Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Flyaway cost

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Flyaway cost

    Термина значи производствена цена. Това е чистият самолет(с двигателите) но без разходите за разработка, експлоатация и съпътстващо оборудване. Мислех си че може да ни е интересно да поровим колко е "Flyaway cost" на по-масовите самолети. Това се е важен показател за много неща. Най-вече за технологичност, възможности за бълване на бройки при нужда и т.н.


    Аз ето така на първо преминаване през Гугъл виждам това:


    F/A-18E/F - $57 милиона.
    F-35A - $85 милиона.
    F-22 - $148.7.
    F-15E: $31.1 през 98-ма. Тука има нещо гнило. Вероятно е три пъти по толкова. Срещам и 85 милиона.
    Gripen C - и тука варира между 32 и 44 милиона.
    Gripen Е - $85 милиона.

    http://www.saffm.hq.af.mil/shared/me...150309-005.pdf

    За Рафал С намирам $62.1 милиона.

    А тук има интересна таблица с цени на придобиване на самолетите (което мисля трябва да е близо до производствена цена). Цените са събирани от официални източници.

    http://www.defense-aerospace.com/dae...inalJuly06.pdf

    Интересно че производствената цена на Грипен и Рафал е почти една и съща, обаче цената на разработката на последният е огромна.


    Aircraft Type Unit Procurement Costs Program Unit Costs Comments
    Rafale C (EUR 51. $ 62.1 (EUR 113.2) $ 135.8 Air force single-seat (inc VAT)
    Rafale M (EUR 56.6) $ 67.9 (EUR 121.4) $ 145.7 Naval version (inc VAT)
    JAS-39C Gripen (Poland bid) $ 68.9 (SEK 552.9) $ 76.07 Swedish version (inc VAT)
    F-18E Super Hornet $ 78.4 $ 95.3 MYP II contract
    Eurofighter (Germany) (EUR 85.7) $ 102.8 (EUR 118.3) $ 141.9 Tranche 2, Dec. 2003 prices
    F-15E Strike Eagle $ 108.2 Not significant FY06 order
    F-35 Joint Strike Fighter $ 115.0 $ 112.5 LRIP aircraft (estimates)
    Eurofighter Typhoon (UK) (GBP 64. $ 118.6 (GBP 78.6) $ 143.8 Tranche 2, July 2004 prices
    Eurofighter (Spain) Not available (EUR 105.6) $ 126.7 Tranche 2, mid 2005 prices
    F-22A Raptor $ 177.6 $ 338.8 FY06 contract.

    За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
    0878 79 20 61 Борис

  • #2
    От: Flyaway cost



    Нещо тези цени на руските машини не мога да си ги обясня?

    Малко помощ?
    За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
    0878 79 20 61 Борис

    Коментар


    • #3
      От: Flyaway cost

      Навярно защото цените са в рубли и при сегашния курс наистина идват доста евтино?
      По темата за двигателите ми бе направило впечатление, че МСК МИГ даваше цена, съответна на под 2млн$ за нов двигател с ОВТ....
      Т.е. при такива курсове това е постижима цена, но не и ако речеш да си ги купиш... Там вече политиката и други фактори могат да променят доста цената
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #4
        От: Flyaway cost

        Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение


        Нещо тези цени на руските машини не мога да си ги обясня?

        Малко помощ?

        Просто е- цените, както и повечето характеристики са малко "измислени", или извън контекст. Например- няма начин максималната скорост на F 22 да е 2700 км/ч, а пък цената от 350млн е получена, като е разделена сумата за цялата програма на броя произведени машини. Конкретно за цените на руските машини- сделката с Китай за Су-35 е 24 машини за $2млрд, по 83млн на машина.

