгънато положение е като голяма раница тип самар. Цялто оборудване може да се събере в багайника на Рено Клио. и най-вече цената-цялото оборудване коет можете да си представите ще излезе около 5к. Двигател ако искате отделно е около 4-5к нов (но може и 2-ра ръка-споко ако нещо му стане в въздуха просто ще кацнете там кадето не искате- но нормално кацане без опастност за вас).Времето за приготвяне от сгънато положения е за около 6мин. Минусите са, че има някои особености за летенето с него, относителна ниска скорост(повече зависите от силата на вятъра, амортизацията-много зависи но около 4-5 години издържат.курсове има, и мога да ви препоръчам хора в Варна, сопот и софия.(Внимавайте че има псевдо инструктори-ако Ви интересува питайте)
Така, че за летене има варианти.
Лично аз съм се спрял на парапланерчето Мога да го занеса навсякъде и в чужбина може да се лети смин средства. Изисква се лицинз който се издава бързо и лесно.
Надявам се че съм Ви осветлил нещата
Поздрави
Коментар