Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

    Както се вижда и от заглавието въпросите ми са съвсем аматьорски, така че е възможно и да са тъпи, за което предварително се извинявам, но все пак...
    Първи въпрос за котва - за стъклопластова лодка, 6 метра, около 750-800 кг до колкото разбрах от разни сайтове каква котва ще е подходяща като килограми? Гледам разни, но те са от 2 до 80 килограма. Материала има ли значение - инокс, чугун, неръждъвейка? Що е то плаваща котва, дето е пишат в задължителното оборудване според МАРАД и има ли смисъл и от такава. Засега се очертава да се пуска само в язовири ако има значение.
    Втори въпрос за осушителна помпа - къде аджеба трябва да се монтира това чудо, с какъв дебит и накъде трябва да се изкара водата, която се изпомпва. Не знам дали това се води двойно дъно, но лодката има под, под който са резервоарите и маркучите за горивото. Има два резервоара единият е отпред, другия е в задния край. Други кухини и капаци в пода не можах да намеря. Лодката е Bayliner Capri 80 и някоя година. Снимки в момента нямам, но при нужда ще я наснимам ако е необходимо да се разбере за какво става въпрос.
    Трети въпрос с какво е подходящо да се тапицира пода. До сега е бил с кожа, която е изгоряла от седяне и се е отлепила. Седалките и те ще се претапицират, пак с кожа, но според тапицера за пода не е удачно защото нямало подходящо лепило и дори и да е залепи пак щяла да падне. Неговият съвет е да го боядисаме.

  • #2
    От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

    Колега,случайно да не обърка форума?
    Ако питаш как да я потопиш,си на правилното място!
    Успех!
    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
    Киа спортаж2000тди 98г
    Ауди А3 1.9ТДИ
    Каравана Аdria 390Q

    Коментар


    • #3
      От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

      За потапяне, ще я потопя и без да пускам тема във форума, чак толкова некадърен не съм да не мога една лодка да потопя.
      Пък и подфорума е и за всичко НА и ПОД вода, не само под... Така че засега да се опитаме да си стои над водата, не под нея.

      Коментар


      • #4
        От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

        За язовири котва не ти трябва. Ако ще ловиш риба - всеки камък на 10 кг. и не дебело въже ще ти свърши работа.
        Плаваща котва ти трябва за да дрейфаш при буря в морето!!
        За помпа в язовир - всяка гумена кофа ще свърши работа,

        И да - без снимки няма как да стане.

        п.с. туй върху ЗАЗо на аватара е лодка а не тюфлек, ама снимката е от преди 40г.

        Коментар


        • #5
          От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

          За язовир около15кг.котва би трябвало да е добре.Дренажна помпа,монтира се в най-ниската част на дъното,и се извежда на вън(във водата).Трябва ти и що-годен сонар.Спасителни жилетки(колкото и добър плувец да си)Мотор,Гребла,Стойки за въдици,хладилна чанта,сенник и като за начало си ОК.
          Toyota Land Cruiser LJ70;Mazda Tribute;0878 84 20 84

          Коментар


          • #6
            От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

            https://sekclassifieds.com/oc-conten...ds/10/1328.jpg
            Toва е примерна снимка от нета на пода (моята е с извънбордов двигател, но напред е същото), не съм ходил до лодката да е снимам. Като се опитам да е прикача ми дава грешка Not a valid image file както и да е.
            За гумената кофа ако се пълни по пода ок, повече ме вълнува има ли шанс да почне да се пълни под пода и ако да как се вади водата от там. Жилетките и тентата са ясни, затова и не питам за тях.
            Стойки за въдици има, но засега не възнамерявам да ги ползвам, не съм рибар и няма изгледи да стана та отпада и сонара. Идеята е да се возим за кеф, да се теглим с ринг и т.н.
            Някакви идеи за тапициране на пода?
            За гребла ми се вижда прекалено голяма, пък и не виждам удобно място от което да се гребе при нужда. По-скоро ще започна да се ослушвам за втори двигател.

            Коментар


            • #7
              От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

              Две гребла тип кану са достатъчни за вътрешни водоеми. Пожарогасител/действащ/, че как хубаво гори пласмасата/пробвано на Белмекен, Ропотамо и др. места/. Успешно плаване.

              Коментар


              • #8
                От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

                На това Волво Пента алтернатора му е поне 40 ампера. Слагаш помпа 12V Rule 2000 точно под мотора, с ключ поплавък- да се активира при повече от 3 см вода. Кофа ще работи чак като половината мотор влезе под нея, пода ти е двоен и ще се пълни около резервоара.
                Вземи си 2-3 коня малък мотор и то сложи на кърмата на ляв борд /на десен ти е стълбичката, няма място/.
                Ризи, сигнални ракети, добър фенер, рог за мъгла или свирка, Dangorth котва /2 педи поне широка/ с 5 метра верига и 20-30 метра въже, отверки, клещи, резервна дистрибуторка капачка, свещи и ключ за свещите, телефон в найлонов плик и зареждачка на 12 волта. 3 литра масло за мотора.

