Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Купуваме стари F-16 без конкурс

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

    Първоначално публикуван от Sibirski Преглед на мнение
    Нелош опит, ама Касперски не спи!
    Лоша работа, ако даже сайтът на института, който обезпечава федералните власти с информация и анализи, е хванал буби ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Генерал от разузнаването, понастоящем на друга правителствена служба говори за "Божествена предопределеност" ...
      Аз отдавна казах, че темата е минала във веселата част.
      Просто, ако някой има контакти с хора запознати по темата, и на политическо, и на техническо ниво да се пробва да ги покани да коментират тук, ако желаят.
      Всеки трети е шести

      Коментар


      • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

        На мен ми е интересно, какво значи "НАТО-съвместим самолет"? Авиониката ли, системата "свой-чужд" ли, самолета да може да ползва НАТО-вски оръжия и боеприпаси ли?
        Питам, защото знам, че западните системи оръжия са много по-назад в унификацията от руските. Много и различни производители се конкурират, и между самолетите им едва ли има много общо. Та в този ред на мисли израелските ВВС съвместими ли са с НАТО? Знам, че те правят много добра модернизация на Миг-21 и си летят с тях.
        И въпросът е:- "не можем ли да си купим, каквото ни харесва и да го направим "НАТО-съвместимо"? То и Швеция не е в НАТО, но прави "НАТО-съвместими" самолети. Вероятно има и "НАТО-несъвместими" версии за други страни...
        Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

        Коментар


        • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

          Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
          На мен ми е интересно, какво значи "НАТО-съвместим самолет"? Авиониката ли, системата "свой-чужд" ли, самолета да може да ползва НАТО-вски оръжия и боеприпаси ли?
          Питам, защото знам, че западните системи оръжия са много по-назад в унификацията от руските. Много и различни производители се конкурират, и между самолетите им едва ли има много общо. Та в този ред на мисли израелските ВВС съвместими ли са с НАТО? Знам, че те правят много добра модернизация на Миг-21 и си летят с тях.
          И въпросът е:- "не можем ли да си купим, каквото ни харесва и да го направим "НАТО-съвместимо"? То и Швеция не е в НАТО, но прави "НАТО-съвместими" самолети. Вероятно има и "НАТО-несъвместими" версии за други страни...
          Както се пише по форумите: +1
          За мен отговора е че можем, но трябва да им се озъбим(а не нагъзим).Но, има едно "но", аз така си мисля, че е възможно чисто технически, ама тоя извод си го правя на база информацията от общо достъпните "открити източници".Та може и да съм в заблуда.
          Всеки трети е шести

          Коментар


          • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

            Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
            На мен ми е интересно, какво значи "НАТО-съвместим самолет"? Авиониката ли, системата "свой-чужд" ли, самолета да може да ползва НАТО-вски оръжия и боеприпаси ли?
            Питам, защото знам, че западните системи оръжия са много по-назад в унификацията от руските. Много и различни производители се конкурират, и между самолетите им едва ли има много общо. Та в този ред на мисли израелските ВВС съвместими ли са с НАТО? Знам, че те правят много добра модернизация на Миг-21 и си летят с тях.
            И въпросът е:- "не можем ли да си купим, каквото ни харесва и да го направим "НАТО-съвместимо"? То и Швеция не е в НАТО, но прави "НАТО-съвместими" самолети. Вероятно има и "НАТО-несъвместими" версии за други страни...
            Всичко. Системи за разпознаване, радиовръзка, навигация, обмен на данни с AWACs и наземни системи, зареждане с гориво, наземно техническо обслужване, оръжия.

            Израелските ВВС не са в НАТО и за тях не е задължително да имат съвместимост. Макар че, като се има предвид, че летят с Ф-15 и Ф-16, е доста вероятно да са по-съвместими, отколкото сме ние в момента. Това, дето го знаеш, че били летели с МиГ-21 май не е било за компютри, а за компоти. Че имат разработки за модернизация - имат, и то не са само за МиГ-21, но и за, примерно, Ми-24. Ама не са за собствена употреба.

