Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка на новата ми 11:Metre One Design

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подготовка на новата ми 11:Metre One Design

    Както писах в другата тема, докарахме лодката без съществени проблеми, ако не броим огънатата мачта.
    Плановете са на първо място да намажа антифаулинг и може би да ремонтирам мачтата.
    Тя мачтата вече е чупена и ремонтирана на едно място, затова вече съм капарирал нова мачта (втора употреба, де), която е в Швеция и трябва да успея да я докарам. Но си викам, че ще е жалко тази да стои така потрошена.
    Взех да й свалям краспиците и единия е с голяма пукнатина почти през цяло, точно до мачтата. Ще взема да го заваря и него.

    Ето я лодката на ремонтния док Ще пускам подробни снимки по отделните дейности.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:received_3471588423052611.jpeg Прегледи:469 Размер:342.8 КБ ID:6920599
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Андрей Боянов; 19-06-23, 23:06.
    "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
    Gabriel Garcia Mаrquez

  • #2
    Бате, бате, ще дадеш ли едно кръгче като стане ?

    Коментар


    • Андрей Боянов
      Андрей Боянов коментира
      Редактиране на коментар
      Е, да 🙃 То първото кръгче може и да е на мотор, като гледам 😁

  • #3
    Аз ако бях може би щях да си направя сам мачта, смес от дърво, карбон, стъкло-влакна и епоксидна смола, гледам едни руснаци що самолети и коли направиха по този начин...
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #4
      До колкото познавам Андрей, не е купил тая лодка да се плацика във варненското езеро, ами ще натиска по регатите в България, Румъния и Гърция.
      Там с тел, тиксо и пирони НЕМА да стане.

      Коментар


      • #5
        Изправянето на огънат алуминиев профил по принцип си е бране на ядове. То всъщност не видях добре дали е алуминиева

        Коментар


        • Андрей Боянов
          Андрей Боянов коментира
          Редактиране на коментар
          Алуминиева е. Аз мисля, че трябва да се отреже там, където е сгъната и да се "изчука", за да се възстанови формата на профила. И след това да се фиксира с допълнителни елементи отвътре и да се завари. Ама ще ида при някой майстор на мачти тука, той да каже.
          Последно редактирано от Андрей Боянов; 24-04-23, 16:11.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Това трябва да се огъва под едни определени стойности,не става само с усилване на даденото място,все едно да усилиш рибарска пръчка

          Нова мачта,тая да си подпираш гроздето с нея

      • #6
        Работата и метеорологичната обстановка не позволяват много бързо напредване, но се надявам тоя уикенд, който е дълъг освен това, да успея да я намажа с антифаулинг. Малко оптимистично е, предвид чуденките, в които съм се вкарал.

        Тука местния майстор ми каза само да изшкуря с по-фина шкурка съшествуващите слоеве и да не си играя да свалям всичко. Това го направих. Зеленото и бялото бяха (на различни места) горния слой, отдолу излезе това оранжевото.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230420_183059_886.jpg Прегледи:0 Размер:189.2 КБ ID:6921507

        Но се появиха язвички - места, на които стария слой пада. Ето такива:

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230420_183139_569.jpg Прегледи:0 Размер:311.0 КБ ID:6921504

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230420_183145_920.jpg Прегледи:0 Размер:188.5 КБ ID:6921505


        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230420_194559_535.jpg Прегледи:0 Размер:358.1 КБ ID:6921508

        Явно трябва китосване. Реших около язвичките да изчегъртам с една "чегърталка", за да падне лошо захванатия горен слой. На места се полyчи добре

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230424_201921_014.jpg Прегледи:0 Размер:305.1 КБ ID:6921512


        Обаче особено на кила и на перото пада на цели парцали

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230425_184747_724.jpg Прегледи:0 Размер:394.2 КБ ID:6921520


        От другата страна на перото е още по-тотално.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230425_184755_539.jpg Прегледи:84 Размер:452.3 КБ ID:6921521
        Прикачени файлове
        Последно редактирано от Андрей Боянов; 28-04-23, 15:42.
        "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
        Gabriel Garcia Mаrquez

        Коментар


        • #7
          Сега искам пак да го засека местния майстор, когато е в клуба, за да дискутирам с него накъде да продължа, но се колебая между две възможности:

          1. Да махна всичко до гел коут върху кила и руля
          2. Да махна всичко до гел коут по цялата лодка.