                Преди да започнеш с разкрасяването, виж дали ще работи мотора като хората, ползвай я малко. Смени и импелера преди сезона, носи си резервен, сменя се лесно, сочи напред към носа. Сложи 2 акумулатора със селектор за да можеш да изолираш единия /тоя касетофон харчи ток докато седиш на котва/. Хладилната чанта /това задължително/ стои отпред на сянка, завий я с мокра кърпа да не ти се стопля бирата!!!
                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                Коментар


                • #9
                  От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

                  Ъъъъъ първо много благодаря за интифата, само че както писах снимката е примерна и при мен двигателя е извънбордов форс, двутактов, 125 коня със магнет в маховика, не е с ремъчен алтернатор (долкото прочетох из нета не го уважават много много тоя двигател, но да видим). За сега е пален само на сухо със слушалки или както там се казва, и работи добре на празен ход. Във вода се надявам да го потопя до 2-3 седмици, че тъкмо почва да се сгрява.
                  Утре ще отскоча да снимам пода подробно къде какви отвори има и къде ще може да се сложи помпата. На левия борд си има и стойка за резервен мотор, от някаква дървения е, която на напън изглежда здрава, но се е раздула от времето и влагата та обмислям да е сменя и нея.
                  За ризите - кое е по-добре http://www.solaray-marine.bg/access/marine2/70157.jpg ей такова чудо, което е сравнително евтино, но пък има яка да държи главата над водата или от спасителните жилетки, които са колани отпред и ги раздават с джетовете под наем и т.н.
                  За втори акумулатор ще трябва допълнителна инсталация и клеми, че в момента има само за един.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

                    При лодките, специално аз се водя от принципа "Плати веднъж - плачи веднъж, ползвай цял живот." Котвата неръждаема и веригата също, не ти трябват ръжди в лодката. 15 кг. ми се вижда много за язовир, но ако си корав - не пречи. Вземи си спасителни жилетки с яка и освен тях, такива за водомоторни спортове. Соларен панел върху тентата и хладилник, е по-добре от хладилната чанта. За помпата ти е казал колегата, възможно най-голямата е най-добре. Ревизирай си резервоарите задължително. Маска, шнорхел и остър нож, по язовирите има винаги в какво да се оплетеш.
                    I get High by going Down

                    Коментар


                    • #11
                      От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

                      Какво имаш предвид под ревизия - само чистене и промиване или и сваляне - защото свалянето ще е сложно, трябва да се изкорми целият под, което засега ми се вижда ненужно. Маската и шнорхела си ги имам отдавна. Нож също се намира.
                      Друг въпрос - има ли смисъл да се сменя маслото на трима, както и това в ботуша. И като разцепя ботуша за да сменям импелера маслото трябва ли да се източи предварително или няма от къде да изтече. Гледах няколко клипа в тубата за смяна на импелер ама никъде нищо не казаха за маслото.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

                        Стационарните резервоари е добре да се източат,защото често на дъното им се утаява вода и други мръсотии.Може да те изненада неприятно след ден два возене и да се налага да чистиш карбуратори!Най добре източи остатъка от горивото!Ако е много и не ти се изхвърля може да го оставиш да се отложи водата на дъното и след това да прецедиш от боклуци и да го ползваш пак.
                        Маслото и изобщо по трима,ако си работи не пипай!
                        При смяна на импелер няма нужда да точиш маслото.Внимавай при монтажа на торпедото със вкарването на тръбата за охлаждането в хаузинга!
                        Маслото в ботуша( или торпедото) е добре да се сменя на един сезон или 100 часа!Има 2 пробки-една в най ниската част долу и една контролна горе под делителната линия където се отцепва ботуша.Най добре се развиват с ударна отвертка!След източване маслото се вкарва с помпичка от долната пробка и помпиш докато просълзи от горната.Затваряш горе и тогава махаш помпичката и поставяш долната!Уплътненията на пробките се сменят задължително!
                        Успех!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Аматьорски въпроси за оборудване на лодка

                          Днес й беше първото пускане на вода, но съвсем за кратко, защото така и не смених импелера в резултат на което през контролните дупки не излезе никаква струя, а само пушек и ме достраша да не стане беля. Отделно от това и карбураторите протекоха та и те ще искат ревизия. Иначе мотора си запали от раз, работи равномерно без да прекъсва или гасне.
                          Друго, което ми направи впечатление - на празен ход държи доста високи обороти, като бутна щамбайна да зацепи на скорост си падат и не се менят ако не давам газ, това нормално ли е?
                          Импелери намирам из нета най-различни и ще се търси по размер като измъкна старият, но някаква идея от къде да намеря гарнитурите дето са около него?

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X