Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да ви питам...(за подводници)

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Да ви питам...(за подводници)

    По принцип съм доста зле в техническите познания, но се надявам да не ми се смеете на въпроса, нали човек се учи, докато е жив!

    Как всъщност работят двигателите на подводниците под водата?

  • #2
    Простите въпроси почти винаги имат сложен отговор

    Зависи първо от това какъв е двигателят. Подводницата може да е дизелово електрическа т.е. дизелов двигател, който работи, когато е над повърхността и същевременно зарежда акумулаторите и съответно електрически двигател, когато подводницата е потопена. Такива са били подводниците от 2-та Световна война. Най-големите и същевременно най-сложни са атомните подводници. Технология за такива имат само няколко страни. Там източник за енергия е един или по-скоро два атомни реактора, които работят без значение дали подводницата е под или над водата. Напоследък в скандинавските страни се разработват и подводници, които работят с двигател, на който за съжаление не помня името, но е нещо като дизел с резервоари с кислород така, че да работи и под вода.

    Предполагам, че тук има някой по-добър експерт по подводници от мен, ще се радвам, ако напише повече...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      diavol koleda

      Както каза Венци вариянтите са два Първия и най-разпространен е дизел електрическа подводница или с други думи казано дизелов двигател които работи над водата и зарежда мощни акумолатори които от своя страна рабопътят под водата този вариант има един недостатък малакта автономност под вода периодично при дълги плавания трябва да се изплува над вода за да се зареждат акумолаторите,втория вариант е атомна подводница тя има един или два ядрени рекатора и по същество представлява малка атоман електроцентрала неиното наи голямо предимство е в това че може да измине над 1 000 0000 морски мили без презареждане на гориво вече незнам през какъв период трябва да излза за да може да се зареди въздух и тн. третия вариант които е дал Венци по същество е интересен но според мен има един проблем а той е шумноста и топлооделянето на дизеловия двг колкото до топлината тя би могла да се изолира така че подвоидницата да не бъде засечена амам шумноста почти убеден съм че е невъзможно или поне излишно скъпо за разеработка
      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
      тел.088четири 9едно9 4нула4
      -------------------------------------------------------

      Коментар


      • #4
        Атомните имат като правило един реактор, изключение са руските клас Тайфун. Те имат два, обаче те са и с два автономни корпуса с общ лек корпус. Това нещо е голямо колкото супертанкер и с половината си залп може да унищожи цялата Северна Америка. Няма аналог. Произведени са 6, сега плават 4 и две са в ремонт.
        Реактора работи като ТЕЦ, парата върти турбини, те въртят генератори, а те гребните електродвигатели. Обичайната схема е с един винт, руските гиганти са с по два. Аварийната енергосистема е дизелна. Подводната скорост е примерно два пъти по-висока от надводната. Ограничения по престоя под вода по въздух няма, кислорода се вади от водата с електролиза. Радиуса на действие е неограничен, горивото се мери не по изминатото разстояние а по години, и срока на зареждане е примерно през 3 до 15 години. Автономността е ограничена единствено от психо-физиологическите възможности на екипажа, и навсякъде е приета 3 месеца. Всяка лодка има два екипажа, американските се връщат в базите си за смяна, руските често се сменят в океана от плавбазите. Големи товаро-пътнически кораби, които возят хората, яденето, книжки и кино, ракети, торпеда и мини, и могат да извършват практически всички ремонти без презареждането на реактора.
        Дизелните са по комбинирана схема. Гребните електродвигатели работят направо от генераторите на дизелите или от акумулаторите. От 43-та всички лодки имат шнорхели, с които дизелите работят на перисколна дълбочина, над водата стърчат само две тръби - перископа и шнорхела. През 41-ва са построени първите експериментални Валтерови подводници с дизел на затворен цикъл. Окислителя не е атмосверен въздух, ами водороден прекис, демек кислородна вода. До 45 са построени десетина, и така и не е бил решен проблема с крайната взривоопастност. Последните немски лодки от войната са имали подводна автономност 30(!!!) денонощия, и даже рекорд от 45!!! Съвременните дизели са на затворен цикъл, работят си и под водата. Периодически събраните отработени газове се изхвърлят на място където е решено че лодката може да се демаскира, обикновено когато изплава на връщане в базата. Автономността им е изравнена с тази на атомните, освен разбира се по срока на зареждане.
        Като цяло дизелните са много по-малошумни от атомните, особено на малка дълбочина. Шум вдигат главно водозаборниците за охлаждане на реактора на корема, и самия океан от високата скорост. Главният демаскиращ признак на съвременните лодки е килватерната следа - струята разбъркана стоплена вода с мехурчета от винтовете, магнитното и гравитационното поле. Подводницата като акулата не може да виси във водата, като спре да се движи потъва. Затова стратегическите ракетни се крият като си лежат на дъното върху някое желязно находище например, то е достатъчно силна магнитна и гравитационна аномалия, и просто чакат заповед да изстрелят ракетите. По-малките многоцелеви и изтребителите волю-неволю обикалят навсякъде да търсят стратегическите и самолетоносачите за да могат да ги ударят веднага щом трябва, и те се крият къде ли не. Над металните рудни жили, в килватерите на големите цивилни кораби, под разните хидро хоризонти - скоковете на плътност на водата, които се образуват от разлики в температурата, солеността и кво да е още на водата.
        Ако обичаш да четеш книжки, търси книгите на някой си Чони Чонев. Истински моряк и писател. Само като чуя това име и всичките ми комплекси за непълноценност се разбесняват ... Прочее, от популяризаторската му дейност би трябвало да издъхнат от срам всичките ни музеи, институти и МЕИ-та свързани с морето и корабите.

