Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Край със совалките ...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Край със совалките ...

    Може и тука, не помня, в един по-шумен сайт даже аз писах защо и как совалките не бива да летят. Какво и колко са писали пряко заетите с това, не ми се и мисли. Обаче величието на Хамерика, технологическото могъщество ... Дрън-дрън. Хрущов е бил поне шлосер, освен идиот. А Буш е бил наркотрафикант освент идиот, и ей го резултата. Сега 7 нещастни глупака треперят на МКС и чакат някой да измисли с кво да ги свалят. Ми ако ги нямаше тъпите руснаци? Такива глупости те са правили в ония времена. А хората знаят много за космоса още от тогава.
    Боже, какво ще стане с единствения свят който имаме? Щом ръководството на свръхсилата невменяемо общество-тинейджър е такова? И също невменяемо. Доколкото знам даже маймуните са наясно че задниците им са червени, и това се вижда по-добре като се покатерят нависоко ...
    Някой да знае кога е следващия за някоя друга планета?
    Така или иначе - Амин за програмата Шатъл.

  • #2
    Дали разбра втората отломка от къде е? Първата била термо плочка!
    LZ1JJJ

    Коментар


    • #3
      Сигурно е имало голямо парче от изолацията на резервоара, то е отчупило нещо от плочките. Ей ги две. Не знаели що се къртело. Глупости. Не мога да повярвам че толкова не могат да смятат напречни резонанси. С отчитане на умората на материала на конструкцията. А ако не могат, кво изобщо правят?
      Нощеска по няква тъпа американска телевизия - то винаги нещо си било падало от нея, ама никой не бил обръщал внимание по-рано. Ма сега като била избухнала предишната, и ау! За такива работи по нашите земи разстрелват. Значи пък винаги са летели с предпоставки за катастрофа. И от тука, и от там - безумие, хубава дума. От "без" и "ум".
      Тоя полет беше само пропаганден, ясно беше че тоя самолет е мъртъв! Очевидно! Обаче стана нещо осиране, президента им определено не е с всичкия си. Ирак, совалки, наглост ... "Пъъърватааа женааа кооомаандиир на совааалкааа! Ууучиитееелкааа в кооосмосааа." Дебили. На училище се коди с книжки и тетрадки а не със силиконови цици, това е то оправянето на образованието. А не отнапред известно убиване на още 7 души за толкова пари. Макар че нищо чудно в момента да въртят някъв холивуд. Сигурно утре ще пратят някой да я разгледа отвънка, и ще я кацат. Със Съюзите ще стане бавно и ще им изпотрошат гръбнаците.
      И ЕСА, европейците, им казаха че правят само глупости, и са изостанали от руснаците с 25 по нещо, и с 30 години по нещо друго, и да не занимават света със себе си. Не, велики били. Да земем да направим бизнес с американски флагове ли ... Нали заравят ковчезите покрити с такова.

      Коментар


      • #4
        ами май една птичка се забила в носа на големия танк докато излитала
        [img]http://www.danasoft.com/sig/tornadohorn.jpg[/img]

        Use the force young jedi ка'т затънеш в кал до ушите

        Коментар


        • #5
          Това не е страшно, на такава височина тя се вдига много бавно щото е още тежка, нали резервоарите са пълни, и земното притегляне още я държи. Размърдва си трътката от стратосферата нагоре, от 10-12 километра. Там няма птици. А над 60 км няма и спори на вируси. А водолазите едва се потапят на 100 метра. Ей го в колко тънко нещо живеем. А дигаме гюрултия сякаш нещо можем. Че и мушките не вземем да изпилим ...

          Коментар


          • #6
            Лешояд, надушил е мършата ама е подранил леко.
            http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Стефан
              Това не е страшно, на такава височина тя се вдига много бавно щото е още тежка, нали резервоарите са пълни, и земното притегляне още я държи. Размърдва си трътката от стратосферата нагоре, от 10-12 километра. Там няма птици. А над 60 км няма и спори на вируси. А водолазите едва се потапят на 100 метра. Ей го в колко тънко нещо живеем. А дигаме гюрултия сякаш нещо можем. Че и мушките не вземем да изпилим ...
              Не съм чел принципа на двигателите на совалките, но знам (дори и от опит), че пиленце попаднало в реактивен двигател на самолет създава много проблеми (при повече късмет изключване на двигател, при по-малко късмет и по голяма птичка дори пожар).
              А това наистина е невероятно. Предишната совалка пропадна заради въпросните термо плочки, на тази старта и беше отложен защото пак имало проблем с тях. Най-после проблема уж е разрешен, излитане и те пак започват да изпадат. Братушките може да не уважават лукса, но безопасността е на ниво. Колко американци загинаха в тез совалки
              LZ1JJJ

              Коментар


              • #8
                dani, птиците правят проблеми в самолетите но в ракетните двигатели не могет те просто нямат въздухозаборник и компресор (турбина) който птицата (умирайки ) да прецака, така че толкова за птичките - не са виновни

                Коментар


                • #9
                  Русский рецепт: чем проще, тем лучше
                  ("Chicago Tribune", США)
                  Я скорее доверюсь Ивану с разводным ключом, чем выпускнику Калифорнийского Политехнического с его научной степенью и навороченным компьютером

                  Майк Томас (Mike Thomas), 28 июля 2005 г.


