От: искате ли да поговорим за DC-3 ?
Здравейте, мислех да мина само с четенето в тази тема, но понеже видях че се прокрадва мисълта за "българската следа" при конструирането на този самолет и реших да хвърля малко светлина по случая с малко сбита информация за един от най-великите български изобретатели на XX век:
Асен Йорданов (1896–1967) е български изобретател, инженер и авиатор със световна известност. Йорданов е смятан за основател на авиоинженерството в България и има съществени приноси в развитието на американската авиация. Българинът от когото Нийл Армстронг, първият човек стъпил на Луната, признава, че се е учил на авиация. Откривател на нововъведения, които сякаш нямат край - устройството предпазващо летателните апарати от падане (задкрилки - 1915г.), първообраза на телефонния секретар и телефон с който е възможно осъществяването на конферентни разговори (Jordaphone - 1946г.), системата замразен бензин разработвана за бойни самолети, устройство за обратна тяга на реактивните двигатели, въздушната възглавница използвана в самолетите и по-късно в автомобилите (1957г.), Стратопорт - летище заемащо малка площ и използващо се в някои малки самолетоносачи и днес.
Участвал в конструирането на самолетите: Lockheed P-38 Lightning, Curtiss P-40 Warhawk, Douglas DC-3/C-47, B-17 Flying Fortress, Consolidated B-24 Liberator, B-25 Mitchell, B-29 Superfortress. Разработва и хеликоптера Curtis Bleacker Helicopter 1930г. Помага на Томас Едисън в разработките на "изкуствено око" - радар. Голям издател на военна и технически специализирана литература в целия свят, някои от които официално са признати за помагала и учебници в някои щати в САЩ.

Здравейте, мислех да мина само с четенето в тази тема, но понеже видях че се прокрадва мисълта за "българската следа" при конструирането на този самолет и реших да хвърля малко светлина по случая с малко сбита информация за един от най-великите български изобретатели на XX век:
Асен Йорданов (1896–1967) е български изобретател, инженер и авиатор със световна известност. Йорданов е смятан за основател на авиоинженерството в България и има съществени приноси в развитието на американската авиация. Българинът от когото Нийл Армстронг, първият човек стъпил на Луната, признава, че се е учил на авиация. Откривател на нововъведения, които сякаш нямат край - устройството предпазващо летателните апарати от падане (задкрилки - 1915г.), първообраза на телефонния секретар и телефон с който е възможно осъществяването на конферентни разговори (Jordaphone - 1946г.), системата замразен бензин разработвана за бойни самолети, устройство за обратна тяга на реактивните двигатели, въздушната възглавница използвана в самолетите и по-късно в автомобилите (1957г.), Стратопорт - летище заемащо малка площ и използващо се в някои малки самолетоносачи и днес.
Участвал в конструирането на самолетите: Lockheed P-38 Lightning, Curtiss P-40 Warhawk, Douglas DC-3/C-47, B-17 Flying Fortress, Consolidated B-24 Liberator, B-25 Mitchell, B-29 Superfortress. Разработва и хеликоптера Curtis Bleacker Helicopter 1930г. Помага на Томас Едисън в разработките на "изкуствено око" - радар. Голям издател на военна и технически специализирана литература в целия свят, някои от които официално са признати за помагала и учебници в някои щати в САЩ.
Коментар