Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колеги, пред дилема съм за Зефира

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колеги, пред дилема съм за Зефира

    Здравейте,
    Преди време качих снимки на зефира (май изчезнаха), който започнах да "освежавам" защото имаше нужда.Закупих го от бащата на мой приятел, който го е занемарил доста години.Естествено обичам нещата да се правят с подобрения и се започна.Припомням проекта и до къде сме стигнали:







    Първо изшкурих с шлайф-машинка целия корпус отвън, след което отделихме палубата от корпуса.Естествено старите ребра дървесина, покрита с два пласта стъкломат.Естествено изчистихме всичко и наново ги изградихме от пластмасови профили и 4 пласта.Допълнително подсилихме "кладенеца" на шверда и поставих планки от нераждъвейка 3 мм. на които се закача шверда чрез болт.Допълнително украпихме кладенеца с допълнителни разпънки от водоустойчив шперплат.





    Подсилихме и транеца с няколко разпънки, идеята е да се монтира П-образна планка на която да се постави извънбордов двигател.





    В оригинал ребрата стигаха до задната опора на кладенеца, реших да подсиля дъното и ги удължих напред.Сега дори без палубата корпуса стои много "по-стегнат" и не се огъва толкова лесно.



    Под цялата палуба имаше напрежни подсилвания с дървени трупчета прикрепени с стъкломат и смола.Естествено изчистих всичко старо и всичко ще се изгради наново.





    Времето се стопли и дойде време да довършим проекта, да но се появи дилема.Преди да закупя този Зефир, ходих да говоря с друг приятел, който има същия швертбот и който тогава не искаше и да чуе за продаване.Преди няколко дни ми се обади и каза, Зефира се продава .Днес му направих няколко снимки:















    Ето и мачтата или поне част от нея:





    Дилемата ми е следната, дали да довърша моя проект или направо да взема новия и след лека козметика да го пускам на вода че лятото чука на вратата Определено новия е много запазен, закупен е от базата Академика в Равда и цената ме устройва макар че и той няма шверд и рул.Някой има ли инфо в оригинал от какво е изработен шверда и дали има такъв за да го изкопирам?Ако някой има интерес за моето корито може да драсне едно лично, за сега няма да пускам обяви за продажбата му.
    Толкова по Зефира, сега дайте съвет за двигател за това корито и с каква дължина трябва да е ботуша на двигателя.Идеята е да се ползва за разходка от 2-ма до 4-ма и да се ходи на подводен риболов, това е хобито на аверчето.







    DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
    Skype: pach_bs

  • #2
    До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

    Ванка, не знам дали пред тебе стои дилема, или просто искаш подкрепа за да си вземеш още един Зефир
    Аз бих взел по-новият корпус, като едновременно запазя и вече започнатия и почти възстановен "стар" Зефир. Лятото си плавам на новия, а късна есен или зимата бих решавал, дали да запазя единия (и кой точно).
    Завърши ли мачтата?
    За катера- двигател от около 40 к.с и нагоре (в зависимост от теглото и размера).
    По снимките на транцевата дъска ми се струва, че трябва двигател с къс ботуш.
    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
    No wahalla.

    Коментар


    • #3
      До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

      Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
      Ванка, не знам дали пред тебе стои дилема, или просто искаш подкрепа за да си вземеш още един Зефир
      Аз бих взел по-новият корпус, като едновременно запазя и вече започнатия и почти възстановен "стар" Зефир. Лятото си плавам на новия, а късна есен или зимата бих решавал, дали да запазя единия (и кой точно).
      Завърши ли мачтата?
      За катера- двигател от около 40 к.с и нагоре (в зависимост от теглото и размера).
      По снимките на транцевата дъска ми се струва, че трябва двигател с къс ботуш.
      Оххх, мина ми през ума ама...не е добра идея.Тези неща имат навика да се "размножават" лавинообразно като заразно зло .Същото се получи с ретро фолксвагените.В началото беше един и за отрицателно време станаха 7 .Покупката не е спешна, така че има време да се подвуомя...още няколко седмици.Минат ли баловете и ще взема решение
      Наскоро се видях с познат който има 470, неговата мачта е от две части, като снадката е точно с някакъв вътрешен дорник.Горната половина се нахлузва и толкова.Вантите не и позволяват да се измъкне и явно дорника е достатъчно здрав за да не се пречупва мачтата.Утре ще я снимам да ти я покажа.Явно е направена така за по-лесно транспортиране.Започвам да търся идея за колесар за зефира, някой ако има готин модел и не много сложен за направа да пусне малко инфо.
      Отностно скутера, приятеля мисляше за някакъв двигател от порядъка на 25 к.с. амаа май ще трябва по-голям
      DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
      Skype: pach_bs

      Коментар


      • #4
        До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

        Взимаш по-запазената, козметика, мачта, шверт и ГАААЗ.

