Обява

Свий
Няма добавени обяви.

МИХАИЛ КОПАНОВ в регата ОСТАР

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • МИХАИЛ КОПАНОВ в регата ОСТАР

    Сега научих за тази регата от БТВ.

    Това намерих в нет-а:

    https://www.yachtinginfo.org/2020/12...or-ostar-2021/

    Бургазлията Михаил Копанов се впуска в смъртоносна регата по пътя на "Титаник"

    Много екстремно ми изглежда.
    Моля за повече инфо.

    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

  • #2
    Мноу драматично това “смъртонотната регата”! Сигурно яде със смъртоностна вилица и смъртоносен нож!
    Абе той добре, че намери тая малка моторетна Волво, чв малко остана да изтърве старта.
    Безопастно плаване Мишо! Няма да пожелавам “попътен вярър”, че ще се чудиш как да си опазиш грота от краспиците… хахаха

    Подробности не знам и не мога да дам, не следя българското ветроходство от доста години вече.
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • NIKSD
      NIKSD коментира
      Редактиране на коментар
      Фейсбук- прочетох по диагонал, че му треснал мотора някъде, и така треснал, че се налага подмяна. Даже не помня в коя държава беше запецнал с тоя мотор. Не го знам и с каква лодка е, колко човека са, къде точно е състезанието… Направи ми впечатление модела на Волвото, защото такова на времето ми се налагаше да го паля с манивелата /а може и подобен мотор да е било/.
      Българското ветроходство… пас по темата.

    • pan_rt
      pan_rt коментира
      Редактиране на коментар
      недей лъга..... следим го в групата ветроходство и т.н. На предния twostar 2017 с Диян Зайков едвам отървават кожите и то с голям късмет. Лесно е от твоите амнайсе иляди морски мили.Стискам палци да ги трапне тоя път

    • NIKSD
      NIKSD коментира
      Редактиране на коментар
      Pan_rt ще може ли да уточниш 2 неща
      1. За кое лъжа?
      2. Какво имаш в предвид “лесно е от твоите амнайсег иляди морски мили”?

      Трампе, радвам се да те “видя”. Поздрави у вас, и кажи на жена ти, че още я помня тая манджа с ориза и морските неща! До Септември съм плътно зает /сега съм се засили към Коста Рика, после през Атлантика, после Хавай до Канада и накрая Австралия до САЩ/, ама есента ще поуспокоя топката малко. Я елате с Димо да се повозим на лодка!

  • #3
    В 12:00 UTC стартира регатата OSTAR 2022 с участието на Мишо Копанов, който в момента води, макар, че не е с най-бързата и модерна лодка!
    Тук може да следите развитието на регатата:
    https://rwyc.org/ostar/tracking/
    Името на лодката е Krone One. В блога на собственика Румен Котов има всички подробности за нея, както и за злополучната лодка Furia с която Мишо Копанов и Диян Зайков през 2017 водеха в регатата Twostar, но за съжaление в следствие на сблъсък с плаващ/полупотопен обект се получи фатална повреда на кила и бяха принудени да я напуснат.
    http://krone-1.com/?page_id=2946
    Двигателя се повреди след Гибралтар, преди да застанат в Лагош (Португалия). Времето за доставката на части и ремонт нямаше да позволят на Мишо да стигне на време за старта на регатата и бяха принудени да купят двигател на старо, който да се монтира директно на съществуващият фундамент и да се куплира с трансмисията (Saildrive). Това включваше изваждане на лодката, сваляне е вдигане на двигателя с гика на лодката и шашване на португалските работници от краткото време за цялото изпълнение. Следваше пускане на вода и отплаване, без забавяне.
    Мишо Копанов е най-добрият ни ветроходец и спечелил всички възможни награди, за сметка на това по няколко пъти- примерно 20 пъти е печелил регата 3ти Март. Трикратен носител на наградата "Кор Кароли" за най-добър ветроходец в България .
    https://vetrohodstvo.com/mihail-kopanov/
    На 25ти Март, когато го изпращахме от Бургас, успях в последният момент да му дам една генерална карта на сверният Атлантически океан за да отбелязва днвената си позиция.
    На лодката има електронни карти и интегрирана навигационна система на Raymarine (плотер с GPS, AIS, радар, лаг, анемометър и т.н.). Дано лодката да издържи без особени проблеми.
    Силно желая успех на Мишо!


