Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Идва краят на ракетите носители

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Идва краят на ракетите носители

    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
    Е как коя - 'нашата система 4х4х2'
    Ааа, така може, за миг си помислих, че става въпрос за Слънчевата система...
    Всеки трети е шести

    Коментар


    • #17
      От: Идва краят на ракетите носители

      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
      Е как коя - 'нашата система 4х4х2'
      Ясене, ако погледнеш графиките за ускоренията при изстрелване, ще се убедиш, че ускорението в плътните слоеве не е толкова голямо...
      За мое учудване ускорението при включени бустери на совалката е доста по-ниско отколкото след отделянето им (на около 45км височина)...
      Да, логически има обяснение - ниско динамично съпротивление нагоре, намалена маса и т.н... Ама все пак ограничението в ускорението не е толкова заради хората, а заради големите маси...
      И хората, и големите маси имат един и същи проблем - структурната устойчивост, която пък е подвластна на мащабния фактор. Заради него началните степени на ракетата са лимитиращ фактор, а като се отделят и останат малките, лимитиращ фактор за ускорението стават хората. Хора които могат да издържат ускорения 7-8-9 са скъпи и не особено умни, заради което за съвременните космически програми ускоренията се ограничават до възможностите на средна ръка клинично здрав научен сътрудник. Впрочем със спътниците картинката е абсолютно същата - спътникът може да се направи здрав ама ще стане пък тежък и язък за спестеното откъм ускорения ако ще си го наваксаме с маса.

      Коментар


      • #18
        От: Идва краят на ракетите носители

        То е ясно че стaвa въпрос зa Слънчевaтa системa,нямa дa е рaзбирa се в близко бъдеще,зaщо пък дa не е до Лунaтa ,Мaрс.Ее си нaпрaвиме ретроспекция зa технологичното рaзвитие нa човечеството през последните 20години ,не повече.Тa тоя трaнспорт зa извеждaнето нa тежкогaбaритен товaр в Космосa ,е еднa голямa стъпкa нaпред,по-голям космически корaб е по -лесно дa бъде построен в орбитa,a зaщо не и новa космическa стaнция.Тa не знaм кво толковa чудно имa в тaкивa проекти,то преди 15г.и телефоните бяхa едни други.
        Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

        Коментар


        • #19
          От: Идва краят на ракетите носители

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          И хората, и големите маси имат един и същи проблем - структурната устойчивост, която пък е подвластна на мащабния фактор. Заради него началните степени на ракетата са лимитиращ фактор, а като се отделят и останат малките, лимитиращ фактор за ускорението стават хората.Х ора които могат да издържат ускорения 7-8-9 са скъпи и не особено умни, заради което за съвременните космически програми ускоренията се ограничават до възможностите на средна ръка клинично здрав научен сътрудник. Впрочем със спътниците картинката е абсолютно същата - спътникът може да се направи здрав ама ще стане пък тежък и язък за спестеното откъм ускорения ако ще си го наваксаме с маса.
          Добре казано.
          Ако отпаднат някой фактори, пътят към космоса ще еволюира в геометрична прогресия. От там ...

          Коментар


          • #20
            От: Идва краят на ракетите носители

            По принцип най-близко ми е мнението на Пааджеровод-а.
            Не си представям как подобен мега-аероплан би извадил в орбита масивно "желязо".
            Би бил удобен за превоз на хора, и научни изследвания.
            То и има ред близки проекти.
            Подобно едро хвърчило се явява "ускорител" за друго, което извършва "мисията".
            Изобщо не е лишено от смисъл, но явно теглейки дебелата черта, счетоводителят казва "Не!"...
            Големите очевидни плюсове са многократност на използване, и удобството от липса на специализиран космодрум.
            Може да отиде лесно до най-удобната географска ширина, да изчака ако е необходимо, или да се върне навреме, ако има проблем.
            Във всички случаи ще е добре, ако някой се престраши да построи и използва подобна платформа.
            Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
            0887/осемпет 66 4осем

            Коментар


            • #21
              От: Идва краят на ракетите носители

              Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
              Не си представям как подобен мега-аероплан би извадил в орбита масивно "желязо".
              Ролята му изобщо не е да вади нещо в орбита. Това си е задача на ракетата, която той носи.

              Самолетът е просто един стратосферен космодрум който спестява 2/3 или 3/4 от ракетата.

              Коментар


              • #22
                От: Идва краят на ракетите носители

                Тъй, де.
                Този самолет не си го представям да носи много едра ракета/степен, която да носи по-малко едро желязо.
                Ама аз не съм авио-инженер.Дано ме опровергаят!
                Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                0887/осемпет 66 4осем

                Коментар


                • #23
                  От: Идва краят на ракетите носители

                  Тия не хвърлят излишни ресурси и сили,ще излезне нещо от тоя проект,все пaк трябвa дa имa зaместник нa совaлкaтa.
                  Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Идва краят на ракетите носители

                    Даже и половината ракета да спестиш си е огромен бонус, отделно другите ползи.