        На катера, ако му сложиш 25 коня ще ти се наложи да отслабнеш и да се возиш сам. 40 и нагоре коня както е казано. И колкото по нагоре, толкова по нагоре. Забелязъл съм, че се навъждат сума и пътници всеки път като тръгна да се возя на лодка. Колкото и да са кльощави мадамите, колкото и малко дрешки да носят, пак си тежат. Недейте така на малкото магаренце на гърба! Аз направо бих сложил 60 коня /е гледай и колко държи транеца за да не те халоса моторетката зад врата/.
        И да направиш снимки!
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #5
          До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
          Взимаш по-запазената, козметика, мачта, шверт и ГАААЗ.

          На катера, ако му сложиш 25 коня ще ти се наложи да отслабнеш и да се возиш сам. 40 и нагоре коня както е казано. И колкото по нагоре, толкова по нагоре. Забелязъл съм, че се навъждат сума и пътници всеки път като тръгна да се возя на лодка. Колкото и да са кльощави мадамите, колкото и малко дрешки да носят, пак си тежат. Недейте така на малкото магаренце на гърба! Аз направо бих сложил 60 коня /е гледай и колко държи транеца за да не те халоса моторетката зад врата/.
          И да направиш снимки!
          Хахаха обичам чувството ти за хумор
          Пращам на другарчето да чете
          DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
          Skype: pach_bs

          Коментар


          • #6
            До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

            Първоначално публикуван от PACH - Иван Тодоров Преглед на мнение
            Хахаха обичам чувството ти за хумор
            Пращам на другарчето да чете
            Здравейте,
            Аз съм "другарчето" за което Иван говори
            Лодките са мои и реших това лято да махна зефира за да мога да с парите от него да купя (или поне покрия голяма част) от цената за двигателя за моторната лодка.
            Аз си мислех че 25 коня са ми достатъчни като се има в пред вид че аз ня искам да имам супер бърз скутер за екстремни преживявания.
            Едно от хобитата ми е подводен риболов и исках лодка която да ме вози до избраното място за гмуркане. (без значение скоростта)
            Знам само че е хубаво двигателя да има по голяма мошност за да ме прибере на суша в случай че попадна в лошо време.

            Ще съм ви благодарен ако някой от вас има идея от къде мога да намеря подходяш (2-тактов) мотор за лодката или да спомене някаква средна цена. Аз не разбирам нищо от извън-бордови двигатели и си го признавам. За това разчитам на добра воля и добри намерения.

            Коментар


            • #7
              До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

              Еееее най-после се престраши.Добре дошъл
              DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
              Skype: pach_bs

              Коментар


              • #8
                До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

                Борко е прав като ти казва 40 коня и нагоре. Тоя чук, ако не го изкараш на глисаж ще ти изгори пътъците. Или плавниците. Не става да го караш като сеферка.
                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • #9
                  До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

                  Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                  Борко е прав като ти казва 40 коня и нагоре. Тоя чук, ако не го изкараш на глисаж ще ти изгори пътъците. Или плавниците. Не става да го караш като сеферка.
                  Бате Ники, много пари тези двигатели 40+ коне, нещо може ли да намерим на по-тънка цена за колегата ?
                  DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                  Skype: pach_bs

                  Коментар


                  • #10
                    До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

                    Ще се ослушвам.
                    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

                      Първоначално публикуван от PACH - Иван Тодоров Преглед на мнение
                      Бате Ники, много пари тези двигатели 40+ коне, нещо може ли да намерим на по-тънка цена за колегата ?
                      Иване, дано не се сърдиш че продължавам твоя пост с моите проблеми но ме мързи да ъплоадвам снимките на ново и да стартирам нов пост. Ако искаш ще го направя.

                      Та последните два дена подпалих доста телефони и на края изкочи една доста приятна оферта за двигател. И бих искал и вашето мнение.
                      Двигателя се продава от човек който се занимава само с това. Внася лодки и двигатели и ги продава. Най-малкото от тази информация изхождам че човека не се осмилил да продаде нещо за хвърляне защото това му е бизнеса.

                      Офертата е за Двигател SUZUKI DT 65
                      Ето и данните които той ми даде:
                      1. година на производство: (средата на 90-те) не беше сигурен.
                      2. двигатела е с Oil Injection
                      3. 65 коня
                      4. сребрист цвят бил корпуса
                      5. двутактов.