                  Пришло время сказать русским спасибо. Пришло время поблагодарить их за то, что
                  они держали международную космическую станцию 'на плаву' пока 'шаттлы' разбирали по винтику в 'автосервисе' НАСА. Более двух лет они доставляли туда астронавтов, припасы и вывозили мусор. Без них нам оставалось бы только затопить МКС в океане или замотать топливные баки 'шаттлов' скотчем и надеяться на лучшее.

                  А ведь когда-то чиновники из НАСА хотели вообще выставить россиян из проекта МКС. Они жаловались, что у русских нет ни гроша в кармане, что они ничего не способны сделать вовремя. Эти неумехи-Иваны понятия не имеют о высоких технологиях: они только и умеют, что склепать пару канализационных труб, залить туда керосин, посадить сверху парочку астронавтов и запустить все это к сараю на орбите под названием 'Мир'.

                  Но Билл Клинтон (Bill Clinton) решил: русские должны остаться. Умный парень этот Билл! Дело в том, что русская космическая программа - более безопасна и надежна, чем наша. С тех пор, как 'Колумбия' сгорела в атмосфере, русские успешно доставили на МКС пять экипажей.

                  Русские действуют по принципу: все гениальное
                  просто. Они впервые запустили корабль 'Союз' в 1967 г. У него отказал парашют и космонавт погиб. Еще три космонавта погибли в 1971 г., когда при спуске произошла разгерметизация кабины. Но после этого все пилотируемые полеты в СССР и России обходились без жертв. 'Шаттлы' же стали могилой для 14 астронавтов. Катастрофы 'Колумбии' и 'Челленджера' приостановили американскую космическую программу в общей сложности на пять с лишним лет и обошлись в миллиарды долларов.

                  Русские же, тем временем, просто летают в космос. Они разработали эффективную базовую конструкцию и остаются ей верны. Американцы создали куда более сложный в техническом отношении корабль, и сегодня, почти четверть века спустя, все еще не понимают, как он работает. Для запуска кораблей на орбиту русские используют ракету 'Союз', сконструированную еще в 1960е гг. Она стала 'рабочей лошадкой' их космической программы: на счету 'Союза' более 1000 запусков, он доставлял на орбиту все, что угодно - от военных спутников до космического туриста Денниса Тито (Dennis Tito). Такую ракету конструкторы называют 'простой как топор'. На ум сразу приходит пикап 'Шевроле' 1967 г. - он пробежал уже 245000 миль, насквозь проржавел, но все равно заводится с первого раза. Вот и русские ракеты надежны как скала.

                  Десятки лет эксплуатируя одну и ту же систему, вы изучите ее как облупленную, и сможете устранить любые неполадки. Вы гарантированы от неожиданных 'ударов в спину' из-за прогоревших уплотнительных колец или отвалившихся пластинок теплоизоляции. А если сбой и произойдет, вы сможете быстро выяснить и устранить причину. В 2002 г., когда 'Союз' с автоматическим кораблем взорвался на старте, русские быстро поняли, что это не связано с конструктивными дефектами, и меньше чем через месяц успешно осуществили пилотируемый полет. Сравните это с задержками из-за катастроф американских 'шаттлов'.

                  Русские потратили не одно десятилетие, чтобы свести к минимуму возможность любых неполадок космических систем, а мы все это время двигались в противоположном направлении. Если бы мне пришлось лететь, я бы выбрал 'Союз', а не 'шаттл'. Я скорее доверюсь Ивану с разводным ключом, чем выпускнику Калифорнийского Политехнического с его научной степенью и навороченным компьютером.

                  И в этом я не одинок. Когда китайцы - мастера технологического 'пиратства' - запускали свою программу пилотируемых полетов, они не стали красть чертежи 'шаттла', а скопировали 'Союз'.

                  В 2010 г. 'шаттлы' подлежат списанию. Высокотехнологичная система X-33, которая разрабатывалась для их замены, была настолько высокотехнологичной, что оказалась непригодной для практического использования, и от проекта пришлось отказаться после того, как на него уже было потрачено 1,3 миллиарда долларов. Теперь у нас появилось нечто под названием 'Пилотируемый исследовательский корабль' (Crew Exploration Vehicle): проект обойдется в 15 миллиардов долларов, а первый запуск запланирован на 2014 г. Вместе с ним в нашу космическую программу придут неполадки 'нового поколения'.

                  'Союз' же к моменту первого полета 'шаттла' верой и правдой служил своим создателям почти 15 лет, и будет служить и дальше - после того, как последний 'шаттл' встанет на вечную стоянку в Смитсоновском музее авиации и космонавтики. В отличие от 'шаттла', 'Союз' вечен. Меня нисколько не удивит, что нам снова придется полагаться на него, чтобы выручить из беды программу 'Пилотируемого исследовательского корабля'.

