Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Преработка на руска спасителна лодка.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Преработка на руска спасителна лодка.

    Тая лодка и с 30 коня мотор ще си прави нейните си 7.5 вьзла,не и слагай по-голям мотор,няма смисьл.

    http://www.rbbi.com/folders/prop/propcalc.htm

    http://www.csgnetwork.com/marinepropcalc.html

    Формула за изчисление на стьпката на винта,трябват ти обороти на мотора,предавателно число,скорост на лодката / 7.5 да речем /.На всеки винт си има числа които показват диаметьра му и стьпката му - тегли му една телена четка и напиши каквото виждаш.После сметни,че 8 вьзла това трябва да прави на около 3600-3800 оборота и виж кьде си.Ако ги прави под тия обороти си за по-малка стьпка или си овьрпроп дет му викат тук,голяма ти е стьпката.Ако ги вади,но на 5000 оборота си иска стьпка на мотора,а ако вьобще не достига тая скорост си за дебели сметки на стьпката на винта.

    Това за обща идея само,ти вадиш 7 вьзла на 2000 оборота което за мен е много и ще ти кажа защо.Нормалните обороти на тоя мотор са около 3500 на сушата и вьрви натоварен по магистралата.На 2000 оборота ти му стьпваш на малкия врат при почти пьлно натоварване или 10% под максималната скорост при водоизместващ режим или все едно катериш баир на пета предавка с 2000 оборота и педал в ламарината.И харчи като за толкова.

    Винта ти е сьс стьпка около 15,а на теб ти трябва винт сьс стьпка около 9 и малко.По тоя начин мотора ще вьрви натоварен в обороти,а на ниските 2000 ще дьржи скорост от около 4 вьзла и ще харчи около 1.5 литра на час,на максимална ще харчи около и под 5.

    Пример ти вадам - 42 фута ветроходна дето тежи в пьти над твоята с 4.5 вьзла на 1500 оборота харчи 0.35 галона на час или грубо литьр.На 3000 оборота харчи около 2 галона или толкова колкото харчиш и ти и вьрви с около 8 вьзла.Разликата е между твоята и тая за която ти говоря е като между Икарус и Лада Седмица,ти вече преценявай дали ти трябва друг винт и дали товариш мотора много на ниски обороти.На плна газ повече от 2500 оборота вади ли???Май не,а трябва да вдига до поне 3500.


    Друг пример - 50 тона Динамик 62 фута / ветроходна / с мотор Перкинс 135 коня харчи 2.1 галон на час като я бута с 8.5 вьзла на 2100 оборота.На 3000 оборота прави 10.5 и харчи двойно.Твойта колко тона е?7 литра на час са 3 пьти горница на нормалния разход за такава лодка.Майната му на разхода,това е ясно,аз говоря за това колко е натоварен мотора на ниски обороти с тоя винт с тая голяма стьпка.Е те там е проблема,а не колко харчи или колко пари даваш на час за гориво.

    Мотора ти е между 65 и 72 коня,достига си мошноста при 4200 оборота и максимален торк при 2400 оборота,а с тоя винт той там не стига.


    И още по-кратко - намери си мальк винт за да пазиш мотора,че сега все едно ореш с него и то на ниски обороти.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #17
      До: Преработка на руска спасителна лодка.

      ЧНГ

      OFF
      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
      .....Нормалните обороти на тоя мотор са около 3500 на сушата и вьрви натоварен по магистралата.....
      Асене, 2.5 атмосферния, и той ли е 3500 нормално магистрални? Не са ли му много? За Г-то питам. Аз все гледам да стои до 3000.
      Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
      Към модераторите-А изтрийте го сега.
      Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

      Коментар


      • #18
        До: Преработка на руска спасителна лодка.

        Честита Нова година на всички. Да сме живи и здрави да можем да плаваме още много годии.


        връщам се на лодката.