                      Попитах го за бутуша и той каза че бил "среден". Аз не знам какво точно има в пред вид с това среден.
                      Продава ми го със пневматиката за вдигане и пускане.
                      Бил със отделно мазане (маслото било отделно а не се слагало в бензина)
                      Очаквам да ми прати тези дни снимки и ще ги сложа и тях тука, но аз се поразрових из интернет и намерих това:

                      http://www.youtube.com/watch?v=BwDLfDw8XJ4
                      http://www.youtube.com/watch?v=vvgFL9SiswI

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3n83k83l95Y05Z05S1a58d7dfd48f29e01dce.jpg
Прегледи:1
Размер:5.6 КБ
ID:5178696Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4m-Savage-Fibreglass-boat-65hp-oil-injected-Suzuki_290427845335_1.jpg
Прегледи:1
Размер:24.7 КБ
ID:5178697

                      Не съм сигурен дали за същият двигател става въпрос но аз друг сив suziki 65 коня не намерих.

                      Ако някой от вас има поглед на този двигател моля за коментари. За сега съм се спрял на него и ако нещо не стане фал до края на другата седмица ще го взема.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

                        http://store.brownspoint.com/dt65.asp


                        Според това горното тия моторетки са ги произвеждали от 1978 до 1997. Ако дадеш целия номер на модела ще разберем кога е правен. След DT 65 XXX има още букви, питай го.

                        Без да съм специалист по въпроса- маслото се слага в отделен резервоар и моторетката сама си го меси. Не се налага да се правиш на алхимик с епруветки и колбички по бензиностанциите. Старите мотори по принцип май са по здраво направени. По новите май са само китайски независимо от марката.
                        С 65 коня тая лодка ще лети, само не знам дали транеца ще издържи. Тука на всяка лодка на транеца има табела с максималните коне на мотора. За в БГ.. не знам.
                        На мене като идея ми харесва- двутактор с маслена инжекция и 65 коня.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #13
                          От: До: Колеги, пред дилема съм за Зефира

                          Първоначално публикуван от PACH - Иван Тодоров Преглед на мнение
                          ................
                          Наскоро се видях с познат който има 470, неговата мачта е от две части, като снадката е точно с някакъв вътрешен дорник.Горната половина се нахлузва и толкова.Вантите не и позволяват да се измъкне и явно дорника е достатъчно здрав за да не се пречупва мачтата.Утре ще я снимам да ти я покажа.Явно е направена така за по-лесно транспортиране.............

                          Здравей,
                          аз имам разглобяем катамаран и мачтата е на 4 части и е към 7 м.. Целия такелаж е измислен така, че да не се "пречупва" мачтата- има допълнителни ванти и краспици на самата мачта, а основните ванти и форщага са така направени, че да се вдига лесно . При мен няма ахтерщаг, но си спомням, че във Варна на времето на зефирите го откачахме, за да може да влезе под телфера, и да го изкараме от водата.
                          Ако искаш мога да пусна снимки.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Колеги, пред дилема съм за Зефира

                            Здравейте, аз съм нов тук. Намерих колагата Иван през гугъл като търсех корпус за ветроходна лодка зефир - и се регстрирах заради темата.
                            Аз плавам с един зефир и търся да си купя корпус поради ред причини. Може повреден.
                            Виждам, че се подмятат два такива тук, може и да ми излезе късметът с единия
                            Прочетох за планове да се сложи двигател на тези корпуси - върви недобре така. Навирва се носът и прави вълна. Все пак е направен за платна и да е накренен при близки до максималната корпусна скорости.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Колеги, пред дилема съм за Зефира

                              Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                              Здравейте, аз съм нов тук. Намерих колагата Иван през гугъл като търсех корпус за ветроходна лодка зефир - и се регстрирах заради темата.
                              Аз плавам с един зефир и търся да си купя корпус поради ред причини. Може повреден.
                              Виждам, че се подмятат два такива тук, може и да ми излезе късметът с единия
                              Прочетох за планове да се сложи двигател на тези корпуси - върви недобре така. Навирва се носът и прави вълна. Все пак е направен за платна и да е накренен при близки до максималната корпусна скорости.
                              Тц, няма да имаш късмет за сега, днес капарирах новия Зефир и до няколко дни ще се разбере съдбата на стария ми.Въртят ми се в главата едни планове ама тепърва ще ми се изяснят нещата
                              Двигателя ще е някакъв малък за да не си отвисявам като няма вятър
                              DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                              Skype: pach_bs

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X