          Номер 2 много ме блазни, но като начало ще ми вземе здравето. Бая чегъртане ще падне.
          Другото, което ме притеснява е, че ще нараня гела на места. Не знам дали е достатъчо да ги китосам тия места.
          "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
          Gabriel Garcia Mаrquez

          Коментар


          • #8
            Все едно е нанасяно върху мръсна и блажна повърхност. Подпухването ще продължи напред във времето. И по корпуса ще почнат да се свалят парцали Явно някой е подходил вандалската или за да я подготви за продажба, или за да вземе набързо едни пари.

            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #9
              Може да прозвучи досадно, но ще попитам - мерена ли е влажността на корпуса преди покупката? Никога не съм ходил да купувам яхта, но по разни клипчета виждам, че си е цяла наука и обикновено един пълен оглед заема няколко дни. Изваждане от водата след пробното кръгче, миене, чистене, сушене и накрая мерене. Когато зачекнах темата за осмозата, имах предвид, дали вече не е започнала а не, че тепърва ще почне от нараняване на корпуса при настоящото шлайфане.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • Андрей Боянов
                Андрей Боянов коментира
                Редактиране на коментар
                Не 😁 Корпуса си изглежда много добре, просто тия слоеве грундове и антифаулинг са много остарели - последните няколко години лодката е била на сухо, преди това пак не мисля, че е стояла много във водата.

                Аз съм пълен лайк в тия неща, но мисля, че е нормално от време на време да се свалят всички слоеве.

                Лошото при мене е, че на места е доста трудно, шкурка 40 само ги гали.
                Последно редактирано от Андрей Боянов; 28-04-23, 05:50.

            • #10
              Според мен, по-добре не бързай. Направи корпуса както трябва, ако ще и да поизпуснеш от сезона.

              Коментар


              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                Само да не я предОбри ...

            • #11
              И според моята особа си струва да се изчисти до здраво. Ако верно ще се ползва за регати трябва да е лъщарка да се плъзга по водата. Напоследък съм забелязал, че майсторите дори и да са добри в работата си ,не им се много разправя и гледат да стане по-набързо

              Коментар


            • #12
              Даам... И по корпуса на места се откриха големи "разкрития" - места, където антифаулинга пада като парцал и остава на гел.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230428_141515_595.jpg Прегледи:0 Размер:272.1 КБ ID:6921637
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230428_141505_258.jpg Прегледи:0 Размер:359.9 КБ ID:6921638

              Така че желанието ми да махна всичко се засилва. Не ми се извайва нов корпус от кит
              Но проблемът е, че на местата, където не пада лесно, не пада изобщо

              Затова ето както ще пробвам утре:

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230428_155041_383.jpg Прегледи:0 Размер:259.4 КБ ID:6921636

              Този, дето ми го продаде вика, че върши работа. Чувал съм скептични мнения от хора, които са опитвали такива препарати. Ще кажа.
              Това нещо се маже на боята и после уж лесно падала със стъргалка.

              Само като гледам колко гладък е гела ми иде да не й слагам антифаулинг и да си я вадя след всяко каране Шега. Но в сравнение с гела антифаулинга е като някаква мазила отгоре.

              Иначе пробвах и да китосвам, тоя кит много ме кефи. Един гладък такъв...

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_935383.jpg
Прегледи:269
Размер:274.8 КБ
ID:6921640
              "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
              Gabriel Garcia Mаrquez

              Коментар


              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Значи би трябвало да е епоксиден. Най-добре би било да се нанесе директно върху гела, без стари покрития отдолу. Знам, че на чужд гръб и сто тояги са малко, но ако мислиш да я задържаш по-дълго време за собствена употреба...

              • Андрей Боянов
                Андрей Боянов коментира
                Редактиране на коментар
                Епоксиден е, да. Сега ме вкарваш в нова драма, тамън съм я узшкурил почти цялата 😁
                Сега ще чета пак инструкциите на грунда.

                А тоя обезмаслител, дето съм взел, мога ли с водоструйката да го пръскам или трябва с парцал? И после изплакване с водоструйка?

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                По въпроса с водоструйката нямам мнение. Най-голямото нещо, което съм боядисвал, беше двуетажен Неоплан, но при него 6 човека размахваха парцалите с обезмаслител и естествено при колите нищо не се мие с вода след обезмасляване.

            • #13

              От шкурене и стъргане не ми остават сили да пиша тука Все пак доста напреднах и трябва да дам малък ъпдейт.