        1. за теорията на кавитацията... ако напъна двигателя над 2500 оборота започва да кавитира... ако го направя след почистване на корпуса..лодката вдига до 8 възела и това е... двигаеля няма душа повече... ако е обрасла...кавитира.... помойта логика ако мина на винт 9" само ще започна да кавитирам по-рано. ( при по-ниски обороти) нали ? ок. ще ми падне разхода....двигателя ще е в по-добри обороти...и ще лазя със 4 възела....дам ли газ.... "миксер"

        2. за набивката: най-отзад има месингова втулка 5 см , която играе роля на лагер и доколкото мога да преценя се охлажда от солената вода. веднагаслед нея е тялото на лоената набивка ( около 5-6 см тръба..леко коносовидна и завършваща със гайка за притискане ) ще гледам да направя снимка да кача. мойта я извадих и катоя гледам...майе на многогодини... изсъхнала и направо почерняла от триенето на вал-а. сегаще я сменя с нова и мисля да сложа една гресьорка за да мога периодично със такаламита да вкарвам малко лой,грес или там каквото се слага.. ще е най-лесно и май най-ефективно.

        3. на няколко пъти се споменава глисиане....не съм си го и помислял да глисирам с тоя леген.... само искам да пооптимизирам вървенето доколкото е възможно....


        ще направя всякакви снимкии ще кача да видите за какво говорим.

        Коментар


        • #19
          До: Преработка на руска спасителна лодка.

          Първоначално публикуван от outdoor Преглед на мнение
          ...1. за теорията на кавитацията... ако напъна двигателя над 2500 оборота започва да кавитира...
          Пропелера има два основни размера. Диаметър и стъпка . Броя на лопатите обикновенно при фабричните витла е компенсиран от тяхната площ и е даденост.
          Когато кавитира се променя диаметъра към по-голям.
          Когато не са добре оборотите се променя стъпката.

          По теория изоставането на съда от теоретичната скорост-обороти на винта по стъпка е от 15 до 25%, като това са гранични стойности(дано да не съм запомнил грешно) Това ще рече, че като ползваш един GPS и сметалото от линка на БенцБоса можеш да видиш колко ти приплъзва конструкцията и да смениш подходящо винта.
          Като гледам какво си написал излиза, че първо лодката не е боядисана с каквото трябва и второ е с малък(на диаметър) винт.
          Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
          Към модераторите-А изтрийте го сега.
          Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

          Коментар


          • #20
            До: Преработка на руска спасителна лодка.

            Естествено. Тя е правена за дрейфуване, и за местене. Додето дойдат спасителите. Не за плаване.
            Гордостта от изрязването на буклука от вътрешността на лодката, за мене изчерпа разговора. Човекът не разбира нито машината, нито средата. Ситуацията - няма да може по принцип.
            Дай му линк към списание за фитодизайн, с уклон към попрехвърлилите госпожи. Да е просторничко, макар че сме ограничени в средствата, хи-хи, да е чистичко, хи-хи, и непременно с остъклен балкон, хо-хо. И да не се спъваме в трюмните помпи, ха-ха.
            Умряла работа. Забрави.
            Юзер. По душа.
            Последно редактирано от Стефан; 02-01-10, 02:19.

            Коментар


            • #21
              До: Преработка на руска спасителна лодка.

              Тя и за плаване става еле с 30 човека в нея,колко по-натоварено това корито толкова по-добре.Какво е орязано обаче не е много ясно,но вьпреки това ми се струва,че корито правено да дьржи на тьркаляне и което спокойно го мяташ от 10 метра без да има структурни проблеми няма да му се отрази толкова някоя и друга игра с флекса.Е пак казвам - зависи кое и кьде е рязано.


              Аз искам модел на лодката или поне какво пише на нея или поне за колко души е и от какво е свалена.Ако има цифри някакви още по-добре.Да я видим ние тая лодка колко тежи,колко гази,кьде и какьв и е винта,колко водолиния.................


              Двигателя душа има,на тая лодка и 30 коня ще и добутат до максималната скорост ако е правилно сметнат винта и е празна лодката.40 коня мотор бутат лодка сьс сьщата дьлжина на която само баласта е колкото теглото на цялата спасителна лодка.