                    Ракетите които могат да извеждат стотици тонове в орбита наведнъж са непропорционално скъпи спрямо няколко по-малки за същия товар. Технологиите за сглобяване в орбита доста напреднаха, а и примерно цялата МКС е едни 400-500 тона. Така че за тези чудовища остават само военните приложения, те пък ограничени до единствената държава на която ракетите са основа на военната доктрина.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Идва краят на ракетите носители

                      Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                      Тъй, де.
                      Този самолет не си го представям да носи много едра ракета/степен, която да носи по-малко едро желязо.
                      Точно това е идеята, ама не е ракета, което го прави доста икономично. Примерно като разликата между въртолет и лека кола.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Идва краят на ракетите носители

                        Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                        Големите очевидни плюсове са многократност на използване, и удобството от липса на специализиран космодрум..
                        Даже и тук може би е само първото. Нормална 3-километрова писта на гражданско летище може и да не му стигне за разбега при излитане. А и широчината му е сериозна. Двигателите му са далече от надлъжната ос и ще висят над тревата(образно). Забележете, че дори на А-380 външните двигатели са без реверс, защото на някои писти ще са над тревата.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Идва краят на ракетите носители

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          Даже и тук може би е само първото. Нормална 3-километрова писта на гражданско летище може и да не му стигне за разбега при излитане. А и широчината му е сериозна. Двигателите му са далече от надлъжната ос и ще висят над тревата(образно). Забележете, че дори на А-380 външните двигатели са без реверс, защото на някои писти ще са над тревата.
                          Това нещо не е предвидено да лети от всяко летище....
                          Launch sites: Several sites are under consideration, including Kennedy Space Center, Wallops Island and Vandenberg AFB.
                          Например последната е с писта дълга ~4.7km..
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Идва краят на ракетите носители

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            Това нещо не е предвидено да лети от всяко летище....

                            Например последната е с писта дълга ~4.7km..
                            От друга страна пък, с тази аеродинамика и след като се освободи от горивото и полезния товар, това нещо ще може да кацне и на 500-метрова писта. Трудното било, доколкото съм чел за подобни самолети, въобще да го накараш да кацне.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Идва краят на ракетите носители

                              При всички случаи ще има много "хляб" в този проект, като гледам колко гъсто е населено над главите ни...





                              До сега един килограм изведен в космоса струваше от 13 000 долара с нормална ракета, до 22 000 долара със совалка (ориентировъчни цени, без претенции за голяма точност).
                              Само като пример - "снабдителя" Прогрес, за да закара своят полезен товар от 2600 килограма до международната станция, струва ориентировъчно 34-35 милиона долара ... .
                              А 6 тона, колкото ще вдига самолета - ще дойдат 80 милиона - скъпичко.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Идва краят на ракетите носители

                                Скоро ще стане абсолютно належащо да се разчиства пространството над главите ни, което е пренаселено от стари спътници и отломки летящи с над 8км/с. А и доста скъпи отломки - в тях златото, среброто и други скъпи материали не са пестени.
                                Има една диаграма за ефективността на различните видове двигатели:
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Specific-impulse-kk-20090105.jpg
Прегледи:1
Размер:71.1 КБ
ID:5650331

                                И ракетният е с най-ниска в атмосферата при ниските скорости.
                                Първата степен на ракетите е най-тежка, скъпа и изразходва най-много гориво. За това замяната на ракетната степен със самолет ще поевтини много извеждането на орбита.
                                Извеждането на орбита на КК на части е по-добър вариант от колкото нацяло с една ракета и по други причини освен цената - една авария при изстрелването няма да унищожи целият КК а само част от него.
                                Изобщо за в бъдеще според мен най-ефективно е да се построи междинна станция на орбита която да служи за мост ("Гейтувей") между земната повърхност и космоса. Поне докато не постигнем успехи с "антигравитацията" или не намерим някакъв друг нереактивен принцип движение.
                                Изискванията към апарати за опериране в атмосферата и такива в космическото пространство са много различни и КК съчетаващ и двете е немислим на този етап от техническа и финансова страна.
                                След като имаме "междинната станция" следващият етап е космически заводи на орбита или на луната.
                                Луната е много по-удобна за целта по-няколко причини - ниска гравитация, наличие на гравитация, липса на атмосфера, налични ресурси (руди, метали и т.н.), достатъчно голяма площ за разгръщане на инфраструктура.
                                След като се достигне този етап няма да има нужда от качване на много тежки и обемисти материали на орбита. Основно ще са хората. В космоса има достатъчно ресурси за всичко.
                                Разбира се всичко това няма да е много евтино, поне в началото, но е напълно възможно технически и финансово да се реализира в близките години. Мисля че е по-скоро въпрос на политическа воля на водещите нации в света. Номерът е да се започне, и който започне ще диктува правилата много дълго време. Тръгне ли един - другите ще гледат да не изостанат. Мисля че в момента в САЩ се опитват да запалят двигателя на тази надпревара.
                                Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X