              Коко ми каза, че 100 тояги ми били малко и аз реших да не го слушам. Е, послушах го частично, отнесох поне 50 тояги. Вече бях решил, че съм готов за грунда, бях свалил всичката боя и бях изшкурил за последен път цялата подводна част. Минах и с обезмаслителя и се готвех да мажа грунда. Двукомпонентен епокси грунд, ето го:



              Като му прочетох обаче документацията, там пишеше след обезмасляването да се мине леко с фина шкурка (грит 240). Само дето докато минавах това леко шкурене се загледах по някакви неравности по (предпоследния) слой стар грунд, дето беше останал. И сложих пак грит 80 и махнах всичко от тоя слой. Лодката остана на един слой бял стар грунд, много гладък след още едно минаване с шкурка 240. С изключение на някои места, където има едни дупчици...

              Сега, по въпроса за тия "дупчици", такива има по голяма част от корпуса (подводната част) в самия гел слой. Не ми прилича на осмоза, но ако останат непокрити както трябва са си база за развитие на осмоза отвсякъде. Не знам как са се появили.

              Ето как изглеждат, снимани в голям мащаб. Синьото е гела, бялото - последния слой грунд.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20230513_185300_929.jpg Прегледи:34 Размер:378.2 КБ ID:6923812

              Обаче реших, че повече няма да се втелявам, ръцете ми и в момента, докато пиша на клавиатурата като че вибрират, а днес не съм шкурил
              Така че смело смесих половината кутия грунд и намазах. Тая половин кутия за малко не ми стигна за цялата лодка. Пише да се сложат 3 до 5 слоя, реших, че за толкова слоеве няма как да не запълни дупчиците.

              Другото е, че не знам как да мажа Като го разнеса веднъж става хубаво, но като постои няколко минути и почва да ми се вижда груб и дебел слоя. И мисля, че тука правя грешката да го минавам повторно с валяка. Ефекът май се вижда на следващите снимки.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230515_161536_147.jpg
Прегледи:146
Размер:287.0 КБ
ID:6923897

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230515_161451_907.jpg
Прегледи:148
Размер:270.0 КБ
ID:6923896

              А ето и една снимка от място с дупчици. Много интересно се получи снимката, защото на живо това място си изглежда черно, както на другите снимки. Но на снимката черния слой не се вижда. Както и да е, не ми хареса как първия слой се справя с дупките в стария грунд. Може би защото е само първи слой, но имам чувтството, че като отива по-късно днес да видя как е изсъхнал ме чака ново шкурене на тия места Та тоягите може да станат и 150.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20230513_185300_929.jpg
Прегледи:144
Размер:378.2 КБ
ID:6923898

              И ако оставям впечатление, че съм недоволен от цялостния резултат, хич не е така. За сега съм много хепи как става, а и майсторите в клуба само ми викат да спра да се взирам и да мажа. Лодката стана много гладка отдолу, леко съм горд от себе си, мислех, че както никога не съм правил такова нещо, ще я оклепам много повече.

              Другият проблем, който ми изникна, е че тоя черен цвят много ми хареса как стои на синята лодка и сега малко се чудя дали да не сменя концепцията и да сменя бялата боя за черна. Това означава и следващите кутии грунд, които така или иначе трябва да ги купя, да са бели. Ама тия ми притеснения нà дали ще ви трогнат. ​
              Последно редактирано от Андрей Боянов; 16-05-23, 21:31.
              "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
              Gabriel Garcia Mаrquez

              Коментар


              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                Може ли в тия "дупчици" да са завъдили бактерии или мухъл? Може да създадат проблеми.

              • Андрей Боянов
                Андрей Боянов коментира
                Редактиране на коментар
                Надявам се, че не
                Не ми се вярва, освен това и да ги има и да са издържали всички химии дотук, все трябва да измрат, като ги запечатам с епоксито, не ли?

            • #14
              Андрей, последните три снимки не се виждат!
              Георги Танев (0+)
              Land Rover Discovery 1 300 TDi
              Land Rover Club Bulgaria
              0887 930 238, 0878 797 768

              Коментар


              • Андрей Боянов
                Андрей Боянов коментира
                Редактиране на коментар
                Ха, явно само аз ги виждам. Мерси, ще го оправя

              • Андрей Боянов
                Андрей Боянов коментира
                Редактиране на коментар
                Оправих ги (надявам се).
                Беше станало така, защото използвах автоматично записана версия на поста ми. Явно при възстановяването форумът нещо оплесква с картинките. Или пък аз не знам как правилно да я възстановя...

            • #15
              Какво пише за начините на нанасяне на грунда? Няма ли и вариант за пръскане с пистолет?

              П.П. Така, както си описал нещата, първия слой върху гела по-скоро е полиестерен течен кит, който вероятно е нанесен точно заради дупчиците по гела. А дупчиците по гела може да се получат и когато се остържат балончетата от осмозата.
              Последно редактирано от коко келеша; 16-05-23, 16:53.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X