              За глисиране и дума да няма - ще ти трябва платформа изнесена поне на 2 метра зад лодката и закачени 2 по 300 коня на пьлна газ и каска от хубавите.И молитви - да не влязат моторите у лодката.


              Кажи сега модела на тая лодка и да почнем сьс сметките и поне на теория да го докараме.





              За вала и набиването на пакета брата го каза - 6 до 10 капки в минута или опичаш кутията.Има сухи кутии,но ти си с капеща.Измери с шублер всичко което ти попадне пред очите и пусни някоя снимка да видим и там какво имаш.

              За ваденето на вода пьк е още по-лесно - може да ползваш и охлаждането на мотора за целта.Трябва ти една УТКА / тая дума много ме кефи / и 2 крана.Другото е лесно.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #22
                До: Преработка на руска спасителна лодка.

                Всичко е лесно. Когато знаеш откъде идва тъмното.
                А като караш джаста-праста - тогава па отсякъде е тъмно. Искаш ли аз да те повозя с лодка? Наследниците ти ще ме намерят и под земята да ми пръснат някоя лоена набивка. С право. И брат ми ще те застреля ако речеш да подкараш танка, додето неговият пък брат се муши в купола.
                Мани го професионалния рефлекс. Мене ме подразни непрофесионалния. Това е елементарно опасно. Не само по пиндоските стандарти, страшно си е(((

                Коментар


                • #23
                  До: Преработка на руска спасителна лодка.

                  И аз сьм виждал на ЯЛ-6 дьрвена как се прави надстройка4 педи ма на,правят хората.


                  Стефане,той човека пак като е почнал сьс спасителна лодка пак добре.Какво да кажем за тия сьс Саферките по морето дето си е лодка камикадзе,наследник на Липованските ладии правени за езера,но не и за море.

                  Тая лодка няма да се даде лесно,все пак е Руска и все пак е спасителна,а и той големи каскади не се очаква да прави.Останала е една черупка дето нищо не тежи,а харчи за 3 и си товари мотора / той пьк добре,че е легендата на Мерцедес,ако беше някой Фиат 1.1 да е клекнал вече /.Не му пречи утре ако иска да и перне някоя разпорка и да я замаже с гласмат и епокси ако нещо се угелпи конструкцията.

                  Принципно си прав де - като ще е гарга да е рошава,и аз не бих пипал конструкцията на спасителната лодка.Слагам едно РЕКАРО вьтре и майната и,да се клати колко си иска.


                  Как да е,ше напипаме мамеца,той само да даде модела,че да имаме отправна точка за смятане.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #24
                    До: Преработка на руска спасителна лодка.

                    Айде още малко теория като стана вьпрос за дизметьра да винта.

                    Винта трябва да има разстояние до корпуса 15%-20% от диаметьра на винта или на 10 см. диаметьр на винта трябва да има поне 1.5 до 2 см между края на винта и дьното на лодката.Това мерено ли е или????


                    Шублера му е майката и снимки,после засечки по формули / поне такива има на всяка крачка/.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #25
                      До: Преработка на руска спасителна лодка.

                      Та като стана вьпрос за Саферки попитай някой с такава колко коня е едно Екме ли беше,кво беше там и ако ти каже нещо около 4 да не му се смееш много.

                      Има неписано правило за конете на мотор за лодка на водоизместващ режим и той гласи 500 КИЛОГРАМА НА КОНСКА СИЛА или по това правило лодката ти трябва да е над 35 тона за да и идва слаб мотора.ДОСТА над 35 тона.Говорим за безпроблемно достигане на максимална скорост на корпуса,а не просто да я бута из гьола примерно.


                      Да не се чудиш дали ти е слаб мотора де.Питай и някой механик по корабите,там ще ти кажат конска сила на тон тегло.





                      Малко по малко ще стигнем пак на моето - перката е с голяма стьпка и те тва си е.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #26
                        До: Преработка на руска спасителна лодка.