            Можеш ли да посочиш поне един модел руски многоцелеви самолет, който се предлага и във вариант "НАТО"? Защото, ако няма такава готова разработка, да тръгнем ние да го правим от нула е, най-меко казано, силно несериозно предложение.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

              Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
              На мен ми е интересно, какво значи "НАТО-съвместим самолет"? Авиониката ли, системата "свой-чужд" ли, самолета да може да ползва НАТО-вски оръжия и боеприпаси ли?
              Именно това значи, всичкото накуп + комуникационно оборудванe и системи за обмен на данни, протоколи и т.н.

              Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
              Питам, защото знам, че западните системи оръжия са много по-назад в унификацията от руските. Много и различни производители се конкурират, и между самолетите им едва ли има много общо. Та в този ред на мисли израелските ВВС съвместими ли са с НАТО? Знам, че те правят много добра модернизация на Миг-21 и си летят с тях.
              В самите самолети не, но в самото оборудване и въоръжение има доста общо. А там където го няма става дума за държави,които са си надвили над масрафа и си правят каквото им е изгодно (Франция). Като говорим за западни, кои са те:
              * Еврофайтер- съвместен между Англия, Германия, Италия и Испанияа, може да ползва както европейско, така и американско въоръжение.
              * Швеция с Грипен, американски двигатели, тяхна си авионика, но по НАТО стандарт. Според зависи от kлиента може и нещо друго. ЮАР (комбинирано с израелски или техни си ракети) и Швейцaрия не са НАТОвски, но неписано са приели до голяма степен стандарта, защото всяко отклонение от масовия продукт води до допълнителна финансова тежест, един вид екстри.
              * Американците- тука е ясно, те поръчват музиката и определят стандарта.
              * Французите- Рафал и Мираж, доста оригинални и “опаки” самолети (както и цялата френска политика винаги да са на чорчик спрямо другите).
              * Израел- по-малкия американски брат с изцяло американски самолети комбинирани с авионика и въоръжение от техни си фирми.
              И тая цялата млевина от видове и модели, не пречи когато се налага да бъде впрегната и да смаже канчето на някого, като добре смазана машина.

              Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
              И въпросът е:- "не можем ли да си купим, каквото ни харесва и да го направим "НАТО-съвместимо"? То и Швеция не е в НАТО, но прави "НАТО-съвместими" самолети. Вероятно има и "НАТО-несъвместими" версии за други страни...
              Технически е напълно възможно (верно струва паре). В крайна сметка самолета и двигателя са една коруба и като си платиш може да ти сложат вътре ако искаш и телеграфен апарат, а за въоръжение прашки (примера с Израел, тяхната авионика и въоръжение в американски самолети). Ама не се сещам кой ще ни разреши да правим „каквото ни харесва“ а още по-малко кой и как ще го плаща.
              Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

              Коментар


              • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                Преди няколко години Чехия и Хърватия май сключиха договори за доставка на Ми-171ш - износен вариант.Чудя се дали тия варианти са по стандартите на НАТО и дали такива варианти се предлагат и при производителите на изстребители.Или пък може би външни фирми са ги оборудвали до стандартите на НАТО, ми-а имам предвид.
                Последно редактирано от Самодържец; 08-02-13, 13:48.
                Всеки трети е шести

                Коментар


                • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                  Първоначално публикуван от Sibirski Преглед на мнение
                  Е не, в голяма грешка си, аз съм Руснак, а пък и отгоре на това съм Сибиряк. Несъм българин и няма да ставам. Смятам че всеки си такъв, какъвто се родил. Аз съм се родил в Русия, в Сибир, вие сте се родили в България. Няма какво да се дискутира по въпроса.
                  А знаеш ли нашата поговорка;;;;;С какви се събереш такъв станеш..........................


                  Еле па и присаден на българска джанка.............


