Сибирски, обърни внимание на колесника - колко боен товар може да носи това?Виж на по-горната снимка и колесника на Як-130 - китайското е все още далеч от този клас самолет, на Т-50
И УБС (учебно-боен самолет) за бъдещи летци на ПАК ФА, Як-130:
Не съм подозирал че някога ще мога да нарека самолет "сладък", но това нещо е сладко почти колкото любимеца ми Поликарпов И-16. Да даде Оня Горе някой ден оръжията да се сравняват единствено по критерий красота - съветското и руското наистина ще оберат всички призове. Дори уазката
Конкурс на создание нового УБС был объявлен в конце 1980-х годов. Новая машина должна была стать двухдвигательным универсальным самолётом для подготовки лётчиков, начиная от первоначального лётного обучения и заканчивая особенностями боевого применения, а также для поддержания лётных навыков в строевых частях.
ВВС выбрали два проекта — Як-130 и МиГ-АТ. Для разработки нового самолёта требовались большие средства, которых не имели ни разработчики, ни Министерство обороны России, поэтому самолёты проектировались совместно с иностранными фирмами — Як-130 с итальянской Aermacchi, а МиГ-АТ — с французскими компаниями. Из-за разногласий с итальянским партнёром совместная разработка Як-130 на завершающем этапе прекратилась. Компания Aermacchi получила всю конструкторскую и техническую документацию на планер самолёта, после чего выпустила собственный учебно-тренировочный самолёт — M-346.
Гласувам всеки един от производителите да е можел да си го проектира и произведе без чужда помощ, тъй че остава да ги разделя по показатели и да поръчвам. Свръхзвуков казваш китайския ?
Коментар