От доста време се интересувам от водометите много ги хвалят по-бързи са по- маневрени по-безопасни от подводни препятсвия.Съгласен съм но защо много рядко се срещат при по-големите и нови лодки от 6-7м нагоре.Всички са със зет колона.От време на време се споменава за кавитация.Запознат ли е някой и има ли опит да сподели подроности. Поздрави.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
jet система
Свий
X
-
До: jet система
Ако не се лъжа водометната помпа има много по-стеснен диапазон обороти в които работи ефикасно. Когато работи - работи яко, но като излезеш извън тия обороти - няма никой.
При джет или лека лодка - не е толкова страшно, но предполагам когато трябва да задвижиш 7 метрово туловище - не е весело да трябва да вдигнеш 7000 оборота за да го задвижиш.
Иначе аз съм див фен на водометите, когато са в обороти са несравними, но с лодки нямам опит. По джетовете съм.Последно редактирано от Goblin; 08-07-09, 05:32.Издъних се на Тюринг теста
-
До: jet система
Според реномирани производители като Mercruiser Gastoldi и Hamilton системата работи еднакво добре при всякакви обороти дори по-добре и от други като валолиния и зет колони.По опростена е с по-малко части съответно и се нуждае от по-малко подръжка.Аз живея на Дунава където би била много полезна.Явно има някакъв недостатък щом не е масово разпространена.
Коментар
-
До: jet система
За да я докарат до това състояние (да работи читаво при всякакви обороти) ще трябва да се впуснат в приключения като променлива стъпка на лопатките на импелера и какво ли не още. Може да има по-малко части, но ми мирише че ще са в съвсем друга ценова величина когато им дойде времето за смяна и/или поправка.
За пример - при един миризлив джет, който е възможно най-опростената водометна система която можеш да си представиш, допустимият луфт (по памет) между ръба на перката и кожуха на помпата е 0.3мм. Стане ли по-голям - ефикасността пада в геометрична прогресия. Да не говорим за поражения по перката (импелера) от кавитация и подобни, при които перката може да замине на боклука за един ден. И която струва от 200 до Х долара, в Щатите, където тези неща са относително евтини.
Това го сравнявам с практиката на мой познат от Първомай, който се състезава (не с водомет), и който си отлива витлата с приятелите си в клуба. Е, сравнение няма.
Прати ми моля те данните които си чел, може при лодките да е излезнало нещо ново. Любопитен съм.Последно редактирано от Goblin; 08-07-09, 21:33.Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
До: jet система
Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
Прати ми моля те данните които си чел, може при лодките да е излезнало нещо ново. Любопитен съм.
Коментар
-
До: jet система
Авариите има шансове наистина да са по-малко. Отстраняването им като се появят е друга история.
В линковете които си пратил се споменава за импелери с променлива стъпка, които са решението, но не знам как се движат ценово.
Аз винаги съм бил привърженик на водомета. Просто съм чувал че за движение с ниска скорост и прочие тихи маневри другите са по-пригодени.
Иначе единственият ми досег с водни машини са джетовете, и потвърждавам че определено не са радост при ниски скорости и спокойно маневриране. Но с джета така или иначе в по-голямата част от времето си на газ до дупка. Поне в моя случай. И колкото и да е защитена помпата - и въженца си лови, и найлончета, и каквото се сетиш.
Другият риск с водомет (който е проблем на водача а не на машината) е че адски лесно можеш да се подлъжеш да влезеш много на плитко. Направиш ли го - изкушението просто да дадеш газ и да се махнеш е много голямо. А направиш ли го - засмукваш гадости от дъното и става весело.Издъних се на Тюринг теста
Коментар
-
До: jet система
Ще се опитам да подредя недостатъците на водомета, а ако ми остане време а предимствата доколкото ги знам.
1. Трудно понася реки, езера и плитки морета с водорасли. Всичко което се навие на оста и винта остава там до по сериозно разглобяване. До тогава пречи.
2. Всички камъчета, пясък и други абразиви които попадат м/у винта и кожуха увеличават хлабината което е убийство за водомета.
3 Практически е почти не управляем на ниски обороти.
4. Задната скорост е рискова, т.е. не може да се натиска.
5. Регулирането на ъгъла на атака на винта се регулира само със струята.
6. При лека вълна и при отлепяне от водата 'глътва въздух' и умира.
Като цяло КПД то на водомета е по добро.... но..
ПП При ударите на Z-колоната или валолинията обикновенно страда винта,.... или самата колона като следствие от прекалено здрав (стоманен) винт.
За нормално ползване препоръчвам пластмасов винт. Като качества е по добър от алуминиевия но по несигурен. Иска винаги един резерва.Последно редактирано от drukman; 08-07-09, 22:24.Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар
-
До: jet система
Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнениеизкушението просто да дадеш газ и да се махнеш е много голямо. А направиш ли го - засмукваш гадости от дъното и става весело.Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар