Здравейте!
Имам удоволствието да Ви представя скромното ми посещение на поредното международно авиоизложение Berlin Air Show ILA 2014.
Перфектната организация, многобройните участници и видове представена техника, заедно с прекрасното време превърнаха културно-масовото мероприятие в незабравимо и приятно изживяване. Имаше от всичко за всички- военна и цивилна авиация, спортна, историческа, вертолети, ракети, забавления за децата и не по-назад възможности за бизнес и контакти.
Поради субективните ми интереси, ще представя само една част от всичко, което можеше да се види. За това изигра не малка роля и времето, което неусетно свърши и по едно време се оказа, че трябва да напускам още преди да съм видял всичко (след 8 часа обикаляне). Очевидно за всичко трябват поне 2 дена, дори може би 3. Както и да е. Тука може да се види списък на по-голяма част от видовете летателна техника: исторически, военни, вертолети, транспортни и цивилни.
Организация и провеждане- типично по немски на ниво. Наистина много голям интерес от хора и посетители. Статистически май към 250.000 човека.
С пристигането още от магистралата има допълнителни табели, които да те водят. Още на около 3-4км преди паркингите отцепени от полицията кръстовища и специално маркирани ленти. Самия паркинг представляваше огромно поле трева (няколко декара) оградено и маркирано на парцели, като персонала като на конвеир въвеждаше колите по редове. Ефекта гледан от птичи поглед би изглеждал като пишеща машина, която прави редове на бели листове, буквите са колите и така буква по буква, ред по ред, парцел по парцел. Опашки или задръстване- ниенте, а бяха хиляди коли, такса за целия ден 5 евро. Паркинг за коли, отделно за каравани, отделно за мотоциклети, отделно велосипеди. Множеството от хора след това като змия се изива към летището, където работят поне 40 каси за билети. Ама пак опашка, наистина много бяха посетителите. Викам си, са си ... майката и изпуснах поне 1 час. Е, бяха 10 минути, цена за вход 22 евро която е нищожна предвид видяното и останалите спомени и емоции. Лошото беше, че тоя път са се излигавили и имаше контрол за сигурност подобен на летищата, с охрана и детектори (по-преди като съм ходил нямаше). Та и там отидоха 10 мин. Вероятно заради нетърпението ми се струваха часове, но часовника не лъже.
Ще оставя писането само под форма на дребни коментари (и без това не ми е сила). Нека говори образа. Предварително се извинявам за неперфектното качество на всички снимки. Верно, имаше хора със стативи, с по 2 фотоапарата, столчета и набор обективи- профи работа. Ама за мен си направих извод: на такова събитие или трябва напълно да се отдадеш на фотосите и да дебнеш всичко за снимане. Или трябва да гледаш и да се наслаждаваш на статичната експозиция и летящата техника. Комбинацията от двете дейности определено ги ощетява и ги прави непълноценни.
Така в опита си да снимам една летателна група- нито хубави снимки и направих, нито можах да и гледам самото изпълнение.
Позволих си и да сведа броя на снимките в приемлив за форума брой от 450 на около 170. Доста неща са пропуснати, но няма как да сведеш 8 часа изживяване в вид и форма на форумно представяне. Приятно гледане.
Още на отиване по пътя се виждаше туловището на глигана Ан-124 на авиокомпания Волга-Днепр

Това хели постоянно кръжеше и май имаше координираща функция или снимаше

новата ракета въздух-въздух (в-в) Метеор, предвидена за Еврофайтъра

контейнер за насочване и разузнаване Инерт, вече на въоръжение поне в немските ВВС

тая ракета не и разбрах случая, май е за близък въздушен бой

и пак Метеор-а.

ВО-105 на немските ВВС

и неговия заместник новия ЕС-135 на Еврокоптер

един стар ветеран с американски произход

Та какво викат нашите ВВС- ако имало облачност не можело да има парад?! Е очевидно на това шоу не са го знаели това и не са го разбрали. Половината ден беше с такива облаци, които според думите на коментаторите бяха на височина 1000-1200 метра. А имаше и групови изпълнения в близък порядък. По нататък на снимките се вижда.

Немски ЗРК "Патриот"

Най-големия пътнически самолет на Еърбъс, А-380 на Емиратските авиолинии

За протокола: влизането в повечето машини беше разрешено, но пред тях се виеха гигантски опашки от желаещи. а това отнема ценно време, което ако инвестираш, трябва да жертваш други неща за гледане. Най-строго беше при американските машини- влизане по няколко човека и оставяне на личния багаж на страна. Мисия невъзможна, ако искаш да видиш от вътре дори само 5 машини. Но поне заради това можеха да се снимат сравнително лесно. На другия полюс немските машини- пълен достъп, но за снимки забравяш, всички са накачурени от деца и любопитни зяпачи. Дори някои не съм ги снимал или много лошо.

предния колесник на А-380


новия ЕС-145 на Еврокоптер



новия военнотранспортен NH90


И най-новия военнотранспортен самолет А-400 пак на Еърбус.