        Коментар


        • #5
          От: Flyaway cost

          Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
          ..
          Интересно че производствената цена на Грипен и Рафал е почти една и съща, обаче цената на разработката на последният е огромна.
          ...
          В това отношение украинците с Ан-178 ме шашнаха - цена за разработка под 200млн.
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • #6
            От: Flyaway cost

            Те на Ан-178 няма и какво да му разработват.Всичко е разработено и изпитано при Ан-148/Ан-158.Просто при Ан-178 ги няма илюминаторите,има задна рампа и усилен под на товарното отделение.
            А цените на руските самолети не са точно такива каквито ги дават в нета,повечето страни купуват руската техника с държавен кредит от руската държава и съществуват цени като за "приятели" и такива като за "България" например.

            Коментар


            • #7
              От: Flyaway cost

              Първоначално публикуван от komuso
              А цените на руските самолети не са точно такива каквито ги дават в нета,повечето страни купуват руската техника с държавен кредит от руската държава и съществуват цени като за "приятели" и такива като за "България" например.
              Имам съмнения, че цените на руската техника които се намират в нета са цени за руската армия, но може и да не съм прав.
              А за политическата цена си съвсем прав, но пък такава техника винаги е на политическа цена.
              За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
              0878 79 20 61 Борис

              Коментар


              • #8
                От: Flyaway cost

                Те западняците се опариха с "безплатна" военна помощ за братски страни и сега всичко е кеш.Докато Руссия продължава практиката на СССР да дава заеми за закупуване на оръжие като много добре знае,че дадени страни този заем няма да го върнат ама нали са "велика сила".
                В средата на този месец беше обявено,че Казахстан купува 7 Су-30СК за 10 милиарда рубли,което по курс рубла-долар прави 28 милиона долара за самолет. Венецуела обяви,че иска да купи нови 12 Су-30МК2 за 400 милиона долара(33-34 милиона за самолет).

                Коментар


                • #9
                  От: Flyaway cost

                  Развитието на цената при F 35 https://medium.com/war-is-boring/how...398#.d9kqnxeo7
                  За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                  0878 79 20 61 Борис

                  Коментар


                  • #10
                    От: Flyaway cost

                    Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
                    Имам съмнения, че цените на руската техника които се намират в нета са цени за руската армия, но може и да не съм прав.
                    А за политическата цена си съвсем прав, но пък такава техника винаги е на политическа цена.
                    Традиционно руската техника си е по евтина. Като за начало е необходимо само да видим производствените и разходи.
                    Както се казва "русия има всички елементи от таблицата на Менделеев" и нищо не и се налага да внася.
                    А точно при електронните компоненти наличието на редки метали и компоненти е структуроопределящо звено.
                    След това: За самолет, работят поне 900-1000 доставчика, които доставят какви ли не чаркалаци.
                    В САЩ това са, 900 фирми, които искат да изкарат печалба и правят значително по-голяма надценка от колкото правят руските държавни предприятия. Като сложим и разходите за труд, които в САЩ са в пъти по високи (САЩ се сред първите 10 с най-високи доходи от глава на населението) излиза, че за една шайба от МИГ трябва да дадът 1 долар, а Локхийд 5, по простата причина, че руснака на час ще направи 10 и ще вземе 2 долара часова стафка, а американеца също ще направи толкова, но там часовата става е 10 долара да речем.....
                    И като направи тези сметки за всичките 800-900 доставчици и като вземе предвид, че има десетки хиляди човекочаса труд по създаването на самолета от страна на конструктурите и инженерите, простата смета излиза, че точно цената на човешкият труд е едно от най-тежките звена в случая.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Flyaway cost

                      И нещо, което забравих да добавя.
                      Каталожните цени при гражданските самолети няма нищо общо с реалните.
                      При сериозни поръчки, цената спада с 50 до 70 процента, а при а380 и 747 това са стотици милиони.
                      Например при 787 от 250 млн, каталожна, не си спомням вече коя компания беше направила поръчката но за 15-20 машини, реалната им цена излезе около 120-130 млн парчето.
                      При 777 пък, при зададена каталожна цена около 300 млн долара, големите авиопревозвачи, от рода на Емирейтс, Катуей, Бритиш, КЛМ, които имат по няколко десетки от тях, го плащат мисля, че беше на половина. Особено Емирейтс, които ги купуват,като топъл хляб, на всяко авиошоу по 40-50 парчета.

