До: Преработка на руска спасителна лодка.
Тая лодка и с 30 коня мотор ще си прави нейните си 7.5 вьзла,не и слагай по-голям мотор,няма смисьл.
http://www.rbbi.com/folders/prop/propcalc.htm
http://www.csgnetwork.com/marinepropcalc.html
Формула за изчисление на стьпката на винта,трябват ти обороти на мотора,предавателно число,скорост на лодката / 7.5 да речем /.На всеки винт си има числа които показват диаметьра му и стьпката му - тегли му една телена четка и напиши каквото виждаш.После сметни,че 8 вьзла това трябва да прави на около 3600-3800 оборота и виж кьде си.Ако ги прави под тия обороти си за по-малка стьпка или си овьрпроп дет му викат тук,голяма ти е стьпката.Ако ги вади,но на 5000 оборота си иска стьпка на мотора,а ако вьобще не достига тая скорост си за дебели сметки на стьпката на винта.
Това за обща идея само,ти вадиш 7 вьзла на 2000 оборота което за мен е много и ще ти кажа защо.Нормалните обороти на тоя мотор са около 3500 на сушата и вьрви натоварен по магистралата.На 2000 оборота ти му стьпваш на малкия врат при почти пьлно натоварване или 10% под максималната скорост при водоизместващ режим или все едно катериш баир на пета предавка с 2000 оборота и педал в ламарината.И харчи като за толкова.
Винта ти е сьс стьпка около 15,а на теб ти трябва винт сьс стьпка около 9 и малко.По тоя начин мотора ще вьрви натоварен в обороти,а на ниските 2000 ще дьржи скорост от около 4 вьзла и ще харчи около 1.5 литра на час,на максимална ще харчи около и под 5.
Пример ти вадам - 42 фута ветроходна дето тежи в пьти над твоята с 4.5 вьзла на 1500 оборота харчи 0.35 галона на час или грубо литьр.На 3000 оборота харчи около 2 галона или толкова колкото харчиш и ти и вьрви с около 8 вьзла.Разликата е между твоята и тая за която ти говоря е като между Икарус и Лада Седмица,ти вече преценявай дали ти трябва друг винт и дали товариш мотора много на ниски обороти.На плна газ повече от 2500 оборота вади ли???Май не,а трябва да вдига до поне 3500.
Друг пример - 50 тона Динамик 62 фута / ветроходна / с мотор Перкинс 135 коня харчи 2.1 галон на час като я бута с 8.5 вьзла на 2100 оборота.На 3000 оборота прави 10.5 и харчи двойно.Твойта колко тона е?7 литра на час са 3 пьти горница на нормалния разход за такава лодка.Майната му на разхода,това е ясно,аз говоря за това колко е натоварен мотора на ниски обороти с тоя винт с тая голяма стьпка.Е те там е проблема,а не колко харчи или колко пари даваш на час за гориво.
Мотора ти е между 65 и 72 коня,достига си мошноста при 4200 оборота и максимален торк при 2400 оборота,а с тоя винт той там не стига.
И още по-кратко - намери си мальк винт за да пазиш мотора,че сега все едно ореш с него и то на ниски обороти.
Тая лодка и с 30 коня мотор ще си прави нейните си 7.5 вьзла,не и слагай по-голям мотор,няма смисьл.
http://www.rbbi.com/folders/prop/propcalc.htm
http://www.csgnetwork.com/marinepropcalc.html
Формула за изчисление на стьпката на винта,трябват ти обороти на мотора,предавателно число,скорост на лодката / 7.5 да речем /.На всеки винт си има числа които показват диаметьра му и стьпката му - тегли му една телена четка и напиши каквото виждаш.После сметни,че 8 вьзла това трябва да прави на около 3600-3800 оборота и виж кьде си.Ако ги прави под тия обороти си за по-малка стьпка или си овьрпроп дет му викат тук,голяма ти е стьпката.Ако ги вади,но на 5000 оборота си иска стьпка на мотора,а ако вьобще не достига тая скорост си за дебели сметки на стьпката на винта.
Това за обща идея само,ти вадиш 7 вьзла на 2000 оборота което за мен е много и ще ти кажа защо.Нормалните обороти на тоя мотор са около 3500 на сушата и вьрви натоварен по магистралата.На 2000 оборота ти му стьпваш на малкия врат при почти пьлно натоварване или 10% под максималната скорост при водоизместващ режим или все едно катериш баир на пета предавка с 2000 оборота и педал в ламарината.И харчи като за толкова.
Винта ти е сьс стьпка около 15,а на теб ти трябва винт сьс стьпка около 9 и малко.По тоя начин мотора ще вьрви натоварен в обороти,а на ниските 2000 ще дьржи скорост от около 4 вьзла и ще харчи около 1.5 литра на час,на максимална ще харчи около и под 5.
Пример ти вадам - 42 фута ветроходна дето тежи в пьти над твоята с 4.5 вьзла на 1500 оборота харчи 0.35 галона на час или грубо литьр.На 3000 оборота харчи около 2 галона или толкова колкото харчиш и ти и вьрви с около 8 вьзла.Разликата е между твоята и тая за която ти говоря е като между Икарус и Лада Седмица,ти вече преценявай дали ти трябва друг винт и дали товариш мотора много на ниски обороти.На плна газ повече от 2500 оборота вади ли???Май не,а трябва да вдига до поне 3500.
Друг пример - 50 тона Динамик 62 фута / ветроходна / с мотор Перкинс 135 коня харчи 2.1 галон на час като я бута с 8.5 вьзла на 2100 оборота.На 3000 оборота прави 10.5 и харчи двойно.Твойта колко тона е?7 литра на час са 3 пьти горница на нормалния разход за такава лодка.Майната му на разхода,това е ясно,аз говоря за това колко е натоварен мотора на ниски обороти с тоя винт с тая голяма стьпка.Е те там е проблема,а не колко харчи или колко пари даваш на час за гориво.
Мотора ти е между 65 и 72 коня,достига си мошноста при 4200 оборота и максимален торк при 2400 оборота,а с тоя винт той там не стига.
И още по-кратко - намери си мальк винт за да пазиш мотора,че сега все едно ореш с него и то на ниски обороти.
Коментар