        Коментар


        • #5
          Чони Чонев е невероятен човек!
          Разказва невероятно увлекателно.
          Силно препоръчвам "Корабите",чете се на един дъх!
          Ferrum dum ignis candet cudendum est.

          Коментар


          • #6
            Готино!

            Все не можех да си представя как става номера с работата на дизела под вода, но вече ми се изясни!

            Благодаря!

            Коментар


            • #7
              Нещо извън темата -- нови двигатели на 21-ви век

              Става дума за авангардни технологии, т.нар. енергия от вакуума или zero point energy, които бяха разработени от 40-те години насам но така и не получиха гласност заради личните интереси на петролните милионери. Като начало можете да прочетете този превод, който не е много издържан технически, но толкова мога. После дръпнете документалния филм Free Energy - The Race To Zero Point. Там са показани тези устройства и техните изобретатели. Вижте на 00:34:01 -- "GEEY Fuel Processor" -- двигател с вътрешно горене, който работи с вода и не отделя вредни емисии. Сетих се за това, когато прочетох колко неефективни и опасни са подводниците.

              Коментар


              • #8
                Ммм ... Ех ...
                Науката за съжаление е също толкова населена с шарлатани колкото и търговията да кажем ... Общия кусур на всички тия неща е, че изобретателите им никога не посочват нито принципи, нито измерими параметри, нито някой успява да повтори експеримента. Все от категорията перпетуум мобиле, летящи чинии, екстрасенси и циркониеви гривни за лекуване на балъци от последните им стотинки ...
                Петролната мафия разбира се е отвратителна история, и може да бъде обвинявана във всякакви страшни грехове, в това число и в задържането на развитието на транспортните средства. Обаче пък И противостоят не по-малко могъщите ядрени и военни мафии, и ако нещо от тия неща работеше, те отдавна щяха да са в живота ни, а нефтенети сонди - на вторичните суровини, и да захранват химическите заводи, което е къде по-смислено от варварското изгаряне на тая ценна смес.
                Беше време, сам бях физик, дори се интересувах от нещо. Никога не срещнах зад тия приказки нещо повече от шизоидни брътвежи. Независимо от това което знаем за него, света е такъв какъвто е, и не нарушава принципите на строежа си, само защото на нас ни се иска. С природата не може да се спори, и не може да бъде преубедена

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Стефан
                  Ммм ... Ех ...
                  Науката за съжаление е също толкова населена с шарлатани колкото и търговията да кажем ... Общия кусур на всички тия неща е, че изобретателите им никога не посочват нито принципи, нито измерими параметри, нито някой успява да повтори експеримента. Все от категорията перпетуум мобиле, летящи чинии, екстрасенси и циркониеви гривни за лекуване на балъци от последните им стотинки ...
                  Петролната мафия разбира се е отвратителна история, и може да бъде обвинявана във всякакви страшни грехове, в това число и в задържането на развитието на транспортните средства. Обаче пък И противостоят не по-малко могъщите ядрени и военни мафии, и ако нещо от тия неща работеше, те отдавна щяха да са в живота ни, а нефтенети сонди - на вторичните суровини, и да захранват химическите заводи, което е къде по-смислено от варварското изгаряне на тая ценна смес.
                  Беше време, сам бях физик, дори се интересувах от нещо. Никога не срещнах зад тия приказки нещо повече от шизоидни брътвежи. Независимо от това което знаем за него, света е такъв какъвто е, и не нарушава принципите на строежа си, само защото на нас ни се иска. С природата не може да се спори, и не може да бъде
                  преубедена
                  все пак виж филма и не бързай да казваш, че всичките авангардни машини показани там са монтажи и измама.

                  Коментар


                  • #10
                    дявол коледа те излизат само за храна.от морската вора извличат вода и кислород

                    Коментар


                    • #11
                      Само за духовна. Автономността се ограничава само от психофизиологическите възможности на екипажа. Това е официалния термин. Демек си писват един на друг, и за да не фанат да се трепат излизат

                      Коментар


                      • #12
                        умрях от смях

                        Коментар


                        • #13
                          От: Да ви питам...(за подводници)

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          Атомните имат като правило един реактор, изключение са руските клас Тайфун. Те имат два, обаче те са и с два автономни корпуса с общ лек корпус. Това нещо е голямо колкото супертанкер и с половината си залп може да унищожи цялата Северна Америка. Няма аналог. Произведени са 6, сега плават 4 и две са в ремонт.
                          Реактора работи като ТЕЦ, парата върти турбини, те въртят генератори, а те гребните електродвигатели. Обичайната схема е с един винт, руските гиганти са с по два. Аварийната енергосистема е дизелна. Подводната скорост е примерно два пъти по-висока от надводната. Ограничения по престоя под вода по въздух няма, кислорода се вади от водата с електролиза. Радиуса на действие е неограничен, горивото се мери не по изминатото разстояние а по години, и срока на зареждане е примерно през 3 до 15 години. Автономността е ограничена единствено от психо-физиологическите възможности на екипажа, и навсякъде е приета 3 месеца. Всяка лодка има два екипажа, американските се връщат в базите си за смяна, руските често се сменят в океана от плавбазите. Големи товаро-пътнически кораби, които возят хората, яденето, книжки и кино, ракети, торпеда и мини, и могат да извършват практически всички ремонти без презареждането на реактора...
                          А ето и какво следва след приключването на службата й - утилизацията, една доволно сложна и тежка процедура, както приляга на този гигант.

                          Всеки трети е шести

                          Коментар


                          • #14
                            От: Да ви питам...(за подводници)

                            Коментар


                            • #15
                              От: Да ви питам...(за подводници)

                              Всеки трети е шести

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X