Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ан-225 "Мрия"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ан-225 "Мрия"

    Вчера за втори път ми се удаде възможност да видя този забележителен самолет. До него се бяха "гушнали" по един товарен DC-10 и Boeing 747, много мила картина. Не можах да направя снимки, защото в момента излитахме.
    Ето един линк към една чудесна колекция от снимки на Ан-225 "Мрия" и "Буран":
    http://sfw.org.ua/index.php?newsid=1148779891
    Някои от снимките са от по-ново време (Бурже?).
    Много бих искал да наблюдавам заход за кацане, както и самото кацане на тази машина. Винаги, когато съм наблюдавал кацането на "Руслан" съм оставал с впечатлението, че ме будалкат! Как се държи това чудо във въздуха :-)? Подобно чувство изпитвам, когато гледам работещ...автомобилен диферинциал- уж разбирам какво става, кое се върти и как предава движението и въпреки това си мисля, че нещо ми убягва.
    Гледам снимките на екипажа на "Мрия" след полета с "Буран"- усмихнати пичове след добре свършена работа, никакви героични пози от сорта " We are best of the best". Предполагам, че така изглеждат и пилотите на модифицираните Боинг-и на НАСА за превозването на совалката. Те всъщност са и пионерите в този вид транспортни операции. Ето един линк към техните "работни коне":
    http://en.wikipedia.org/wiki/Shuttle_Carrier_Aircraft
    Тези машини са наистина забележителни инженерни творения и намесването на идеологии, пропаганда, "пиндоси" и "бушмени" биха били неуместни.
    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
    No wahalla.

  • #2
    До: Ан-225 "Мрия"

    Изненада! Утре около 12:00 точно този самолет се очаква да кацне на летище Бургас:
    http://burgas.dir.bg/2007/11/23/news2367634.html
    А аз вчера го видях в Лагос
    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
    No wahalla.

    Коментар


    • #3
      До: Ан-225 "Мрия"

      Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
      Изненада! Утре около 12:00 точно този самолет се очаква да кацне на летище Бургас:
      http://burgas.dir.bg/2007/11/23/news2367634.html
      А аз вчера го видях в Лагос
      А не е изненада аз го чакам от 2 години да кацне тук на 200-300 метра от цеха ни е ще гледаме от първи ред

      Коментар


      • #4
        До: Ан-225 "Мрия"

        Чакаме снимки
        Танки грязи не боятся!

        Коментар


        • #5
          До: Ан-225 "Мрия"

          Да идеш на гарата и да я видиш - разбирам. Обаче гарата да дойде при тебе, че и от небето ...
          Намери камера и го снимай като каца. Сигурно е лют гърч.

          Коментар


          • #6
            До: Ан-225 "Мрия"

            Мойто щерче също ще е на първия ред! Тя е на десет години. Пък аз...
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #7
              До: Ан-225 "Мрия"

              Така отивам аз по-рано за да сложа стълба и кво да видя вече 5 човека ме чакат пред цеха, накачулихме се като гларуси на покрива и чакаме да кацне Мрията а един вятър духа ама издуха ни ушите. В 12.10 нищо не беше кацнало само с духането си останахме иначе приговени с обектив като кюнец, статив и камера а той руснака да вземе да кацне в долината на широките гащи (Истанбул) Тъй че снимки няма

              Коментар


              • #8
                До: Ан-225 "Мрия"

                Пу да го ...
                Бе, чини ми се на мене че тоя самолен не е нещо читав ... Па и кво толкова. Ероплан некъв. Сигурно са го надули с компресора и сега ни будалкат.
                Аре стига бе. Ан-2 некъв, после му написали некви букви ...