                  Слава Богу, у нас есть эти неумехи-россияне с их 'безнадежно устаревшей' космической программой!

                  Коментар


                  • #10
                    Много красноречиво, по-добре стари технологии, но успешни програми и живи космонавти
                    LZ1JJJ

                    Коментар


                    • #11
                      А сега някой да ме убеди че Х-5 и Туарег са джипове, а УАЗ, ГАЗ, Тойота 40 и всяквите Вилиси са буклук. Целия съм слух!
                      Понеже са на мода преговорите, нашата страна е съгласна да преобърне горния списък! -:О)))

                      Коментар


                      • #12
                        факт е, че русия е номер 1 в космоса, откакто хора ходят натам, но според мен небива да се подценява една огромна държава, която е направила доста полети в космоса и е разработила изцяло своя програма. факт е, че САЩ са номер 2 в там, но според мен и това си е доста престижно място, това че совалките са достигнали края на възможностите си, незначи че всичко свършва до тук, това е огромен опит натрупан с цената на човешки животи и адски много пари и звучи глупаво всичко това да се оценява, като глупости, това е опит, който е от полза за всички нас.

                        по - добре е света да има две космически държави вместо една, независимо каква е цената. в тези начинания винаги са умирали хора, американци, руснаци и всякакви други, които са били достатъчно смели да полетят в космоса. това е огромен труд и тежка отговорност за хората, които качват астронавтите в една консерва и ги пращат незнайно каде, без гаранции за каквото и да било.

                        според мен трябва да се радваме, че има такива хора, а не да си говорим тук колко са смотани защото ние сме смотаните, а те ходят в космоса
                        drive alive

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Стефан
                          А сега някой да ме убеди че Х-5 и Туарег са джипове, а УАЗ, ГАЗ, Тойота 40 и всяквите Вилиси са буклук. Целия съм слух!
                          Понеже са на мода преговорите, нашата страна е съгласна да преобърне горния списък! -:О)))
                          Макар че съм съгласен с теб се чудя какво ще правят руснаците след като износят последните 2 останали им ракети? Завода който ги произвеждаше доколкото четох е приватизиран и произвежда перални и други подобни Руснаците не произвеждат нова ракета Според мен имат ресурс за още само няколко полета и после ще настъпи голяма дупка. На американците ще им трябват години за разработване на ново летателно средство, а братята няма да имат пари да продължат.
                          LZ1JJJ

                          Коментар


                          • #14
                            ))))) Шура, не четете съветски вестници преди лягане!) (Остап Бендер)
                            Силно се съмнявам че ракетните заводи имат технологичното оборудване за производство на перални Те просто няма да успеят да ги направят) Леле, представих си табунче изблещени ракетни академици, които търчат нанякъде с някви ламарини и търсят къде да ги гънат на абканта. И илюминатори от кораби за вратички на перални)
                            Как пък ги преброиха баш 2? Руснаците имат различни ракети за различни случаи в живота. Те се строят постоянно, и може би някои две са в крайните степен на готовност. Тая година приемат две нови - тежката многократна (!!!) Ангара и ... А сега де, после като се събудя
                            Ако американците не се бяха циганили и лъгали, и си плащаха както бяха обещали, щеше да работи и спасителния комплекс, и щяха да им приберат всичките разтреперани недоразумения за ден и половина. Има една ракета, която има скорострелност на стартовия комплекс 2 старта в денонощие (за Протоните това е веднъж на 3 месеца, с голям зор веднъж в месеца, Сатурните, Титаните и бившите совалки са същата песен), и с нея просто може да се улучи станцията само за 2-4 часа с празен спасителен кораб. Изглежда това е ширпотребата от космическите изтребители. Това пък е друга смайваща система която си стои на въоръжение без изменения от 40 години А заекващата публика научи че изобщо има такова нещо преди две
                            През 2006-7 ще приемат новия си многократен кораб. Странно нещо, прилича на ютия, не на совалките и Бурана. Изглежда е смятан и за до Луната. Очевидно крайно демократичните части от света спряха да дават акъл за Чечения, остава да спрат да дават и пари на ония луди, и Путин вече даде заповед "дръж!". Вероятно до пролетта ще се оправят с тая дупка в бюджета. Във всеки случай вече има и заповеди за финансиране на космоса отново.

                            Коментар


                            • #15
                              А, не бях видял по-горе. Няма нужда да изтрепеш толкова хора и да потрошиш толкова пари за да оцениш някаква техническа система. Руската Буря е била готова за използване и зарязана в началото на 60. Бурана беше проектиран за бомбардировач, и даже не му е мислена научна програма. Молнията трябваше да е изтребител за съпровождане на Бураните, и толкова. Машини за края на света. Крилатия космически кораб е глупост по дефиниция. Тия крила тежат, чупят се, убиват, и работят единствено в последните 200 километра от полета.
                              Е?
                              Аз поне не виждам нужда от гениалност, за да се оцени какво та как.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X