Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

    Общо взето и „плоските“ сопла, и изменението вектора на тягата имат един и същ принцип - промяна конфигурацията на реактивната струя. Т. е. и отражението в/у нея (и респективно ефективността на двигателя) е аналогичен и може да се счита равностоен. Сборният ефект от двете интервенции положително е по-голям отколкото на всяка една по отделно, но надали директно може да се приеме за двоен по стойност. Така би било, ако се осъществяват последователно - т. е. отделно се променя геометрията ѝ и след това посоката.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • #17
      От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

      С точки зрения газодинамики у плоского сопла сплошные недостатки, поскольку при его создании необходимо осуществить переход с круглого сечения (двигатель) на плоское. Потери тяги при этом могут составить 5-7 процентов. Преимущество только одно - обеспечение тепловой незаметности за счет закрывания турбины плоскими лопастями. Этот режим применяется ограниченно: он включается на 5-10 минут для преодоления системы ПВО противника. Для решения этой задачи такие потери допустимы.
      Всеки трети е шести

      Коментар


      • #18
        От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7347064_980x1200_0.jpg
Прегледи:2
Размер:46.3 КБ
ID:5599936
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • #19
          От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

          Първоначално публикуван от Любенов Преглед на мнение
          На съвременните ракети с ИЧ насочване въобще не им е нужна температурата на двигателя за захват, напълно достатъчна е температурата на обшивката на самолета нагрята от триенето.
          Това, ако лети със свръхзвукова скорост само.
          много автомати-слаби резултати!

          Коментар


          • #20
            От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7347064_980x1200_0.jpg
Прегледи:1
Размер:31.7 КБ
ID:5600363Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tiem-kich-f-22-raptor-doi-dau-su-30mkm-datviet.vn-06_1202650.jpg.png
Прегледи:2
Размер:329.1 КБ
ID:5600364
            Всеки трети е шести

            Коментар


            • #21
              От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

              Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
              [ATTACH=CONFIG]727067[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]727068[/ATTACH]
              Как са направени тези снимки? Какво показват?

              Коментар


              • #22
                От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                Показват че ракета с ИЧ насочване го вижда като летящ хамбар. Ако е Стелт.
                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • #23
                  От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                  Хм.... Тези снимки са много красиви, ама приличат на арт изделия.
                  И навярно са във видимия сектор, с обикновен фотоапарат на фона на ясно небе.
                  Самолета прави акробатични фигури с голям ъгъл на атака, а 'дима' е кондензирала влага/мъгла от разредения в дадения участък въздух...
                  Едва ли можем да си правим извода от тях относно ИЧ сигнатура
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                    Първоначално публикуван от blago72 Преглед на мнение
                    Как са направени тези снимки? Какво показват?
                    Показват това -

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    И навярно са във видимия сектор, с обикновен фотоапарат на фона на ясно небе.
                    - а именно, че при наблюдение с невъоръжено око разлика между двата вида сопло няма и че за охлаждането на струята газове явно голямо значение има и обтичането на планера, и какви вихри създава.Също и обтичането на самото сопло.А можем и да предположим, че при развитието на двигателя със стандартно сопло (и УВТ) са успели да изпълнят пакет мерки за намаляване на ИЧ сигнатура, и са довели развитието на конструкцията до предела на възможното в тази насока.



                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    Едва ли можем да си правим извода от тях относно ИЧ сигнатура
                    Не можем.Но, не зная Таргата на каква база прави тези заключение, не би ме учудило ако е прав.
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • #25
                      От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                      Горещите газове са си горещи газове. Като и да се изпускат и разсейват, ако ракетата догонва, ИЧ глава ще ги види. Щом ИЧта глава може да засече газовете на обикновен реактивен мотор, които(си мисля), че са в пъти по-студени от тия на реактивния........................... Не твърдя че съм прав. Разсъждавам си.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                        Мисля че ракетите най-вече захващат това -

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:f22_take_off_rvm.jpg
Прегледи:1
Размер:54.6 КБ
ID:5600387

                        - най-горещата точка.

                        Видна е разликата със стандартното сопло -

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:air_power__f15_eagle_3.jpeg
Прегледи:1
Размер:54.4 КБ
ID:5600388

                        При плоското, забележимо и с просто око, диапазона в който ракетата ще "вижда" е стеснен и ъглите при които двигателя ще "свети" са намалени.
                        Последно редактирано от Самодържец; 20-07-14, 09:33.
                        Всеки трети е шести

                        Коментар


                        • #27
                          Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                          Точно така си мисля и аз, поради което ми стана интересно. Не трябва да се пропуска фактът, че дизайнът на соплото би трябвало да е оптимизиран спрямо съществуващите към момента на разработката Зенитни комплекси. Сигурен съм, че срещу тях той показва подобрени резултати - американците са педантични при проектното си управление и тестовете (а имаше и информация по времето на създаване на този дизайн).

                          Коментар


                          • #28
                            От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                            Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                            При плоското, забележимо и с просто око, диапазона в който ракетата ще "вижда" е стеснен и ъглите при които двигателя ще "свети" са намалени.
                            Снимките са при различен режим на форсаж и едва ли можем да правим извод и от тези снимки...
                            Виж първата снимка по темата - дали не се вижда горящата струя повече на плоското сопло при конкретния режим
                            Предполагам 'криенето' ще е точно разполагане на горивните камери по-навътре в корпуса и двигателя. А също така междинно смесване на горещата струя с по-хладен въздух...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                              Последните снимки са "илюстративни" - ф-15 е сниман при различен режим в сравнение с ф-22 - за онагледяване на предимствата на плоското сопло, видно е че ще е по-трудно за прехват, в сравнение с класическото.
                              Всеки трети е шести

                              Коментар


                              • #30
                                От: Съотношение между тяга и инфрачервена сигнатура при плоско сопло

                                От снимките с кондензиите никакви изводи за ИЧ сигнатура не могат да се направят. Те нямат общо с нея.
                                На ПАК-ФА просто няма никакви действия в посока на намаляването й. В тази част той е като Су-тата от четвъртото поколение.
                                Със сигурност се работи в тази посока, но има видимо изоставане.
                                При Раптъра двигателите са скрити навътре и са топлоизолирани отвън, има ред действия в тази посока.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X