моторизацията му, 4 броя



Имам удоволствието да Ви представя скромното ми посещение на поредното международно авиоизложение Berlin Air Show ILA 2014.
Перфектната организация, многобройните участници и видове представена техника, заедно с прекрасното време превърнаха културно-масовото мероприятие в незабравимо и приятно изживяване. Имаше от всичко за всички- военна и цивилна авиация, спортна, историческа, вертолети, ракети, забавления за децата и не по-назад възможности за бизнес и контакти.
Поради субективните ми интереси, ще представя само една част от всичко, което можеше да се види. За това изигра не малка роля и времето, което неусетно свърши и по едно време се оказа, че трябва да напускам още преди да съм видял всичко (след 8 часа обикаляне). Очевидно за всичко трябват поне 2 дена, дори може би 3. Както и да е. Тука може да се види списък на по-голяма част от видовете летателна техника: исторически, военни, вертолети, транспортни и цивилни.
Организация и провеждане- типично по немски на ниво. Наистина много голям интерес от хора и посетители. Статистически май към 250.000 човека.
С пристигането още от магистралата има допълнителни табели, които да те водят. Още на около 3-4км преди паркингите отцепени от полицията кръстовища и специално маркирани ленти. Самия паркинг представляваше огромно поле трева (няколко декара) оградено и маркирано на парцели, като персонала като на конвеир въвеждаше колите по редове. Ефекта гледан от птичи поглед би изглеждал като пишеща машина, която прави редове на бели листове, буквите са колите и така буква по буква, ред по ред, парцел по парцел. Опашки или задръстване- ниенте, а бяха хиляди коли, такса за целия ден 5 евро. Паркинг за коли, отделно за каравани, отделно за мотоциклети, отделно велосипеди. Множеството от хора след това като змия се изива към летището, където работят поне 40 каси за билети. Ама пак опашка, наистина много бяха посетителите. Викам си, са си ... майката и изпуснах поне 1 час. Е, бяха 10 минути, цена за вход 22 евро която е нищожна предвид видяното и останалите спомени и емоции. Лошото беше, че тоя път са се излигавили и имаше контрол за сигурност подобен на летищата, с охрана и детектори (по-преди като съм ходил нямаше). Та и там отидоха 10 мин. Вероятно заради нетърпението ми се струваха часове, но часовника не лъже.
Ще оставя писането само под форма на дребни коментари (и без това не ми е сила). Нека говори образа. Предварително се извинявам за неперфектното качество на всички снимки. Верно, имаше хора със стативи, с по 2 фотоапарата, столчета и набор обективи- профи работа. Ама за мен си направих извод: на такова събитие или трябва напълно да се отдадеш на фотосите и да дебнеш всичко за снимане. Или трябва да гледаш и да се наслаждаваш на статичната експозиция и летящата техника. Комбинацията от двете дейности определено ги ощетява и ги прави непълноценни.
Така в опита си да снимам една летателна група- нито хубави снимки и направих, нито можах да и гледам самото изпълнение.
Позволих си и да сведа броя на снимките в приемлив за форума брой от 450 на около 170. Доста неща са пропуснати, но няма как да сведеш 8 часа изживяване в вид и форма на форумно представяне. Приятно гледане.
Още на отиване по пътя се виждаше туловището на глигана Ан-124 на авиокомпания Волга-Днепр

Това хели постоянно кръжеше и май имаше координираща функция или снимаше

новата ракета въздух-въздух (в-в) Метеор, предвидена за Еврофайтъра

контейнер за насочване и разузнаване Инерт, вече на въоръжение поне в немските ВВС

тая ракета не и разбрах случая, май е за близък въздушен бой

и пак Метеор-а.

ВО-105 на немските ВВС

и неговия заместник новия ЕС-135 на Еврокоптер

един стар ветеран с американски произход

Та какво викат нашите ВВС- ако имало облачност не можело да има парад?! Е очевидно на това шоу не са го знаели това и не са го разбрали. Половината ден беше с такива облаци, които според думите на коментаторите бяха на височина 1000-1200 метра. А имаше и групови изпълнения в близък порядък. По нататък на снимките се вижда.

Немски ЗРК "Патриот"

Най-големия пътнически самолет на Еърбъс, А-380 на Емиратските авиолинии

За протокола: влизането в повечето машини беше разрешено, но пред тях се виеха гигантски опашки от желаещи. а това отнема ценно време, което ако инвестираш, трябва да жертваш други неща за гледане. Най-строго беше при американските машини- влизане по няколко човека и оставяне на личния багаж на страна. Мисия невъзможна, ако искаш да видиш от вътре дори само 5 машини. Но поне заради това можеха да се снимат сравнително лесно. На другия полюс немските машини- пълен достъп, но за снимки забравяш, всички са накачурени от деца и любопитни зяпачи. Дори някои не съм ги снимал или много лошо.

предния колесник на А-380


новия ЕС-145 на Еврокоптер



новия военнотранспортен NH90


И най-новия военнотранспортен самолет А-400 пак на Еърбус.


моторизацията му, 4 броя




Коментар