                      При военните 100% се късае до договорености, и със сигурност цената варира и в по-високи граници от гражданските, но да не забравяме, че повечето сделки включват и обучение, на пилоти и тех.състав, доставка на наземно оборудван, симулатори и техническо обслужване барабар с резервни части за определен период от време, да речем 5-10 години, което никак не е малко перо в бюджета.
                      А и освен всичко, тези цени много се съмнявам да се реални, кой чул, кой не видял, слага предполагаема цена, осебено при руснаците, при които не водят толкова открива политика и не дават такива подробни и отворени отчети като американците.
                      Държавите с мъдри политици пък, като обявят обществена поръчка за няколко милиарда за доставка на самолети, ЗАДАВАТ КАТО ОСНОВЕН КРИТЕРИИ НА КАНДИДАТИТЕ СЛЕДНОТО НЕЩО: С КАКВО ЩЕ ДОПРЕНЕСЕ ВАШАТА КОМПАНИЯ ЗА НАШАТА СТРАНА АКО ИЗБЕРЕМ ВАС ДА ДОСТАВИТЕ ИЗТРЕБИТЕЛИТЕ НИ?
                      Така, унгария се сдоби със завод на "Електролукс" от швеция, понеже избра Грипен.
                      При холандците нещата отидоха по-надалеч, понеже поръчваха няколко десетки, в предложенията на Боинг, Локхийд, Дасаулт, СААБ, Десаулт и Еврофайтър имаше и проекти за отваряне на авиационни заводи и осигуряване на хиляди работни места.
                      Ето как държавата печели 2 в 1, при мъдри политици.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Flyaway cost

                        Тъй като говорехте за руска електроника,ще Ви помоля да ми покожете руски чип произведен в Русия след 2000 г.Такъв просто няма,всичките чипове за Русия са произведени в Югоизточна Азия-Виетнам и Тайланд и са поне 3 поколения назад от европейските/американските.За качество пък да не говорим.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Flyaway cost

                          И западните чипове /повечето/ също са произведени там. Интел отдавна си правят процесорите в същите държави. Та това не е никакъв критерий. Въпреки това не харесвам никаква руска електроника

                          Коментар


                          • #14
                            От: Flyaway cost

                            Не мога да си спомня с точност на руснаците нямаха ли закон според който за тяхната армия всичко трябва да е произведено на тяхна територия?
                            За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                            0878 79 20 61 Борис

                            Коментар


                            • #15
                              От: Flyaway cost

                              Някъде преди 10 години нали бяха поръчали борнирани джипове Ивеко, даже италианците ги произведоха, но когато дойде време за доставка се оказа, че джипът изобщо не отговаря на стандартите за руската армия и по нататък не знам какво стана. Май някъде четох, че сега италианците щели да ги доставят на украйно, но не съм сигурен.
                              Първоначалната поръчка на Русия е била за над 1000-1200 машини, но колко всъщност са произведени не знам.
                              А след това са доставени и израелски дронове, така че закон едва ли е имало до преди 3-4 години.
                              Друг пример мога да дам за пушките на специалните подразделения на полицията. Имат закупени финландски пушки Сако, в калибър .300 уин и .338 лапауа.

                              НО дори и да има то най-вероятно ще е за "запазване на достойнството".

                              Не се сещам за друга армия 100% или поне 99% от оръжейните образци да са изцяло от родният военно промишлен комплекс.

                              А и относно коментара на колегата за чиповете. Те се произвеждат основно от силиции и, като цяло материалите за тях не са кът.
                              Като споменах ценните метали, имах предвид всички контолери и сензори на-вече за ракетните им системи и радари, а и преди чиповата ера пак са се използвали да каква ли не радио и електро апаратура. . Не случайно Алмаз-Антей е с най-голям оборот сред руските оръжейни достачици.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X