    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
    No wahalla.

    Коментар


    • pan_rt
      pan_rt коментира
      Редактиране на коментар
      плаващия полупотопен обект,май се е оказал изпаднал футов контейнер

  • #4
    Твърде е възможно да е бил контейнер, макар, че в такова време е трудно да се види нещо през ноща.
    Важното е, че са живи и здрави.
    Диян плава с Мишо от Порто до Плимут и му помагаше до последният момент преди старта.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-139.jpg
Прегледи:242
Размер:48.6 КБ
ID:6858767
    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
    No wahalla.

    Коментар


    • pan_rt
      pan_rt коментира
      Редактиране на коментар
      били са разпънали сала но са се държали до последно за лодката,което най правилното в ситуацията. А канадския кораб за проучвания е бил божествено близо и ги е спасил.Това инфо ,знаеш го имам от първа ръка

    • Tramp
      Tramp коментира
      Редактиране на коментар
      Така е. Кораба се е връщал от сеизмични проучвания, имал е Dynamic positioning, дори единият от помощник-капитаните е бил българин.
      Друг кораб трудно би ги качил на борда в тези метео условия.
      Знам, че имаш инфо от първа ръка- ти си мощен връзкар :-)

    • pan_rt
      pan_rt коментира
      Редактиране на коментар
      Стегна ли Картъра? Не съм пипал рул ,година ще стане .Само бум на ъиндсърф.Ще мисля нещо да наваксам изгубеното време.Много се промени живота напоследък

  • #5
    Как се гледа трака с този сайт?
    https://rwyc.org/ostar/tracking/

    Не се справям.

    П.П. Зумнах и сега видях, че нашия е втори след "Обещанието".
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • Tramp
      Tramp коментира
      Редактиране на коментар
      Всъщност паралелно се провеждат две регати: OSTAR за екипажи от един човек- solo в която се състезава Мишо и TWOSTAR за лодки с екипаж от двама души.( two hands)
      LA PROMESSE (Обещанието) се състезават в TWOSTAR и екипжа е от баща и син: JANKEES LAMPE (шкипер) и сина FLORIS LAMPE. И двамата са много добри и опитни холандски моряци. Jankees Lampe победи в OSTAR 2009 и до сега държи рекорда за време при този клас/размер еднокорпусни (monohull или съкратено mono) лодки 12 метра/40 фута.
      Лодките са обект на прецизен обмер по строги правила, в следствие на което се изчислява коефицент за корегиране на проплаваното време и определяне на мястото в крайното класиране. Не винаги първият пресякъл финала печели регатата, но печели Line honors.
      В момента Мишо води при еднокорпусните лодки с екипаж от един човек т.е. е лидер в своя клас.

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря за поясненията.
      А защо линията на движение дори и зумната изглежда права, като на моторен катер?

  • #6
    https://rwyc.org/ostar/tracking/

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:regata.JPG
Прегледи:180
Размер:103.7 КБ
ID:6859778
    Червената линия е идеалния трак/траектория, която трябва да следват. Първата яхта-"Обещанието" е "отпуснала" много на север по вятъра. Защо?

    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • pan_rt
      pan_rt коментира
      Редактиране на коментар
      Може би се надява на бързо пускане, като премине окото

  • #7
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:regata.JPG
Прегледи:173
Размер:107.7 КБ
ID:6860204

    Защо Нашия се е запътил към старта?
    Може би вече не е първи?
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #8
      Драма с електрониката.

      Коментар


      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Двата автопилота отказват или поне това мернах у Фейса

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        BENZBOSS Липса на захранване?

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Вода в компаса най-вероятно,че ги монтират ниско

    • #9
      И новият ролриф, монтиран преди старта се е повредил.
      Ако е възможно да се отстранят повредите, Мишо може и да се върне в състезанието. Правено е много пъти преди.
      There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
      No wahalla.

      Коментар


      • pan_rt
        pan_rt коментира
        Редактиране на коментар
        Собственика е изпратил писмо до организатора , че не е успял да предостави достатъчно подготвена лодка за такъв подготвен шкипер.

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Какво е ролриф и за какво служи?

    • #10
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20220519-183158_Chrome.jpg
Прегледи:174
Размер:245.4 КБ
ID:6860355

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        "... създавайки риск от обезвреждане..."