                  Най сърдечни поздрави
                  К мирной жизни не пригоден.
                  Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                  ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                  Коментар


                  • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                    http://offnews.bg/index.php/156391/r...h-starite-f-16


                    Прощавайте, но почти милиард долара са пари, даже ако става дума за авиация, даже за военна. Вместо да се дават за бракувани голф-2, с тия пари може да станем ортаци със СААБ в Грипените. Като ширпотреба ще възстановим цели отрасли в науката, инженерството и производството. Нашето, не американското или португалското.
                    А без малко половин милиард за обучението на двайсетина пилоти и техници, на които да разкажат набързо в какъв ред да натискат стотина копчета, и как да опаковат скапани агрегати за да ги пратят по пощата в Китай за ремонт, е малко, как да го кажа по-меко ... Идиотизъм?
                    Миг-29 бил скъп? Или само ми се струва че работата е същото Белене - Козлодуй.

                    Коментар


                    • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                      Не е скъп.Чиста политика... най изгодно е да си купим още МиГ-29, защото сме развили база за обслужването им, а някои ремонти са усвоени у нас, има сума ти КИА за тези изстребители и обучени пилоти които също са стрували пари на държавата... и т.н.
                      Тея Ф-16 никога няма да полетят у нас, както си трябва.Точно един ни трябва, не повече.За да хвърчи на паради.Останалите така или иначе ще украсяват пистата на Графа.

                      Коментар


                      • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                        Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
                        Тея Ф-16 никога няма да полетят у нас, както си трябва.Точно един ни трябва, не повече.За да хвърчи на паради.Останалите така или иначе ще украсяват пистата на Графа.
                        Прочее, абсолютно същото може да се каже за МиГ-29.

                        Коментар


                        • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                          Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
                          Не е скъп.Чиста политика... най изгодно е да си купим още МиГ-29, защото сме развили база за обслужването им, а някои ремонти са усвоени у нас, има сума ти КИА за тези изстребители и обучени пилоти които също са стрували пари на държавата... и т.н.
                          Тея Ф-16 никога няма да полетят у нас, както си трябва.Точно един ни трябва, не повече.За да хвърчи на паради.Останалите така или иначе ще украсяват пистата на Графа.
                          - Кога са обучени последните пилоти на Миг-29 ? На колко години са, колко е техния "ресурс" ?

                          - Базата за обслужването им същата ли е между различните версии ? Ако вземем нови - ще можем ли да ги обслужваме по същия начин ?

                          Питам понеже преди повече от 10 години един познат в Плевен взе на работа един съкратен специалист по поддръжка на хидравликата на изтребители за да му оправя хидравликата на шприцовете в цеха. Тогава се опитвахме да изчислим какви пари са вложени в този човек, и защо се чувстваме като да ползваме Ламборгини да теглим ремарке прасета на първа с 15 километра в час...

                          Не че си правя илюзии де, много ясно е че при всички положения ще е по-удачно от преминаването към съвсем нов вид самолет. По принцип имам предвид същото като Стефан - ако ще бразилски самолети да вземем, единственият правилен ход е да служат като локомотив за съживяване и развитие на цели отрасли. Сааб и Миг не знам дали го предлагат като вариант, но ф-16ките май със сигурност не го предлагат. Те апропо идват ли с някакво наземно оборудване, или и гумите им ще сменяме в Инджирлик ?
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                            Последните обучени пилоти, наистина не знам кога са.Едно време пламенно се интересувах.КВР на целия самолет скоро правиха в Русия, но пак ще те излъжа за години.Беше им напълно изтекъл ресурс на планер и двигател, та в един момент останахме с три летящи МиГ-21 и безмерските Су-та.
                            Не ми се иска изобщо и да научавам какво се случва напоследък в авиацията, защото съм внук на вертолетен пилот и ми е болно за нея.Старая се да не научавам нови неща, защото ми се къса сърцето от тях.
                            Базата за обслужване не е същата.Но ние и не сме за нови.Всъщност не съм и сигурен дали към настоящия етап имаме изобщо нужда от авиация... скоро май ще станат 10 години откакто имаме едни 6 броя вертолети Бел-206, които си седят и не летят, защото изтече ресурс на нещо и никой не дава пари за удължаването му.Ако така ще я карат и с тези Ф-16, тогава защо ще трошат грешна пара за тях??Така или иначе, недай си боже въоръжен конфликт, нашата авиация е в символични размери, с тях или без тях... трябвало да правиме еър-полисинг... доколкото разбрах, това било носене на бойно дежурство.Е хубаво, ама нямаме пари, който има-да праща самолети и екипажи, ние ще му осигурим писта и дървен сандък от Ми-1, оригинален от 1961, където да си носят дежурството.