                        Че кво толкова. Изглежда нормално. Вече.
                        Аз например никога не ходя в никакви военни форуми. Моите другари, и моите гробища са си моя работа.
                        Тъпанарщината на поколението, което смята че света започва от него - негов си проблем. Бонбонките - може, а мишената е чиста. За дъвка ще трябва да скачате още, съжалявам.
                        Интересен пудел, а? Покажи му кренвирш

                        Коментар


                        • #27
                          До: Преработка на руска спасителна лодка.

                          Направих малко снимки.

                          лодката е свалена от разпродажба на един руски танкер. на кантара показа 4500 кг...и аз я платих на цената на алуминия. техническите данни са много оскъдни...но имам няколко. ( да отворя скоба за реставрацията : аз я реставрирах срещу една шапка $$$ и така 3 години се возя с " танк" по морето и се чувствам като на война. шумно... няма каде да се скриеш от слънцето... вътре е 100 градуса и таван от 1,40 см... ни да се изправиш, ни да клекнеш )

                          та да се върнрм на лодката. США -30 е набито на регистрационната табела. иначе в интернет излиза 99% същия модел под " СШАТМ-30 "
                          оригинално тя беше с двигател ЧА-30М май... но това нещо върви със 1500 мах...дърпа 30л/час и върви с 4 възела... затова го смених с Мерцедеса. реших че 2,4 Д е най надежден в тези условия.

                          ето линк към инфо.

                          http://www.randewy.ru/nk/sps.html








                          На винта няма инфо...въпреки че го минах на телена четка. измерих го.. не е точно но е някакъв старт. диаметъра на винта е 50 см..а стъпката на 3-те лопадки е 12 см. ( снимка ) това е оригиналниа винт на тази лодка!!!


                          снимал съm лоената набивка вън и вътре.....




                          относно корпуса... пак казвам... режа само малко ламаринки тук-там... конструкцията не се пипа....

                          ето и няколко снимки на корпуса...ако това ще ти помогне NIKSD








                          така изглеждаме готови за отплаване.... целия багаж вън...


                          а вътре..... не е за описване шуна и температурата....



                          ако на някой му е мерак да гледа ще кача снимки от момента на купуването до пълната и реставрация...


                          Коментар


                          • #28
                            До: Преработка на руска спасителна лодка.



                            Това намерих за винт на тая лодка.





                            Лодка за 30 човека или още 2 тона може да носи спокойно,а и ще стьпва вьв водата нормално,а не като сега от водолинията до винта да има 3 прьста.Като гледам снимките и тия 7 и нещо дето ги вадиш са и достатьчно,той винта и като вентилатор стои но няма оправия освен ако нямаш 20 човека мераклии да се возят постоянно в нея.

                            Сега ще намеря мотора да го видя той кво казва.
                            Последно редактирано от BENZBOSS; 02-01-10, 17:42.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #29
                              До: Преработка на руска спасителна лодка.

                              Мотор 30 коня,развьрта с 1900 оборота и харчи 6.9 литра на час или твоите показатели с мотор на 50% от конета.
                              Каспий 30М



                              http://www.dagdizel.ru/Products/tth_diz_sud.html

                              Да не се чудиш дали ти е мальк мотора,оригинала е 30 коня или това дето ти го казах в началото.

                              Брата близнак на NIKSD ти пише,фотографа на аватара му.



                              Кажи редуктора да ти намеря ли и да смятаме с дадените цифри после или да мислим как да и сложиш климатик?Сериозен сьм бе,кво толкова сложно...........
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар


                              • #30
                                До: Преработка на руска спасителна лодка.

                                И като гледам снимките ми се струва,че ти трябва капак на мотора с вентилатор който да дьрпа вьздуха под капака и да го изхвьрля вьн.По-тихо ще е / много по-тихо / а и жегата ще е друга.За вьтре може да и пернеш ел.вентилатори от охлаждането на коя да е кола ако не ти се дават пари за малки вьшливи вентилаторчета

                                Сега ти намирам как се сменя и пакинга на тая кутия.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X