        "... решава да се пенсионира..."
        Това Хухъл превод ли е или са някакви непознати за мен термини?

    • #11
      Мишо е един много добър ветроходец и не знам защо е допусната такава елементарна грешка / ако въобще е вярно това което ме съмнява / - оставена включена водната помпа,кран се отворил от блъскането във вълната е лодката се наводнила малко на ляв халс,намокрила се електрониката и отказали автопилотите.

      Тук поне 3 неща не ми се връзват, къде сладка вода в лодката като това тече или директно вън или в танк, при много крен може да тече и вън ма колко вода носи тая джапанка та да ти намокри електрониата,тя къде е била……….и така.

      Жив и здрав да е
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #12
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20220519-191555_Chrome.jpg
Прегледи:170
Размер:128.0 КБ
ID:6860365

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Ей я. От ляво мивката, от дясно електрониката. Мониторите бяха отгоре, но кутиите незнам, дано не са били отдолу

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          По-вероятно е предната,а не тая,там се ползва за багаж,като друсне и ти падне някоя торба на крана и ти пуска водата,обикновенно е и доста по-малка мивката от тая на снимката та при крен тече вън.
          За целта се спира водата от бушона на електрическото табло - няма как инцидентно да си изгубиш водата и системата не стои под налягане.

          Ролриф ти навива платното,в случая предното

      • #13
        За съжаление, структурните повреди в носа на лодката (закрепянето на рол-рифа) са принудили Мишо да напусне състезанието.
        Медийното "отразяване" е просто трагично- нищо общо с предходните ОСТАР-и.
        Това не е първата конструктивна авария в носовата част на тази лодка, Изпълнението беше толкова некадърно, че датските "майстори" нямаше да заслужат викингско погребение.
        http://krone-1.com/?p=4949
        За втори път му се налага да се оттегли (TWOSTAR 2017), когато е първи в класирането. Всъщност той поведе още от старта.
        Мишо (и приятели) три пъти подготвя лодката за тази регата- два пъти я отлагаха заради Covid 19. Жалко за толкова надежди, труд, време и средства...
        Ще има и други регати...
        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
        No wahalla.

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Добре де,аз да питам тогава - само да не се приеме като заяждане,въобще нямам такава идея.

          Какви структурни повреди в носа след като 3 пъти е подготвяна тая лодка,знае се,че производителя си е оставил ръцете и е поправяно след него,как така пак там пак това проблемче?

          Европейските глупости от рода на помпичка колко чашка за кафе,електроника до дъното и,само един флъксгейт компас за автопилотите….няма да коментирам,с тия си говорихме преди 15 години,че така не се прави.

      • #14
        Добре,няма да питам

        Има нещо гнило и се знае ма какво е ммммм който трябва си го знае.

        Жив и здрав да е,регати колко искаш
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          BENZBOSS вземи ме с теб обещавам да не досаждам 😃

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Виза имаш ли?

        • Венци- малкия
          Венци- малкия коментира
          Редактиране на коментар
          Ти па гледай само да си изпуснеш полета...

      • #15
        Е да допълня малко,да се види долу горе за какво питам като ще уточня,че не познавам тоя модел лодки / ма познавам други 200 примерно /и имам навъртени мили колко 10 пъти около света.

        Кое е правилно и кое не е си определя капитана,за мен може да е грешка,за него да е правилно,не съдя никой.

        АЗ примерно на дълго плаване през океан не държа включена помпата за водата без значение дали е с танк за налягане,варио помпа или обикновенно електрика. Трябва ти вода,включваш си бушона,ползваш я и изключваш, ако пробие някъде нещо. Е си губиш всичката вода.
        Тая лодка може да има 2 резервоара с вода,ползва се обикновенно само единия,другия стои резерва. Под всяка мивка или кран който ти спира водата към батерията,а тя самата се осогурява с велкро примерно еле като си ползваш банята за склад. Като очакваш крен за продължително време и набиваш един маркуч та да не ги тече в ботушите,а в мивката.

        Има го и варианта на ход при крен да влезе солена вода през мммм канала ако е права тръба на ниско,на някои лодки си има тапи точно за тая цел.

        То ясно,че като се обърне каруцат пътища много,но е за това питам и аз,просто ми е чудно базирано на моя скромен опит.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X