                Коментар


                • #9
                  До: Ан-225 "Мрия"

                  Ето най-известната му снимка, за да няма разплакани. Стотици тонове падат върху десетки гуми и в резултат облаци миризлив бял дим



                  Наистина има нещо сбъркано в този самолет. Ето защо не е кацнал на Сарафово - вижте колко му е тясна колеята. При това положение страничният вятър ще е много опасен за него

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ан-225 "Мрия"

                    Много жалко, че пак не кацна на летище Бургас. Сигурно много хора са дошли да го видят и снимат.
                    Паджеровод, тези снимки не са или от авиоизложението (Бурже или Фарнбъроу?), когато Мрия беше "официално" представена на публиката? Нали преди това е била военен самолет, не е минавала летателни изпитания и е нямала сертификат за летателна годност, а и не е летяла извън границите на СССР.
                    Сега се загледах в бордовите номера-на старите снимки е борд СССР 480182, а на новите е с бордови номер СССР 82060.
                    Какво е закрепено на носа на самолета? На снимките от '89 ясно се вижда нещо като "пика" на носа. Нещо свързано с аеродинамиката или това е сензор(и) на някаква бордна апаратура?
                    За колесниците не знам дали изобщо е имало избор да бъдат в друга конфигурация. Ако са закрепени за долната част на крилата, при кацане с товар сигурно ще стане голяма беля. С тези 14 двойни колесника на борд, плюс 2 двойни колесника на носа са постигнали оптимално разпределяне на масата при кацане. Руснаците нали по традиция си проектират самолетите да кацат и на не съвсем равни писти.
                    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                    No wahalla.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ан-225 "Мрия"

                      Руската совалка била ли е на някое от тези изложения!
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ан-225 "Мрия"

                        И аз мислех, че станало по-късно, но съм грешал-веднага са започнали да показват и "Мрия" и "Буран" на света- още месец Май 1989 година са били на изложението в Бурже с междинно кацане в Прага. После ги "довършват" напълно с полета в автоматичен режим на "Буран". Той пък колко е "совалка" е друг въпрос. Стефан беше писал, че всъщност е замислен като космически бомбардировач.Бррр, страшно.
                        Аз бях останал с впечатлението, че са ги демонстрирали доста по-късно. Подвело ме е второто представяне на "Мрия" в Бурже през 2001 год. (този път без "Буран").
                        Ето един линк с много документални снимки и кратко описание на събитията:
                        http://www.buran.ru/htm/foto6.htm
                        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                        No wahalla.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ан-225 "Мрия"

                          "Follow Me"
                          или май по-добре
                          "Trample Me"

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ан-225 "Мрия"

                            Статия в интернет:
                            ...Поради изключителното търсене на услугите на Ан-225, украинското правителство взема решение за създаването на втори „Мрия“[18]. Всъщност строителството на втория модел започва още в края на 80-те години, но в 1994 г. то е спряно,[9] поради липса на средства. Шестте двигателя „Лотарев“ са свалени и използвани за самолетите Ан-124. Очаква се самолетът да бъде готов до 2008 г. Според генералния директор на завода „Авиант“ в Киев, където се доизгражда вторият Ан-225, за завършването на самолета са необходими около 90 милона долара, а като се включат разходите за изпитания, необходимите средства са 120 милиона долара. Украинският транспортен министър Николай Рудковский не уточнява откъде възнамерява да финансира доизграждането на самолета, но посочва, че в държавния бюджет за 2007 г. са предвидени 761,3 милиона украински гривни за самолетостроене.
                            Танки грязи не боятся!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ан-225 "Мрия"

                              Както бях писал в друг форум Мрия е Руслан с прибавени по една секция на крилата и с една секция на фюзелажа.Сложен е още един двигател Д-18 и е направен за превозване на Буран.Излетна скорост около 200 км/ч далжина на пистата с мах тегло около 3000-3400 м.вътре е висок 4.50 м. аз мога да се похваля че съм играл футбол в Руслан и в Ил 86. Във руския авиопром задължително се произвеждат по три екземпляра- първият отива в басейна за статични изпитания, вторият минава динамични и полетни, а третия по изложби и на експлуатационни. На външен вид този за полетните испитания се различава по бързоотварящите се врати. Руснаците са силни в аеродинамиката ,американците в двигателите а французите в авиониката.това би бил идеалният самолет.Навремето бяха направили такъв самолет ЯК 40 със щатски двигатели и с френси авионикс гласяха го за заместник на ДС 3 ,но нещо не се осъществи.Един авиодвигател се разработва нормално за 10 години, а самолет за 5.Но сега толкова се измениха и технологии и програмно осигуряване .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X