                            Коментар


                            • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Те апропо идват ли с някакво наземно оборудване, или и гумите им ще сменяме в Инджирлик ?
                              Конкретно португалските, ако се стигне до там- да ще има и наземно имане с тях. Колко и какво точно не знам.
                              А там с гуми, масла, ремъци и антифриз ( да знам че самолетите немат такива) има една дивотия, за която не е виновен нито Ф-16, нито МиГ, нито Господ Бог, ами мъдреците в БА. Това е т.нар. закон за обществените поръчки. Според него каквото има да се прави и заменя по една машина, консумативи, резервни части и т.н., са длъжни да обявят такъв конкурс и, който го "спечели" доставя квото трябва. Направен е така, че ти връзва техниката с месеци. Ама само Еврокоптер имали оригинално части за Кугара. Нема такова нещо, фирма "Бат Сали" от Чуканчево се явява на конкурса и той. Ако си цака където трябва, даже току виж го спечелил и става доставчик на части за Кугара, нищо, че те са само и единствено от Еврокоптер. Ако недай си Боже загуби конкурса има да се съди и да подава жалби, докато се изясни. А през това време машините стоят на земята и мухлясват. Е поради те такива идиотщони Су-25 седя с месеци на земята, щото чакаха едни насрани пиропатрони 100 години, даже не знам дали още не ги чакат.
                              Има и опция за абонаментно обслужване от фирмата производител, ако някой се напъне да го направи, ама и той с пари. А как би функционирал при Ф-16 не ми е ясно.
                              Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                              Коментар


                              • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                                http://offnews.bg/index.php/156391/r...h-starite-f-16


                                Прощавайте, но почти милиард долара са пари, даже ако става дума за авиация, даже за военна. Вместо да се дават за бракувани голф-2, с тия пари може да станем ортаци със СААБ в Грипените. Като ширпотреба ще възстановим цели отрасли в науката, инженерството и производството. Нашето, не американското или португалското.
                                А без малко половин милиард за обучението на двайсетина пилоти и техници, на които да разкажат набързо в какъв ред да натискат стотина копчета, и как да опаковат скапани агрегати за да ги пратят по пощата в Китай за ремонт, е малко, как да го кажа по-меко ... Идиотизъм?
                                Миг-29 бил скъп? Или само ми се струва че работата е същото Белене - Козлодуй.
                                Ta от тая информация излиза, че партньорите ни са казали: ей мамалигари и ганьовци, те ви тука те едни самолети, требва да ги купите, не ни интересува - оправяйте се.Ние тука почваме да се натискаме(може и за комисионни?), а комшиите залегат у храстите покрай Дунава и си викат - дано ганьовците да се преебат първи.И при двата възможни варианта за покупката некой, некъде е на печалба.После същите партньори сигурно ще подшушнат на португалците - виждате ли тоя европейски съюз как не може да ви помогне, а ние как ви помогнахме в труден момент да вземете едни пари от балъците, за тия хвърчила дето не ви требват много, щото ние сме ви добри партньори и ще ви пазиме ако нещо нали.Па вие в замяна некога ше ни удряте по едно рамо, когато решим да се намесваме по-сериозно в политиката на ЕС.И така и ние сме модернизирани по стандартите на НАТО, мамалигарите са доволни, че ние пак сме по-големи балъци и не са изхарчили по принуда едни пари за неща, които не искат, португалците са доволни, че са подпомогнати с едни пари и некой им е продал на друг нещо, което не искат.Ебем ти партньорството, това най-малко си е чисто посредничество с цел провеждане в Европа на определена геополитика.
                                Всеки трети е шести

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X